Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji

Aplikacja Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji zasadniczo odpowiada aplikacji Lista: Salda grup środków trwałych, której opis można znaleźć w artykule Lista: Salda grup środków trwałych.

Aplikacja Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji zapewnia kompleksowy, międzyorganizacyjny przegląd wartości sald środków trwałych na grupę środków trwałych.

Aplikacja Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji to konfigurowalny interfejs, którego widoki można tworzyć, modyfikować i organizować w trybie projektowania.

Opis aplikacji

W tej aplikacji można wyświetlać salda według grup środków trwałych w kilku organizacjach. Wartości są grupowane i sumowane dla każdej grupy środków trwałych w różnych organizacjach.

Aby wyświetlić salda na różne sposoby, można utworzyć różne widoki w trybie projektowania za pomocą przycisku [Wybierz i organizuj widok].

Aplikacja Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Pola zapytań są przechowywane w nagłówku. Zazwyczaj najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Liczba i typ pól zapytań, a także ich rozmieszczenie różnią się w zależności od wybranego widoku. Można również samodzielnie określić, które pola zapytań będą wyświetlane.

Widok Domyślny
  • Obszar amortyzacji — w tym miejscu można wprowadzić identyfikator obszaru amortyzacji jako kryterium wyszukiwania. Środki trwałe pozwalają na zdefiniowanie dowolnej liczby obszarów amortyzacji. Dla każdego obszaru amortyzacji można zastosować własne metody wyceny i amortyzacji. W ten sposób środki trwałe mogą być wyceniane zgodnie z różnymi wymogami prawnymi i biznesowymi.
  • Waluta — w tym polu można wybrać walutę, w której zarządzany jest środek trwały
  • Środek trwały — w tym miejscu można wprowadzić identyfikator środka trwałego, który ma zostać wyświetlony w obszarze roboczym
  • Grupa środków trwałych — w tym miejscu można wprowadzić grupę środków trwałych jako kryterium wyszukiwania
  • Konto stanów magazynowych — w tym polu można wprowadzić identyfikator konta stanów magazynowych jako kryterium wyszukiwania
  • Wymiar opcjonalny 1 — w tym miejscu określa się, czy typ wymiaru (liczba od 1 do 20) jest inicjowany za pomocą wprowadzonego tutaj wymiaru opcjonalnego.
    • Znaczenie w funkcjach wyszukiwania — jeśli analizowane mają być tylko dane z określonym wymiarem, należy wprowadzić wymiar w tym miejscu (dotyczy to wymiarów od 1 do 20). Brak wskazania oznacza, że ocena jest niezależna od odpowiedniego wymiaru.
    • Znaczenie w danych transakcji — zaksięgowane z tym opcjonalnym wymiarem
  • Okres księgowania poprzez — w tym miejscu należy wprowadzić okres księgowania, którego wartości mają być wyświetlone
  • Typ — w tym miejscu można wybrać typ danych, które mają zostać wyświetlone w obszarze roboczym.
    Możliwe wartości:
    • Aktualne dane — aktualne dane są generowane podczas rozliczenia. Wartości pochodzą wyłącznie z transakcji zaksięgowanych na środkach trwałych, dla których znacznik środków trwałych planowanych jest nieaktywny.
    • Planowane dane — są one generowane podczas planowania. Wartości pochodzą wyłącznie z transakcji zaksięgowanych na środkach trwałych, dla których znacznik środków trwałych jest aktywny.
    • Dane symulacyjne — są one generowane podczas symulacji. Wartości pochodzą wyłącznie z transakcji zaksięgowanych na środkach trwałych, dla których znacznik planowanych środków trwałych jest nieaktywny.
  • Dodatkowe jednostki organizacyjne — w przypadku oceny międzyorganizacyjnej należy wprowadzić jednostki organizacyjne, których salda mają również zostać wyświetlone w tym miejscu

Obszar roboczy

Obszar roboczy składa się z tabeli, w której wyświetlane są żądane dane. Informacje są dostępne w kolumnach wybranego widoku.

Widok Domyślny
  • Grupa środków trwałych — środek trwały, który odpowiada kryteriom wyszukiwania
  • Wartość księgowa na początku okresu obrachunkowego — w tej kolumnie wyświetlona jest bieżąca wartość księgowa dla środka trwałego
  • Przychód — w tej kolumnie wyświetlana jest wartość przychodu dla środka trwałego
  • Likwidacja — w tej kolumnie wyświetlana jest wartość likwidacji
  • Przeksięgowanie — w tej kolumnie wyświetlane są wykonane przeksięgowania dla danego środka trwałego
  • Amortyzacja łączna — w tej kolumnie wyświetlane są całkowite koszty amortyzacji
  • Wartość księgowa — w tej kolumnie wyświetlana jest wartość księgowa wybranego środka trwałego
  • Koszty nabycia skumulowane — w tej kolumnie wyświetlane są koszty nabycia dla wybranej pozycji
  • Amortyzacja skumulowana — w tej kolumnie wyświetlana jest skumulowana amortyzacja dla wybranej pozycji

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa Środki trwałe – bilans sumaryczny:
com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.obj.AssetAccountingBalanceSum — wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka ta stanowi część grupy jednostek biznesowych Dane zamówienia środków trwałych:
com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.OrderData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Organizacje można przyporządkować do różnych widoków. Można to zrobić za pomocą okna dialogowego [Organizacja widoku].

Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Rachunkowość

W aplikacjach typu Lista dane, które można przeszukiwać, są kontrolowane na podstawie widoków. Uprawnienia do widoków muszą być przypisane, aby dana osoba mogła wyszukiwać lub przetwarzać dane w aplikacji Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji. Dla każdego widoku należy przyporządkować uprawnienia do otwierania powiązanej aplikacji dokumentu i autoryzacji dla powiązanej jednostki biznesowej przy użyciu roli uprawnień.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji nie są dostępne funkcje specjalne.

Autoryzacje dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Salda grup środków trwałych wszystkich organizacji nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?