Punkty odbioru

Aplikacja pozwala na zdefiniowanie punktów odbioru osobistego dla zamówień złożonych w sklepie internetowym/ aplikacji Comarch POS. Aby utworzone punkty odbioru były dostępne dla klientów, należy przyporządkować je do kanału sprzedaży za pomocą aplikacji Przyporządkowania punktów odbioru, a następnie przesłać do systemu zewnętrznego za pomocą aplikacji Aktualizacja metadanych e-Sklepu Comarch (w przypadku adaptera Comarch e-Sklep), Comarch POS: Eksport metadanych (w przypadku adaptera Comarch POS) lub Eksport punktów odbioru (w przypadku adaptera Cloud). Wyeksportowane punkty odbioru są dostępne do wyboru podczas składania zamówienia.

Uwaga
Aplikacja działa z adapterami Comarch POS, Comarch e-Sklep oraz Cloud.
Uwaga
Punkty odbioru zdefiniowane w systemie Comarch ERP Enterprise i przesłane do systemu zewnętrznego mogą być edytowane jedynie po stronie systemu Comarch ERP Enterprise w aplikacji Punkty odbioru.

Aplikacja składa się z nagłówka, zawierającego standardowy pasek przycisków oraz obszaru roboczego, który dzieli się na zakładki.

Nagłówek

W nagłówku aplikacji można określić identyfikację punktu odbioru. Dostępne pola:

  • Kod – w polu należy wprowadzić unikalny identyfikator punktu odbioru. Może on składać się z cyfr, liter, znaków szczególnych: _,,. lub ich kombinacji. Aby otworzyć istniejący punkt odbioru, należy go wskazać na liście dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].

Domyślnie pole uzupełniane jest na podstawie schematu numeracji zdefiniowanego w aplikacji Konfiguracja -> funkcja Sprzedaż wielokanałowa -> funkcja Ogólne -> pole Schemat numeracji dla punktów odbioru.

  • Opis – w polu można podać dodatkowy opis punktu odbioru

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępne są zakładki umożliwiające zdefiniowanie ustawień punktu odbioru oraz jego godziny otwarcia.

Zakładka Ogólne

Aplikacja Punkty odbioru: zakładka Ogólne

Na zakładce możliwe jest określenie typu, położenia miejsca odbioru oraz dodatkowych ustawień. Dostępne pola/parametry:

  • Typ – w polu należy wskazać typ punktu odbioru. Dostępne opcje:
    • Wewnętrzne (wartość domyślna) – punkt należący do Comarch ERP Enterprise
    • Zewnętrzny – punkt należący do partnera Comarch ERP Enterprise
  • Nazwa – pole należy uzupełnić nazwą punktu odbioru, która ma być wyświetlana w systemie zewnętrznym
  • Miejsce składowania – jeśli typ punktu odbioru został określony jako Wewnętrzne, w tym polu można wskazać fizyczny magazyn wewnętrzny.
  • Partner ­– w tym polu należy wskazać partnera, który jest właścicielem punktu odbioru, jeśli typ punktu odbioru to Zewnętrzny lub Wewnętrzne
  • Szerokość geograficzna (tylko dla adaptera Comarch POS) – w polu można podać szerokość geograficzną punktu odbioru jako liczbę dziesiętną. Dostępny zakres: -90 i do 90 stopni.
  • Długość geograficzna (tylko dla adaptera Comarch POS) – w polu można podać szerokość geograficzną punktu odbioru jako liczbę dziesiętną. Dostępny zakres: -180 do 180 stopni.
  • Aktywne – po zaznaczeniu parametru wybrany punkt odbioru jest aktywny i możliwy do przesłania do systemu zewnętrznego
  • Widoczny (tylko dla adaptera Comarch POS) – zaznaczenie parametru wyświetla punktu odbioru w Comarch POS
  • Pokazuj domyślnie (tylko dla adaptera Comarch POS) – aktywacja parametru dla punkty odbioru skutkuje wybraniem go jako domyślny podczas tworzenia zamówienia
  • Powiadomienie e-mail – zaznaczenie parametru skutkuje wysłaniem potwierdzenie złożonego zamówienia do punktu odbioru osobistego

W przypadku adaptera Cloud wprowadzone podczas składania zamówienia następujące dane:

  • Kod
  • Typ
  • Miejsce składowania
  • Partner

są pobierane na zakładkę Sprzedaż wielokanałowa aplikacji Zamówienia sprzedaży po zaimportowaniu tego zamówienia do systemu Comarch ERP Enterprise.

