Za pomocą akcji [Zmień dane odbiorcy dostawy…] można zastąpić odbiorcę dostawy lub zmienić nazwę, adres i pole Osoba kontaktowa istniejącego odbiorcy dostawy w nagłówku dokumentu i wybranych pozycjach dokumentu już zapisanej oferty sprzedaży lub zamówienia sprzedaży.
Za pomocą akcji [Zmień dane partnera dostawy…] można zastąpić partnera dostawy lub zmienić nazwę, adres i pole Osoba kontaktowa istniejącego partnera dostawy w nagłówku dokumentu i wybranych pozycjach dokumentu już zapisanej oferty zakupu lub zamówienia zakupu.
Okno dialogowe Zmień dane odbiorcy dostawy i Zmień dane partnera dostawy
Okno dialogowe Zmień dane odbiorcy dostawy
Po wywołaniu akcji [Zmień dane odbiorcy dostawy…] lub [Zmień dane partnera dostawy…] otwiera się okno dialogowe, w którym można wyszukać i wybrać pozycje do zmiany oraz wprowadzić nowego partnera lub nowe dane adresowe.
Sekcja Pozycje do zmiany
Sekcja Pozycje do zmiany zawiera konfigurowalne wyszukiwanie o tej samej nazwie. Składa się ona z obszaru zapytań, w którym w razie potrzeby można wprowadzić kryteria wyszukiwania w polach wyszukiwania, oraz listy wyników, na której wyświetlane są pozycje dokumentów spełniające kryteria wyszukiwania.
Pola wyszukiwania w szczegółach:
- Artykuł — w tym miejscu można wprowadzić identyfikator artykułu jako kryterium wyszukiwania
- Status — w tym miejscu można wprowadzić status pozycji jako kryterium wyszukiwania. W zależności od rodzaju dokumentu dostępne są różne statusy do wyboru.
UwagaAnulowane pozycje i pozycje, których dostawa została zakończona ręcznie, nie mogą zostać zmienione. - Odbiorca dostawy — w tym miejscu można wprowadzić identyfikator partnera odbiorcy dostawy, który jest używany w pozycjach dokumentu jako funkcja wyszukiwania pozycji do zmiany.
UwagaJeśli na przykład ma zostać zmieniona tylko nazwa, adres i dane kontaktowe określonego odbiorcy dostawy w pozycjach wiersza, należy wprowadzić identyfikator partnera tego odbiorcy dostawy jako funkcję wyszukiwania.
UwagaPole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane odbiorcy dostawy. - Nazwa odbiorcy dostawy — w razie potrzeby należy wprowadzić nazwę odbiorcy dostawy, która jest używana w pozycjach wiersza jako funkcja wyszukiwania dla pozycji, które mają zostać zmienione.
UwagaPole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane odbiorcy dostawy. - Partner dostawy — w razie potrzeby można wprowadzić identyfikator partnera dostawy, który jest używany w pozycjach dokumentu jako funkcja wyszukiwania dla pozycji, które mają zostać zmienione.
UwagaPole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane partnera dostawy. - Nazwa partnera dostawy — w razie potrzeby można wprowadzić nazwę partnera dostawy, który jest używany w pozycjach dokumentu jako funkcja wyszukiwania dla pozycji, które mają zostać zmienione.
UwagaPole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane partnera dostawy.
W zależności od rodzaju dokumentu na liście wyników wyświetlane są różne kolumny. Pozycje szczegółowe dla ustawionych komponentów nie są wyświetlane na liście pozycji, ponieważ dane odbiorcy i partnera dostawy są zmieniane wraz z pozycją główną.
Sekcje Nowe dane i Ustawienia
W tej sekcji wyświetlone zostają dane, które można zmienić. Do pól mają zastosowanie te same elementy, co w aplikacji. Więcej informacji na temat dozwolonych wartości można znaleźć w dokumentacji odpowiedniej aplikacji dokumentu.
- Odbiorca dostawy — jeśli mają zostać zmienione nie tylko dane odbiorcy dostawy, ale także sam odbiorca dostawy, należy wprowadzić w tym polu identyfikator partnera nowego odbiorcy dostawy. Wszyscy partnerzy, którzy są przypisani do klienta lub odbiorcy oferty jako odbiorcy wysyłki w swoich danych podstawowych klienta, są dozwoleni jako odbiorcy dostawy. Odbiorca dostawy zapisany w bazie dokumentów jest wyświetlany jako wartość domyślna.
UwagaOdbiorcę dostawy w nagłówkach dokumentów można zmienić, aktywując funkcję Aktualizuj nagłówek w sekcji Ustawienia.
UwagaPole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane odbiorcy dostawy. - Partner dostawy — jeśli mają zostać zmienione nie tylko dane partnera dostawy, ale także sam partner dostawy, należy wprowadzić w tym polu identyfikator partnera nowego partnera dostawy. Wszyscy partnerzy są dozwoleni jako partnerzy dostawy, którzy są przypisani do dostawcy jako partnerzy dostawy w danych podstawowych dostawcy. Partner dostawy zapisany w nagłówkach dokumentów jest wyświetlany jako wartość domyślna.
