Akcje: Zmiana danych odbiorcy dostawy/partnera dostawy

Za pomocą akcji [Zmień dane odbiorcy dostawy…] można zastąpić odbiorcę dostawy lub zmienić nazwę, adres i pole Osoba kontaktowa istniejącego odbiorcy dostawy w nagłówku dokumentu i wybranych pozycjach dokumentu już zapisanej oferty sprzedaży lub zamówienia sprzedaży.

Za pomocą akcji [Zmień dane partnera dostawy…] można zastąpić partnera dostawy lub zmienić nazwę, adres i pole Osoba kontaktowa istniejącego partnera dostawy w nagłówku dokumentu i wybranych pozycjach dokumentu już zapisanej oferty zakupu lub zamówienia zakupu.

Okno dialogowe Zmień dane odbiorcy dostawy i Zmień dane partnera dostawy

Okno dialogowe Zmień dane odbiorcy dostawy

Po wywołaniu akcji [Zmień dane odbiorcy dostawy…] lub [Zmień dane partnera dostawy…] otwiera się okno dialogowe, w którym można wyszukać i wybrać pozycje do zmiany oraz wprowadzić nowego partnera lub nowe dane adresowe.

Sekcja Pozycje do zmiany

Sekcja Pozycje do zmiany zawiera konfigurowalne wyszukiwanie o tej samej nazwie. Składa się ona z obszaru zapytań, w którym w razie potrzeby można wprowadzić kryteria wyszukiwania w polach wyszukiwania, oraz listy wyników, na której wyświetlane są pozycje dokumentów spełniające kryteria wyszukiwania.

Pola wyszukiwania w szczegółach:

  • Artykuł — w tym miejscu można wprowadzić identyfikator artykułu jako kryterium wyszukiwania
  • Status — w tym miejscu można wprowadzić status pozycji jako kryterium wyszukiwania. W zależności od rodzaju dokumentu dostępne są różne statusy do wyboru.
    Uwaga
    Anulowane pozycje i pozycje, których dostawa została zakończona ręcznie, nie mogą zostać zmienione.
  • Odbiorca dostawy — w tym miejscu można wprowadzić identyfikator partnera odbiorcy dostawy, który jest używany w pozycjach dokumentu jako funkcja wyszukiwania pozycji do zmiany.
    Uwaga
    Jeśli na przykład ma zostać zmieniona tylko nazwa, adres i dane kontaktowe określonego odbiorcy dostawy w pozycjach wiersza, należy wprowadzić identyfikator partnera tego odbiorcy dostawy jako funkcję wyszukiwania.

    Uwaga
    Pole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane odbiorcy dostawy.
  • Nazwa odbiorcy dostawy — w razie potrzeby należy wprowadzić nazwę odbiorcy dostawy, która jest używana w pozycjach wiersza jako funkcja wyszukiwania dla pozycji, które mają zostać zmienione.
    Uwaga
    Pole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane odbiorcy dostawy.
  • Partner dostawy — w razie potrzeby można wprowadzić identyfikator partnera dostawy, który jest używany w pozycjach dokumentu jako funkcja wyszukiwania dla pozycji, które mają zostać zmienione.
    Uwaga
    Pole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane partnera dostawy.
  • Nazwa partnera dostawy — w razie potrzeby można wprowadzić nazwę partnera dostawy, który jest używany w pozycjach dokumentu jako funkcja wyszukiwania dla pozycji, które mają zostać zmienione.
    Uwaga
    Pole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane partnera dostawy.

W zależności od rodzaju dokumentu na liście wyników wyświetlane są różne kolumny. Pozycje szczegółowe dla ustawionych komponentów nie są wyświetlane na liście pozycji, ponieważ dane odbiorcy i partnera dostawy są zmieniane wraz z pozycją główną.

Uwaga
Można użyć akcji [Ustaw pola wyszukiwania] i [Wybierz kolumny] pod przyciskiem menu [Ustaw właściwości zapytań i wyników], aby określić, które pola wyszukiwania i kolumny są wyświetlane. Wyszukiwanie Pozycje do zmiany można również dostosować. Więcej informacji można znaleźć w artykule Dopasuj wyszukiwanie.
Sekcje Nowe dane i Ustawienia

W tej sekcji wyświetlone zostają dane, które można zmienić. Do pól mają zastosowanie te same elementy, co w aplikacji. Więcej informacji na temat dozwolonych wartości można znaleźć w dokumentacji odpowiedniej aplikacji dokumentu.

  • Odbiorca dostawy — jeśli mają zostać zmienione nie tylko dane odbiorcy dostawy, ale także sam odbiorca dostawy, należy wprowadzić w tym polu identyfikator partnera nowego odbiorcy dostawy. Wszyscy partnerzy, którzy są przypisani do klienta lub odbiorcy oferty jako odbiorcy wysyłki w swoich danych podstawowych klienta, są dozwoleni jako odbiorcy dostawy. Odbiorca dostawy zapisany w bazie dokumentów jest wyświetlany jako wartość domyślna.
    Uwaga
    Odbiorcę dostawy w nagłówkach dokumentów można zmienić, aktywując funkcję Aktualizuj nagłówek w sekcji Ustawienia.

