Magento: rozszerzenie w aplikacji Kanały sprzedaży

Rozszerzenie aplikacji Kanały sprzedaży, należącej do obszaru Sprzedaż wielokanałowa umożliwia obsługę adapterów, w tym także adaptera Magento.

Za pośrednictwem adaptera Magento możliwa jest obsługa wymiany danych ze sklepami internetowymi Magento, przy pomocy funkcji dostępnych w ramach obszaru Sprzedaż wielokanałowa.

Aby adapter był dostępny do użycia, należy aktywować go w aplikacji Konfiguracja -> Funkcje -> obszar Sprzedaż wielokanałowa -> Adapter Magento, zaznaczając parametr Aktywne.

Obszar roboczy

Rozszerzenie obszaru roboczego aplikacji Kanały sprzedaży zawiera dodatkową zakładkę Magento z ustawieniami mającymi zastosowanie dla wybranego w nagłówku kanału sprzedaży.

Aplikacja Kanały sprzedaży: zakładka Magento

Zakładka Magento

Zakładka Magento składa się z sekcji:

Sekcja Połączenie ze sklepem

Ustawienia tej sekcji umożliwiają połączenie wybranego kanału sprzedaży ze sklepem internetowym. Dostępne są pola:

  • URL e-Sklepu (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić adres URL sklepu internetowego Magento, który ma zostać zintegrowany z systemem ERP. Adres można skopiować ze strony sklepu i wkleić w pole.
  • Wersja e-Sklepu (pole obowiązkowe) – w polu należy wybrać z rozwijanej listy wersję sklepu internetowego, który ma zostać zintegrowany z systemem ERP. Wybór wersji jest ograniczony do listy oficjalnie wspieranych wersji Magento. Wybór wartości w tym polu uaktywni pole Typ produktu dla zestawu.
Wskazówka
W przypadku, gdy dana wersja sklepu internetowego nie jest obsługiwana przez adapter, możliwe jest połączenie przy pomocy innej wersji klienta. W takiej sytuacji należy wybrać wersję klienta najbardziej zbliżoną do wersji sklepu internetowego użytkownika. Na przykład, jeśli wersja sklepu internetowego to CE 2.3.7, można wykorzystać wersję klienta CE 2.4.0.
  • Kod strony (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić kod strony Magento, do której należy widok sklepu. Kod można znaleźć w ustawieniach sklepu, na zakładce Wszystkie sklepy, gdzie będą wyświetlone kody dla wszystkich widoków.
  • Kod widoku sklepu (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić kod widoku sklepu, który ma zostać zintegrowany z systemem ERP przy pomocy adaptera. Kod można znaleźć w ustawieniach sklepu, na zakładce Wszystkie sklepy.
  • Nazwa użytkownika (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić nazwę użytkownika Magento, za pomocą której użytkownik loguje się do sklepu
  • Dodatkowe widoki sklepu – w polu możliwe jest wprowadzenie, za pomocą ikony rombu, dodatkowych widoków sklepu. W tym celu należy podać dodatkowe kody widoków sklepu.
  • Hasło API – w polu należy wprowadzić hasło użytkownika

Sekcja Ustawienia regionalne

  • Strefa czasowa (pole obowiązkowe) – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] należy wybrać strefę czasową odpowiednią dla użytkownika. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Strefy czasowe.
Wskazówka
Poprawne zdefiniowanie strefy czasowej jest   kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania procesu synchronizacji między systemami.

Sekcja Wartość domyślna

  • Szablon zestawu atrybutów (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić domyślną klasyfikację cech dla artykułów
  • Kategoria domyślna posortowana według (pole obowiązkowe) – z rozwijanej listy można wybrać wartość według której będą domyślnie sortowane kategorie. Dostępne są opcje:
    • Lepsza wartość
    • Nazwa
    • Cena
  • Przedział cen w katalogu – pole jest aktywne dla typów sklepu: Sklep główny i Sklep podrzędny. Pozwala zdecydować jaki ma być zakres obowiązywania cennika:
    • Globalny – cennik obowiązuje dla wszystkich sklepów podrzędnych
    • Strona www – cennik obowiązuje dla jednego sklepu
  • Typ produktu dla zestawu – na rozwijanej liście można wskazać typ produktu dla zestawów:
    • Produkt pakietowy
    • Produkt złożony

Sekcja Ustawienia artykułu magazynowego

  • Powiadom klienta o braku dostępności artykułu – parametr aktywuje się, gdy w aplikacji Kanały sprzedaży -> zakładka Ewidencja stanów magazynowych zaznaczony jest parametr Ewidencja stanów magazynowych artykułów w kanale sprzedaży. Parametr pozwala zdecydować, czy sklep internetowy Magento ma informować klienta o braku dostępności zamówionego towaru.

Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Kanały sprzedaży istotna jest następująca jednostka biznesowa: com.sem.ext.app.Magento.obj.MagentoAdapter. Jednostka ta jest wykorzystywana między innymi do:

  • konfiguracji przyporządkowań jednostek między Comarch ERP Enterprise i sklepem Magento.

Jednostka nie należy do żadnej grupy jednostek biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?