Wartości ponownego nabycia są określane przy użyciu wyceny. Wartość ponownego nabycia opisuje wartość przedmiotu lub porównywalnego przedmiotu w dniu ponownego nabycia.
Aplikacja Reorganizacja ponownego nabycia służy do usuwania wartości uzupełnienia. Poniżej znajdują między innymi opisy sposobu korzystania z aplikacji i jej parametrów. Wyjaśnione zostaną również skutki reorganizacji.
Wniosek o reorganizację można uruchomić ręcznie lub za pomocą aplikacji Zlecenia reorganizacji. Opis tej aplikacji można znaleźć w artykule Zlecenia reorganizacji. Zawiera ona również procedurę uruchamiania aplikacji do reorganizacji.
Różne wnioski o reorganizację można dodać do listy w aplikacji Zlecenia reorganizacji, w celu wykonania ich jeden po drugim według kolejność na liście. Ponieważ jednak odniesienia w innych obiektach biznesowych również są usuwane wraz z reorganizacją, rozsądna kolejność może pozytywnie wspierać proces, np. w celu rozwiązania powiązań.
Przed przeprowadzeniem reorganizacji wymagana jest pełna kopia zapasowa danych (w tym całego Comarch ERP). Ta kopia zapasowa musi być przechowywana na stałe.
Przestrzegane są wszystkie ustawowe okresy przechowywania danych.
Zreorganizowanych danych nie można ponownie zintegrować z bieżącym systemem z kopii zapasowej. Możliwe jest jedynie utworzenie kompletnej równoległej kopii systemu z kopii zapasowej.
Zreorganizowanych lat finansowych nie można być już oceniać.
Definicje terminów
- Aplikacja w tle — aplikacja działająca w tle to aplikacja, która jest wykonywana bez interakcji z użytkownikiem. Aplikacja działająca w tle może zostać otwarta przez zadanie przetwarzania, wywołanie lub inną aplikację.
- Reorganizacja — reorganizacja danych powoduje ich fizyczne usunięcie z bazy danych. Usunięcie wymaga serii pomyślnie zakończonych kontroli. Reorganizacja usuwa również wszelkie obiekty biznesowe, które są zależne od danych.
- Wniosek o reorganizację — aplikacje do reorganizacji to aplikacje działające w tle o specjalnym zastosowaniu reorganizacji. Aplikacje do reorganizacji służą do reorganizacji danych podstawowych i danych transakcji zgodnie z określonymi kryteriami.
- Zlecenie reorganizacji — zlecenie reorganizacji to zlecenie przetwarzania, które wywołuje wyłącznie jedną lub więcej aplikacji reorganizacji. Aplikacje reorganizacji są wywoływane w indywidualnie zdefiniowanej kolejności, która uwzględnia zależności sekwencji.
Opis
Aplikacja Reorganizacja ponownego nabycia służy do reorganizacji ustalonych wartości uzupełnienia. To, czy wartości uzupełnień zostaną faktycznie zreorganizowane, zależy od następujących warunków wstępnych
Wymagania wstępne
Wartości ponownego nabycia mogą być reorganizowane w ciągu roku obrotowego, jeśli:
- Rok obrotowy zamówienia jest zarchiwizowany i oznaczony jako podlegający reorganizacji
- Okres przechowywania danych procesowych wprowadzonych podczas konfiguracji został osiągnięty lub przekroczony.
Efekty
Wszystkie wartości ponownego nabycia są zawsze usuwane w ciągu roku obrotowego. Zreorganizowanych wartości uzupełnień nie można już wyświetlić w aplikacji Lista: Ponowne nabycie.
Jeśli reorganizacja została przeprowadzona w danym roku obrotowym, jest to wskazywane przez status reorganizacji dla wartości ponownego nabycia w danym roku obrotowym. Jeśli nie wszystkie wartości ponownego nabycia planowane do reorganizacji zostały zreorganizowane, rok obrotowy otrzymuje status reorganizacji Częściowo zreorganizowany.
Parametry
- Maksymalny czas działania — w tym miejscu mona zaznaczyć maksymalny czas działania aplikacji. Jeżeli aplikacja nie zakończy się w określonym czasie, procesy zostaną wstrzymane a użytkownik otrzyma adekwatne powiadomienie. Wartość domyślna to 1 godzina.
- Tryb eksportu — tryb eksportu jest dostępny tylko wtedy, gdy aplikacja do reorganizacji umożliwia archiwizację danych. Za pomocą trybu eksportu można określić, czy i co eksportowane do archiwizacji. wybrać następujące tryby eksportu:
- Nie eksportuj
- Eksportuj wszystkie atrybuty
- Eksportuj z filtrem — tryb ten jest dostępny jedynie wtedy, gdy eksport jest możliwy w aplikacji Eksport danych
- Folder docelowy — folder docelowy służy do archiwizacji zreorganizowanych danych. Archiwizacja odbywa się w podfolderze z nazwą bazy danych OLTP. Poniżej tego folderu tworzony jest kolejny folder dla każdej jednostki biznesowej, w którym przechowywane są rzeczywiste pliki archiwum.
Wartością domyślną jest podfolder „usr/archive” w ścieżce katalogu plików serwera aplikacji systemu ERP. - Filtr eksportu — w przypadku trybu eksportu Eksportuj z filtrem w tym polu można określić filtr eksportu używany do archiwizacji. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.
- Ważne notatki — reorganizacja usuwa dane bezpowrotnie. Usuniętych danych nie można przywrócić. Przed przeprowadzeniem reorganizacji wymagana jest pełna kopia zapasowa danych (w tym całego Comarch ERP). Kopia zapasowa musi być dostępna przez cały czas.
Wszystkie przechowywane okresy przechowywania są przestrzegane.
Zreorganizowanych danych nie można ponownie zintegrować z bieżącym systemem z kopii zapasowej. Możliwe jest jedynie utworzenie kompletnej równoległej kopii systemu z kopii zapasowej. Zreorganizowanych lat obrotowych nie można już oceniać. - Organizacja — organizacja wywołująca jest określona w tym polu
- Okres obrachunkowy — w tym polu można wybrać zarchiwizowany i podlegający reorganizacji rok obrotowy, dla którego mają zostać zreorganizowane wszystkie dystrybucje nowych nabyć.
Podczas wywoływania aplikacji zawsze określany jest rok obrotowy, do którego dane mają zostać zreorganizowane. Jest to ostatni zarchiwizowany rok obrotowy, którego parametr Reorganizacja dystrybucji nowych nabyć ma status Reorganizowalny.
Obiekty biznesowe
Reorganizacja dotyczy następujących obiektów biznesowych:
- Ponowne nabycie:
com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.valuationrun.obj.ReplacementCost - Wartości ponownego nabycia:
com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.valuationrun.obj.ReplacementCostAmount
Konfiguracja
Dla aplikacji Reorganizacja ponownego nabycia istotne są ustawienia pól w funkcji Środki trwałe w aplikacji Konfiguracja. W sekcji Okresy przechowywania definiowane są lata, w których dane procesu powinny pozostać w systemie po jego zakończeniu, zanim będzie można je zreorganizować.
Funkcje specjalne
Aplikacja Reorganizacja wartości ubezpieczenia ma następujące funkcje specjalne związane z działaniami aplikacji. Uprawnienia do tych funkcji można przypisać w aplikacji Role uprawnień.
- Możliwość reorganizacji danych księgowych:
com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.Reorganization.cap
Jeśli użytkownik ma taką możliwość, może wywołać aplikację działającą w tle w celu reorganizacji okresowych rozliczeń.