Comarch e-Sklep: rozszerzenie w aplikacji Kanały sprzedaży

Rozszerzenie aplikacji Kanały sprzedaży, należącej do obszaru Sprzedaż wielokanałowa umożliwia obsługę adapterów, w tym także adaptera Comarch e-Sklep. Poprzez ten adapter możliwa jest obsługa wymiany danych ze sklepami internetowymi Comarch e-Sklep za pomocą funkcji dostępnych w ramach obszaru Sprzedaż wielokanałowa.

Uwaga
Aby adapter był dostępny do użycia, należy go zainstalować i aktywować w aplikacji Konfiguracja -> Funkcje -> obszar Sprzedaż wielokanałowa -> adapter Comarch e-Sklep, zaznaczając parametr Aktywne.

Obszar roboczy

Rozszerzenie obszaru roboczego aplikacji Kanały sprzedaży zawiera dodatkową zakładkę Comarch e-Sklep z ustawieniami mającymi zastosowanie dla wybranego w nagłówku kanału sprzedaży. Dostępne pola:

Aplikacja Kanały sprzedaży: zakładka Comarch e-Sklep
  • URL e-Sklepu (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić skopiowany adres URL Comarch e–Sklep, który ma zostać połączony z systemem ERP
  • Nazwa e–Sklepu (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić nazwę Comarch e–Sklepu, który ma zostać połączony z systemem ERP
  • Nazwa firmy (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić nazwę firmy Comarch e–Sklepu, który ma zostać połączony z systemem ERP
Wskazówka
Dane niezbędne do wypełnienia pól Nazwa e-Sklepu i Nazwa firmy, a także hasło konieczne do pierwszej synchronizacji są przekazywane użytkownikowi podczas synchronizacji. Po pierwszej synchronizacji dane te są widoczne są na stronie administratora Comarch e-Sklep z poziomu zakładki Mój profil -> Moje sklepy -> sekcja Dane do synchronizacji odpowiedniego sklepu.
  • Wersja Comarch e-Sklep (pole obowiązkowe) – za pomocą rozwijanej listy należy wskazać protokół Comarch e–Sklepu, poprzez który nastąpi połączenie
  • Kategorie artykułów producenta – opcjonalnie można wybrać za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] kategorię artykułu kanału sprzedaży, za pomocą której można przyporządkować artykuły do ich producentów.
Wskazówka
Aby możliwe było wybranie kategorii artykułu kanału sprzedaży, należy ją utworzyć w aplikacji Kategorie artykułów kanału sprzedaży. Następnie wybrać producenta jako kategorię i przyporządkować do niego odpowiedni artykuł.
  • Kategorie artykułów marek – opcjonalnie, za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] możliwe jest podanie kategorii artykułu kanału sprzedaży, za pomocą których można przyporządkować artykuły do odpowiednich marek.
Wskazówka
Dla protokołu 17 możliwe jest zdefiniowanie tego samego drzewa kategorii jako Kategorie artykułów producenta i Kategorie artykułów marek. W takim przypadku pierwszy poziom kategorii definiuje producenta, a drugi marki. Artykuły muszą zostać przyporządkowane podrzędnie (do marek), w przeciwnym razie eksport zakończy się niepowodzeniem.
Uwaga
Kategorie eksportowane do sklepu internetowego muszą mieć status Udostępniono.
  • Klasyfikacja ceny klienta ceny początkowej (pole obowiązkowe) – podanie w tym miejscu klasyfikacji skutkuje wyświetleniem dla klienta w systemie zewnętrznym zarówno nowej ceny, jak i informacji o poprzedniej, przekreślonej cenie. Klasyfikacje tworzy się i pobiera z aplikacji Klasyfikacje.
Uwaga
Aby oryginalna, przekreślona cena była widoczna w sklepie internetowym dla klienta, należy go najpierw zaimportować za pomocą aplikacji Import partnerów, a następnie na karcie partnera na widoku Klient przypisać mu Klasyfikację cen klienta podaną w kanale sprzedaży oraz Listę cenników, która zawiera cennik z nowymi cenami zdefiniowanymi dla tej samej Klasyfikacji cen klienta. Następnie należy wyeksportować klienta oraz cenniki z powrotem do sklepu zewnętrznego.
  • Lokalizacja (pole obowiązkowe) – w polu należy podać lokalizację e–Sklepu. Wartość należy wybrać z rozwijanej listy.
Uwaga
Kraj lokalizacji musi być zgodny z krajem lokalizacji organizacji podanej w nagłówku kanału sprzedaży, w przeciwnym razie podczas eksportów mogą pojawić się błędy.
  • Indywidualne ustawienia cenników – dla klientów posiadających indywidualne cenniki, ustawienie pozwala na zarządzanie widocznością cen i artykułów nie będących na wspomnianych cennikach. Dostępne są opcje:
    • Pokaż cenę domyślną – dla klienta z indywidualnym cennikiem będzie widoczna cena regularna, dostępna dla wszystkich klientów
    • Ukryj artykuły – artykuł nie będzie widoczny dla klienta
    • Zapytaj o cenę – obok artykułu będzie widoczny odpowiedni komunikat o treści Zapytaj o cenę
  • Grupa konfigurowalnych atrybutów – pole pozwala na dodawanie do kanału sprzedaży artykułów z polem tekstowym, w którym klient podczas kupowania danego towaru będzie mógł wpisać swój komentarz czy uwagi. Notatki dodane w Comarch e-Sklepie mogą zostać zaimportowane do systemu ERP wraz z zamówieniem sprzedaży. W polu należy wprowadzić ID grupy cech artykułów PIM, podane także w aplikacji Kanały sprzedaży -> zakładka Grupy cech artykułu PIM -> pole ID grupy, oraz na zakładce Ustawienia cech artykułu PIM -> kolumna ID grupy w wierszu wybranej cechy artykułu. Cecha musi być o typie Tekst. Dodatkowo, artykuł, dla którego dodane będą pola tekstowe musi być przypisany do tej samej cechy w aplikacji Cechy artykułu.

Ustawienia dodatkowe

W celu wykonania pierwszej synchronizacji kanału sprzedaży przy użyciu adaptera Comarch e-Sklep, należy uruchomić aplikację w tle Aktywacja synchronizacji Comarch e-Sklep.

Aby połączyć nowo utworzony kanał sprzedaży z e-Sklepem należy w aplikacji wprowadzić nazwę kanału sprzedaży oraz hasło, które dostępne są na stronie administratora e-Sklepu w sekcji Dane do synchronizacji, a następnie wybrać przycisk [W tle].

Aplikacja Aktywacja synchronizacji Comarch e-Sklep
Wskazówka
Po wybraniu adaptera Comarch e-Sklep, na zakładce B2B w aplikacji Kanały sprzedaży pojawiają się dodatkowe pola: Rodzaj oferty sprzedaży oraz Rodzaje zapytania ofertowego. Pola te są charakterystyczne dla adaptera Comarch e-Sklep i  są opisane w artykule Kanały sprzedaży.

Czy ten artykuł był pomocny?