Można użyć akcji [Zmień warunki dostawy], aby zmienić warunki dostawy, warunki wysyłki i dostawcy w pozycjach i na podstawie już zapisanego dokumentu. W razie potrzeby aktualizowane są również koszty transportu.
Akcja jest dostępna w następujących aplikacjach:
- Oferty sprzedaży
- Zamówienia sprzedaży
- Oferty zakupu
- Zamówienia zakupu
Okno dialogowe Zmień warunki dostawy
Po wywołaniu akcji [Zmień warunki dostawy] wyświetlane jest okno dialogowe, w którym można wyszukać i wybrać pozycje do zmiany oraz wprowadzić nowe warunki dostawy.
Sekcja Pozycje do zmiany
Sekcja Pozycje do zmiany zawiera konfigurowalne wyszukiwanie o tej samej nazwie. Składa się ona z obszaru zapytania, w którym można wprowadzić kryteria wyszukiwania w polach wyszukiwania, jeśli jest to wymagane, oraz listy wyników, na której wyświetlane są pozycje dokumentów spełniające kryteria wyszukiwania.
- Artykuł — w tym miejscu można wprowadzić identyfikator artykułu jako kryterium wyszukiwania
- Status — w tym miejscu można wprowadzić status pozycji jako kryterium wyszukiwania. W zależności od rodzaju dokumentu dostępne są różne statusy do wyboru. UwagaAnulowane pozycje i pozycje, których dostawa została zakończona ręcznie, nie mogą zostać zmienione.
- Warunki dostawy — w tym miejscu można wprowadzić warunek dostawy jako kryterium wyszukiwania dla pozycji, które mają zostać zmienione
- Warunki wysyłki — w tym miejscu można wprowadzić warunek wysyłki jako kryterium wyszukiwania dla pozycji, które mają zostać zmienione
- Spedytor — w tym miejscu można wprowadzić spedytora jako kryterium wyszukiwania pozycji, które mają zostać zmienione
W zależności od rodzaju dokumentu na liście wyników wyświetlane są różne kolumny. Pozycje szczegółowe dla ustawionych komponentów nie są wyświetlane na liście pozycji, ponieważ warunki dostawy są zmieniane wraz z pozycją główną.
Sekcja Nowe dane
- Warunki dostawy — w tym miejscu można zmienić warunek dostawy. Jeśli jest to termin dostawy z warunkami INCO, należy wprowadzić odniesienie do lokalizacji w drugiej części pola. Pole to jest możliwe do edycji, jeśli pole Zmiana warunków dostawy jest zaznaczona. Termin dostawy z bazy dokumentów jest wyświetlany jako wartość domyślna.
- Warunki wysyłki — w tym miejscu można zmienić warunek wysyłki. Pole to jest możliwe do edycji, jeśli pole Zmiana warunków wysyłki jest zaznaczona. Termin wysyłki z bazy dokumentów jest wyświetlany jako wartość domyślna.
- Spedytor — w tym miejscu można zmienić spedytora. Pole to jest możliwe do edycji, jeśli pole Zmień przewoźnika jest zaznaczona. Spedytor z nagłówka dokumentu jest wyświetlany jako wartość domyślna.
- Aktualizuj nagłówek — po aktywacji tej funkcji nowe warunki dostawy zostaną przeniesione do nagłówka dokumentu
Więcej informacji na temat dozwolonych warunków dostawy i ich skutków można znaleźć w dokumentacji odpowiedniej aplikacji dokumentu.
Sprawdzanie zmian
Na pasku narzędzi sekcji Nowe dane dostępne są następujące przyciski umożliwiające sprawdzenie wprowadzonych danych:
- Przycisk [Weryfikacja podczas przenoszenia] — jeśli przycisk jest aktywny, zmiany są sprawdzane, gdy są przesyłane do dokumentu. Jeśli przycisk nie jest aktywny, zmiany nie są sprawdzane automatycznie.
- Przycisk [Weryfikuj] — można użyć tej akcji, aby sprawdzić poprawność wpisów przed zastosowaniem zmian. Jeśli zawartość została usunięta z pól, które mają wartości domyślne, pola te zostaną ponownie wypełnione wartościami domyślnymi.
W oknie dialogowym dostępne są następujące przyciskiw celu zaakceptowania zmienionych danych odbiorcy dostawy. Warunkiem wstępnym jest zaznaczenie co najmniej jednego elementu lub pola wyboru Aktualizuj nagłówek.
- Przycisk [Zastosuj wszystkie pozycje] — należy wybrać przycisk [Zastosuj wszystkie pozycje], aby zastosować wszystkie pozycje dokumentu do tabeli pozycji w jednym kroku. Dokument zostanie zapisany. Jeśli podczas transferu wystąpi błąd, system automatycznie przełączy się w tryb pojedynczego przeniesienia.
- Przycisk [Zastosuj pojedyncze pozycje] — każda zmieniona pozycja jest przenoszona indywidualnie do edytora pozycji za pomocą akcji [Zastosuj pojedyncze pozycje]. Dane można edytować w edytorze pozycji. Następnie należy przenieść pozycję do tabeli pozycji i w razie potrzeby zapisać dokument.
- Przycisk [Anuluj] — należy użyć przycisku [Anuluj], aby zamknąć okno dialogowe bez akceptowania zmian
Jak kontynuować
Wymagania wstępne
Dla dokumentu wprowadzono co najmniej jedną pozycję oraz dokument nie został anulowany.
Instrukcja
- Należy otworzyć odpowiednią aplikację.
- Następnie należy otworzyć dokument, w którym mają zostać zmienione warunki dostawy.
- Należy wybrać akcję [Zmień warunki dostawy] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku narzędzi.
- Zostanie otwarte okno dialogowe. Wszystkie istotne pozycje dokumentu zostaną wyświetlone na liście pozycji. Wszystkie wyświetlane pozycje są domyślnie zaznaczone.
- Aktualnie zapisane wartości z bazy dokumentów są wyświetlane jako wartości domyślne dla warunków dostawy, dzięki czemu w razie potrzeby można je zastosować do wszystkich lub wybranych pozycji.
- W razie potrzeby można wprowadzić charakterystykę wyszukiwania w obszarze zapytania i wykonać akcję [Aktualizuj] na pasku narzędzi wyszukiwania, aby wyświetlić żądane elementy.
- Należy usunąć pole wyboru w nagłówku wiersza pozycji, które nie ma zostać zmienione.
- Można edytować warunki dostawy w polach w sekcji Nowe dane.
- W razie potrzeby można aktywować pole wyboru Aktualizuj nagłówek.
- Należy wybrać jedną z następujących akcji za pomocą przycisków na dole (w stopce) okna dialogowego:
- [Zastosuj wszystkie pozycje]
- [Zastosuj pojedyncze pozycje]
Więcej informacji na temat akcji można znaleźć w rozdziale Sprawdzanie zmian.
Użycie przycisku [Anuluj] spowoduje zamknięcie okna dialogowego bez wprowadzania zmian. Okno dialogowe zostanie zamknięte. System zastosuje zmiany do dokumentu.
- Jeśli dokument nie został automatycznie zapisany należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
Efekty
W razie potrzeby w związku ze zmianą pozycji zaktualizowane zostaną również koszty transportu.