Aktualizacja zamówienia w kanałach sprzedaży

Aplikacja Aktualizacja zamówienia w kanałach sprzedaży jest aplikacją działającą w tle. Umożliwia aktualizację statusów zamówień sprzedaży w systemie zewnętrznym na podstawie zmian wprowadzonych w aplikacji Zamówienia sprzedaży.

Uwaga
Aplikacja działa z adapterami Magento, Shopware, e-Sklep, OXID eSales, Cloud oraz Comarch POS.

Aby aktualizacja odbyła się prawidłowo, należy spełnić następujące warunki:

  • zamówienia, których statusy będą aktualizowane, muszą być dostępne w systemie. Należy je wcześniej zaimportować za pomocą aplikacji w tle Import dokumentów lub Serwis: Importuj zamówienia sprzedaży (w przypadku adaptera Comarch POS).
  • klienci składający zamówienie muszą zostać zaimportowani do systemu Comarch ERP Enterprise (Import partnerów lub Import dokumentów), a ich status musi mieć wartość Dostępny. Statusy partnerów można zmienić między innymi za pomocą aplikacji Lista: Potwierdzenie klientów.

Aplikacja ma formę okna dialogowego, standardową dla aplikacji w tle. Składa się z zakładek: Aplikacja oraz Ustawienia przetwarzania, podzielonych na sekcje i kolejne zakładki.

Zakładka Aplikacja

W nagłówku zakładki znajdują się pola zawierające informacje o aplikacji:

  • Aplikacja w tle – wyświetla nazwę otwartej aplikacji
  • Obiekt deweloperski – wyświetla nazwę obiektu deweloperskiego dotyczącego aplikacji

    Aktualizacja zamówienia w kanałach sprzedaży: zakładka Aplikacja

Zakładka Akcja

Na zakładce dostępne jest pole:

  • Kanał sprzedaży – pozwala na określenie kanału sprzedaży, dla którego mają zostać zaktualizowane statusy zamówień

Dla adapterów Magento oraz OXID eSales dostępne są dodatkowe zakładki, zawierające pola/parametry:

  • Według numeru – parametr pozwala na aktualizację zamówień według ich numeru. Zaznaczony parametr aktywuje pole Numer zamówienia.
  • Numer zamówienia – w polu należy wprowadzić numery zamówień, których statusy mają zostać zaktualizowane

Zakładka Ustawienia przetwarzania

Na zakładce dostępne są ustawienia dotyczące sposobu transferu danych:

Aktualizacja zamówienia w kanałach sprzedaży: zakładka Ustawienia przetwarzania
  • Zlecenie przetwarzania – nazwa zlecenia przetwarzania. Pole można uzupełnić ręcznie. W aplikacji Zlecenia przetwarzania możliwe będzie odszukanie konkretnego zlecenia po tej nazwie.
  • Użytkownik – identyfikator użytkownika, który zleca działanie w tle. Pole wypełnione automatycznie danymi zalogowanego użytkownika. Dane można zmienić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] po prawej stronie wiersza.
  • Baza danych OLTP – baza danych OLTP, do której użytkownik jest zalogowany
  • Język zawartości – pobierany z poziomu ustawień język zawartości bazy danych OLTP, na której wykonywane są procesy w tle. Język można zmienić za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Kolejka przetwarzania (pole obowiązkowe) – kolejka, według której zaplanowane w systemie zadania zostaną przetworzone. Przetwarzanie nowego pliku zacznie się, gdy poprzedni zakolejkowany plik zostanie przetworzony. Wartość w tym polu należy wprowadzić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
Wskazówka
Kolejki przetwarzania definiuje się w aplikacji Panel System. Aby utworzyć nową kolejkę, należy wybrać wartość Kolejka przetwarzania w polu Typ.
  • Serwer aplikacji – serwer aplikacji, na którym ma zostać wykonane działanie w tle. Pole można uzupełnić za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Start – z rozwijanej listy należy wybrać wartość określającą czas rozpoczęcia aktualizacji. Dostępne są wartości:
    • Przenieś do kolejki (wartość domyślna) – zlecenie akcji zostaje dodane do kolejki wykonywanych działań
    • Podczas ponownego uruchamiania serwera aplikacji – aktualizacja zostaje wykonana po ponownym uruchomieniu serwera
    • Aktywacja czasowa: zewnętrznieumożliwia sterowanie czasem działania aplikacji w tle z poziomu systemu operacyjnego
    • Aktywacja czasowa: jednorazowo – umożliwia jednorazowe zdefiniowanie czasu aktualizacji za pomocą pól: Początek oraz Maksymalny czas trwania
    • Aktywacja czasowa: seryjnie – wybranie tej opcji pozwala utworzyć wzór częstotliwości działania aplikacji w tle i aktywuje dodatkowe pola:
      • Powiadomienie – aktywuje prezentowanie komunikatu w sytuacji przekroczenia czasu wykonywania określonego działania w tle
      • Błąd serii – odpowiada za wyświetlanie komunikatów w przypadku, kiedy zlecenie działania zakończy się niepowodzeniem lub napotka problem
      • Początek – czas rozpoczęcia działania w tle (data i godzina)
      • Maksymalny czas działania – pozwala określić maksymalny czas na wykonanie czynności
      • Wzór seryjny – pozwala zdefiniować szablon dla działań w tle

        Wzór seryjny
      • Koniec – pozwala określić zakończenie czasu działania w tle
  • Powiadomienie – pole pozwalający wybrać z rozwijanej listy, czy, w jaki sposób i w jakiej sytuacji mają zostać wyświetlane powiadomienia o stanie aktualizacji. Dostępne opcje:
    • Nie
    • Przez dialog
    • Przez dialog, tylko w wypadku błędów
    • Przez obieg pracy
    • Przez obieg pracy, tylko w wypadku błędów
  • Udostępnij natychmiast (parametr dostępny i domyślnie zaznaczony, jeśli w polu Start zostały wskazane wartości Przenieś do kolejki lub Podczas ponownego uruchomienia aplikacji) – parametr powoduje natychmiastowe rozpoczęcie działania w tle. Jeśli parametr nie jest zaznaczony, należy zwolnić zlecenie przetwarzania za pomocą aplikacji Zlecenie przetwarzania, inaczej proces nie będzie kontynuowany.

Aby uruchomić aktualizację statusów w kanałach sprzedaży, należy, po zdefiniowaniu ustawień przetwarzania, wybrać przycisk [W tle].

Czy ten artykuł był pomocny?