Aplikacja Raport: Wartości walutowe rozrachunków kont księgowych jest używana, aby dokumentować rozrachunki kont księgowych oraz wydawać je w formie raportu. Przy tym są wyraźnie uwzględniane księgowania w walutach obcych.
Użytkownicy, którzy wykazują dużą liczbę księgowań w walucie obcej często potrzebują możliwości uzyskania informacji o wartościach walutowych rozrachunków. Za pomocą tej aplikacji można sortować, kontrolować i przeglądać wszystkie odpowiednie księgowania zarówno w szczegółach, jak i w wartościach sumarycznych.
Zasadniczo aplikacja Raport: Wartości walutowe rozrachunków kont księgowych odpowiada aplikacji Raport: Rozrachunki kont księgowych, z tą różnicą, że sumy są wydawane według waluty obcej, a nie w walucie wewnętrznej.
Niniejszy artykuł zawiera w szczególności informacje o parametrach, za pomocą których użytkownik określa, co ma zawierać dokument raportu do wydruku. Ponadto znajdują się tutaj informacje o wyniku wydruku. Możliwe ustawienia wydruku w tej aplikacji są zgodne z opcjami dostępnymi w oknie dialogowym dla dowolnego wydruku. Opis możliwych ustawień znajduje się w instrukcji obsługi.
Instrukcja obsługi dla aplikacji została opisana w artykule Instrukcje: Raport: Dokumenty raportu.
Definicje terminów
Dokument raportu — wyjście raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku, tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, np. listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, np. zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, np. pocztą elektroniczną.
Opis aplikacji
Aplikacja służy do tego, aby wszystkie rozrachunki kont księgowych w walucie obcej były wydrukowane w formie raportu. Aplikacja umożliwia wybór rozrachunków do analizy według różnych kryteriów selekcji. Użytkownik ma możliwość podania kryteriów grupowania dla sortowania i tworzenia sum.
Jeśli nie zostaną podane żadne informacje o grupowaniu wydrukowana zostanie suma wszystkich wymienionych danych po ostatnim rekordzie danych.
Przy aktywowanym podziale stron każdorazowo zostanie rozpoczęta nowa strona, gdy zmieni się pierwsze wybrane kryterium grupowania. Każdorazowo zostaną wydrukowane sumy grup oraz sumy walutowe.
Sekcja Parametry, definicja raportu
W tej sekcji zapisywane są dane dotyczące identyfikatora raportu. Użytkownik może wybrać spośród istniejących raportów i/lub utworzyć nowe.
- Definicja raportu — definicję raportu można ustalić indywidualnie, dzięki czemu użytkownik może ponownie wywołać wcześniej zdefiniowane raporty. Nazwa jednoznacznie identyfikuje raport. Nazwę można nadawać zarówno przy użyciu cyfr, jak i liter. Użytkownik może wybierać spośród istniejących raportów lub tworzyć nowe.
- Oznaczenie — oznaczenie nadaje obiektowi jednoznaczną nazwę. Na przykład, oprócz numeru artykułu, który może składać się z cyfr i liter, można dodać oznaczenie, które przypisuje obiektowi czytelną nazwę.
Zakładka Ogólne
Na tej i pozostałych zakładkach użytkownik zawęża zawartość wydruku, podając różne parametry, aby ograniczyć wynik do żądanych zapisów. Za pomocą parametrów użytkownik określa kryteria wyszukiwania, a tym samym wynik wydruku. Parametry służą zatem do wyboru zestawu danych.
Poniżej objaśniono poszczególne parametry:
- Tytuł raportu — parametr Tytuł raportu zawiera tytuł dokumentu raportu. Jako wartość domyślna podawana jest zazwyczaj nazwa raportu bazowego. Tytuł może zostać określony indywidualnie. Użytkownik może wpisać żądany tytuł lub zmienić wartość domyślną.
- Dodatkowe jednostki organizacyjne — w razie potrzeby użytkownik może wskazać jedną lub więcej jednostek organizacyjnych, które mają zostać dodatkowo uwzględnione w analizie
- Rodzaj okresu — w tym miejscu użytkownik wybiera rodzaj okresu, który ma być analizowany. Do wyboru są następujące ustawienia:
- (brak)
- Okres księgowy
- Miesiąc kalendarzowy
- Data
- Do okresu — w tym polu użytkownik podaje okres księgowy, do którego mają zostać przeanalizowane rozrachunki. Brak wskazania okresu oznacza, że analizowane będą wszystkie rozrachunki (z wyjątkiem tych, które zostały już rozliczone).