    Uwaga
    Pole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane odbiorcy dostawy.
  • Partner dostawy — jeśli mają zostać zmienione nie tylko dane partnera dostawy, ale także sam partner dostawy, należy wprowadzić w tym polu identyfikator partnera nowego partnera dostawy. Wszyscy partnerzy są dozwoleni jako partnerzy dostawy, którzy są przypisani do dostawcy jako partnerzy dostawy w danych podstawowych dostawcy. Partner dostawy zapisany w nagłówkach dokumentów jest wyświetlany jako wartość domyślna.
    Uwaga
    Partnera dostawy w nagłówkach dokumentów można zmienić, aktywując funkcję Aktualizuj nagłówek w sekcji Ustawienia.

    Uwaga
    Pole jest dostępne tylko w oknie dialogowym Zmień dane partnera dostawy.
  • Adres — w razie potrzeby można zmienić adres partnera. W przypadku pseudo partnera pole może być puste.
    Uwaga
    Można użyć przycisku Aktualizuj po prawej stronie pola Nazwa, aby skopiować nazwę i adres z głównych danych partnera.
  • Nazwa — w razie potrzeby można zmienić nazwę partnera. W przypadku pseudo partnera pole może być puste.
    Uwaga
    Symbol rombu po lewej stronie pola Nazwa może być użyty do wybrania alternatywnego adresu.
  • Osoba kontaktowa — w razie potrzeby można zmienić lub wprowadzić osobę kontaktową partnera. Można wprowadzić identyfikator partnera i nazwę lub tylko nazwę partnera.
  • Aktualizuj nagłówek — jeśli ta funkcja zostanie zaznaczona, nowe dane partnera zostaną również przeniesione do nagłówka dokumentu
Sprawdzanie zmian

Na pasku narzędzi sekcji Nowe dane dostępne są następujące przyciski umożliwiające sprawdzenie wprowadzonych danych:

  • Przycisk [Weryfikacja podczas przenoszenia] — jeśli przycisk jest aktywny, zmiany są sprawdzane, gdy są przesyłane do dokumentu. Jeśli przycisk nie jest aktywny, zmiany nie są sprawdzane automatycznie.
  • Przycisk [Weryfikuj] — można użyć tej akcji, aby sprawdzić poprawność wpisów przed zastosowaniem zmian. Jeśli zawartość została usunięta z pól, które mają wartości domyślne, pola te zostaną ponownie wypełnione wartościami domyślnymi.

W oknie dialogowym dostępne są następujące przyciskiw celu zaakceptowania zmienionych danych odbiorcy dostawy. Warunkiem wstępnym jest zaznaczenie co najmniej jednego elementu lub pola wyboru Aktualizuj nagłówek.

  • Przycisk [Zastosuj wszystkie pozycje] — należy wybrać przycisk [Zastosuj wszystkie pozycje], aby zastosować wszystkie pozycje dokumentu do tabeli pozycji w jednym kroku. Dokument zostanie zapisany. Jeśli podczas transferu wystąpi błąd, system automatycznie przełączy się w tryb pojedynczego przeniesienia.
  • Przycisk [Zastosuj pojedyncze pozycje] — każda zmieniona pozycja jest przenoszona indywidualnie do edytora pozycji za pomocą akcji [Zastosuj pojedyncze pozycje]. Dane można edytować w edytorze pozycji. Następnie należy przenieść pozycję do tabeli pozycji i w razie potrzeby zapisać dokument.
  • Przycisk [Anuluj] — należy użyć przycisku [Anuluj], aby zamknąć okno dialogowe bez akceptowania zmian

Jak kontynuować

Warunki wstępne

Odpowiednia czynność jest dostępna, jeśli istnieją pozycje dokumentu, a dokument nie został anulowany.

Instrukcja

  1. Należy otworzyć odpowiednią aplikację.
  2. Następnie należy otworzyć dokument, w którym mają zostać zmienione dane odbiorcy lub partnera dostawy.
  3. Należy wybrać akcję [Zmień dane odbiorcy dostawy…] lub [Zmień dane partnera dostawy…] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku narzędzi.
    • Zostanie otwarte okno dialogowe. Wszystkie istotne pozycje dokumentu zostaną wyświetlone na liście pozycji. Wszystkie wyświetlane pozycje są domyślnie zaznaczone.
  4. W razie potrzeby można wprowadzić charakterystykę wyszukiwania w obszarze zapytania i wykonać akcję [Aktualizuj] na pasku narzędzi wyszukiwania, aby wyświetlić żądane elementy.
  5. Należy usunąć pole wyboru w nagłówku wiersza pozycji, które nie ma zostać zmienione.
  6. Należy wprowadzić żądane dane identyfikacyjne i adresowe partnera w polach w sekcji Nowe dane.
  7. W razie potrzeby można aktywować pole wyboru Aktualizuj nagłówek.
  8. Należy wybrać jedną z następujących akcji za pomocą przycisków na dole (w stopce) okna dialogowego:
    • [Zastosuj wszystkie pozycje]
    • [Zastosuj pojedyncze pozycje]
      Więcej informacji na temat akcji można znaleźć w rozdziale Sprawdzanie zmian.
      Użycie przycisku [Anuluj] spowoduje zamknięcie okna dialogowego bez wprowadzania zmian. Okno dialogowe zostanie zamknięte. System zastosuje zmiany do dokumentu.
  9. Jeśli dokument nie został automatycznie zapisany należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.

Czy ten artykuł był pomocny?