Zapytania dystrybucyjne

Dokument Zapytania dystrybucyjne służy do przesyłania zapytań przeprowadzenia procesu dystrybucji. Można na przykład wysłać do sklepów prośbę o zwrot artykułów sezonowych. Zlecenia dystrybucji umożliwiają dystrybucję z jednej źródłowej lokalizacji magazynowej do wielu docelowych lokalizacji magazynowych lub z wielu źródłowych lokalizacji magazynowych do jednej docelowej lokalizacji magazynowej. Na przykład można dystrybuować produkty z magazynu centralnego do wielu oddziałów, a także żądać ewentualnego transportu zwrotnego. Zlecenia dystrybucji są poprzedzone zleceniami dystrybucji. W dalszym przebiegu procesu zapytanie dystrybucji staje się zleceniem dystrybucji, w którym określone są pozycje do dystrybucji.

Niniejsza dokumentacja opisuje sposób mapowania zleceń dystrybucji w systemie oraz strukturę aplikacji o tej samej nazwie. Dowiedz się, jakie relacje może mieć zapytanie dystrybucji z innymi aplikacjami i jednostkami biznesowymi oraz w jaki sposób jest ono zintegrowane z procesami biznesowymi.

Ta dokumentacja opisuje rolę rodzajów zapytań dystrybucji i sposób ich rejestrowania: Rodzaje zapytań dystrybucji.

Instrukcje dotyczące obsługi zapytań dystrybucji, np. jak wprowadzać lub przetwarzać zapytanie dystrybucji, można znaleźć w tej dokumentacji: Instrukcje: Zapytania dystrybucyjne.

Opis aplikacji

Aplikacja Zapytania dystrybucji służy do wprowadzania i edytowania zapytań dystrybucji. W pozycjach zapytania dystrybucji można wprowadzać artykuły i ich ilości, które mają zostać uwzględnione w procesie dystrybucji w odniesieniu do artykułu lub, w zależności od dozwolonych typów artykułów, na poziomie artykułów referencyjnych, list asortymentowych lub klasyfikacji artykułów.

Zapytania dystrybucji mogą być wprowadzane na podstawie szablonu. Identyczne zapytania dystrybucji mogą być generowane na podstawie szablonu dla kombinacji wielu źródłowych lokalizacji magazynowych i jednej docelowej lokalizacji magazynowej lub jednej źródłowej lokalizacji magazynowej i wielu docelowych lokalizacji magazynowych. Podobnie można użyć lokalizacji. W takim przypadku odpowiednie lokalizacje magazynu są określane podczas tworzenia dokumentu.

Aplikacja Zapytania dystrybucyjne składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Nagłówek zawiera pola, które jednoznacznie identyfikują zapytanie dystrybucji, a także podstawowe dane, które są ogólnie ważne dla zapytań dystrybucji. Dodatkowe dane znajdują się w zakładkach opisanych w poniższych sekcjach:

Pola identyfikacji

Rodzaj zapytania dystrybucji i numer zapytania dystrybucji jednoznacznie identyfikują zapytania dystrybucji. Oprócz tej identyfikacji wyświetlany jest podsumowany status zapytania dystrybucji i odbiorca dostawy.

Pola:

  • Numer – unikalna identyfikacja zapytania dystrybucji jest rejestrowana w polu Numer. Składa się on z dwóch pól: Rodzaju zapytania dystrybucji w pierwszym polu i numeru zapytania dystrybucji w drugim polu. Używany rodzaj zapytania dystrybucji jest używany razem z numerem zapytania dystrybucji w celu identyfikacji zapytania dystrybucji.
    • Rodzaj zapytania dystrybucyjnego pozwala wybrać rodzaj zapytania dystrybucji dla zapytania dystrybucji, które chcesz wprowadzić lub przetworzyć. Po zapisaniu nowego zapytania dystrybucji nie można już zmienić jego rodzaju.
    • Numer zapytania dystrybucyjnego numer zlecenia dystrybucyjnego jest generowany automatycznie przez system na podstawie schematu numeracji zdefiniowanego w rodzaju zapytania dystrybucji. Nie można go przypisać ręcznie. W razie potrzeby można wprowadzić numer zapytania dystrybucji, które ma zostać edytowany, jako cecha wyszukiwania.
  • Status – informacje o statusie zapytania dystrybucji są wyświetlane w zależności od rodzaju: W przypadku szablonu wyświetlany jest tylko status ogólny, a w przypadku dokumentu wyświetlany jest również status przetwarzania.

Więcej informacji w rozdziale: Status i zmiany statusu.

  • Odbiorca dostawy – pozwala wprowadzić identyfikator partnera, który ma być odbiorcą dostawy w procesie dystrybucji w polu Odbiorca dostawy.

Ikona rombu umożliwiająca dodanie wielu odbiorców dostawy jest dostępna tylko wtedy, gdy zapytanie dystrybucji jest szablonem, a dla kierunku dystrybucji ustawiono opcję Jeden magazyn źródłowy i wiele docelowych. Jeśli na poziomie kierunku dystrybucji ustawiona jest opcja Lokalizacja, można wprowadzić kilku odbiorców dostaw i odpowiadające im osoby kontaktowe. Jeśli ustawiony jest poziom Magazyn, odbiorcy dostaw są automatycznie określani na podstawie docelowych magazynów i można zmienić tylko osoby kontaktowe. W obu przypadkach wyświetlana jest również odpowiednia nazwa i adres.

Jeśli wprowadzono kilku odbiorców dostawy, pierwszy odbiorca dostawy jest traktowany priorytetowo i nie można go usunąć.

Zakładka Ogólne

Zakładka Ogólne zawiera podsumowanie informacji, takich jak miejsce docelowe i zaangażowane osoby, a także daty i terminy.

Pola:

  • Nazwa i Adres (dane w polach Nazwa i Adres są określane i wyświetlane przez system. Dane pochodzą z poprzedniego dokumentu lub z głównych danych partnera wybranego odbiorcy dostawy w momencie wykonywania nowej promocji.
  • Osoba kontaktowa – osoba kontaktowa u adresata może zostać wybrana, zmieniona lub dowolnie wprowadzona w polach oznaczonych jako Osoba kontaktowa. Sugerowana jest osoba kontaktowa ds. sprzedaży, którą można zdefiniować w głównych danych partnera adresata. Alternatywnie, osoba kontaktowa może zostać pobrana z poprzedniego dokumentu jako wartość domyślna.

Więcej informacji na temat tych pól można znaleźć w tej dokumentacji: Pole: Osoba kontaktowa.