- Na miesiąc — jeśli w polu Rodzaj okresu wybrano Miesiące kalendarzowe, to w tym polu użytkownik podaje miesiąc kalendarzowy, według którego mają być analizowane rozrachunki. Przykładowo, dla czerwca 2025 należy podać wartość 06.2025 lub odpowiedni format w systemie.
- Waluta wewnętrzna – w tym polu użytkownik podaje walutę, w której zostanie wykonana analiza. Musi to być jedna z wewnętrznych walut systemowych.
- Grupa 1 — w tym polu użytkownik może wybrać pierwsze kryterium grupowania. Do wyboru dostępne są m.in.:
- (brak)
- Blokada
- Data dokumentu
- Data powstania
- Data wymagalności
- Jednostka organizacyjna
- Klasyfikacja 1
- Klasyfikacja 2
- Klasyfikacja 3
- Klasyfikacja 4
- Klasyfikacja 5
- Klasyfikacja kont księgowych
- Kod podatkowy
- Konto księgowe
- Monitorowanie podatku
- Numer dokumentu
- Okres księgowy
- Okres powstania
- Oznaczenie konta księgowego
- Pochodzenie
- Rodzaj transakcji
- Rozrachunki numer
- Termin ponownego opracowania
- Typ konta
- Typ transakcji
- Użytkownik ponownego opracowania
- Waluta dokumentu
- Sortowanie stron wg grupa 1 (pole wyboru) — to ustawienie określa, czy po zmianie wartości pierwszej grupy ma nastąpić przejście na nową stronę (podział strony)
- Sumuj grupę 1 (pole wyboru) — to ustawienie decyduje, czy dla pierwszej grupy ma zostać wydrukowana suma
- Grupa 2 — w tym polu użytkownik może wybrać drugie kryterium grupowania. Wybór dostępnych wartości dla tego pola jest identyczny z wyborem w polu Grupa 1.
- Sumuj grupę 2 (pole wyboru) — to ustawienie decyduje, czy dla drugiego kryterium grupowania ma zostać obliczona i wydrukowana suma
- Grupa 3 — w tym polu użytkownik może wybrać trzecie kryterium grupowania. Wybór dostępnych wartości dla tego pola jest identyczny z wyborem w polu Grupa 1.
- Sumuj grupę 3 (pole wyboru) – to ustawienie decyduje, czy dla trzeciego kryterium grupowania ma zostać obliczona i wydrukowana suma
- Grupa 4 — w tym polu użytkownik może wybrać czwarte kryterium grupowania. Wybór dostępnych wartości dla tego pola jest identyczny z wyborem w polu Grupa 1.
- Sumuj grupę 4 (pole wyboru) — to ustawienie decyduje, czy dla czwartego kryterium grupowania ma zostać obliczona i wydrukowana suma
- Drukuj stronę tytułową (pole wyboru) — to ustawienie określa, czy ma zostać wydrukowana strona tytułowa zawierająca kryteria selekcji
- Drukuj rozrachunki (pole wyboru) — to ustawienie określa, czy w raporcie mają być przedstawione wszystkie wyselekcjonowane rozrachunki, czy tylko ich sumy
- Drukuj historię rozrachunku (pole wyboru) — jeśli użytkownik chce przeanalizować poszczególne ruchy w ramach rozrachunku, aktywuje to ustawienie
- Drukuj wiersz konta (pole wyboru) — jeśli użytkownik chce wydrukować oddzielny wiersz dla kont zbiorczych, aktywuje to ustawienie
- Drukuj drugi wiersz na wartości w walucie wewnętrznej (pole wyboru) — to ustawienie umożliwia drukowanie drugiego wiersza z wartościami przeliczonymi na walutę wewnętrzną
- Drukuj teksty rozrachunku (pole wyboru) — jeśli użytkownik chce uwzględnić w raporcie teksty przypisane do rozrachunków, aktywuje to ustawienie. Wydruk będzie wówczas dwuwierszowy.
