Przegląd
Wraz z dostawą oprogramowania użytkownik otrzyma materiały pomocnicze do zainstalowania dodatku Serwis. Dokument ten obejmuje wymagania systemowe i kroki instalacji. Dodatkowo użytkownik otrzyma krótki opis aplikacji i informacje o możliwych zależnościach z innymi modułami.
Grupa docelowa
- Administratorzy systemu
- Doradcy techniczni
- Konsultanci
Opis
Dodatek Serwis zawiera moduł o tej samej nazwie. Moduł Serwis zapewnia aplikacje do mapowania procesów w obszarach kontroli, konserwacji, a także naprawy systemów i urządzeń. Obejmuje to zarówno zadania świadczone przez usługi wewnętrzne, jak i wymagania dla firmy usługowej z klientami zewnętrznymi. Za pomocą struktury Serwis mogą być mapowane następujące procesy:
- Konserwacja i naprawa wewnętrznych systemów firmy.
- Usługi dla klientów zewnętrznych.
- Mapowanie i rozliczanie umów serwisowych.
Komunikat serwisowy jest kluczowym elementem, z którym powiązane są następujące elementy:
- Przyjęcie towaru dla urządzeń, które mają być serwisowane lub naprawiane.
- Zlecenie serwisowe do raportowania o zużytych materiałach i poświęconym czasie.
- Zlecenie sprzedaży wykorzystywane do zwrotu urządzenia do klienta i rozliczenia kosztów wykonanej pracy.
Zależności
Dodatek Serwis posiada następujące zależności od innych modułów:
- Produkcja – aby móc korzystać ze zleceń serwisowych w taki sam sposób, jak ze zleceń produkcyjnych, tj. w celu realizacji zleceń produkcyjnych i księgowania operacji, struktura Produkcja musi być licencjonowana i aktywowana w systemie, w którym zainstalowana jest aplikacja. Alternatywnie można przetwarzać zlecenia serwisowe w aplikacji Utwórz informację zwrotną zleceń serwisowych w ramach modułu Serwis.
- Sprzedaż – oferty sprzedaży i zamówienia sprzedaży są tworzone w celu rozliczania usług. Aby to zrobić, moduł Sprzedaż musi być licencjonowany i aktywowany w systemie, w którym zainstalowany jest Serwis.
- Zakup – artykuły, które mają zostać naprawione lub serwisowane należy utworzyć jako przyjęcia towarów typu Serwis. Aby to zrobić, struktura Zakup musi zostać licencjonowana i aktywowana w systemie, w którym znajduje się dodatek.
- Zarządzanie przepływem pracy – definicje aktywności są dostarczane wraz z aplikacją. Aby można było z nich korzystać, struktura Zarządzanie przepływem pracy musi być licencjonowana i aktywowana w systemie, w którym zainstalowany jest dodatek.
- Sprzedaż wielokanałowa – istnieje możliwość utworzenia karty lojalnościowej dla klienta serwisu w aplikacji Tworzenie serwisu. Aby to zrobić, moduł Sprzedaż wielokanałowa w wersji 45.4:6.4.0 (APP-003492) musi być licencjonowany i aktywowany w systemie, na którym zainstalowana jest aplikacja.
- Comarch Retail POS – aby zobaczyć wcześniej zakupiony towar przez konkretnego klienta serwisu, konieczne jest wyszukanie dokumentów handlowych. W tym celu moduł Comarch Retail POS w wersji 45.1:6.4.0 (APP-003366) musi być licencjonowany i aktywowany na systemie, na którym zainstalowany jest dodatek.
Wymagania wstępne
Aby zainstalować aplikację, należy upewnić się, że spełnione zostały następujące warunki wstępne.
Wykorzystanie systemu
System, w którym instalowany jest dodatek, musi być systemem adaptacji klienta (poziom wersjonowania 6).
Po zainstalowaniu dodatku w systemie adaptacyjnym klienta i rozwiązaniu zadania konfliktu aplikacja zostanie zainstalowana wraz z aktualizacjami oprogramowania w kolejnych systemach, takich jak systemy testowe, demonstracyjne i produkcyjne.
Nie można zainstalować aplikacji bezpośrednio np. w systemach deweloperskich oddziałów lub partnerów (poziom wersjonowania 3) lub w systemach demonstracyjnych i produkcyjnych (poziom wersjonowania 7).
Klucze licencyjne
Aby mieć możliwość korzystania z Serwisu konieczne jest posiadanie następujących kluczy licencyjnych:
com.sem.ext.app.service.Service
Jeśli licencje nie są jeszcze dostępne w systemie, należy je uzyskać w zwykłym procesie zamawiania.