  • Magazyn docelowy – w polu należy wprowadzić identyfikator magazynu, do którego mają zostać dostarczone pozycje dla tego zapytania dystrybucji. Docelowa lokalizacja przechowywania określa odbiorcę dostawy w procesie dystrybucji.

Ikona rombu umożliwiająca dodanie wielu lokalizacji przechowywania jest dostępna tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki:

  • zapytanie dystrybucji jest szablonem
  • opcja Jeden magazyn źródłowy i wiele docelowych jest ustawiona dla kierunku dystrybucji
  • Magazyn jest ustawiony dla poziomu kierunku dystrybucji.

Jeśli używana jest więcej niż jeden magazyn docelowy, romb jest wypełniany i docelowa lokalizacja przechowywania musi zostać wybrana jako preferowana. Określa to również preferowanego odbiorcę dostawy.

Jeśli wartość Lokalizacja jest ustawiony dla poziomu kierunku dystrybucji w używanym typie szablonu zapytania dystrybucji, pole to nie może być używane.

  • Preferowana data – preferowana data wskazuje czas, w którym spodziewana jest dostawa elementów. Jest ona proponowana zgodnie z ustawieniami w używanym rodzaju zlecenia dystrybucji.

Jeśli zlecenie dystrybucji jest tworzone w odniesieniu do zlecenia dystrybucji, preferowana data zlecenia dystrybucji jest sugerowana w zleceniu dystrybucji.

To pole jest dostępne tylko dla zapytań dystrybucji o typie Dokument. Nie jest ono dostępne dla szablonów.

  • Data wprowadzenia – data wprowadzenia to data wprowadzenia zapytania dystrybucji. System proponuje bieżącą datę.
  • Numer dokumentu zewnętrznego – są to swobodnie wykorzystywane pola dla informacji o dokumentach zewnętrznych. Dane wprowadzone w tych polach służą wyłącznie celom informacyjnym. Nie mają one żadnego wpływu na system.
Wskazówka
Dane w tych polach nie generują żadnych odniesień do dokumentów.
  • Odpowiedzialny pracownik – w tym polu można wybrać pracownika jako osobę kontaktową we własnej organizacji. Musi on być wpisany jako partner w roli Pracownik wewnętrzny, a zatem musi być przypisany do firmy.
Zakładka Partner dostawy

Zakładka Partner dostawy podsumowuje dane partnerów zaangażowanych w dostawę.

Pola:

  • Partner dostawy – w polu należy wprowadzić identyfikator partnera, który ma być partnerem dostawy w żądanym procesie dystrybucji.

Ikona rombu umożliwiająca dodanie wielu partnerów dostawy jest dostępna tylko wtedy, gdy zapytania dystrybucji jest typu Szablon, a dla kierunku dystrybucji ustawiono opcję Wiele magazynów źródłowych i jeden docelowy. Jeśli Lokalizacja jest ustawiona jako poziom kierunku dystrybucji, można wprowadzić kilku partnerów dostawy i odpowiadające im osoby kontaktowe. Jeśli ustawiony jest poziom Magazyn, partnerzy dostawy są automatycznie określani na podstawie źródłowych magazynów i można zmienić tylko osoby kontaktowe. W obu przypadkach wyświetlana jest również odpowiednia nazwa i adres.

Jeśli wprowadzono kilku partnerów dostawy, pierwszy partner dostawy jest traktowany priorytetowo i nie można go usunąć.

  • Nazwa i Adres (każdy partner dostawy) – dane w polach Nazwa i Adres są określane i wyświetlane przez system. Dane są pobierane z poprzedniego dokumentu lub z głównych danych partnera wybranego partnera dostawy w momencie wykonywania nowej operacji.
  • Osoba kontaktowa – osoba kontaktowa u adresata może zostać wybrana, zmieniona lub dowolnie wprowadzona w polach oznaczonych jako Osoba kontaktowa. Sugerowana jest osoba kontaktowa ds. sprzedaży, którą można zdefiniować w danych głównych partnera adresata. Alternatywnie, osoba kontaktowa może zostać pobrana z poprzedniego dokumentu jako wartość domyślna.

Więcej informacji na temat tych pól można znaleźć w artykule Pola: Osoba kontaktowa

  • Źródłowy magazyn – w polu należy wprowadzić identyfikator magazynu, z którego mają zostać dostarczone pozycje w tym zleceniu dystrybucji. Lokalizacja magazynu źródłowego określa partnera dostawy w procesie dystrybucji.

Hash umożliwiający dodanie wielu lokalizacji magazynowych jest dostępny tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki:

  • zapytanie dystrybucji jest szablonem
  • opcja Wiele magazynów źródłowych i jeden docelowy docelowy jest ustawiona dla kierunku dystrybucji
  • Magazyn jest ustawiony dla poziomu kierunku dystrybucji.

Jeśli używana jest więcej niż jedna źródłowa lokalizacja magazynu, ikona rombu jest wypełniana i źródłowy magazyn musi zostać wybrany jako preferowana lokalizacja magazynu. Określa to również preferowanego partnera dostawy.

Jeśli wpis Lokalizacja jest ustawiony dla poziomu kierunku dystrybucji w używanym typie szablonu zapytania dystrybucji, pole to nie może być używane.

Zakładka Organizacja zakupu

Dane klienta zaangażowanego w dostawę są wymienione w zakładce Organizacja zakupu.

Pola:

  • Klient – organizacja zakupu jest określana na podstawie ustawień w aplikacji Konfiguracja, funkcja Wielofirmowość, dla partnera dostawy i odbiorcy dostawy.

W przypadku szablonów z więcej niż jednym partnerem dostawy lub odbiorcą dostawy używany jest preferowany partner dostawy lub odbiorca dostawy.

  • Nazwa i Adres (klient) – dane w polach Nazwa i Adres są określane i wyświetlane przez system. Dane są pobierane z poprzedniego dokumentu lub z głównych danych partnera wybranego partnera dostawy w momencie wykonywania nowej operacji.
  • Osoba kontaktowa – osoba kontaktowa u adresata może zostać wybrana, zmieniona lub dowolnie wprowadzona w polach oznaczonych jako Osoba kontaktowa. Sugerowana jest osoba kontaktowa ds. sprzedaży, którą można zdefiniować w danych głównych partnera adresata. Alternatywnie, osoba kontaktowa może zostać pobrana z poprzedniego dokumentu jako wartość domyślna.

Więcej informacji na temat tych pól można znaleźć w artykule Pola: Osoba kontaktowa

Zakładka Organizacja sprzedaży

Na zakładce Organizacja sprzedaży znajdują się dane dostawcy zaangażowanego w dostawę.