- Drukuj notatki rozrachunków (pole wyboru) — jeśli użytkownik chce uwzględnić w raporcie notatki przypisane do rozrachunków, aktywuje to ustawienie
- Grupa tekstów — w tym polu użytkownik podaje grupy tekstów notatek rozrachunków, które mają być analizowane. Brak wskazania oznacza analizę wszystkich notatek niezależnie od przypisanej grupy tekstów.
- Automatyczne wyświetlanie – za pomocą tego ustawienia użytkownik określa, czy analizowane mają być tylko notatki rozrachunków z określonym trybem wyświetlania. Do wyboru są:
- (wszystkie)
- Nie wyświetlaj
- Zawsze wyświetlaj
- Typ wiadomości — to ustawienie pozwala określić, czy analizowane mają być tylko notatki rozrachunków z określonym typem wiadomości. Do wyboru są:
- Informacja
- Ostrzeżenie
Zakładka Konta
Szczegółowy opis pól:
- Konto księgowe –– w tym polu użytkownik wybiera konta księgowe, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza, że zostaną uwzględnieni wszystkie konta księgowe.
- Wyklucz konta (pole wyboru) –– użytkownik określa, czy dane wprowadzone w polu Konta księgowe mają być interpretowane jako wybór uwzględniający dane, czy jako wybór je wykluczający. Domyślnie wybory są interpretowane jako uwzględniające dane. Po aktywacji tej funkcji wybór traktowany jest jako wykluczający.
- Konta mieszane (pole wyboru) –– użytkownik określa, czy mają być przetwarzane również pozycje dla kont mieszanych. Konta mieszane to partnerzy skonfigurowani zarówno jako wierzyciele, jak i dłużnicy pod tym samym numerem partnera.
- Oznaczenie –– w tym polu użytkownik podaje oznaczenie kont księgowych, które mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że wszystkie konta księgowe zostaną uwzględnieni.
- Typ konta — użytkownik wybiera tutaj jeden lub kilka typów kont, dla których mają być wystawiane konta księgowe. Można wybrać następujące typy kont:
- (wszystkie)
- Domyślny
- Bilans otwarcia automatyczny
- Bilans otwarcia manualny
- Konto błędów
- Konto finansowe
- Kasa
- Środki pieniężne w obiegu
- Konto rozliczeniowe przedsiębiorstwa
- Zbiorcze konto należności
- Zbiorcze konto zobowiązań
- Podatek
- Koszt
- Przychód
- Żądanie zaliczki dłużnika
- Żądanie zaliczki wierzyciela
- Konto pośrednie podatku
- Konto rozliczenia międzyokresowego
- Klasyfikacja kont księgowych –– w tym polu użytkownik podaje klasyfikacje kont księgowych, której konta mają zostać przetworzeni. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Monitorowanie podatków — użytkownik wybiera tutaj, które konta księgowe mają być wyświetlane w odniesieniu do ustawienia Monitorowanie podatków. Dostępne są następujące ustawienia:
- (wszystkie)
- Nieaktywne
- Podatek niedozwolony
- VAT należny
- VAT naliczony
- VAT należny za dostawy wewnątrz UE
- VAT naliczony za nabycia wewnątrz UE
- VAT naliczony lub VAT należny
- VAT należny lub bez podatku
- VAT naliczony lub bez podatku
- Kod podatkowy wskazany na koncie
- VAT należny lub dostawy wewnątrz UE
- VAT naliczony lub nabycie wewnątrz UE
- Klasyfikacja 1 –– użytkownik podaje klasyfikacje 1, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza, że wszystkie konta księgowe zostaną uwzględnieni niezależnie od przypisanej klasyfikacji.
- Klasyfikacja 2 –– użytkownik podaje klasyfikacje 2, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
- Klasyfikacja 3 –– użytkownik podaje klasyfikacje 3, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
- Klasyfikacja 4 –– użytkownik podaje klasyfikacje 4, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
- Klasyfikacja 5 –– użytkownik podaje klasyfikacje 5, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
- Konto przeciwstawne wierzyciela –– użytkownik wybiera konta wierzycieli, które mają zostać przetworzone jako konta przeciwstawne. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
- Konto przeciwstawne dłużnika –– użytkownik wybiera konta dłużników, które mają zostać przetworzone jako konta przeciwstawne. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
- Konto przeciwstawne konto księgowe –– użytkownik wybiera konta księgowe, które mają zostać przetworzone jako konta przeciwstawne. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
Zakładka Dane księgowe
Szczegółowy opis pól:
- Numer rozrachunku –– w tym polu użytkownik podaje numery rozrachunków, które mają zostać ujęte w wydruku. Brak wartości oznacza, że wszystkie rozrachunki zostaną przetworzone.