Zakładka Godziny otwarcia

Aplikacja Punkty odbioru: zakładka Godziny otwarcia

Zakładka pozwala, za pomocą ram czasowych określonych w aplikacji Modele czasu, wskazać godziny otwarcia dla punktu odbioru. Aby wskazać godziny, należy wybrać przycisk [Pomoc uzupełniania wartości] przy wybranym dniu tygodnia. Druga kolumna wypełni się automatycznie godzinami otwarcia punktu, określonymi we wskazanym modelu czasu, po zapisaniu ustawień.

Godziny otwarcia punktu będą widoczne w sklepie dla klienta podczas składania zamówienia. Jeśli w różne dni tygodnia obowiązują różne godziny otwarcia, po stronie sklepu zostanie wyświetlona najwcześniejsza godzina otwarcia i najpóźniejsza godzina otwarcia sklepu.

Przykład
Jeśli w poniedziałek sklep jest otwarty w godzinach 10:00-18:00, a w piątek w godzinach 12:00-22:00, po stronie klienta będzie widoczna informacja: Godziny otwarcia; pn.-pt. 10:00-22:00.

Zakładka Zdarzenia wyjątkowe (Comarch POS)

Aplikacja Punkty odbioru: zakładka Zdarzenia wyjątkowe

Na zakładce Zdarzenia wyjątkowe możliwe jest zdefiniowanie ram czasowych wykraczających poza standardowe godziny otwarcia. Dostępne są kolumny:

  • Numer pozycji – pole jest automatycznie wypełniane wartością cyfrową, zaczynając od 1 w górę. Nie jest możliwa edycja pola.
  • Kategoria – w polu możliwe jest wskazanie kategorii dostępności sklepu:
    • Otwarty ­– jeśli w podanych wyjątkowych godzinach sklep jest otwarty
    • Zamknięty ­– jeśli wyjątkowo sklep jest zamknięty
  • Kategoria ­– w polu można określić model czasu w kontekście zdarzenia wyjątkowego:
    • Unikatowy­ – pozwala na ręczne zdefiniowanie ram czasowych jednorazowego zdarzenia bez uwzględnienia dni tygodnia
    • Tygodniowy ­– pozwala na zdefiniowanie ram czasowych zdarzenia wyjątkowego na podstawie dni tygodnia
  • Dni robocze (pole aktywne dla kategorii Tygodniowy) – w polu można wskazać dni tygodnia, których będą dotyczyć wyjątkowe godziny otwarcia/zamknięcia punktu odbioru
  • Model czasu (pole obowiązkowe) ­– w polu należy wskazać model czasu dla niestandardowych godzin otwarcia za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Obowiązuje od (pole obowiązkowe) – pole umożliwia wskazanie daty rozpoczęcia obowiązywania niestandardowych godzin działania punktu za pomocą kalendarza
  • Obowiązuje do (pole obowiązkowe) – pole umożliwia wskazanie daty zakończenia obowiązywania niestandardowych godzin działania punktu za pomocą kalendarza
  • Model czasu godziny ­– pole nieedytowalne, jest uzupełniane automatycznie godzinami modelu czasu wskazanego w polu Model czasu
  • Aktywne – pozwala określić, czy niestandardowy model czasu działania punktu odbioru jest aktywny (w użyciu), czy nie
Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Punkty odbioru znaczenie ma następująca jednostka biznesowa: com.sem.ext.app.ces.poi.obj.PoiAssignment, wykorzystywana przykładowo do:

  • nadawania uprawnień
  • ustawiania definicji aktywności
  • importowania lub eksportowania danych
Uprawnienia

Uprawnienia mogą być nadawane zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przyporządkowanie do organizacji.

Specjalne możliwości

Nie istnieją żadne specjalne możliwości dla aplikacji Punkty odbioru.

Przyporządkowania organizacji

Przyporządkowanie organizacji nie jest wymagane dla aplikacji Punkty odbioru.

Funkcje specjalne

Nie istnieją żadne funkcje specjalne dla aplikacji Punkty odbioru.

Czy ten artykuł był pomocny?