Pola:

Dostawca – organizacja sprzedaży jest określana na podstawie ustawień w aplikacji Konfiguracja, funkcja Wieloformowość, dla partnera dostawy i odbiorcy dostawy.

W przypadku szablonów z więcej niż jednym partnerem dostawy lub odbiorcą dostawy używany jest preferowany partner dostawy lub odbiorca dostawy.

  • Nazwa i Adres (dostawca) – dane w polach Nazwa i Adres są określane i wyświetlane przez system. Dane są pobierane z poprzedniego dokumentu lub z głównych danych partnera wybranego partnera dostawy w momencie wykonywania nowej operacji.
  • Osoba kontaktowa – osoba kontaktowa u adresata może zostać wybrana, zmieniona lub dowolnie wprowadzona w polach oznaczonych jako Osoba kontaktowa. Sugerowana jest osoba kontaktowa ds. sprzedaży, którą można zdefiniować w danych głównych partnera adresata. Alternatywnie, osoba kontaktowa może zostać pobrana z poprzedniego dokumentu jako wartość domyślna.

Więcej informacji na temat tych pól można znaleźć w artykule Pola: Osoba kontaktowa

Zakładka Wydruk dokumentu

Niektóre z prawidłowych ustawień dla wydruku dokumentu Zapytania dystrybucyjne są wyświetlane w tabeli z jednym wierszem na zakładce Wydruk dokumentu.

Wskazówka
Zakładka Wydruk dokumentu jest widoczna tylko dla zapytań dystrybucji o typie Dokument.

Wyświetlane ustawienia wydruku pochodzą z szablonu dokumentu. Szablon dokumentu jest definiowany w aplikacji Konfiguracja, funkcja główna Sprzedaż, podfunkcja Dokumenty. Ustawienie to można zmienić dla konkretnego dostawcy w danych podstawowych dostawcy.

Więcej informacji na temat ustawień wydruku można znaleźć w instrukcji obsługi. Opisuje ona również, które inne aplikacje, ustawienia systemowe i ustawienia użytkownika odgrywają rolę w drukowaniu dokumentów i kiedy te ustawienia wchodzą w życie.

Poniższe ustawienia można wyświetlić pod nagłówkami kolumn i w razie potrzeby zmienić.

Kolumny:

  • Typ dokumentu – wyświetlany jest typ dokumentu, dla którego ustawienia wydruku są wyświetlane w tym wierszu. W aplikacji Zapytania dystrybucyjne wyświetlany jest tylko typ Zapytania dystrybucyjne.
  • Medium – wyświetlane jest medium wyjściowe, na którym dokument jest drukowany zgodnie z szablonem. Ogólnie dostępne są następujące media wyjściowe:
    • Drukarka (wyjście do pliku również możliwe),
    • E-mail,
    • Faks.

Jeśli istnieje kilka szablonów dokumentów dla dokumentu Dokument zwrotny i są one przechowywane w głównych danych klienta lub w aplikacji Konfiguracja dla kilku mediów wyjściowych, można wybrać medium wydruku.

  • Dane kontaktowe – system określa dane kontaktowe (numer faksu lub adres e-mail) dla mdiów wydruku Faks i E-mail i wyświetla je.

Wyświetlany numer faksu lub adres e-mail można zmienić lub dodać.

Można wprowadzić kilku odbiorców e-mail, oddzielając adresy e-mail przecinkiem i spacją.

Zakładka Załączniki/teksty

Teksty, moduły tekstowe i załączniki można zapisywać na zakładce Załączniki/teksty. Zapisane teksty i załączniki są oznaczone ikoną notatki, którą można znaleźć na zakładce Załączniki/teksty.

Więcej informacji na temat tekstów i załączników oraz ich wykorzystania można znaleźć w artykule Teksty.

Wskazówka
Język treści partnera dostarczającego jest używany jako wartość domyślna dla języka tekstów i modułów tekstowych w zapytaniu dystrybucji. Teksty można również wprowadzać w innym języku, zmieniając język w polu Język na pasku przycisków zakładki przed wprowadzeniem tekstu.

Obszar roboczy

Obszar roboczy zawiera elementy zapytania o dystrybucję. Obejmują one zakres usług do dystrybucji.

Obszar roboczy składa się z tabeli elementów i edytora elementów.

Tabela pozycji

Tabela pozycji zawiera pozycje wprowadzone za pomocą edytora pozycji. Niektóre dane można zmienić w tabeli. 

Kolumny tabeli:

  • Numer pozycji – numer pozycji służy do precyzyjnej identyfikacji poszczególnych pozycji zlecenia dystrybucji. Numer pozycji może być również wykorzystywany do łączenia poszczególnych pozycji w różnych dokumentach poprzez odniesienie do dokumentu.

Numer pozycji jest generowany automatycznie przez system na podstawie schematu numeracji zdefiniowanego w używanym rodzaju zapytania dystrybucji. Numer pozycji można przypisać ręcznie w edytorze pozycji. Po przeniesieniu pozycji do tabeli pozycji nie można już zmienić numeru pozycji.

  • Uwaga tekstowa – jeśli w kolumnie wyświetlana jest ikona, jest to odniesienie do istniejących tekstów pozycji.
  • Kategoria pozycji – wyświetlany jest typ pozycji zlecenia dystrybucji. W zleceniu dystrybucji można używać tylko tych kategorii pozycji, które zostały wybrane w powiązanym rodzaju zlecenia dystrybucji.
  • Artykuł/Klasyfikacja/asortyment – w zależności od kategorii pozycji w wierszu, w tej kolumnie wyświetlana jest pozycja, odpowiednia klasyfikacja, lista asortymentu lub, w stosownych przypadkach, inna jednostka biznesowa zgodnie z kategorią pozycji, która została uzupełniona na przykład przez instalację aplikacji.

Określoną identyfikację można zmienić w razie potrzeby w następujących przypadkach:

    • w szablonie, jeśli dla tego szablonu nie istnieją żadne dokumenty
    • w dokumencie, jeśli dla pozycji nie istnieje pozycja zlecenia dystrybucji.
Wskazówka
Więcej informacji na temat kategorii pozycji można znaleźć w opisach edytora pozycji. Więcej informacji w rozdziale Zakładka Ogólne.
  • Ilość minimalna – ta kolumna zawiera minimalną ilość wprowadzoną dla artykułu, który ma być dystrybuowany. Ilość można zmienić w zależności od statusu pozycji, jeśli przetwarzany jest szablon lub dokument bez odniesienia do szablonu.
  • Ilość maksymalna – ta kolumna zawiera maksymalną ilość wprowadzoną dla artykułu, który ma być dystrybuowany, jeśli powiązana funkcja jest aktywowana w używanym rodzaju zapytania dystrybucji. Ilość można zmienić w zależności od statusu pozycji, jeśli przetwarzany jest szablon lub dokument bez odniesienia do szablonu.