- Pozycje uregulowane przetworzenie –– użytkownik określa, czy i jak mają zostać uwzględnione pozycje uregulowane. Wartość (brak) oznacza przetwarzanie tylko rozrachunków. Dostępne opcje:
- (brak)
- Także pozycje uregulowane
- Tylko pozycje uregulowane
- Rodzaj dokumentu księgowego –– użytkownik wybiera rodzaje dokumentów księgowych, które mają zostać uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Numer dokumentu –– użytkownik wpisuje numery dokumentów, które mają zostać ujęte w wyborze. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Zewnętrzny numer dokumentu –– użytkownik podaje zewnętrzne numery dokumentów, które mają być uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Data dokumentu –– użytkownik wpisuje daty dokumentów, według których mają być przetwarzane pozycje. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Okres księgowy –– użytkownik określa okresy księgowe, dla których mają zostać wykonane operacje. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Tekst dokumentu –– użytkownik wpisuje treści, które mają znajdować się w tekście dokumentu, aby pozycje zostały uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Tekst rozrachunku –– użytkownik wpisuje ciągi znaków, które mają zostać odnalezione w tekście rozrachunku. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- W każdym tekście (pole wyboru) –– jeśli zaznaczone, tekst wpisany w polu Tekst dokumentu będzie także wyszukiwany w tekście rozrachunku
- Waluta dokumentu –– użytkownik wskazuje waluty dokumentów, które mają zostać przetworzone. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Data wymagalności –– użytkownik wskazuje daty wymagalności, według których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Kod podatkowy –– użytkownik określa kody podatkowe, dla których dane mają zostać uwzględnione, jeśli wyszukiwanie według nich jest potrzebne
- Data ponownego przedłożenia –– użytkownik określa daty ponownego przedłożenia, które mają być kryterium przetwarzania pozycji. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Użytkownik do ponownego przedłożenia –– użytkownik podaje nazwę użytkownika odpowiedzialnego za ponowne przedłożenie pozycji. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Od okresu wyrównawczego –– jeśli użytkownik chce uwzględnić tylko pozycje uregulowane od danego okresu wyrównawczego, wpisuje go tutaj. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Do okresu wyrównawczego –– jeśli użytkownik chce uwzględnić tylko pozycje uregulowane do danego okresu, wpisuje go w tym polu. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Rzeczywiste pieniądze –– użytkownik określa status rzeczywistych pieniędzy dla rozrachunków. Dostępne opcje:
- (wszystkie)
- Rzeczywiste pieniądze
- Nie jest pieniądzem
- Wyklucz różnice w walutach równoległych (pole wyboru) — to pole pozwala wyłączyć wyświetlanie księgowań zerowych, które powstały w wyniku różnic wykrytych w innych równoległych walutach wewnętrznych
Zakładka Kwoty
Szczegółowy opis pól:
- Wybór kwoty –– jeśli użytkownik chce wyszukiwać dane według wartości kwot, wskazuje tutaj, która kwota ma zostać użyta do wyboru. Dostępne opcje:
- Kwota otwarta w walucie dokumentu
- Kwota otwarta w walucie wewnętrznej
- Kwota faktury w walucie dokumentu
- Kwota rachunku w walucie wewnętrznej
- Kwota Wn –– w tym polu użytkownik podaje wartości kwoty Wn (debet) dla wybranej wcześniej opcji kwoty, według których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od wartości Wn.
- Kwota Ma –– w tym polu użytkownik podaje wartości kwoty Ma (kredyt) dla wybranej wcześniej opcji kwoty, według których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od wartości Ma.
Zakładka Dane controllingu
Szczegółowy opis pól:
- Typ wymiaru 1 –– w tym polu użytkownik podaje pierwszy typ wymiaru, według którego mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że selekcja według Typ wymiaru 1 nie zostanie wykonana.
