Przyporządkowania planów kontroli

Opis aplikacji

Aplikacja Przyporządkowania planów kontroli używana jest w celu przypisania planów kontroli do artykułów lub klasyfikacji artykułów. W rezultacie, podczas tworzenia zlecenia kontroli, odpowiedni plan kontroli zostanie przypisany do danego artykułu automatycznie, bez konieczności jego wybierania.

Przyporządkowanie planów kontroli można wykonać dla artykułu lub dla klasyfikacji. Pola ArtykułKlasyfikacja wzajemnie się wykluczają. Co najmniej jedno z tych pól musi być wypełnione. Jeśli wszystkie pola są wypełnione, przyporządkowanie powinno odbywać się w następującej kolejności:

  1. Artykuł
  2. Klasyfikacja
  3. Lokalizacja

Jeśli w aplikacji Konfiguracja aktywna jest funkcja Wersjonowanie danych podstawowych planów kontroli, istnieje możliwość wyboru wersji przyporządkowywanego planu kontroli. Aktywowanie wersjonowania danych podstawowych ma wpływ na daty obowiązywania przyporządkowania planów kontroli:

  • Dla planu kontroli bez włączonego wersjonowania:
    • Jeśli użytkownik przypisze plan kontroli bez określenia od kiedy jest on ważny – plan kontroli jest ważny bezterminowo.
    • Jeśli użytkownik przypisze plan kontroli z datą, od której obowiązuje – plan kontroli jest ważny od określonej daty bez terminu końcowego.
  • Dla planu kontroli z włączonym wersjonowaniem:
    • Jeśli użytkownik przypisze plan kontroli bez określania, od kiedy jest ważny – plan kontroli jest ważny od daty określonej podczas wersjonowania.
    • Jeśli użytkownik przypisze plan kontroli z datą, od której obowiązuje – plan kontroli jest ważny od określonej daty bez terminu końcowego.

Aplikacja Przyporządkowania planów kontroli składa się z nagłówka i obszaru roboczego z tabelą pozycji i edytorem pozycji.

Budowa aplikacji Przyporządkowania planów kontroli

Nagłówek

Nagłówek aplikacji Przyporządkowania planów kontroli umożliwia filtrowanie i wyszukiwanie istniejących przyporządkowań planów kontroli.

Nagłówek aplikacji Przyporządkowania planów kontroli

Nagłówek zawiera następujące przyciski akcji:

  • [Nowy] – przycisk nieaktywny. Dodawanie nowego przyporządkowania możliwe jest z poziomu obszaru roboczego, który opisany jest w dalszej części dokumentu.
  • [Zapisz] – weryfikuje wprowadzone parametry pod kątem poprawności danych (tak jak przycisk [Weryfikuj]) i, jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, zapisuje zmiany w aplikacji. W przypadku, gdy dane są niepoprawne, pola zostają oznaczone czerwonymi znacznikami, a przyporządkowanie nie zostaje zapisane.
  • [Usuń] – pozwala usunąć przyporządkowanie planu kontroli.
Uwaga
Znaczniki usuwania w aplikacji Przyporządkowania planów kontroli nie mają zastosowania. Usuwanie danych następuje po wywołaniu akcji [Usuń]
  • [Weryfikuj] – pozwala sprawdzić poprawność wprowadzonych danych oraz ustala, czy wszystkie pola obowiązkowe zostały uzupełnione. W przypadku, gdy brakuje danych lub wprowadzone dane są niepoprawne, poszczególne pola zostają zaznaczone czerwonym trójkątem w prawym górnym rogu.
  • [Aktualizuj] – przywraca aplikację do poprzednio zapisanej wersji

Nagłówek zawiera następujące pola wyszukiwania:

