Aplikacja Raport: Przyporządkowania ról uprawnień umożliwia wydrukowanie właściwości jednego lub wielu przypisań ról uprawnień w formie dokumentu raportu. Na podstawie tego dokumentu można na przykład sprawdzić, którzy użytkownicy lub grupy użytkowników są przypisani do określonych ról uprawnień i kiedy te przypisania wygasają.
Ten artykuł zawiera w szczególności informacje na temat parametrów aplikacji, za pomocą których można określić zawartość generowanego dokumentu raportu. Użytkownik znajdzie tu również informacje na temat wyniku generowania. Możliwe ustawienia wyjściowe w tej aplikacji są zgodne z opcjami ustawień dostępnymi w oknie dialogowym dla dowolnego wydruku. Opis możliwych ustawień wyjściowych znajduje się w instrukcji obsługi.
Instrukcje korzystania z aplikacji znajdują się w artykule Instrukcje: Generowanie dokumentów raportów.
Definicje terminów
- Użytkownik – termin odnosi się do osoby korzystającej z systemu Comarch ERP Enterprise oraz systemu komunikującego się z systemem Comarch ERP Enterprise. W momencie utworzenia użytkownika w dowolnym systemie Comarch ERP Enterprise, otrzymuje on dostęp do systemu. Dostęp ten opiera się np. na certyfikacie, który weryfikuje autentyczność użytkownika. Dane użytkownika zapisywane są w bazie konfiguracyjnej i obowiązują we wszystkich systemach Comarch ERP Enterprise, które współpracują z tą bazą konfiguracyjną. Po wprowadzeniu użytkownika należy przypisać mu rolę uprawnień, za pośrednictwem której otrzymuje on uprawnienia.
- Grupa użytkowników – grupa użytkowników łączy kilku użytkowników w grupę o tej samej charakterystyce. Grupa użytkowników służy do prostej obsługi roli uprawnień.
- Uprawnienie – uprawnienie zawiera m.in. informacje, która rola uprawnień może lub nie może wykonać jakiej akcji dla obiektu oraz na jakim poziomie uprawnień
- Poziom uprawnień – Comarch ERP Enterprise pracuje z wielopoziomową koncepcją uprawnień. Uprawnienia są zazwyczaj przypisywane na różnych poziomach. Oznacza to, że uprawnienia mogą być przypisywane dla pojedynczych lub kilku obiektów jednocześnie, na przykład: dostępne są trzy poziomy przypisywania uprawnień dla aplikacji o poziomach Aplikacje, Obszary lub Wszystkie obszary. Oznacza to, że uprawnienia mogą być przypisane tylko do pojedynczych aplikacji lub do wszystkich aplikacji obszaru lub do wszystkich aplikacji we wszystkich obszarach.
- Obiekt uprawnień – obiekt uprawnień to obiekt, dla którego można zdefiniować uprawnienia. Obejmuje to na przykład aplikacje, raporty, wybrane jednostki biznesowe, pliki i foldery Knowledge Store. Obiekty grupowania, takie jak struktury i grupy jednostek biznesowych, są również obiektami uprawnień.
- Rola uprawnień – aby użytkownik mógł uzyskać dostęp do obiektów w systemie, musi mieć przypisaną rolę uprawnień. Uprawnienia są przypisane do roli uprawnień. Użytkownik otrzymuje zatem żądane uprawnienia za pośrednictwem roli uprawnień.
- Dokument raportu — po przesłaniu raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku tworzony jest dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, na przykład listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, na przykład faksem lub pocztą elektroniczną.
- Grupa jednostek biznesowych — grupa jednostek biznesowych obejmuje kilka jednostek biznesowych. Służy do uproszczenia przypisywania uprawnień. Uprawnienie jest ważne wtedy dla wszystkich jednostek biznesowych w tej grupie. Wszystkie jednostki biznesowe w grupie istnieją w tych samych bazach danych. Jednostka biznesowa może należeć tylko do jednej grupy jednostek biznesowych.
- Prawo dostępu — prawi dostępu opisuje działanie związane z określonym typem obiektu, które jest powiązane z uprawnieniem. Na przykład możliwości Otwórz, Nowy, Zmień, Usuń i Wyświetl/zmień uprawnienia są zdefiniowane dla jednostki biznesowej. Ponadto twórca aplikacji może zdefiniować dalsze możliwości, takie jak aktywacja zadania deweloperskiego w celu przypisania do nich uprawnień.
