Akcja: Zmień warunki dostawy

Można użyć akcji [Zmień warunki dostawy], aby zmienić warunki dostawy, warunki wysyłki i dostawcy w pozycjach i na podstawie już zapisanego dokumentu. W razie potrzeby aktualizowane są również koszty transportu.

Akcja jest dostępna w następujących aplikacjach:

  • Oferty sprzedaży
  • Zamówienia sprzedaży
  • Oferty zakupu
  • Zamówienia zakupu

Okno dialogowe Zmień warunki dostawy

Po wywołaniu akcji [Zmień warunki dostawy] wyświetlane jest okno dialogowe, w którym można wyszukać i wybrać pozycje do zmiany oraz wprowadzić nowe warunki dostawy.

Sekcja Pozycje do zmiany

Sekcja Pozycje do zmiany zawiera konfigurowalne wyszukiwanie o tej samej nazwie. Składa się ona z obszaru zapytania, w którym można wprowadzić kryteria wyszukiwania w polach wyszukiwania, jeśli jest to wymagane, oraz listy wyników, na której wyświetlane są pozycje dokumentów spełniające kryteria wyszukiwania.

  • Artykuł — w tym miejscu można wprowadzić identyfikator artykułu jako kryterium wyszukiwania
  • Status — w tym miejscu można wprowadzić status pozycji jako kryterium wyszukiwania. W zależności od rodzaju dokumentu dostępne są różne statusy do wyboru.
    Uwaga
    Anulowane pozycje i pozycje, których dostawa została zakończona ręcznie, nie mogą zostać zmienione.
  • Warunki dostawy — w tym miejscu można wprowadzić warunek dostawy jako kryterium wyszukiwania dla pozycji, które mają zostać zmienione
  • Warunki wysyłki — w tym miejscu można wprowadzić warunek wysyłki jako kryterium wyszukiwania dla pozycji, które mają zostać zmienione
  • Spedytor — w tym miejscu można wprowadzić spedytora jako kryterium wyszukiwania pozycji, które mają zostać zmienione

W zależności od rodzaju dokumentu na liście wyników wyświetlane są różne kolumny. Pozycje szczegółowe dla ustawionych komponentów nie są wyświetlane na liście pozycji, ponieważ warunki dostawy są zmieniane wraz z pozycją główną.

Uwaga
Można użyć akcji [Ustaw pola wyszukiwania] i [Wybierz kolumny] pod przyciskiem menu [Ustaw właściwości zapytań i wyników], aby określić, które pola wyszukiwania i kolumny są wyświetlane. Wyszukiwanie Pozycje do zmiany można również dostosować. Więcej informacji można znaleźć w artykule Dopasuj wyszukiwanie.
Sekcja Nowe dane
  • Warunki dostawy — w tym miejscu można zmienić warunek dostawy. Jeśli jest to termin dostawy z warunkami INCO, należy wprowadzić odniesienie do lokalizacji w drugiej części pola. Pole to jest możliwe do edycji, jeśli pole Zmiana warunków dostawy jest zaznaczona. Termin dostawy z bazy dokumentów jest wyświetlany jako wartość domyślna.
  • Warunki wysyłki — w tym miejscu można zmienić warunek wysyłki. Pole to jest możliwe do edycji, jeśli pole Zmiana warunków wysyłki jest zaznaczona. Termin wysyłki z bazy dokumentów jest wyświetlany jako wartość domyślna.
  • Spedytor — w tym miejscu można zmienić spedytora. Pole to jest możliwe do edycji, jeśli pole Zmień przewoźnika jest zaznaczona. Spedytor z nagłówka dokumentu jest wyświetlany jako wartość domyślna.
  • Aktualizuj nagłówek — po aktywacji tej funkcji nowe warunki dostawy zostaną przeniesione do nagłówka dokumentu

Więcej informacji na temat dozwolonych warunków dostawy i ich skutków można znaleźć w dokumentacji odpowiedniej aplikacji dokumentu.