  • Artykuł – w tym polu można wprowadzić nazwę artykułu, którego przyporządkowania mają zostać wyszukane. Dostępna jest funkcja wyszukiwania szczegółowego oraz wielokrotnego wyboru pozycji po naciśnięciu przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Klasyfikacja – w tym polu można określić klasyfikację planu kontroli, która została wcześniej utworzona w aplikacji Klasyfikacje. Dostępna jest funkcja wyszukiwania szczegółowego oraz wielokrotnego wyboru pozycji po naciśnięciu przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Lokalizacja – identyfikator organizacji planu kontroli, którego przyporządkowania mają zostać wyszukane. Dostępna jest funkcja wyszukiwania szczegółowego oraz wielokrotnego wyboru pozycji po naciśnięciu przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Dostawca – pole umożliwia wskazanie partnera z rolą Dostawca, dla którego istnieją przyporządkowania planów kontroli. Lista partnerów z rolą Dostawca znajduje się pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Klasyfikacja jakości dostawców – w tym polu można określić klasyfikację jakości dostawców, która została wcześniej utworzona w aplikacji Klasyfikacje. Lista istniejących klasyfikacji jakości dostawców znajduje się pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Kontrola obowiązkowa – pole określające obowiązkowość przeprowadzenia kontroli jakości. Jeżeli kontrola jest obowiązkowa, konieczne będzie wygenerowanie zlecenia kontroli dla materiału w momencie jego dostawy. Pole zawiera rozwijaną listę opcji do wyboru:
    • Zawsze – kontrola jakości zawsze jest wymagana
    • Nigdy – kontrola jakości nigdy nie jest wymagana
    • Opcjonalnie – kontrola jakości jest sugerowana ale można ją pominąć
    • Opcjonalnie z ostrzeżeniem – kontrola jakości jest sugerowana ale można ją pominąć. W przypadku pominięcia kontroli jakości użytkownik otrzyma o tym ostrzeżenie.
  • Plan kontroli – w tym polu można wprowadzić identyfikację planu kontroli, którego przyporządkowania mają zostać wyszukane. Pole składa się z trzech części, które w połączeniu stanowią pełną nazwę planu kontroli:
    • Typ – pole zawiera rodzaj planu kontroli, który można zdefiniować w aplikacji Rodzaje planów kontroli
    • Kod – pole zawiera nazwę planu kontroli. Może się ona składać z maksymalnie 25 znaków (cyfr, liter lub kombinacji cyfr i liter).
    • Wersja – pole zawiera numer wersji dokumentu. Nadawany jest on automatycznie dla każdej kolejnej wersji dokumentu. Poszczególne wersje różnią się okresami ważności. Pole nieedytowalne.

Dla wszystkich pól dostępna jest funkcja wyszukiwania szczegółowego oraz wielokrotnego wyboru pozycji po naciśnięciu przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].

Obszar roboczy – tabela

W tabeli wyświetlane są istniejące przyporządkowania planów kontroli. Każdemu z istniejących przyporządkowań planów kontroli odpowiada jeden wiersz tabeli.

Obszar roboczy aplikacji Przyporządkowania planów kontroli

Tabela zawiera następujące przyciski oraz pola:

  • [Sortuj] – otwiera okno Definiuj sortowanie, w którym można ustalić jak mają być sortowane wyniki wyświetlane w tabeli
  • [Edytuj pozycję] – wyświetla dane szczegółowe wiersza w edytorze pozycji.
  • [Eksport do pliku danych] – eksportuje do pliku dane z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS.
  • Artykuł – w tej kolumnie zdefiniowana jest nazwa artykułu.
  • Klasyfikacja – w tej kolumnie zdefiniowana jest klasyfikacja planu kontroli, która została wcześniej utworzona w aplikacji Klasyfikacje.
  • Lokalizacja – w tej kolumnie zdefiniowana jest nazwa organizacji.
  • Dostawca – identyfikator dostawcy artykułów.
  • Klasyfikacja jakości dostawców – w tej kolumnie zdefiniowana jest klasyfikacja jakości dostawcy, która została wcześniej utworzona w aplikacji Klasyfikacje.
  • Plan kontroli (rodzaj) – w tej kolumnie zdefiniowany jest rodzaj planu kontroli.
  • Plan kontroli (numer) – w tej kolumnie zdefiniowany jest numer planu kontroli.
  • Wersja – w tej kolumnie zdefiniowana jest wersja planu kontroli.
  • Status – status planu kontroli. Pole uzupełniane jest automatycznie danymi z pola status w aplikacji Plan kontroli. Nie będzie możliwe przypisanie planu kontroli o statusie Wygasły i Odrzucony.
  • Kontrola obowiązkowa – Pole określające obowiązkowość przeprowadzenia kontroli jakości. Pole zawiera rozwijaną listę opcji do wyboru:
    • Zawsze,
    • Nigdy,
    • Opcjonalnie,
    • Opcjonalnie z ostrzeżeniem
  • Obowiązuje od – data, od której plan kontroli jest ważny

Obszar roboczy – edytor pozycji

Edytor pozycji zawiera szczegółowe dane dotyczące pozycji w tabeli. Umożliwia podgląd danych z tabeli i ich edycję. Umożliwia też ręczne wprowadzenie nowych przyporządkowań planu kontroli.