Jeśli zgodnie z rodzajem zlecenia dystrybucji nie jest używana maksymalna ilość, ilość nie jest wyświetlana.

  • Uwzględniana ilość – ilość uwzględniona w zleceniach dystrybucji jest wyświetlana w tej kolumnie tylko w przypadku dokumentów. Kolumna pozostaje pusta w szablonach.
  • Status – wyświetlane są informacje o statusie tej pozycji zlecenia dystrybucji.

Więcej informacji w rozdziale Status i zmiany statusu.

Pasek przycisków
  • Akcja [Wyszukaj i dodaj pozycje] – akcja jest dostępna na pasku przycisków tabeli. Można jej użyć do dodania nowych pozycji z innych istniejących zapytań dystrybucji do tabeli pozycji zapytania dystrybucji. Podczas wyszukiwania pozycji brane są pod uwagę zarówno szablony, jak i dokumenty. W zależności od kategorii pozycji, które mogą być użyte, tylko odpowiednie pozycje zlecenia dystrybucji są oferowane do przeniesienia. Jeśli można również użyć kategorii pozycji Artykuł, wyszukiwanie pozycji w zleceniach dystrybucyjnych jest również dostępne.

Więcej informacji można znaleźć w artykule: Akcje: Wyszukiwanie i dodawanie pozycji.

  • Akcja: [Wyszukaj i dodaj artykuł] – za pomocą akcji dostępnej na pasku przycisków tabeli pozycji można dodawać nowe pozycje do zapytania dystrybucyjnego, wyszukując pozycje sprzedaży lub, w stosownych przypadkach, cechy pozycji.

Więcej informacji można znaleźć w artykule: Akcja: Wyszukaj i dodaj artykuły.

Wskazówka
Akcja jest dostępna, jeśli pozycje typu Artykuł mogą być wprowadzone dla zapytania dystrybucji zgodnie z używanym rodzajem zapytania dystrybucji.

Edytor pozycji

W edytorze pozycji dane pozycji zlecenia dystrybucji są wyświetlane w zakładkach opisanych w poniższych sekcjach:

Wskazówka
System obsługuje masowe wprowadzanie pozycji: W edytorze pozycji można użyć specjalnej klawiatury sterującej dla aplikacji dokumentów, aby wprowadzić dane pozycji, w tym wiele pozycji, używając tylko klawiatury numerycznej na klawiaturze. Opisano to w instrukcji obsługi w sekcji Sterowanie klawiaturą.

Jeśli przycisk [Weryfikuj przy zatwierdzaniu] jest aktywny, system sprawdza, czy wszystkie obowiązkowe pola zostały wprowadzone i czy wszystkie wprowadzone dane są autoryzowane, gdy pozycja zapytania jest przesyłana do tabeli pozycji zapytania. W przeciwnym razie jest to sprawdzane tylko podczas zapisywania lub sprawdzania zamówienia.

Numer pozycji zapytania, która jest aktualnie otwarta w edytorze pozycji, jest wyświetlany na pasku przycisków edytora pozycji.

Zakładka Ogólne

W zależności od wybranego typu pozycji na zakładce Ogólne wprowadza się różne dane. Dostępne typy elementów mogą się różnić, jeśli na przykład zainstalowana jest aplikacja. To, który z dostępnych typów elementów może zostać użyty, jest zdefiniowane w rodzaju zapytania dystrybucji.

Zazwyczaj oferowane są następujące kategorie elementów:

  • Artykuł
  • Artykuł referencyjny
  • Klasyfikacja asortymentu
  • Lista asortymentu
  • Klasyfikacja artykułów sprzedaży od 1 do 5

Pola:

  • Artykuł – w zależności od wybranej kategorii artykułów należy wprowadzić identyfikację artykułu lub artykułu referencyjnego.

Dla kategorii artykułów Artykuł można użyć wszystkich artykułów, które mają status Zwolniony i dla których w danych podstawowych artykułu wprowadzono następujące dane:

    • dane dotyczące sprzedaży w widoku Sprzedaż w odniesieniu do organizacji sprzedaży
    • dane dotyczące zaopatrzenia w widoku Zakup w odniesieniu do organizacji zakupu
    • dla artykułów, które są przechowywane w magazynie: dane logistyki magazynowej w widoku Logistyka magazynowa w odniesieniu do magazynu źródłowego, docelowego i lokalizacji magazynu tranzytowego.

Można również używać pseudoartykułów jako artykułów.

Wskazówka
W przypadku pseudoartykułów można w razie potrzeby zmienić opis artykułu wyświetlany z danych podstawowych artykułu za pomocą akcji [Zmień opis pseudoartykułu].

Artykułów referencyjnych można używać tylko w kategorii artykułów Artykuł referencyjny.

  • Klasyfikacja asortymentu – pozwala wprowadzić klasyfikację asortymentu
  • Lista asortymentu – pozwala wprowadzić listę asortymentu
  • Klasyfikacja artykułu sprzedaży 1 – pozwala wprowadzić klasyfikację artykułu sprzedaży 1
  • Klasyfikacja artykułu sprzedaży 2 – pozwala wprowadzić klasyfikację artykułu sprzedaży 2
  • Klasyfikacja artykułu sprzedaży 3 – pozwala wprowadzić klasyfikację artykułu sprzedaży 3
  • Klasyfikacja artykułu sprzedaży 4 – pozwala wprowadzić klasyfikację artykułu sprzedaży 4
  • Klasyfikacja artykułu sprzedaży 5 – pozwala wprowadzić klasyfikację artykułu sprzedaży 5
  • Ilość minimalna – w tym polu należy wprowadzić minimalną ilość, która ma zostać zamówiona w procesie dystrybucji. Ilość można zmienić do momentu utworzenia odniesienia do pozycji zlecenia dystrybucji. Jednostkę miary można określić tylko dla kategorii artykułów Artykuł i Artykuł referencyjny w jednostkach sprzedaży artykułu.
    • W przypadku kategorii pozycji dla klasyfikacji lub listy asortymentu należy zadbać o to, aby przy późniejszym wprowadzaniu pozycji zlecenia dystrybucji, które odnoszą się do tej kategorii pozycji, można je było przeliczyć na określoną jednostkę. Jeśli brakuje niezbędnego współczynnika konwersji, w zleceniu dystrybucji pojawi się odpowiedni komunikat o błędzie.
    • Jeśli minimalna ilość w jednej lub kilku pozycjach zlecenia dystrybucji nie zostanie osiągnięta ze względu na informacje zwrotne ze zleceń dystrybucji, dla każdej pozycji zlecenia dystrybucji zostanie wyświetlone ostrzeżenie podczas zwalniania lub zapisywania już zwolnionego zlecenia dystrybucji.