UwagaPartnera dostawy w nagłówkach dokumentów można zmienić, aktywując funkcję Aktualizuj nagłówek w sekcji Ustawienia.
UwagaPole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane partnera dostawy. - Adres — w razie potrzeby można zmienić adres partnera. W przypadku pseudo partnera pole może być puste.
UwagaMożna użyć przycisku Aktualizuj po prawej stronie pola Nazwa, aby skopiować nazwę i adres z głównych danych partnera. - Nazwa — w razie potrzeby można zmienić nazwę partnera. W przypadku pseudo partnera pole może być puste.
UwagaSymbol rombu po lewej stronie pola Nazwa może być użyty do wybrania alternatywnego adresu. - Osoba kontaktowa — w razie potrzeby można zmienić lub wprowadzić osobę kontaktową partnera. Można wprowadzić identyfikator partnera i nazwę lub tylko nazwę partnera.
- Aktualizuj nagłówek — jeśli ta funkcja zostanie zaznaczona, nowe dane partnera zostaną również przeniesione do nagłówka dokumentu
Sprawdzanie zmian
Na pasku narzędzi sekcji Nowe dane dostępne są następujące przyciski umożliwiające sprawdzenie wprowadzonych danych:
- Przycisk [Weryfikacja podczas przenoszenia] — jeśli przycisk jest aktywny, zmiany są sprawdzane, gdy są przesyłane do dokumentu. Jeśli przycisk nie jest aktywny, zmiany nie są sprawdzane automatycznie.
- Przycisk [Weryfikuj] — można użyć tej akcji, aby sprawdzić poprawność wpisów przed zastosowaniem zmian. Jeśli zawartość została usunięta z pól, które mają wartości domyślne, pola te zostaną ponownie wypełnione wartościami domyślnymi.
W oknie dialogowym dostępne są następujące przyciskiw celu zaakceptowania zmienionych danych odbiorcy dostawy. Warunkiem wstępnym jest zaznaczenie co najmniej jednego elementu lub pola wyboru Aktualizuj nagłówek.
- Przycisk [Zastosuj wszystkie pozycje] — należy wybrać przycisk [Zastosuj wszystkie pozycje], aby zastosować wszystkie pozycje dokumentu do tabeli pozycji w jednym kroku. Dokument zostanie zapisany. Jeśli podczas transferu wystąpi błąd, system automatycznie przełączy się w tryb pojedynczego przeniesienia.
- Przycisk [Zastosuj pojedyncze pozycje] — każda zmieniona pozycja jest przenoszona indywidualnie do edytora pozycji za pomocą akcji [Zastosuj pojedyncze pozycje]. Dane można edytować w edytorze pozycji. Następnie należy przenieść pozycję do tabeli pozycji i w razie potrzeby zapisać dokument.
- Przycisk [Anuluj] — należy użyć przycisku [Anuluj], aby zamknąć okno dialogowe bez akceptowania zmian
Jak kontynuować
Warunki wstępne
Odpowiednia czynność jest dostępna, jeśli istnieją pozycje dokumentu, a dokument nie został anulowany.
Instrukcja
- Należy otworzyć odpowiednią aplikację.
- Następnie należy otworzyć dokument, w którym mają zostać zmienione dane odbiorcy lub partnera dostawy.
- Należy wybrać akcję [Zmień dane odbiorcy dostawy…] lub [Zmień dane partnera dostawy…] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku narzędzi.
- Zostanie otwarte okno dialogowe. Wszystkie istotne pozycje dokumentu zostaną wyświetlone na liście pozycji. Wszystkie wyświetlane pozycje są domyślnie zaznaczone.
- W razie potrzeby można wprowadzić charakterystykę wyszukiwania w obszarze zapytania i wykonać akcję [Aktualizuj] na pasku narzędzi wyszukiwania, aby wyświetlić żądane elementy.
- Należy usunąć pole wyboru w nagłówku wiersza pozycji, które nie ma zostać zmienione.
- Należy wprowadzić żądane dane identyfikacyjne i adresowe partnera w polach w sekcji Nowe dane.
- W razie potrzeby można aktywować pole wyboru Aktualizuj nagłówek.
- Należy wybrać jedną z następujących akcji za pomocą przycisków na dole (w stopce) okna dialogowego:
- [Zastosuj wszystkie pozycje]
- [Zastosuj pojedyncze pozycje]
Więcej informacji na temat akcji można znaleźć w rozdziale Sprawdzanie zmian.
Użycie przycisku [Anuluj] spowoduje zamknięcie okna dialogowego bez wprowadzania zmian. Okno dialogowe zostanie zamknięte. System zastosuje zmiany do dokumentu.
- Jeśli dokument nie został automatycznie zapisany należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.