Akcje: Przesuń termin ponownego opracowania, wysyłki i dostawy

W aplikacjach Zamówienia sprzedaży, Zlecenia dystrybucji, Zamówienia zakupu i Potwierdzenia zamówienia na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Akcje] dostępne są różne akcje, za pomocą których można zmienić daty dla kilku lub wszystkich pozycji danego dokumentu oraz, w razie potrzeby, dla nagłówków dokumentów w jednym kroku. Akcje i ich efekty zostały opisane w tym artykule.

Uwaga
Wszystkie przesunięcia uwzględniają odpowiedni kalendarz prac. Jeśli na przykład data dostawy przypada na piątek, a sobota/niedziela nie są dniami roboczymi i przesunięta zostanie data dostawy o jeden dzień do przodu, jako nowa data dostawy zostanie użyty następny poniedziałek.

Definicje terminów

  • Termin dostawy — termin dostawy określa uzgodniony czas lub okres dostawy. W przeciwieństwie do preferowanego terminu, termin dostawy jest terminem wiążącym, który jest wykorzystywany do planowania. Za pomocą rodzaju terminu przypisanego do terminu definiowana jest dokładność, która dla systemu oznacza określony okres czasu. Na przykład tydzień roboczy ma jako punkt początkowy i końcowy znacznik czasu od poniedziałku 0:00:00:00 do piątku 24:00:00:00.
    • Zamówienie, potwierdzenie zamówienia — data dostawy odnosi się do daty, w której dostawca zgadza się dostarczyć zamówione pozycje
    • Zamówienie sprzedaży, zlecenie dystrybucji — data dostawy odnosi się do daty, w której firma zgadza się dostarczyć zamówione pozycje
  • Czas transportu — czas transportu obejmuje czas potrzebny do dostarczenia towarów do odbiorcy. Może to być między innymi czas potrzebny do przetransportowania materiałów z jednego miejsca pracy do drugiego.
  • Czas przestoju przed przyjęciem na magazyn — artykuły produkcyjne lub produkty uboczne z zlecenia produkcyjnego są zazwyczaj dostępne w magazynie w dniu zakończenia ostatniego etapu pracy. Dostępność może jednak zostać opóźniona, np. przez procesy kontroli jakości. Przejściowy dostęp do magazynu przesuwa moment, w którym dostępna ilość w magazynie wzrasta.
    Przykład
    Zgodnie z harmonogramem zlecenie produkcyjne powinno być gotowe w środę. Czas trwania procesu kontroli jakości wynosi dwa dni. Planowany dostęp przypada zatem na piątek.
  • Data dostępności — data dostępności to data, w której produkt jest dostępny w magazynie. Data dostępności jest obliczana na podstawie daty dostawy powiększonej o Czas przestoju przed przyjęciem na magazyn.
  • Termin wysyłki — data wysyłki to data, w której firma musi wysłać towary, aby dotarły one do odbiorcy w żądanym terminie dostawy
  • Data ponownego opracowania— data ponownego opracowania służy jako przypomnienie o dostarczeniu towarów do wysyłki. Może być używana jako funkcja zapytania, na przykład, jeśli wprowadzanie zamówienia i przetwarzanie zamówienia są od siebie oddalone w czasie.
  • Termin ponownego opracowaniatermin ponownego opracowania jest czasem trwania w dniach i opisuje różnicę w dniach roboczych między datą ponownego złożenia zamówienia a datą wysyłki.
  • Preferowana data — preferowana data to data, w którym artykuł jest dostępny w magazynie. Preferowaną datę oblicza się na podstawie terminu dostawy powiększonego o czas przejścia do magazynu.

Okno dialogowe

Jeśli wybierana zostanie jedna z akcji przesuwania terminu, otworzone zostanie okno dialogowe. Okno dialogowe zawiera pola, które mogę zostać użyte do określenia przesunięcia daty, a także listę pozycji, na której wyświetlane są między innymi bieżące daty i ilości pozycji. Na liście należy wybrać pozycje, dla których ma zostać przesunięty termin.