Wskazówka
Status przetwarzania pozycji w zleceniach dystrybucji typu Dokument jest określany przy użyciu następujących ilości:

  • Ilość minimalna
  • Ilość uwzględniona
  • Ilość anulowana
  • Ilość maksymalna


  • Ilość maksymalna – w tym polu należy wprowadzić maksymalną ilość żądaną w procesie dystrybucji. Ilość można zmienić, dopóki nie zostanie ustanowione odniesienie do pozycji zlecenia dystrybucji. Jednostka nie może zostać zmieniona i odpowiada jednostce ilości minimalnej.
  • Jeśli maksymalna ilość pozycji zlecenia dystrybucji zostanie przekroczona w wyniku informacji zwrotnej ze zleceń dystrybucji, pojawi się komunikat o błędzie i zlecenie dystrybucji nie będzie mogło zostać zapisane.

    To pole jest gotowe do wprowadzenia tylko wtedy, gdy funkcja Zastosuj ilość maksymalną jest aktywna w używanym rodzaju zapytania dystrybucji.

    • Ilość anulowana – w tym polu wyświetlana jest ilość, która została określona jako ilość anulowana podczas akcji [Zakończ edycję ręcznie]. W tym momencie jest to zawsze ilość otwarta. Pozycja z anulowaną ilością większą niż 0 zawsze ma status Całkowicie przetworzone (ręcznie zakończone).

    Jeśli pozycja zlecenia dystrybucji odwołuje się do takiej pozycji zlecenia dystrybucji, nie można zmienić ani całkowitej ilości, ani ilości pozycji zlecenia dystrybucji anulowanej w źródle. Nie jest również możliwe anulowanie pozycji zlecenia dystrybucji. W razie potrzeby należy anulować realizację pozycji zlecenia dystrybucji.

    Minimalna ilość pomniejszona o anulowaną ilość i ilość uwzględniona skutkują statusem przetwarzania pozycji.

    Wskazówka
    Pole jest wyświetlane tylko w edytorze pozycji dla zleceń dystrybucji typu Dokument.
    • Ilość uwzględniona – w tym polu wyświetlana jest ilość już uwzględniona w pozycjach zlecenia dystrybucji. Istotna jest całkowita ilość pozycji zlecenia dystrybucji pomniejszona o ilość anulowaną u źródła.

    Minimalna ilość pomniejszona o ilość anulowaną i ilość uwzględniona skutkują statusem przetwarzania pozycji.

    Wskazówka
    Pole jest wyświetlane tylko w edytorze pozycji dla zleceń dystrybucji typu Dokument.
    • Kategoria pozycji – w tym polu wyświetlana jest kategoria pozycji.
    • Status – wyświetlane są informacje o statusie danej pozycji zlecenia dystrybucji.

    Więcej informacji w rozdziale Status i zmiany statusu.

    • Ilość otwarta – w tym polu wyświetlana jest ilość, która musi jeszcze zostać dodana dla każdej pozycji zlecenia dystrybucji, aby osiągnąć minimalną ilość pozycji zlecenia dystrybucji.

    Jeśli pozycja zlecenia dystrybucji została wypełniona ręcznie, ilość ta zawsze wynosi zero (0).

    Uwaga:

    Wskazówka
    Pole jest wyświetlane tylko w edytorze pozycji dla zleceń dystrybucji typu Dokument.
    Zakładka Załączniki/teksty

    Teksty, moduły tekstowe i załączniki mogą być przechowywane w zakładce Załączniki/teksty. Zapisane teksty i załączniki plików są oznaczone ikoną notatki, którą można znaleźć na zakładce Załączniki/teksty.

    Więcej informacji na temat tekstów i załączników oraz ich wykorzystania można znaleźć w dokumentacji Teksty.

    Wskazówka
    Domyślną wartością dla języka tekstów i modułów tekstowych we wniosku o dystrybucję jest język treści partnera dostarczającego. Można również wprowadzić teksty w innym języku, zmieniając język w polu Język na pasku przycisków zakładki przed wprowadzeniem tekstu.

    Akcje związane z aplikacją

    W aplikacji Zapytania dystrybucji dostępne są akcje związane z aplikacją, które zostały opisane w rozdziałach:

    Zmiana opisów pseudoartykułów

    Za pomocą akcji [Zmień oznaczenia pseudoartykułów] na standardowym pasku przyciskowi akcji [Zmień oznaczenia pseudoartykułu] w edytorze pozycji można edytować opisy pseudoartykułów w pozycjach.

    Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji: Akcja: Zmień opis pseudoartykułu.

    Zmiana statusu ogólnego

    Przycisk [Akcje] na standardowym pasku przycisków udostępnia akcje, których można użyć do ręcznej zmiany ogólnego statusu zapytania dystrybucji i pozycji. Status pozycji można również zmienić za pomocą akcji dostępnych pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora pozycji.

    Więcej informacji na temat akcji można znaleźć w niniejszej dokumentacji: Akcje: Zwalnianie, blokowanie i realizacja dokumentu lub pozycji.

    Zwolnienie nagłówka

    Można użyć akcji [Zwolnij] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków, aby zmienić ogólny status zapytania na Zwolnione. Spowoduje to zwolnienie zarówno nagłówka, jak i wszystkich elementów.

    Więcej informacji można znaleźć w niniejszej dokumentacji: Akcje: Zwalnianie, blokowanie i uzupełnianie dokumentu lub pozycji.

    Zwolnienie pozycji

    Za pomocą akcji [Zwolnij pozycję] na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Akcje] można zwolnić nagłówek i opcjonalnie także wszystkie lub wybrane pozycje.

    Blokowanie nagłówka

    Można użyć akcji [Zablokuj] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków, aby zmienić ogólny status zapytania na Zablokowane. Powoduje to zablokowanie zarówno nagłówka, jak i wszystkich elementów.

    Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji: Akcje: Zwalnianie, blokowanie i uzupełnianie dokumentu lub pozycji.