Sprawdzanie zmian

Na pasku narzędzi sekcji Nowe dane dostępne są następujące przyciski umożliwiające sprawdzenie wprowadzonych danych:

  • Przycisk [Weryfikacja podczas przenoszenia] — jeśli przycisk jest aktywny, zmiany są sprawdzane, gdy są przesyłane do dokumentu. Jeśli przycisk nie jest aktywny, zmiany nie są sprawdzane automatycznie.
  • Przycisk [Weryfikuj] — można użyć tej akcji, aby sprawdzić poprawność wpisów przed zastosowaniem zmian. Jeśli zawartość została usunięta z pól, które mają wartości domyślne, pola te zostaną ponownie wypełnione wartościami domyślnymi.

W oknie dialogowym dostępne są następujące przyciskiw celu zaakceptowania zmienionych danych odbiorcy dostawy. Warunkiem wstępnym jest zaznaczenie co najmniej jednego elementu lub pola wyboru Aktualizuj nagłówek.

  • Przycisk [Zastosuj wszystkie pozycje] — należy wybrać przycisk [Zastosuj wszystkie pozycje], aby zastosować wszystkie pozycje dokumentu do tabeli pozycji w jednym kroku. Dokument zostanie zapisany. Jeśli podczas transferu wystąpi błąd, system automatycznie przełączy się w tryb pojedynczego przeniesienia.
  • Przycisk [Zastosuj pojedyncze pozycje] — każda zmieniona pozycja jest przenoszona indywidualnie do edytora pozycji za pomocą akcji [Zastosuj pojedyncze pozycje]. Dane można edytować w edytorze pozycji. Następnie należy przenieść pozycję do tabeli pozycji i w razie potrzeby zapisać dokument.
  • Przycisk [Anuluj] — należy użyć przycisku [Anuluj], aby zamknąć okno dialogowe bez akceptowania zmian

Jak kontynuować

Wymagania wstępne

Dla dokumentu wprowadzono co najmniej jedną pozycję oraz dokument nie został anulowany.

Instrukcja

  1. Należy otworzyć odpowiednią aplikację.
  2. Następnie należy otworzyć dokument, w którym mają zostać zmienione warunki dostawy.
  3. Należy wybrać akcję [Zmień warunki dostawy] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku narzędzi.
    • Zostanie otwarte okno dialogowe. Wszystkie istotne pozycje dokumentu zostaną wyświetlone na liście pozycji. Wszystkie wyświetlane pozycje są domyślnie zaznaczone.
    • Aktualnie zapisane wartości z bazy dokumentów są wyświetlane jako wartości domyślne dla warunków dostawy, dzięki czemu w razie potrzeby można je zastosować do wszystkich lub wybranych pozycji.
  4. W razie potrzeby można wprowadzić charakterystykę wyszukiwania w obszarze zapytania i wykonać akcję [Aktualizuj] na pasku narzędzi wyszukiwania, aby wyświetlić żądane elementy.
  5. Należy usunąć pole wyboru w nagłówku wiersza pozycji, które nie ma zostać zmienione.
  6. Można edytować warunki dostawy w polach w sekcji Nowe dane.
  7. W razie potrzeby można aktywować pole wyboru Aktualizuj nagłówek.
  8. Należy wybrać jedną z następujących akcji za pomocą przycisków na dole (w stopce) okna dialogowego:
    • [Zastosuj wszystkie pozycje]
    • [Zastosuj pojedyncze pozycje]
      Więcej informacji na temat akcji można znaleźć w rozdziale Sprawdzanie zmian.
      Użycie przycisku [Anuluj] spowoduje zamknięcie okna dialogowego bez wprowadzania zmian. Okno dialogowe zostanie zamknięte. System zastosuje zmiany do dokumentu.
  9. Jeśli dokument nie został automatycznie zapisany należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.

Efekty

W razie potrzeby w związku ze zmianą pozycji zaktualizowane zostaną również koszty transportu.

Czy ten artykuł był pomocny?