Wprowadzenie
Niniejszy dokument opisuje rozszerzenie aplikacji Zapytania o faktury sprzedaży dla Comarch e-faktura. Szczegółowy opis aplikacji Zapytania o faktury sprzedaży można znaleźć w dokumentacji o tej samej nazwie: Zapytania o faktury sprzedaży.
Nagłówek aplikacji
- Comarch e-faktura – status – informacja o statusie przesyłania faktury sprzedaży za pośrednictwem Comarch e-faktura wyświetlana jest w postaci ikony. Ikona znajduje się po prawej stronie obok ikony bieżącego statusu przetwarzania faktury sprzedaży. Po najechaniu kursorem na ikonę wyświetli się aktualny status przetwarzania.
Akcje powiązane z aplikacją
Dostępne są poniższe akcje powiązane z aplikacją:
Ponownie prześlij fakturę przez Comarch e-faktura
Akcję można wykonać tylko dla faktur sprzedaży, które dla Comarch e-faktura mają status Nieprawidłowo. Akcję tę należy wykonać po wyeliminowaniu przyczyny nieprawidłowego przesłania e-faktury.
Akcja pozwala na ponowne wystawienie faktury sprzedaży w wybranym formacie e-faktury i przesłanie jej do odbiorcy faktury.
Wydrukuj fakturę bez przekazywania przez Comarch e-faktura
Akcję można wykonać tylko dla faktur sprzedaży, które dla Comarch e-faktura mają status Nieprawidłowo. Akcję tę należy wykonać, jeśli wyeliminowanie przyczyny nieprawidłowego przesłania e-faktury nie jest możliwe.
Akcja skutkuje wydrukowaniem dokumentu oraz przesłaniem go drogą elektroniczną do odbiorcy faktury bez ponownej próby przekazywania przez Comarch e-faktura. Faktura sprzedaży otrzymuje w aplikacji Comarch e-faktura status Bez przeniesienia.
Statusy Comarch e-faktura
W aplikacji dostępne są poniższe statusy dla Comarch e-faktura:
- Brak – przesyłanie plików za pośrednictwem Comarch e-faktura jest dezaktywowane dla faktury sprzedaży, plik więc nie zostanie przesłany.WskazówkaJeśli faktura sprzedaży dla Comarch e-faktura posiada status Brak, dla tej faktury sprzedaży nie jest wyświetlana ikona statusu Comarch e-faktura.
- Zwolnione – faktura sprzedaży została przygotowana z dodatkowymi danymi i jest dostępna w wybranym formacie e-faktury.
- Sukces – Faktura sprzedaży została pomyślnie przesłana z Comarch e-faktura do odbiorcy faktury.
- Nieprawidłowo – Faktura sprzedaży nie mogła zostać przesłana z Comarch e-faktura do odbiorcy faktury. Faktura sprzedaży musi zostać ponownie przesłana lub anulowana i ponownie wygenerowana.
- Bez przeniesienia – Faktura sprzedaży została wydrukowana bez przeniesienia przez Comarch e-faktura. Status ten jest wyświetlany dla faktur sprzedaży, dla których została wykonana akcja [Wydrukuj fakturę bez przekazywania przez Comarch e-faktura].