Edytor pozycji aplikacji Przyporządkowania planów kontroli

Edytor pozycji zawiera następujące przyciski akcji:

  • [Utwórz nową pozycję] – otwiera czysty edytor pozycji, umożliwiając wprowadzenie nowej pozycji dokumentu.
  • [Duplikuj] – pozwala zduplikować do edytora pozycji aktualnie wybraną pozycję dokumentu wraz z określonymi dla niej danymi i ustawieniami
  • [Weryfikuj przy zastosowaniu] – pozwala włączyć lub wyłączyć weryfikację edytowanej pozycji. Włączenie przycisku skutkuje wyświetlaniem błędów i ostrzeżeń dotyczących pozycji podczas przenoszenia jej do tabeli za pomocą przycisku [Zastosuj wpisy] i blokuje przenoszenie, dopóki ostrzeżenia nie zostaną zaakceptowane, a błędy poprawione. Wyłączenie funkcji odblokowuje możliwość przeniesienia na listę pozycji także pozycji zawierające błędy lub z nieuzupełnionymi polami obowiązkowymi. Jeśli funkcja jest wyłączona, dane pozycji są sprawdzane podczas zapisu lub weryfikacji całego dokumentu.
  • [Weryfikuj] – sprawdza poprawność wprowadzonych danych. Pola z błędnymi danymi/ nieuzupełnione pola obowiązkowe są oznaczane czerwonym znacznikiem w rogu pola.
  • [Zastosuj wpisy] – przenosi edytowaną pozycję do tabeli pozycji i kończy jej edycję
  • Artykuł – w tym polu należy zdefiniować nazwę artykułu, który ma zostać przyporządkowany. Po zapisaniu pole jest nieedytowalne.
  • Klasyfikacja – w tym polu należy zdefiniować klasyfikację planu kontroli, która została wcześniej utworzona w aplikacji Klasyfikacje. Po zapisaniu pole jest nieedytowalne.

Uwaga
Przyporządkowanie planów kontroli można wykonać dla artykułu lub dla klasyfikacji. Pola Artykuł i Klasyfikacja wzajemnie się wykluczają. Co najmniej jedno z tych pól musi być wypełnione. Jeśli wszystkie pola są wypełnione, przyporządkowanie powinno odbywać się w następującej kolejności:

  1. Artykuł
  2. Klasyfikacja (planu kontroli)
  3. Lokalizacja
  • Lokalizacja – organizacja, w ramach której zostało utworzone dane przyporządkowanie
  • Dostawca – identyfikator dostawcy artykułów.
  • Klasyfikacja jakości dostawców – klasyfikacja jakości dostawcy, która została wcześniej utworzona w aplikacji Klasyfikacje
  • Plan kontroli (rodzaj) – w tym polu należy zdefiniować rodzaj planu kontroli
  • Plan kontroli (numer) – w tym polu należy zdefiniować numer planu kontroli
  • Wersja – w tym polu należy zdefiniować wersję planu kontroli
  • Kontrola obowiązkowa – Pole określające obowiązkowość przeprowadzenia kontroli jakości. Pole zawiera rozwijaną listę opcji do wyboru:
    • Zawsze,
    • Nigdy,
    • Opcjonalnie,
    • Opcjonalnie z ostrzeżeniem

Jeśli kontrola jest obowiązkowa, zlecenie kontroli będzie musiało zostać wygenerowane dla artykułu w momencie jego dostawy.

  • Obowiązuje od – data, od której plan kontroli jest ważny. Data nie może być wsteczna.
Uwaga
Możliwe jest przypisanie kilku planów kontroli z tymi samymi datami obowiązywania do jednego artykułu, pod warunkiem, że każdy plan kontroli jest innego typu. Te same typy planów kontroli mogą być przypisane, pod warunkiem, że mają różne czasy obowiązywania. Wówczas poprzedni plan kontroli będzie obowiązywał do dnia poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego planu kontroli (data w polu Obowiązje od).

Konfiguracja

Aplikacja Przyporządkowania planów kontroli może być używana tylko wtedy, gdy w aplikacji Konfiguracja funkcja Kontrola jakości dla organizacji jest oznaczona jako Aktywna.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa Przyporządkowania planów kontroli com.sem.ext.app.qm.obj.QualityControlPlanAssignment wykorzystywana jest przez aplikację Przyporządkowania planów kontroli między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania planów kontroli do artykułów

Jednostka ta stanowi część grupy jednostek biznesowych com.sem.ext.app.qm.MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Przyporządkowania planów kontroli nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Dla aplikacji Przyporządkowania planów kontroli nie są wymagane przyporządkowania organizacji.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Przyporządkowania planów kontroli nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Przyporządkowania planów kontroli nie jest udostępniana partnerom biznesowym

 

 

 

 

 

Czy ten artykuł był pomocny?