Instrukcje: Rodzaje dokumentów

W artykule opisano sposób korzystania z aplikacji Rodzaje dokumentów oraz instrukcje dotyczące wszystkich możliwych akcji m.in. tworzenia, edycji, duplikowania i usuwania rodzaju dokumentu.

Dodanie nowego rodzaju dokumentu akcja [Dodaj]

1. Otworzyć aplikację, za pomocą której mają zostać utworzone nowe rodzaje dokumentów.

2. Następnie należy wybrać przycisk [Dodaj] na standardowym pasku narzędzi. Aplikacja przełączy się w tryb tworzenia nowego rodzaju dokumentu i zostaną uzupełnione wartości domyślne.

Wskazówka
Jeżeli w aplikacji Konfiguracja dla funkcji: Schematy numeracji został przypisany schemat numeracji dla danego rodzaju dokumentu, identyfikator zostanie zaproponowany zgodnie z zasadami tego zakresu. Zaproponowany identyfikator można zmienić.

3. W kolejnym kroku należy uzupełnić pole: Rodzaj dokumentu oraz Oznaczenie. W razie potrzeby można zmodyfikować wartości domyślne.

Wskazówka
Aby nadać uprawnienia do treści dla jednostki biznesowej danego rodzaju dokumentu, wymagane jest posiadanie uprawnienia do zmiany uprawnień. Jeśli użytkownik nie posiada tego uprawnienia, to po zapisaniu dokumentu — przy aktywnej funkcji Uprawnienia do treści— nie będzie już miał do niego dostępu. Tabela umożliwiająca przypisywanie uprawnień organizacjom jest widoczna tylko przy posiadaniu opisanych uprawnień.

4. Aby udostępnić treść określonym jednostkom organizacyjnym, należy przypisać je na zakładce Uprawnienia.

5. Następnie należy wybrać przycisk [Zapisz].

Duplikowanie rodzaju dokumentu akcja [Duplikuj]

1. Otworzyć aplikację oraz wybrać rodzaj dokumentu.

2. Następnie należy wybrać przycisk [Duplikuj] na standardowym pasku narzędzi. Aplikacja przełączy się w tryb tworzenia nowego rodzaju dokumentu. Wszystkie dane poza identyfikatorem zostaną skopiowane. W polu Rodzaj dokumentu uzupełniony zostanie nowy identyfikator, zgodnie z funkcją Schematy numeracji w aplikacji Konfiguracja. Identyfikator może być modyfikowany do momentu zapisania.

Wskazówka
Oznaczenie również zostanie skopiowane, pole to nie jest weryfikowane pod kątem unikalności i podlega edycji.

3. Następnie należy wybrać przycisk [Zapisz].

Edycja rodzaju dokumentów

1. Po otworzeniu aplikacji należy wybrać rodzaj dokumentu, który ma zostać edytowany.
2. Należy zmodyfikować dane uwzględniając, że rodzaju dokumentu nie można zmienić.
3. Aby zapisać wprowadzone zmiany należy wybrać przycisk [Zapisz].

Wstawianie znacznika usuwania akcja [Wstaw znacznik usuwania]

Aby usunąć obiekt wymagane są uprawnienia administracyjne dla jednostki biznesowej. W przypadku ich braku można zamiast tego oznaczyć obiekt do usunięcia za pomocą znacznika usuwania. Tak oznaczone obiekty zostaną usunięte podczas reorganizacji, jeśli nie będę już wykorzystywane. Istniejące powiązania pozostają aktywne w momencie wstawiania znacznika usuwania i mogą być nadal używane. Rodzaj dokumentu może zostać oznaczony do usunięcia wyłącznie, jeśli nie jest już wykorzystywany w danych podstawowych lub konfiguracyjnych.

Instrukcja:

1. Otworzyć aplikację oraz wybrać rodzaj dokumentu przeznaczony do usunięcia.

2. Wybrać przycisk [Wstaw znacznik usuwania]. Do identyfikatora zostanie dodane oznaczenie usunięcia.

Wskazówka
Znacznik usunięcia jest zapisywany automatycznie.
Oznaczenie dokumentu znacznikiem usuwania w aplikacji Rodzaje dokumentów

Usuwanie znacznika usuwania akcja [Usuń znacznik usuwania]

1. Otworzyć aplikację oraz wybrać rodzaj dokumentu dla którego ma zostać usunięty znacznik usuwania.

2. Wybrać akcję Usuń znacznik usuwania na standardowym pasku narzędzi.

Akcja Usuń znacznik usuwania w aplikacji Rodzaje dokumentów

Wskaźnik usuwania zostanie usunięty.

Wskazówka
Usunięcie znacznika usuwania jest zapisywane automatycznie.

Usuwanie rodzaju dokumentu akcja [Usuń]

Wskazówka
Rodzaj dokumentu można usunąć tylko wtedy, gdy nie jest używany.
Aby usunąć rodzaj dokumentu wymagane są uprawnienia administracyjne dla danej jednostki biznesowej wybranego rodzaju dokumentu.

Aby usunąć rodzaj dokumentu należy:

1. Otworzyć aplikację oraz wybrać rodzaj dokumentu, który ma zostać usunięty.
2. Następnie należy kliknąć przycisk [Usuń].
Wyświetlone zostanie okno dialogowe.

Naciśnięcie przycisku [Nie] przerwie proces usuwania.
W celu potwierdzenia usunięcia należy kliknąć przycisk [Tak].
Po wybraniu przycisku [Tak] rodzaj dokumentu zostanie usunięty.

Czy ten artykuł był pomocny?