- Klasa praw dostępu — klasa praw dostępu obejmuje zestaw praw dostępu. Jest ona tworzona w celu uproszczenia obsługi uprawnień. Każde prawo dostępu jest przypisane do dokładnie jednej klasy. Istnieją trzy klasy praw dostępu: standardowa, rozszerzona i administracyjna. Rozszerzona obejmuje wszystkie standardowe możliwości i dodatkowe możliwości, takie jak możliwość usuwania. Klasa administracyjna z kolei obejmuje klasę rozszerzoną, a także na przykład możliwość zmiany uprawnień.
- Struktura — dla użytkownika struktura symbolizuje obszar tematyczny, w którym zgrupowane są powiązane aplikacje i raporty. Z punktu widzenia twórcy aplikacji, struktura definiuje abstrakcyjną architekturę oprogramowania, która może być ponownie wykorzystana jako rozwiązanie dla grupy powiązanych problemów. Struktura w decydujący sposób określa architekturę aplikacji. W tym celu struktura zapewnia ramy programistyczne ze szczególnie dużymi jednostkami wielokrotnego użytku. Twórca aplikacji jest ograniczony do modyfikowania poszczególnych komponentów lub dodawania rozszerzeń. Kontrola nad procesami aplikacji jest zarezerwowana dla struktury zgodnie z zasadą Hollywood.
Opis aplikacji
Sekcja Parametry
Parametry wykorzystywane są w celu określenia charakterystyki wyszukiwania i uzyskania wyników. Parametry są zatem używane do wyboru zestawów danych.
Sekcja składa się z następujących parametrów:
- Tytuł raportu — parametr zawiera tytuł dokumentu raportu. Wartością domyślną jest zazwyczaj nazwa raportu bazowego. Tytuł można zdefiniować indywidualnie. W tym celu należy wprowadzić wymagany tytuł lub zmienić wartość domyślną.
- Rola uprawnień — parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe do przyporządkowań ról uprawnień z określonym identyfikatorem. Można wprowadzić kilka wartości oddzielonych przecinkami i spacjami.
- Oznaczenie — parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe do przyporządkowań ról uprawnień o określonej nazwie. Można wprowadzić wiele wartości oddzielonych przecinkami i spacjami.
Wynik wyjściowy
Dokument wyjściowy raportu na podstawie raportu wyświetla wyniki na liście zgodnie z wybranymi parametrami. Liczba kolumn zależy od parametru raportu. Lista zawiera następujące kolumny:
- Rola uprawnień — ta kolumna zawiera identyfikator roli uprawnień
- Oznaczenie — ta kolumna zawiera nazwę roli uprawnień
- Użytkownik — ta kolumna zawiera identyfikatory użytkowników, którzy są bezpośrednio przyporządkowani do roli uprawnień
- Grupa użytkowników — ta kolumna zawiera grupy użytkowników, które są bezpośrednio przyporządkowane do roli uprawnień
- Baza danych — ta kolumna zawiera bazę danych, dla której zarejestrowano przyporządkowanie użytkowników lub grupy użytkowników
- Obowiązuje od — ta kolumna zawiera datę początkową obowiązywania przyporządkowania roli uprawnień
- Ważny do — ta kolumna zawiera datę końcową obowiązywania przyporządkowania roli uprawnień
- Strefa czasowa — ta kolumna zawiera strefę czasową okresów obowiązywania przyporządkowania roli uprawnień
Konfiguracja
Aplikacja Raport: Przyporządkowania ról uprawnień nie wymaga definiowania dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Raport
Poniższy raport dotyczy aplikacji Raport: Przyporządkowania ról uprawnień .
Nazwa: Przyporządkowania do roli uprawnień
com.cisag.sys.security.rpt.AuthorizationRoleUserAssignment
Uprawnienia
Uprawnienia można przypisywać zarówno przy użyciu ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcja uprawnień została opisana w artykule Uprawnienia.
Specjalne możliwości
Aplikacja Raport: Przyporządkowania ról uprawnień nie posiada specjalnych możliwości.
Przypisania organizacyjne
Aplikacja Raport: Przyporządkowania ról uprawnień nie wymaga przypisań organizacji.
Funkcje specjalne
Aplikacja Raport: Przyporządkowania ról uprawnień nie posiada funkcji specjalnych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Raport: Przyporządkowania ról uprawnień nie jest udostępniana partnerom biznesowym.