Funkcja: Logistyka magazynowa

Za pomocą funkcji Logistyka magazynowa można aktywować lub dezaktywować aplikacje związane z logistyką magazynową. Ponadto, użytkownik może ustawić różne parametry dotyczące funkcji logistyki magazynowej.

Warto również zwrócić uwagę na opisy dalszych funkcji podrzędnych tego obszaru:

Informacje techniczne

  • Nazwa: Logistyka magazynowa
  • Nazwa techniczna: com.cisag.app.Inventory
  • Wymagana licencja: com.cisag.app.Inventory
  • Możliwość dezaktywacji: tak

Zakładka Ustawienia

Poniższe pola są dostępne do ogólnej konfiguracji obszaru Logistyka magazynowa:

  • Reguła dostępności — użytkownik wybiera jedną z dostępnych reguł dostępności jako domyślną. Reguła dostępności steruje sposobem ustalania i prezentacji dostępności artykułu. Określa m.in. które dokumenty i ich rodzaje będą brane pod uwagę. Więcej informacji o dostępności znajduje się w artykule  Wprowadzenie: Dostępność. Dotyczy to aplikacji:
    • Oferty sprzedaży, zamówienia sprzedaży i zlecenia dystrybucyjne — reguła z tego pola jest używana, gdy typ dokumentu nie ma przypisanej własnej reguły
    • Obliczanie propozycji zakupu i Obliczanie propozycji dystrybucji — wartość z pola przejmowana jako domyślna
    • Zapytanie o dostępność — również przejmowana jako wartość domyślna
  • Magazyn przyjęcia towaru — użytkownik wprowadza magazyn jako wartość domyślną przy importowanych przyjęciach towarów. Jeśli plik importu nie zawiera magazynu przyjęcia towaru, wówczas zostanie użyty ten zdefiniowany tutaj.
  • Automatyczne przypisanie przyjęć towaru do faktur — zdefiniuj, czy przyjęcia towaru z zakupu mają być automatycznie przypisywane do istniejących faktur zakupu. Należy wybrać jedną z opcji:
    • Nigdy — dostawy towarów nie są automatycznie przypisywane do faktur zakupu, można je przypisać ręcznie
    • Dla jednoznacznie zgodnych ilości — podczas księgowania przyjęcia towaru pozycje przyjęcia towaru są przypisywane do pozycji faktury zakupu, które spełniają następujące warunki:
      • Są przypisane do tej samej pozycji zamówienia zakupu
      • Pozycja zamówienia zakupu nie jest przypisana do żadnej innej pozycji przyjęcia towaru
      • Pozycja zamówienia zakupu jest przypisana dokładnie do jednej pozycji faktury zakupu, a ilość tego przyporządkowania odpowiada ilości przypisanej w przyjęciu towaru
      • Pozycja faktury ma status Zakończone i nie jest już powiązana z pozycją przyjęcia towaru
    • Zawsze — podczas księgowania przyjęcia towaru pozycje przyjęcia towaru są przypisywane do pozycji faktury przychodzącej, które spełniają następujące warunki:
      • Pozycje przyjęcia towaru zawierające składniki zestawu i niekompletne zestawy nie są uwzględniane. Uwzględniane są tylko pozycje zawierające kompletne zestawy.
      • Przyjęcia towaru można przypisywać wyłącznie do faktur przychodzących typu Faktura zakupu

Wskazówka
To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy dla organizacji głównej aktywowana została funkcja Zakup.

  • Ilości 2. gatunku/odrzutu w przyjęciu towaru (pole wyboru) —  aktywacja tego pola pozwala na rejestrowanie ilości 2. gatunku i odrzutu w aplikacji Przyjęcia towaru dla rejestrowanej pozycji
  • Klucz księgowania dla zmian pakowania — należy wprowadzić klucz księgowania procesu Pakowanie – przychód, który będzie używany w przypadku zmian jednostek opakowaniowych poprzez Rozpakowanie lub Pakowanie
  • Zezwalaj na anulowanie zafaktur. dowodów dostawy (pole wyboru) — pozwala na anulowanie dowodów dostawy nawet po częściowym/pełnym zafakturowaniu. Dotyczy tylko zleceń dostawy z zamówienia sprzedaży.
  • Użycie przyczyn anulowania Zlecenia dostawy — należy określić, czy przyczyny anulowania mają być stosowane:
    • Brak — jeśli ta opcja zostanie wybrana, to przyczyny anulowania nie będą dostępne
    • Do wyboru — jeśli ta opcja zostanie wybrana, wówczas można podać przyczynę anulowania
    • Obowiązujące — jeśli ta opcja zostanie wybrana, wówczas należy podać przyczynę anulowania
Uwaga
Należy wziąć pod uwagę fakt, że w niektórych krajach przyczyna anulowania jest wymagana.
  • Użycie przyczyn anulowania Przyjęcia towaru — należy określić, czy przyczyny anulowania mają być stosowane:
    • Brak — jeśli ta opcja zostanie wybrana, to przyczyny anulowania nie będą dostępne
    • Do wyboru — jeśli ta opcja zostanie wybrana, wówczas można podać przyczynę anulowania
    • Obowiązujące — jeśli ta opcja zostanie wybrana, wówczas należy podać przyczynę anulowania