  • Przesunięcie — w tym miejscu można określić, w jaki sposób spotkanie ma zostać przeniesione. Dostępne są następujące opcje:
    • Przesuń do przodu — przesuwa termin do przodu o określoną liczbę dni roboczych. Aby to zrobić należy liczbę dni w polu Liczba dni roboczych, które zostanie aktywowane po wybraniu tej opcji.
    • Przesuń wstecz — przesuwa termin wstecz o określoną liczbę dni roboczych. Aby to zrobić należy liczbę dni w polu Liczba dni roboczych, które zostanie aktywowane po wybraniu tej opcji.
    • Przesuń do daty — przesuwa termin do określonej daty. Aby to zrobić należy wprowadzić datę w polu Data, które zostanie aktywowane po wybraniu tej opcji. Możliwe jest wybranie daty z kalendarza.
  • Rodzaj terminu — w tym miejscu wyświetlony jest rodzaj terminu, który ma zastosowanie do dokumentu
  • Liczba dni roboczych — w tym miejscu należy wprowadzić liczbę dni roboczych, o które spotkanie ma zostać przełożone. Pole jest gotowe do wprowadzenia tylko wtedy, gdy wybrana została opcja Przesuń do przodu lub Przesuń wstecz jako przesunięcie.
  • Data — w tym miejscu należy wprowadzić datę, na którą termin ma zostać przełożony. Pole jest gotowe do wprowadzenia tylko wtedy, gdy wybrana została opcja Przesuń do daty jako przesunięcie.
  • Preferowana data według nagłówka — w tym polu wyświetlana jest preferowana data zapisana w nagłówku dokumentu
  • Aktualizuj nagłówek — po aktywacji tej funkcji przesunięte zostaną nie tylko preferowane daty wybranych pozycji, ale także preferowana data nagłówka dokumentu.
    Pole jest dostępne tylko w oknie dialogowym dla akcji [Przesuń preferowaną datę].

Przesunięcie terminu ponownego opracowania

Za pomocą akcji [Przesuń termin ponownego opracowania] można zmienić termin ponownego opracowania pozycji dokumentu. Termin można zmienić na konkretną datę lub przesunąć o określoną liczbę dni roboczych do przodu lub wstecz.

Warunki wstępne

Akcja jest dostępna, jeśli spełnione są następujące warunki:

  • Dokument jest zleceniem dystrybucji lub zamówieniem sprzedaży typu Zamówienie klienta lub Zamówienie wymiany towaru.
  • Kalendarz zakładu został zdefiniowany dla rodzaju dokumentu za pomocą pola Ustawienia obliczania terminu wysyłki, a funkcja Zastosuj datę wysyłki jest aktywna w aplikacji Konfiguracja dla wybranej organizacji dokumentu.
Uwaga
Należy zwrócić uwagę, że rodzaje dokumentów są wprowadzane niezależnie od organizacji, podczas gdy dokumenty są wprowadzane w zależności od organizacji. To, czy używany jest termin wysyłki, jest definiowane dla każdej organizacji w aplikacji Konfiguracja. W związku z tym ustawienie obliczania terminu wysyłki wybrane w rodzaju dokumentu nie jest używane w dokumencie, jeśli użycie terminu wysyłki jest wyłączone w aplikacji Konfiguracja dla wybranej organizacji dokumentu.

Skutki przesunięcia do przodu i wstecz

  • Preferowana data, termin wysyłki, czas transportu i termin dostawy nie ulegają zmianie.
  • Termin ponownego opracowania zostanie przesunięty o określoną liczbę dni roboczych. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.
  • Data ponownego opracowania zostanie przesunięta o taką samą liczbę dni roboczych.

Skutki przesunięcia do daty

  • Preferowana data, termin wysyłki, czas transportu i termin dostawy nie ulegają zmianie.
  • Termin ponownego opracowania zostanie zmieniony na określoną datę.
  • Data ponownego przesłania jest ponownie obliczana jako różnica w dniach roboczych między terminem wysyłki a nową datą ponownego opracowania. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.

Przesunięcie terminu wysyłki

Za pomocą akcji [Przesuń termin wysyłki] można zmienić termin wysyłki pozycji dokumentu. Termin można zmienić na konkretną datę lub przesunąć o określoną liczbę dni roboczych do przodu lub wstecz.