Wymagana wersja systemu
Niniejsza wersja Serwisu wymaga co wersji systemu CEE640PB-Fix04.
Instalacja
W celu zainstalowania dodatku należy wykonać czynności opisane poniżej.
Przygotowanie instalacji
- Przed zainstalowaniem aplikacji należy wykonać kopię zapasową zawartości bazy danych i systemu plików.
- Należy upewnić się, że wszystkie bazy danych systemu są połączone z Message Serverem lub serwerem aplikacji systemu ERP, wykorzystywanym do aktualizacji.
- Przed zainstalowaniem aplikacji należy wyłączyć wszystkie inne serwery aplikacji systemu ERP.
Rozszerzenie ograniczeń importu
W celu dodania nowego ograniczenia importowego należy otworzyć aplikację Panel System i w zakładce Ograniczenia importu wprowadzić następujące wartości:
- Poziom wersji – App transport
- Wzór – 6.4
Instalacja dodatku
W celu zainstalowania dodatku należy:
- Umieścić pobrany plik w katalogu semiramis/refreshes/import.
- Zainstalować dodatek za pomocą polecenia tool shell insrfr -codeclass:app.
Podczas tej instalacji może zostać wygenerowane zadanie konfliktu, które musi zostać rozwiązane i aktywowane, zanim aplikacja będzie mogła zostać skonfigurowana i uruchomiona.
Rozwiązywanie konfliktów
Należy rozwiązać i aktywować zadania konfliktowe, które zostały wygenerowane podczas instalacji dodatku. Wynikające z tego aktualizacje oprogramowania można zainstalować na kolejnych systemach. Zadanie konfliktu można rozwiązać za pomocą narzędzia actjob. Narzędzie to przetwarza wszystkie kroki niezbędne do aktywacji zadania deweloperskiego. Jeśli kolejny krok nie jest możliwy, narzędzie przerywa operację. Aby rozwiązać zadanie konfliktu, konieczne może być określenie żądania rozwoju za pomocą parametru -ord.
Więcej informacji na temat narzędzia actjob można znaleźć w dokumentacji Automatyczna aktywacja zadań deweloperskich (actjob).
Wykonywanie aktualizacji danych
Wszystkie aktualizacje danych przetwarzania w tle, które są zawarte w dostawie wsparcia i nie zostały jeszcze wykonane, zostaną wykonane za pomocą narzędzia wrkdatupd. Aktualizacje danych dialogowych nie będą brane pod uwagę.
Należy uruchomić narzędzie za pomocą następującego polecenia w powłoce narzędziowej Message Server:
wrkdatupd –execute:4
Więcej informacji na temat narzędzia wrkdatupd można znaleźć w dokumentacji Praca z aktualizacjami danych (wrkdatupd).
Konfiguracja i wprowadzenie do użytku
Ustawienia dla struktury Serwis należy wprowadzić w aplikacji Konfiguracja. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Konfiguracja: Serwis.
Definicje aktywności
Następujące definicje aktywności są dostarczane wraz z dodatkiem Serwis, z której można korzystać w kontekście zarządzania przepływem pracy:
Definicja aktywności |
Opis |
service.NewWorker |
Jeśli wykonujący pracownik zostanie zarejestrowany lub zmieniony w powiadomieniu serwisowym, zostanie on o tym powiadomiony pocztą elektroniczną. |
service.task.NewWorker |
Jeśli pracownik wykonujący zadanie serwisowe zostanie wprowadzony lub zmieniony w komunikacie serwisowym, zostanie o tym powiadomiony pocztą elektroniczną. |
Należy wykorzystać następującą komendę, aby zaimportować definicje aktywności:
impwfl -f:,Semiramis-Systemverzeichnis.\files\workflow\ sem_service_activityDefinitions.wfl
Następnie należy aktywować definicje aktywności. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Definicje aktywności.
Zmiany i rozszerzenia
Kreator tworzenia usługi (część 3)
Obszar: Serwis
Aplikacja: Tworzenie serwisu
Pole/Kolumna: Rodzaj karty lojalnościowej
Kategoria: Nowe pole
Opis: Aplikacja Tworzenie serwisu została rozszerzona o możliwość generowania karty lojalnościowej. Generowanie można włączyć wybierając istniejący typ karty lojalnościowej w polu Rodzaj karty lojalnościowej widocznym w zakładce Dane klienta usługi podczas tworzenia nowej organizacji lub partnera. Generowanie kart lojalnościowych jest dostępne tylko wtedy, gdy zainstalowany jest moduł MCS.