    Blokowanie pozycji

    Za pomocą akcji [Zablokuj pozycje] na standardowym pasku przycisków można zablokować wszystkie lub wybrane pozycje. Nie powoduje to zmiany statusu nagłówka dokumentów.

    Realizacja pozycji

    Można użyć akcji [Zakończ pozycję] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków, aby ukończyć wszystkie lub wybrane pozycje. Jeśli wszystkie pozycje zostaną ukończone, nagłówek dokumentów również zmieni status na Zakończony.

    Wskazówka
    Zakończenie można anulować za pomocą akcji Zwolnij lub Zablokuj.

    Zwolnienie (edytor pozycji)

    Jeśli nagłówek dokumentu ma status Zwolnione, akcja [Zwolnij] jest dostępna dla pozycji na pasku przycisków edytora pozycji pod przyciskiem [Akcje].

    Pozycja otwarta w edytorze pozycji zostanie natychmiast przeniesiona do statusu Zwolnione poprzez wykonanie akcji zarówno w edytorze pozycji, jak i w tabeli pozycji. Ta akcja nie wymaga zapisania dokumentu.

    Blokowanie (edytor pozycji)

    Za pomocą akcji [Zablokuj] na pasku przycisków edytora pozycji można zablokować pozycję otwartą w edytorze pozycji.

    Pozycja w edytorze pozycji zostanie natychmiast przeniesiona do statusu Zablokowany poprzez wykonanie akcji zarówno w edytorze pozycji, jak i w tabeli pozycji. Ta akcja nie wymaga zapisania dokumentu.

    Tworzenie zapytań dystrybucyjnych

    Za pomocą tej akcji można wygenerować określone zapytania dystrybucji typu Dokument ze zwolnionego zapytania dystrybucji typu Szablon. System generuje zapytanie dystrybucji dla każdej określonego magazynu źródłowego z określonymi docelowymi lokalizacjami przechowywania. Alternatywnie system może generować zapytania dystrybucji z lokalizacji źródłowych (partnerów dostawy) z określonymi lokalizacjami docelowymi (odbiorcami dostawy). Lokalizacje magazynowe są dodawane do zapytań dystrybucji zgodnie ze specyfikacjami w aplikacji Konfiguracja, funkcja Wielofirmowość.

    Podczas generowania dokumentów zarówno szablon, jak i wygenerowane dokumenty mają status Nieprawidłowy i nie można ich zmienić. System zapisuje również, czy pozycje zostały pomyślnie wygenerowane. Jeśli podczas tworzenia pozycji wystąpią błędy lub niepotwierdzone ostrzeżenia, przyczyna może zostać usunięta, np. poprzez automatyczne potwierdzenie ostrzeżeń podczas wykonywania. Albo dana pozycja zostanie zablokowana lub zakończona, a tym samym pominięta przy ponownym wykonaniu akcji.

    Utworzone pozycje otrzymują status otwarcia zgodnie z rodzajem zapytania dystrybucji dokumentu. Jeśli wszystkie dokumenty mogły zostać utworzone w całości, otrzymują one również status otwarcia zgodnie z rodzajem zapytania dystrybucji dokumentu, a szablon otrzymuje status Zwolniony.

    Jeśli funkcja Wydruk wygenerowanych zapytań dystrybucji jest również aktywowana w celu wykonania akcji, akcja [Wydruk zapytania dystrybucji] jest automatycznie wykonywana dla każdego wygenerowanego zapytania dystrybucji z ustawieniami wydruku ustawionymi w oknie dialogowym dla tej akcji generowania.

    Wygenerowane zlecenia dystrybucji są wyświetlane w łańcuchu dokumentów dla szablonu zlecenia dystrybucji. W łańcuchu dokumentów dla pozycji uwzględniane są tylko te ze statusem Zwolniony.

    Jeśli pozycja dokumentu lub dokument odnoszący się do szablonu zostanie usunięty, odpowiednie wpisy łańcucha dokumentów w szablonie zostaną usunięte. Nie można jednak usunąć pozycji szablonu lub całego szablonu, jeśli istnieją wpisy łańcucha dokumentów.

    Wydruk zapytania dystrybucji

    Akcji [Wydrukuj zapytanie dystrybucyjne] można używać do wysyłania zapytań dystrybucji typu Dokument ze statusem ogólnym Zwolniony. Warunkiem wstępnym jest, aby zapytania zawierało co najmniej jedną pozycję. Uwzględniane są tylko pozycje o statusie Zwolnione.

    Zmiana statusu przetwarzania

    Przycisk [Edytuj status] na standardowym pasku przycisków umożliwia wykonanie czynności opisanych w poniższych rozdziałach:

    Ręczne zakończenie pozycji

    Można użyć akcji [Ręczne zakończenie pozycji], aby ręcznie zakończyć pozycje zlecenia dystrybucji typu Dokument. Jeśli jednak odpowiednie zlecenie dystrybucji ma status W trakcie opracowania, akcja nie może zostać wykonana.

    Wybranie akcji powoduje otwarcie okna dialogowego, w którym wyświetlane są wszystkie pozycje zlecenia dystrybucji, dla których istnieje otwarta ilość. Można wybrać jedną lub więcej z tych pozycji do ręcznego zakończenia. Po potwierdzeniu akcji w oknie dialogowym status przetwarzania pozycji zmienia się na W pełni zrealizowane (zakończone ręcznie), a ilość, która była otwarta do tego momentu, jest używana jako ilość anulowana, dzięki czemu nie są wyświetlane żadne otwarte ilości.

    Gdy wszystkie pozycje zostaną całkowicie przetworzone przez tę akcję, status przetwarzania dokumentu zmieni się na Całkowicie zrealizowany, a status ogólny zmieni się na Zakończony. Więcej informacji w rozdziale Status i zmiany statusu.

    Anulowanie ręcznego zakończenia

    Można użyć akcji [Anuluj ręczne zakończenie pozycji], aby ponownie zakończyć pozycje zapytania dystrybucji typu Dokument.

    Wybranie tej akcji powoduje otwarcie okna dialogowego, w którym wyświetlane są wszystkie pozycje zapytania o dystrybucję, których przetwarzanie zostało zakończone ręcznie. Można wybrać jedną lub więcej z tych pozycji w celu anulowania ręcznego przetwarzania. Po potwierdzeniu akcji w oknie dialogowym status przetwarzania pozycji zmienia się na Niezrealizowane lub Częściowo zrealizowane (w zależności od poprzedniego statusu i już przetworzonej ilości). Ponadto anulowana ilość jest ustawiana na zero (0), a otwarta ilość jest ponownie obliczana. Ogólny status pozycji zmienia się na Zwolniony i, w razie potrzeby, statusy dokumentu również ulegają zmianie. Więcej informacji w rozdziale Status i zmiany statusu.