- Wymiar 1 –– w tym polu należy podać wymiary dla pierwszego typu wymiaru, którego pozycje mają zostać przetworzone
- Typ wymiaru 2 –– w tym polu użytkownik określa drugi typ wymiaru, według którego mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że selekcja według Typ wymiaru 2 nie zostanie wykonana.
- Wymiar 2 –– w tym polu użytkownik podaje wartości drugiego wymiaru, według których mają zostać uwzględnione pozycje
- Typ wymiaru 3 –– użytkownik wskazuje trzeci typ wymiaru, który ma zostać uwzględniony w selekcji. Brak wartości oznacza brak przetwarzania względem tego wymiaru.
- Wymiar 3 –– użytkownik wpisuje wartości trzeciego wymiaru, które mają zostać uwzględnione przy przetwarzaniu danych
Zakładka Dane odsetkowe
Szczegółowy opis pól:
- Oprocentowane — użytkownik wskazuje tutaj status oprocentowania dla rozrachunków, które mają zostać przetworzone. Do wyboru dostępne są następujące opcje:
- (wszystkie)
- Podlegający oprocentowaniu
- Nie podlega oprocentowaniu
- Ostatnia data naliczania odsetek — użytkownik podaje tutaj daty ostatniego naliczania odsetek, według których mają zostać przetworzone rozrachunki. Brak wskazania oznacza, że wszystkie rozrachunki zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanej daty ostatniego naliczenia odsetek.
- Ostatni numer faktury odsetkowej — użytkownik wpisuje tutaj numery ostatnich propozycji odsetek, których rozrachunki mają zostać przetworzone. Brak wartości oznacza, że wszystkie rozrachunki zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanego numeru ostatniej propozycji odsetek.
Zakładka Dane techniczne
Szczegółowy opis pól:
- Pochodzenie –– w tym polu użytkownik podaje informacje o pochodzeniu pozycji, które mają zostać przetworzone. Z pomocą wyszukiwania wartości można wybrać jedną lub wiele opcji pochodzenia. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od pochodzenia.
- Typ transakcji –– w tym polu użytkownik określa typy transakcji, który ma być uwzględniony. Można wybrać pojedyncze lub wszystkie typy.
- Data powstania –– użytkownik wpisuje datę powstania pozycji. Brak wskazania oznacza, że zostaną uwzględnione wszystkie pozycje niezależnie od tej daty.
- Okres powstania –– użytkownik podaje okresy powstania pozycji, które mają zostać przetworzone. Brak wartości oznacza brak ograniczeń.
- Blokada –– użytkownik określa rodzaj blokady, który ma być brany pod uwagę przy przetwarzaniu pozycji. Dostępne wartości:
- (wszystkie)
- Niezablokowany
- Zablokowane przez program księgowania
- Zablokowane ze względu na monitorowanie
- Zablokowane przez propozycję zapłaty
- Zablokowane przez opracowanie rozrachunku
- Zablokowane ze względu na nową wycenę
- Zablokowane przez zamykanie rozrachunku
- Zablokowany przez rozliczenie rozrachunku pomiędzy powiązanymi przedsiębiorstwami
- Blokada rachunek odsetki — jeśli użytkownik chce wybrać tylko rozrachunki zablokowane przez określone przebiegi naliczenia odsetek, wprowadza je tutaj. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną przetworzone niezależnie od przypisanej blokady przez przebieg naliczenia odsetek.
- Blokada nowej wyceny waluty — jeśli użytkownik chce wybrać tylko rozrachunki zablokowane przez określone przebiegi nowej wyceny waluty, podaje je tutaj. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną przetworzone niezależnie od przypisanej blokady przez przebieg nowej wyceny waluty.
Wynik wydruku
Na stronach tytułowych, jeśli jest to wymagane, zostaną przedstawione kryteria wyboru dla poniższego raportu, aby zapewnić jednoznaczne przypisanie i ocenę wydruku listy. Raport zawiera następujące sekcje:
Nagłówek
W nagłówkach wyświetlane są następujące informacje:
- Wartości walutowe kont księgowych — ogólna nazwa raportu
- Tytuł raportu — własny nadany tytuł raportu
- Comarch ERP Enterprise — nazwa oprogramowani
Pod nagłówkiem znajdują się. oddzielone poziomymi liniami, informacje o wybranych rozrachunkach.
