Reorganizacja rezerwacji

Aplikacja Reorganizacja rezerwacji jest aplikacją działającą w tle. Pozwala usunąć rezerwacje wprowadzone w aplikacji Rezerwacje w kanałach sprzedaży, w przypadku, gdy:

  • zarezerwowany artykuł nie należy do listy asortymentowej wskazanego w wierszu kanału sprzedaży
  • wskazany magazyn nie jest magazynem obliczania dostępności wskazanego w wierszu kanału sprzedaży

Aby reorganizacja mogła zostać dokonana, rezerwacje muszą być wprowadzone w aplikacji Rezerwacje w kanałach sprzedaży i zapisane. Po poprawnie przeprowadzonej reorganizacji rezerwacje zostaną usunięte z aplikacji.

Użytkownik ma również możliwość usunięcia rezerwacji ręcznie z poziomu aplikacji Rezerwacje w kanałach sprzedaży.

Aplikacja ma formę okna dialogowego, standardową dla aplikacji w tle. Składa się z zakładek: Aplikacja oraz Ustawienia przetwarzania, podzielonych na sekcje i kolejne zakładki.

Zakładka Aplikacja

W nagłówku zakładki znajdują się pola zawierające informację o aplikacji:

  • Aplikacja w tle – wyświetla nazwę otwartej aplikacji
  • Obiekt deweloperski – wyświetla nazwę obiektu deweloperskiego dotyczącego aplikacji

    Aplikacja Reorganizacja rezerwacji: zakładka Aplikacja

Zakładka Akcja

Na zakładce dostępne są pola/parametry:

  • Maksymalny czas działania – pozwala określić maksymalny czas działania aplikacji w tle, po którym aplikacja zostaje zamknięta
  • Wszystkie kanały sprzedaży – usuwa błędnie wprowadzone rezerwacje dla wszystkich kanałów sprzedaży
  • Kanał sprzedaży – pozwala na określenie kanału sprzedaży, którego ma dotyczyć reorganizacja. Wartość można wskazać na liście dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]. Pole nieaktywne, jeśli został zaznaczony parametr Wszystkie kanały sprzedaży.

Zakładka Ustawienia przetwarzania

Aplikacja Reorganizacja rezerwacji: zakładka Ustawienia przetwarzania

Zakładka zawiera ustawienia dotyczące przetwarzania aplikacji w tle:

  • Zlecenie przetwarzania – nazwa zlecenia przetwarzania. Pole można uzupełnić ręcznie. Dzięki tej nazwie w aplikacji Zlecenia przetwarzania możliwe będzie odszukanie konkretnego zlecenia po nazwie.
  • Użytkownik – identyfikator użytkownika, który zleca działanie w tle. Pole wypełnione automatycznie danymi zalogowanego użytkownika. Dane można zmienić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] po prawej stronie wiersza.
  • Baza danych OLTP – baza danych OLTP, do której użytkownik jest zalogowany. Wartość można edytować, wybierając bazę z rozwijanej listy.
  • Język zawartości – pobierany z poziomu ustawień język zawartości bazy danych OLTP, na której wykonywane są procesy w tle. Wartości dostępne dla tego pola znajdują się na rozwijanej liście.
  • Kolejka przetwarzania (pole obowiązkowe) – kolejka, według której zaplanowane w systemie zadania zostaną przetworzone. Przetwarzanie nowego pliku zacznie się, gdy poprzedni plik w kolejce zostanie przetworzony. Wartość w tym polu należy wprowadzić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
Wskazówka
Kolejki przetwarzania definiuje się w aplikacji Panel System. By utworzyć nową kolejkę, należy wybrać wartość Kolejka przetwarzania w polu Typ.
  • Serwer aplikacji – serwer aplikacji, na którym ma zostać wykonane działanie w tle. Pole można uzupełnić za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Start – z rozwijanej listy należy wybrać wartość określającą czas rozpoczęcia reorganizacji Dostępne są wartości:
    • Przenieś do kolejki – (wartość domyślna) zlecenie reorganizacji zostaje dodane do kolejki wykonywanych działań
    • Podczas ponownego uruchamiania serwera aplikacji – reorganizacja zostanie wykonana po ponownym uruchomieniu serwera
    • Aktywacja czasowa: zewnętrznieumożliwia sterowanie czasem działania aplikacji w tle z poziomu systemu operacyjnego
    • Aktywacja czasowa: jednorazowo – umożliwia jednorazowe zdefiniowanie czasu działania aplikacji za pomocą pól: Początek oraz Maksymalny czas trwania
    • Aktywacja czasowa: seryjnie – wybranie tej opcji aktywuje dodatkowe pola:
      • Błąd serii – odpowiada za wyświetlanie komunikatów w przypadku, kiedy zlecenie działania zakończy się niepowodzeniem lub napotka problem
      • Początek – czas rozpoczęcia działania w tle (data i godzina)
      • Maksymalny czas działania – pozwala określić maksymalny czas na wykonanie czynności
      • Powiadomienie po przekroczeniu czasu – aktywuje prezentowanie komunikatu w sytuacji, gdy czas określony dla działania w tle zostanie przekroczony
      • Wzór seryjny – pozwala zdefiniować szablon dla działań w tle

        Wzór seryjny
      • Koniec – pozwala określić zakończenie czasu działania w tle
  • Powiadomienie – pole pozwalające wybrać z rozwijanej listy to, czy, w jaki sposób i w jakiej sytuacji mają zostać wyświetlone powiadomienia o stanie reorganizacji. Dostępne opcje:
    • Nie
    • Przez dialog
    • Przez dialog, tylko w wypadku błędów
    • Przez obieg pracy
    • Przez obieg pracy, tylko w wypadku błędów
  • Udostępnij natychmiast (parametr dostępny i domyślnie zaznaczony, jeśli w polu Start zostały wskazane wartości Przenieś do kolejki lub Podczas ponownego uruchamiania aplikacji) – parametr powoduje natychmiastowe rozpoczęcie reorganizacji. Jeśli parametr nie jest zaznaczony, należy zwolnić zlecenie przetwarzania za pomocą aplikacji Zlecenie przetwarzania, inaczej proces nie będzie kontynuowany.

Aby uruchomić reorganizację rezerwacji, należy, po zdefiniowaniu ustawień przetwarzania, wybrać przycisk [W tle].

Czy ten artykuł był pomocny?