Warunki wstępne

Akcja jest dostępna, jeśli spełnione są następujące warunki:

  • Dokument jest zleceniem dystrybucji lub zamówieniem sprzedaży typu Zamówienie klienta lub Zamówienie wymiany towaru.
  • Kalendarz zakładu został zdefiniowany dla rodzaju dokumentu za pomocą pola Ustawienia obliczania terminu wysyłki, a funkcja Zastosuj datę wysyłki jest aktywna w aplikacji Konfiguracja dla wybranej organizacji dokumentu.
Uwaga
Należy zwrócić uwagę, że rodzaje dokumentów są wprowadzane niezależnie od organizacji, podczas gdy dokumenty są wprowadzane w zależności od organizacji. To, czy używany jest termin wysyłki, jest definiowane dla każdej organizacji w aplikacji Konfiguracja. W związku z tym ustawienie obliczania terminu wysyłki wybrane w rodzaju dokumentu nie jest używane w dokumencie, jeśli użycie terminu wysyłki jest wyłączone w aplikacji Konfiguracja dla wybranej organizacji dokumentu.

Skutki przesunięcia do przodu i wstecz

  • Preferowana data, termin ponownego opracowania i termin dostawy nie ulegają zmianie.
  • Termin wysyłki zostaje przesunięty o określoną liczbę dni roboczych. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży lub lokalizacji. Jest to definiowane przez ustawienie obliczania terminu wysyłki.
  • Czas transportu jest ponownie obliczany na podstawie terminu dostawy i nowego terminu wysyłki.
  • Termin ponownego opracowania jest ponownie obliczany na podstawie nowego terminu wysyłki i niezmienionego terminu ponownego opracowania. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.

Skutki przesunięcia do daty

  • Preferowana data, termin ponownego opracowania i termin dostawy nie ulegają zmianie.
  • Termin wysyłki jest zmieniany na określoną datę.
  • Czas transportu jest ponownie obliczany jako różnica w dniach roboczych między terminem wysyłki a terminem dostawy. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży lub lokalizacji. Jest to definiowane przez ustawienie obliczania daty wysyłki.
  • Termin ponownego opracowania jest ponownie obliczany na podstawie nowego terminu wysyłki i niezmienionej daty ponownego opracowania. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.

Przesunięcie terminu dostawy

Za pomocą akcji [Przesuń termin dostawy] można zmienić termin dostawy pozycji dokumentu. Termin można zmienić na konkretną datę lub przesunąć o określoną liczbę dni roboczych do przodu lub wstecz.

Skutki przesunięcia do przodu i wstecz

  • Preferowana data, data ponownego przesłania i czas transportu nie ulegają zmianie.
  • Termin dostawy zostaje przesunięty o określoną liczbę dni roboczych. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.
  • Termin wysyłki jest ponownie obliczany na podstawie nowego terminu dostawy i czasu transportu, który nie został zmieniony. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży lub lokalizacji. Jest to definiowane przez ustawienie obliczania terminu wysyłki w aplikacji Konfiguracja.
  • Termin ponownego opracowania jest ponownie obliczany na podstawie nowego terminu wysyłki i niezmienionej daty ponownego opracowania. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.
  • Data dostępności jest ponownie obliczana na podstawie zmienionego terminu dostawy.

Skutki przesunięcia do daty

  • Preferowana data, data ponownego przesłania i czas transportu nie ulegają zmianie.
  • Termin dostawy zostaje zmieniony na określoną datę.
  • Termin wysyłki jest ponownie obliczany na podstawie nowego terminu dostawy i niezmienionego czasu transportu. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży lub lokalizacji. Jest to definiowane przez ustawienie obliczania terminu wysyłki w aplikacji Konfiguracja.
  • Termin ponownego opracowania jest ponownie obliczany na podstawie nowego terminu wysyłki i niezmienionej daty ponownego opracowania. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.
  • Data dostępności jest ponownie obliczana na podstawie zmienionego terminu dostawy.

Przesunięcie preferowanej daty

Za pomocą akcji [Przesuń preferowaną datę], można zmienić termin pozycji dokumentu i podstawy dokumentu. Termin można zmienić na konkretną datę lub przesunąć o określoną liczbę dni roboczych do przodu lub do tyłu.

