Podfunkcja Dokumenty dostępna w ramach funkcji Zakup dla Polski umożliwia definiowanie szablonów dokumentów dedykowanych na rynek polski, wykorzystywanych w ramach procesów zakupowych.
Widok aplikacji Konfiguracja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji znajdują się następujące pola/parametry:
- Funkcja – pole prezentuje nazwę aktualnie otwartej funkcji
- Istotny dla – pole zawiera informacje na jakie obszary/moduły dana funkcja ma wpływ lub z którymi jest powiązana
- Zastosuj dane firmy głównej – parametr umożliwia firmom podrzędnym dziedziczenie ustawień firm nadrzędnych
- Aktywne – pozwala na aktywowanie modułu dla wybranej organizacji o typie Firma główna
Obszar roboczy
Zakładka Ustawienia
Na zakładce Ustawienia znajduje się tabela, w której możliwe jest wprowadzenie szablonów dokumentów, wykorzystywanych w procesach zakupowych dedykowanych na rynek polski.
Tabela składa się z następujących kolumn:
- Kategoria dokumentu księgowego — nazwa dokumentu, dla którego określane są ustawienia wydruku. Dostępne wartości to:
- Nota korygująca
- Medium — określa, na jakim nośniku dokument ma zostać wydany, zgodnie z przypisanym szablonem. Możliwe wartości to:
- Drukarka
- Fax
- EDI
- Plik
- Szablon dokumentu — w tym miejscu przypisywany jest szablon sterujący strukturą danego dokumentu. Każdy szablon może być przypisany tylko do jednego z trzech mediów: drukarka, e-mail lub faks. Szablon zawiera m.in. ustawienia dotyczące medium, układu i formatu. Dla drukarki można np. określić jednostronny/dwustronny wydruk czy liczbę kopii. Szablony z tego pola są przejmowane jako wartości domyślne do danych podstawowych dostawcy. Jeżeli tam nie ma odmiennych danych, te ustawienia zostają wykorzystane.
- Adres odbiorcy — dla szablonów dokumentów z mediami wydania Faks lub E-mail można określić typ komunikacji, np. E-mail służbowy czy E-mail prywatny, na podstawie którego system wybiera adres odbiorcy z danych partnera.
- Preferowany — jeżeli dla danego dokumentu istnieje kilka wierszy z ustawieniami, jedno z nich musi być oznaczone jako preferowane. To ustawienie zostaje przejęte jako domyślne do danych partnera i dokumentu, chyba że ręcznie zostanie wybrane inne.
Zakładka Informacje
W obszarze roboczym dostępna jest zakładka Informacje, która wyświetla informacje o aplikacji. Pola te nie podlegają edycji.
- App – nazwa dodatku, do którego odnosi się funkcja
- Obiekt deweloperski – techniczna nazwa dodatku, do którego odnosi się funkcja
- Klucz licencyjny – pełna techniczna nazwa klucza licencyjnego
- Zmienione przez – informacje o zmianach dostępne są w funkcji Zakup dla Polski
- Zmienione dnia – informacje o zmianach dostępne są w funkcji Zakup dla Polski