Sekcja Ustalenie propozycji stanów zapasów

Uwaga
Ta sekcja jest widoczna tylko wtedy, gdy dla organizacji głównej aktywowano funkcję Wielu właścicieli zapasów lub pole Ewidencja stanów w jednostkach logistycznych w funkcji Stany magazynowe.
  • Właściciel zapasu — należy określić priorytet, z jakim właściciel zapasu ma być uwzględniany podczas ustalania propozycji zapasów. Należy wybrać jedną z następujących opcji:
    • Uwzględniaj na początku — właściciel zapasów jest brany pod uwagę w pierwszej kolejności przy określaniu zapasów, które mają zostać przeniesione. W drugiej kolejności brany pod uwagę jest czas składowania artykułu lub specyfikacji. Opakowanie artykułu lub specyfikacji jest brane pod uwagę w ostatniej kolejności. Ustawienie to należy stosować np. wtedy, gdy najpierw należy wykorzystać zapasy zewnętrzne dostawcy.
    • Uwzględniaj na końcu — właściciel zapasów jest brany pod uwagę jako ostatni przy ustalaniu zapasów do wydania. W pierwszej kolejności brany pod uwagę jest czas składowania artykułu lub jego specyfikacji, a w drugiej kolejności opakowanie artykułu lub jego specyfikacja. Ustawienie to należy stosować np. wtedy, gdy należy najpierw wykorzystać partie z datą przydatności, które najpierw tracą ważność.

Wybrana wartość zostanie użyta jako propozycja dla pola o tej samej nazwie w aplikacji Magazyny. Pole to jest wyświetlane tylko wtedy, gdy dla organizacji głównej aktywowano funkcję Wielu właścicieli zapasów.

  • Opakowanie – należy określić, czy i w jaki sposób opakowania oznaczone jako obowiązkowe mają być uwzględniane podczas ustalania propozycji stanu magazynowego. Dostępne są następujące opcje:
    • Preferuj małe opakowania — proponowany stan magazynowy jest pakowany w opakowania zawierające jak najmniejszą ilość artykułów. Dzięki temu zużyte opakowania zbiorcze i pozostałości są wykorzystywane.
    • Preferuj duże opakowania — proponowany stan magazynowy jest pakowany w opakowania zawierające jak największą ilość artykułów
    • Nie wskazuj domyślnych opakowań — proponowany jest tylko stan magazynowy w żądanej jednostce. Opakowania zbiorcze nie są brane pod uwagę.

Określona wartość zostanie użyta jako propozycja dla pola o tej samej nazwie w aplikacji Magazyny. Jeśli opakowanie nie jest oznaczone jako obowiązkowe, wówczas ustawienie Opakowanie nie jest uwzględniane podczas ustalania propozycji stanu magazynowego.

Pole jest wyświetlane tylko wtedy, gdy funkcja Ewidencja stanów w jednostkach logistycznych jest aktywna w funkcji Stany magazynowe.

Sekcja Zlecenia magazynowe

  • Numery seryjne w zleceniu magazynowym — należy określić, czy dla artykułów posiadających numery seryjne przy tworzeniu zlecenia magazynowego w ramach procesu wydania numer seryjny ma być przypisywany automatycznie, czy też ma być podany ręcznie podczas zwrotnego meldowania. Wybierz spośród następujących opcji:

    • Nie przyporządkowywuj — podczas wydania artykułów zarządzanych według numerów seryjnych numery seryjne ustalone na podstawie przypisania wariantów nie są dodawane do pozycji zlecenia magazynowego. Można je np. w przypadku kompletacji zarejestrować ręcznie w zleceniu magazynowym lub w komisji po zwrotnym meldowaniu zlecenia magazynowego.

    • Przyporządkuj — podczas wydania artykułów zarządzanych według numerów seryjnych numery seryjne ustalone na podstawie przypisania wariantów są dodawane do pozycji zlecenia magazynowego już w momencie jego tworzenia.

  • Otwarta ilość jako wartość proponowana (pole wyboru) — dzięki tej funkcji możesz określić, że podczas raportowania zlecenia magazynowego domyślnie proponowana będzie ilość docelowa jako wartość zgłoszenia. Jeśli funkcja nie jest aktywna, zawsze proponowana będzie ilość zero (0).
  • Rodzaj dyspozycji mag. – Transport powrotny przes. — użytkownik wprowadza rodzaj dyspozycji magazynowej typu Przesunięcie magazynowe, który będzie używany jako wartość domyślna przy tworzeniu dyspozycji magazynowych dla transportu zwrotnego zlecenia magazynowego dla następujących typów:
    • Przesunięcie dla wydania

    • Przesunięcie dla przyjęcia

    • Bezpośrednie przesunięcie magazynowe

    • Przesunięcie na strefę przyjęcia

    • Przesunięcie z punktu kompletacji

    • Przyjęcie zwrotu

  • Rodzaj dyspozycji mag. – Transport zwrotny przych. – użytkownik wprowadza rodzaj dyspozycji magazynowej typu Wydanie z magazynu, który będzie używany jako wartość domyślna przy tworzeniu dyspozycji magazynowych dla transportu zwrotnego zlecenia magazynowego typu Przyjęcie towaru
  • Rodzaj dyspozycji mag. – Transport powrotny rozch. – użytkownik wprowadza rodzaj dyspozycji magazynowej typu Przyjęcie na magazyn, który będzie używany jako wartość domyślna przy tworzeniu dyspozycji magazynowych dla transportu zwrotnego zlecenia magazynowego typu Wydanie towaru

Czy ten artykuł był pomocny?