Skutki przesunięcia do przodu i wstecz

  • Preferowana data jest przesuwana o określoną liczbę dni roboczych. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.
  • Termin dostawy jest określana na podstawie nowej preferowanej daty. Odpowiada to akcji [Przesuń termin dostawy] z wybranym typem Do daty.
  • Data ponownego opracowania i czas transportu nie ulegają zmianie.
  • Termin wysyłki jest ponownie obliczany na podstawie nowego terminu dostawy i czasu transportu, które nie zostały zmienione. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży lub lokalizacji. Jest to definiowane przez ustawienie obliczania terminu wysyłki w aplikacji Konfiguracja.
  • Termin ponownego opracowania jest ponownie obliczany na podstawie nowego terminu wysyłki i niezmienionej daty ponownego opracowania. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.
  • Data dostępności jest ponownie obliczana na podstawie zmienionej preferowanej daty.

Skutki przesunięcia do daty

  • Preferowana data jest zmieniana na określoną datę.
  • Termin dostawy jest określany na podstawie nowej preferowanej daty. Odpowiada to akcji [Przesuń termin dostawy] z wybranym typem Do daty.
  • Data ponownego opracowania i czas transportu nie ulegają zmianie.
  • Termin wysyłki jest ponownie obliczany na podstawie nowego terminu dostawy i czasu transportu, które nie zostały zmienione. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży lub lokalizacji. Jest to definiowane przez ustawienie obliczania terminu wysyłki w aplikacji Konfiguracja.
  • Termin ponownego opracowania jest ponownie obliczany na podstawie nowego terminu wysyłki i niezmienionej daty ponownego opracowania. W tym celu wykorzystywany jest kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.
  • Data dostępności jest ponownie obliczana na podstawie zmienionej żądanej daty.

Instrukcje

Poniżej opisana została ogólna instrukcja zmiany terminu.

Warunki wstępne

Akcje są dostępna tylko wtedy, gdy dokument jest zapisany, a aplikacja znajduje się w trybie Wyświetlania. Pozycja, która ma zostać zmieniona, nie może mieć jeszcze statusu dostawy Całkowicie dostarczona.

Instrukcja

  1. Należy otworzyć odpowiednią aplikację.
  2. Następnie należy otworzyć dokument z pozycjami, których daty mają zostać przeniesione.
  3. Należy wybrać akcję na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Edytuj termin i status dostawy].
    • Otworzone zostanie okno dialogowe z listą pozycji dokumentu.
      Uwaga
      Jeśli wybrany zostanie przycisk [Anuluj] w oknie dialogowym, proces zostanie anulowany i żadne dane nie zostaną zmienione.
  4. należy użyć pola wyboru, aby zaznaczyć pozycje na liście, których daty mają zostać przesunięte.
  5. Następnie należy wybrać rodzaj przesunięcia z dostępnych opcji:
    1. Przesuń do przodu — przesuwa termin do przodu o określoną liczbę dni roboczych. Aby to zrobić należy liczbę dni w polu Liczba dni roboczych, które zostanie aktywowane po wybraniu tej opcji.
    2. Przesuń wstecz — przesuwa termin wstecz o określoną liczbę dni roboczych. Aby to zrobić należy liczbę dni w polu Liczba dni roboczych, które zostanie aktywowane po wybraniu tej opcji.
    3. Przesuń do daty — przesuwa termin do określonej daty. Aby to zrobić należy wprowadzić datę w polu Data, które zostanie aktywowane po wybraniu tej opcji. Możliwe jest wybranie daty z kalendarza.
  6. Jeśli wybrana została opcję Przesuń do przodu lub Przesuń wstecz jako przesunięcie, należy wprowadzić różnicę w stosunku do poprzedniej daty w pierwszym polu wprowadzania w polu Liczba dni roboczych.
    Jeśli jako datę przesunięcia wybrana została opcję Przesuń do daty, należy wprowadzić datę w polu, Data.
  7. Jeśli przesuwana zostaje preferowana data, można określić, czy ma ona zostać zmieniona również w nagłówku dokumentu.
  8. Aby wprowadzić zmiany w systemie należy wybrać przycisk [OK].
    • Okno dialogowe zostanie zamknięte, a nowe daty zostaną określone dla wybranych pozycji dokumentu zgodnie z wprowadzonymi zmianami. Jeśli akcja może zostać przeprowadzona bez błędów, dokument zostanie zapisany automatycznie. W przeciwnym razie edytor pozycji przełączy się w tryb transferu pojedynczego.

Czy ten artykuł był pomocny?