    Wyszukiwanie i dodawanie artykułów wariantowych do artykułów referencyjnych (tabela pozycji)

    Użycie akcji [Wyszukaj i dodaj artykuły wariantowe do artykułów referencyjnych] na pasku przycisków tabeli artykułów otwiera okno dialogowe, w którym można wyszukać artykuły wariantowe dla artykułu referencyjnego i wprowadzić łączną ilość dla każdego z żądanych artykułów wariantowych. Jeśli następnie zostanie wybrany przycisk [Zastosuj wszystkie], nowe pozycje podstawowe zostaną automatycznie utworzone i zapisane w tabeli pozycji dokumentu, jeśli nie wystąpią żadne komunikaty uniemożliwiające zapisanie. Jeśli pojawią się komunikaty, przejęcie zostanie przeprowadzony za pomocą edytora pozycji.

    Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji: Akcja: Wyszukiwanie i dodawanie pozycji wariantowych do pozycji referencyjnych.

    Status i zmiany statusu

    Informacje o statusie zlecenia dystrybucji stanowią dodatkowy oddzielny element informacyjny. Za jego pomocą można uzyskać szybki przegląd bieżącego stanu przetwarzania zapytania dystrybucyjnego i poszczególnych pozycji zapytania. Informacje o statusie są zapisywane w systemie.

    Statusy są przechowywane zarówno na poziomie całego wniosku o dystrybucję, jak i poszczególnych pozycji wniosku. Status nagłówka zapytania podsumowuje status poszczególnych pozycji, jeśli ma to zastosowanie.

    Zapytanie dystrybucji wykorzystuje następujące statusy:

    • Status ogólny (w niektórych przypadkach może być zmieniany ręcznie)
    • Status przetwarzania (określany automatycznie)

    Pozycje zapytania mają własny status ogólny i status przetwarzania, które mogą różnić się od nagłówka. Status ogólny opisuje użyteczność zapytań dystrybucji w systemie. Status przetwarzania wskazuje, czy zapytanie dystrybucji jest powiązane ze zleceniami dystrybucji. Status przetwarzania jest istotny tylko dla zapytań dystrybucji typu Dokument.

    Zapytania dystrybucyjne i pozycje zapytań  mogą mieć statusy wymienione w tabeli.

    Status ogólny
    (dla szablonu i dokumentu)
    Status przetwarzania
    (dla dokumentu)
    • W trakcie przetwarzania
    • Zwolniony
    • Zablokowany
    • Zakończony
    • Nieważne
    • (tylko na podstawie zapytania)
    • Anulowano
    • Rozpoczęto reorganizację
    • (tylko na podstawie zapytania)
    • Nie przetworzono
    • Częściowo przetworzone
    • Całkowicie przetworzone
    • Całkowicie przetworzone (przetworzone ręcznie)
    • (tylko pozycja zapytania)
    Status Status ogólny

    W używanym rodzaju zapytania dystrybucji można wybrać, czy dla nowych zapytań dystrybucji ma być używany status W trakcie opracowania czy Zwolniony. W przypadku zapytań dystrybucji o statusie W trakcie opracowania nie można wykonywać działań, takich jak drukowanie dokumentów końcowych. Dane zapytania dystrybucji można jednak nadal edytować i zapisywać.

    Można zwolnić zapytanie dystrybucji jako całość lub poszczególne pozycje zapytania dystrybucji. Po zwolnieniu zapytania dystrybucji nie można już nadać mu statusu W trakcie opracowania. Takie zapytanie dystrybucji można zablokować tylko w razie potrzeby. W aplikacji Zapytania dystrybucji zlecenia dystrybucji można tworzyć wyłącznie na podstawie zwolnionych zapytań dystrybucji.

    Można również zablokować zapytanie dystrybucji jako całość lub poszczególne pozycje zapytania dystrybucji. Jeśli zapytanie dystrybucji zostanie zablokowane jako całość, zablokowane zostaną również wszystkie pozycje. Można dodawać nowe pozycje, ale są one jednocześnie blokowane. W zablokowanych zapytaniach dystrybucji nie można wykonywać działań, takich jak drukowanie dokumentów końcowych. Zablokowane zapytanie dystrybucji jest jedyną akcją, którą można ponownie zwolnić. Dane zapytania dystrybucji mogą być jednak nadal przetwarzane i zapisywane.

    Działania dla pojedynczo zablokowanych pozycji również nie są możliwe. W razie potrzeby zapytanie dystrybucji może być jednak dalej przetwarzane. Zawarte w nim zablokowane pozycje są następnie usuwane z przetwarzania.

    Pozycję zapytania dystrybucji można zakończyć ręcznie. Ukończona pozycja, która nie została jeszcze w pełni przetworzona, może zostać ponownie ręcznie zwolniona.

    Jeśli status przetwarzania pozycji to Całkowicie przetworzony, ogólny status tej pozycji automatycznie zmienia się na Zakończony. Jeśli wszystkie pozycje mają ogólny status Zakończone, ogólny status nagłówka jest ustawiony na Zakończony (wyjątek: nagłówek zapytania dystrybucji ma status Nieprawidłowy).

    Status Status przetwarzania

    Status przetwarzania jest określany automatycznie przez system wyłącznie dla zapytań dystrybucji typu Dokument. Nie można zmienić statusu ręcznie. Status przetwarzania pokazuje, czy co najmniej jedno zlecenie dystrybucji zostało utworzone na podstawie zapytania dystrybucji, a zatem jest powiązane z zapytaniem dystrybucji.

    Statusy przetwarzania w szczegółach:

    Status Poziom Objaśnienie
    Nie przetworzono Nagłówek Wszystkie pozycje mają status przetwarzania Nieprzetworzone
    Pozycje Pozycja zapytania nie ma powiązania z pozycją zlecenia.
    Częściowo przetworzone Nagłówek Co najmniej jedna pozycja ma status przetwarzania Częściowo przetworzone lub Całkowicie przetworzone; jednocześnie nie wszystkie pozycje mają status Całkowicie przetworzone.
    Pozycje Pozycja zapytania zawiera co najmniej jedno odniesienie do pozycji zamówienia. Ponadto minimalna ilość zapisana w tej pozycji została tylko częściowo przypisana do jednej lub więcej pozycji zlecenia dystrybucji.
    Całkowicie przetworzone Nagłówek Wszystkie pozycje mają status przetwarzania Całkowicie przetworzone lub Całkowicie przetworzone (zakończone ręcznie)”.
    Pozycje

    Pozycja zapytania posiada co najmniej jedno odniesienie do pozycji zamówienia. Ponadto minimalna ilość zapisana w tej pozycji została całkowicie przypisana do jednej lub więcej pozycji zlecenia dystrybucji.

