Rozszerzenie: Zlecenia dystrybucyjne/Comarch Financials Enterprise

Zlecenia dystrybucji są wykorzystywane do dystrybucji towarów między lokalizacjami w firmie lub korporacji i są wprowadzane i przetwarzane w zarządzaniu zapasami Comarch ERP Enterprise (CEE). W przypadku korzystania z Comarch Financials Enterprise, w aplikacji Zlecenia dystrybucyjne dostępne jest dodatkowe pole dla odniesienia dokumentu, w zależności od metody płatności. Niniejszy dokument opisuje tylko rozszerzenia dla Comarch Financials Enterprise w zakładce Organizacja zakupu i odpowiednie akcje oparte na aplikacji.

Definicje terminów

SEPA

SEPA (Single Euro Payments Area) oznacza ogólnoeuropejski, ujednolicony obszar płatności dla transakcji w euro. W ramach tego obszaru płatności klienci nie powinni dostrzegać żadnych różnic między płatnościami krajowymi i transgranicznymi.

Upoważnienie

Upoważnienie jest zgodą lub poleceniem płatnika, instruującym bank płatnika, na wniosek wierzyciela, do przekazania określonej kwoty w określonym momencie (zatwierdzenie polecenia zapłaty). Zasadniczo istnieją polecenia zapłaty między przedsiębiorstwami i podstawowe polecenia zapłaty, podlegające różnym zasadom. W przypadku obu opcji, upoważnienia mogą być określone jako pojedyncze lub stałe. Pojedyncze upoważnienia mają zastosowanie na przykład do specjalnego procesu. Upoważnienia muszą być dostępne w formie papierowej.

Opis aplikacji

W celu przekazania danych księgowych do Księgowości Finansowej można określić metodę płatności i numer referencyjny upoważnienia dla procedury polecenia zapłaty SEPA już w zleceniu dystrybucji.  Określona metoda płatności musi należeć do kategorii Polecenie zapłaty SEPA

Inaczej niż w ERP, metoda płatności w Księgowości Finansowej jest określana nie poprzez metodę płatności, ale poprzez kod płatności. Dlatego należy utworzyć powiązanie między metodą płatności Polecenie zapłaty SEPA używaną w Comarch ERP Enterprise a kodem płatności używanym w Comarch Financials Enterprise z kategorii Polecenie zapłaty SEPA.  W tym celu wykorzystywana jest aplikacja Przyporządkowanie kodów płatności.

Nagłówek

Nagłówek zlecenia dystrybucyjnego zawiera odpowiednie pola służące do unikalnej identyfikacji zlecenia dystrybucyjnego, a także nagłówek zlecenia dystrybucyjnego. Nagłówek zlecenia dystrybucji zawiera ogólnie obowiązujące pola dla zlecenia dystrybucji w różnych zakładkach.

Zakładka Organizacja zakupu

Na tej karcie określane są dodatkowe informacje dotyczące zlecenia dystrybucji.

Pola:

  • Forma płatności – Jeśli polecenie zapłaty ma zostać wykonane za pomocą procedury polecenia zapłaty SEPA, w tym polu należy wprowadzić prawidłową formę płatności z kategorii Polecenie zapłaty SEPA.
  • Upoważnienie – w tym polu wyświetlany jest numer referencyjny upoważnienia oznaczony jako preferowany dla firmy organizacji kupującej.

Akcje związane z aplikacją

W aplikacji Zlecenia dystrybucyjne dostępne są różne akcje do dalszego przetwarzania zleceń dystrybucji. Niniejszy dokument opisuje tylko rozszerzenie dla Comarch Financials Enterprise w następujących akcjach opartych na aplikacji:

  • Generowanie rozliczeń wewnętrznych
Generowanie rozliczeń wewnętrznych

W przypadku zlecenia dystrybucji można wygenerować nową jednostkę Faktura sprzedaży za pomocą akcji [Generuj rozliczenia wewnętrzne]. W takim przypadku upoważnienie do polecenia zapłaty SEPA jest przenoszone ze zlecenia dystrybucji. W przypadku faktur zbiorczych zlecenia dystrybucji z różnymi upoważnieniami do polecenia zapłaty skutkują oddzielnymi fakturami klienta.

Wskazówka
Można przeglądać i dalej przetwarzać wszystkie faktury sprzedaży za pomocą aplikacji Zapytanie o faktury sprzedaży. W tym miejscu wyświetlany jest zastosowany numer referencyjny upoważnienia ze zlecenia dystrybucji.

 

Czy ten artykuł był pomocny?