Nagłówki kolumn
W celu objaśnienia danych zawartych w wydruku, w wielowierszowych nagłówkach kolumn znajdują się poniżej opisane pola. Dla lepszej czytelności, rozdzielone gramatycznie nagłówki (czyli składające się z dwóch wierszy) zostały przedstawione w jednym wierszu.
Wiersz 1
Poniżej przedstawiono wartości kolumn z pierwszego wiersza:
- Konto – ta kolumna zawiera numer konta księgowego, dla którego zostały wybrane dane.
- Numer rozrachunku – ta kolumna zawiera numer rozrachunku, dla którego zostały wybrane dane.
- Status – ta kolumna zawiera bieżący status rozrachunku, dla którego zostały wybrane dane. Możliwe wartości:
- Bez zaliczek
- Żądania zaliczek
- Zaliczki
- Org. – ta kolumna zawiera numer jednostki organizacyjnej, jeśli został przypisany do dokumentu
- Numer dokumentu – ta kolumna zawiera numer dokumentu (do 20 znaków), w razie potrzeby z podziałem na wiersze
- Data dokumentu – ta kolumna zawiera datę dokumentu, w której powstał dany rozrachunek
- Okres księgowy – ta kolumna zawiera okres księgowy, w którym został utworzony rozrachunek
- Wymagalny – ta kolumna zawiera datę wymagalności danego rozrachunku
- Kurs wymiany – ta kolumna zawiera kurs wymiany względem waluty wewnętrznej
- Waluta – ta kolumna zawiera kod waluty przypisanej do rozrachunku
- Kwota faktury – ta kolumna zawiera pełną kwotę faktury dla danego rozrachunku
- Kwota otwarta – ta kolumna zawiera wartość pozostałą do zapłaty, z uwzględnieniem np. skonta, zaliczek itp., wraz ze wskaźnikiem Wn/Ma
Wiersz 2
Poniżej przedstawiono wartości kolumn z drugiego wiersza:
- Tekst rozrachunku – ta kolumna zawiera tekst przypisany do rozrachunku
- Waluta – ta kolumna jest wypełniana tylko wtedy, gdy waluta rozrachunku różni się od wybranej waluty
- Kurs wymiany – ta kolumna zawiera kurs wymiany zastosowany dla rozrachunku, jeśli wskazano inną walutę niż systemowa
- Kwota faktury – ta kolumna zawiera całkowitą kwotę faktury powiązanej z danym rozrachunkiem
- Kwota otwarta – ta kolumna zawiera kwotę pozostałą do rozliczenia, z uwzględnieniem skonta, zaliczek itp., wraz ze wskaźnikiem Wn/Ma
Ogólna suma
W ostatnim wierszu każdego konta saldo jest wykazane w kolumnie dla pól Kwota faktury i Kwota otwarta. Na końcu tabeli znajduje się również saldo całkowite dla wybranych transakcji.
Stopka
Stopka zawiera dane dotyczące firmy, stron oraz wydruku raportu:
- Nazwa firmy — po lewej stronie drukowana jest nazwa jednostki organizacyjnej
- Bieżący numer strony — na środku drukowana jest aktualna numeracja strony; w nawiasie widoczna jest całkowita liczba stron raportu
- Użytkownik i dane czasowe — po prawej stronie drukowane są dane użytkownika oraz data i godzina wygenerowania raportu
Konfiguracja
Aplikacja Raport: Wartości walutowe rozrachunków kont księgowych nie wymaga żadnych konkretnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Raport
Poniższy raport dotyczy aplikacji Raport: Wartości walutowe rozrachunków kont księgowych:
Raport: Wartości walutowe rozrachunków kont księgowych
com.sem.ext.app.fin.reporting.ui.CurrencyOpenItemsObjectAccountsReportOutput
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Raport: Wartości walutowe rozrachunków kont księgowych nie są dostępne uprawnienia specjalne.
Przyporządkowania organizacyjne
Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.
Aby aplikacja Raport: Wartości walutowe rozrachunków kont księgowych była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jednym z następujących obszarów organizacyjnych:
- Rachunkowość
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Raport: Wartości walutowe rozrachunków kont księgowych nie są dostępne funkcje specjalne.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Raport: Wartości walutowe rozrachunków kont księgowych nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.