    Całkowicie przetworzone (zakończone ręcznie) Pozycja Pozycja całkowicie przetworzona (zakończona ręcznie) Ten status można ręcznie przypisać do pozycji. Pozycja zapytania nie musi być powiązana ze zleceniem dystrybucji.

    Konfiguracja

    Poniższe ustawienia w funkcji Podstawowe w aplikacji Konfiguracja są istotne dla aplikacji Zapytania dystrybucji.

    Funkcja Zapytania dystrybucji

    Zapytania dystrybucji i rodzaje zapytań dystrybucji są dostępne tylko wtedy, gdy funkcja Wielofirmowość i podstawowa funkcja Zapytania dystrybucyjne są aktywowane dla klienta w aplikacji Konfiguracja , funkcja główna Podstawowe .

    Funkcja Wielofirmowość

    • Zlecenia dystrybucji – aby wygenerować zlecenia dystrybucji z szablonów, powiązane lokalizacje magazynowe są określane z tabeli zleceń dystrybucji, jeśli określono poziom kierunku dystrybucji Magazyn.

    Tabela Zlecenia dystrybucji jest odczytywana w odniesieniu do lokalizacji źródłowej (partnera dostawy). Ponadto lokalizacja docelowa (odbiorca dostawy) określa, z którego wiersza tej tabeli odczytywane są dane.

    Jednostki biznesowe

    Następująca jednostka biznesowa com.cisag.app.multiorg.obj.DistributionRequest jest istotna dla aplikacji Zapytania dystrybucji. Jest używana między innymi do:

    • przypisywania autoryzacji
    • konfigurowania definicji działań 
    • importu i eksportu danych

    Jednostka ta należy do następującej grupy jednostek biznesowych: com.cisag.app.multiorg.OrderData.

    Uprawnienia

    Uprawnienia mogą być przypisywane zarówno przy użyciu ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję autoryzacji można znaleźć w artykule Uprawnienia.

    Funkcje specjalne

    Dla aplikacji Zlecenia dystrybucji dostępne są następujące funkcje specjalne, które odnoszą się do akcji. Uprawnienia do tych funkcji można przypisać w aplikacji Role uprawnień.

    • Zastępowanie szablonów dokumentów

    com.cisag.app.general.OverrideDocumentOutputOptions

    Tej funkcji można użyć do zastąpienia ustawień wyjściowych zdefiniowanych w szablonie dokumentu w oknie dialogowym wyjścia podczas wyprowadzania dokumentów.

    • Używanie innego nadawcy wiadomości e-mail

    com.cisag.sys.services.output.UseDifferentMailFrom

    Można użyć tej funkcji, aby zmienić adres e-mail nadawcy w oknie dialogowym wydruku podczas wyprowadzania dokumentów.

    • Użyj innego nadawcy faksu

    com.cisag.sys.services.output.UseDifferentFaxSender

    Można użyć tej funkcji, aby zmienić numer faksu nadawcy w oknie dialogowym wyjścia podczas wysyłania dokumentów.

    Przypisania organizacji

    Struktury organizacyjne są używane do kontrolowania, które dane są widoczne, użyteczne lub edytowalne. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

    Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywna w aplikacji Konfiguracja, aplikacja Zapytania dystrybucyjne jest wyświetlana dla użytkownika tylko wtedy, gdy przypisano jej organizację w danych podstawowych partnera, która jest zawarta w co najmniej jednej z następujących struktur organizacyjnych:

    • Zakup
    • Sprzedaż

    Aby dana osoba mogła wysyłać zapytania dotyczące zapytań dystrybucji, jedna z przypisanych jej organizacji musi być wprowadzona w tabeli Uprawnienia w aplikacji Rodzaje zapytań dystrybucji.

    Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia oraz kompleksowy przegląd uprawnień związanych z treścią można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia do treści

    Zastosowanie mają również następujące funkcje specjalne:

    W przeciwieństwie do innych aplikacji do obsługi dokumentów, zapytania dystrybucji może zawierać kilka organizacji wewnętrznych, co może prowadzić do różnych autoryzacji. Z tego powodu organizacje przypisane do użytkownika i organizacje wprowadzone w tabeli Uprawnienia używanego rodzaju zapytania dystrybucji są brane pod uwagę w przypadku uprawnień związanych z treścią do wyświetlania i edytowania danych.

    Skutkuje to następującymi opcjami dla użytkownika:

    • Jeśli użytkownik może edytować rodzaje zapytań dystrybucji lub jeśli korzystanie z uprawnień związanych z zawartością jest wyłączone dla organizacji przypisanej do użytkownika, uprawnienia związane z zawartością nie są uwzględniane.
    • Jeśli jedna z organizacji przypisanych do użytkownika jest wymieniona w tabeli Uprawnienia i dla tej organizacji w kolumnie Uprawnienia własne jest ustawiony wpis Edycja, użytkownik może edytować zapytania dystrybucji tego rodzaju.
    • Jeśli żadna z organizacji przypisanych do użytkownika nie jest wymieniona w tabeli Uprawnienia lub jeśli nie można określić żadnej organizacji wewnętrznej dla użytkownika, wówczas użytkownik nie może korzystać z rodzaju zapytania dystrybucji i w konsekwencji nie może otwierać zapytań dystrybucji tego rodzaju.
    • We wszystkich innych przypadkach użytkownik może otwierać zapytania dystrybucji, ale nie może ich edytować. Jeśli na przykład użytkownik jest przypisany do organizacji, która jest wymieniona w tabeli Uprawnienia i dla której przypisano tylko uprawnienie do odczytu, wówczas użytkownik może otwierać powiązane zapytania dystrybucji, ale nie może ich edytować.
    Wskazówka
    W przypadku aplikacji Rodzaje zapytań dystrybucyjnych należy pamiętać, że kolumna Uprawnienia innych organizacji w tabeli Uprawnienia nie jest weryfikowana dla poleceń dystrybucji.

    Funkcje specjalne

    Dla aplikacji Zapytania dystrybucyjne nie istnieją specjalne możliwości

    Upoważnienia dla partnerów biznesowych

    Aplikacja Zapytania dystrybucyjne nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

    Czy ten artykuł był pomocny?