Przenieś zlecenia deweloperskie

Każdy partner Comarch ERP Enterprise może posiadać system supportowy, który wymienia zlecenia deweloperskie z centrum supportowym.

Wymiana danych pomiędzy systemami supportowymi

Wydania wsparcia są przesyłane wyłącznie z centrum supportowego do partnerów. Natomiast zgłoszenia supportowe są tworzone w systemach supportowych partnerów i następnie przekazywane do centrum supportowego.

W trakcie przetwarzania zgłoszenia supportowego system supportowy partnera jest aktualizowany poprzez regularne transmisje danych.

Przesyłanie wydań wsparcia, zgłoszeń supportowych oraz zleceń deweloperskich odbywa się automatycznie, bez konieczności wykonywania czynności ręcznych.

Automatyczne przesyłanie

Aplikacja działająca w tle Przenoszenie zleceń deweloperskich
(com.cisag.app.internal.log.SupportRequestTransmitBatch) eksportuje — w zależności od rodzaju zlecenia deweloperskiego — zgłoszenia supportowe, zlecenia deweloperskie oraz dostawy wsparcia i automatycznie przesyła je do systemu docelowego, a także obsługuje ich automatyczny import.

Aplikacja działająca w tle może zostać uruchomiona ręcznie przez administratora supportu z poziomu aplikacji Zgłoszenia supportowe oraz Zlecenia deweloperskie za pomocą przycisku [Wybierz akcję] na standardowym pasku narzędzi. Można ją również uruchomić z poziomu aplikacji Zlecenia przetwarzania.

Dla każdego procesu eksportu i importu tworzony jest log, który zapobiega wielokrotnemu eksportowi lub importowi tych samych danych. To, które rodzaje zleceń deweloperskich są automatycznie przesyłane, definiuje się w aplikacji Rodzaje zleceń deweloperskich w polu Ograniczenia dot. opracowania.

Wymagania wstępne

Aby automatyczne przesyłanie mogło działać, muszą zostać spełnione następujące warunki:

  • Każda klasyfikacja używana przez centrum supportowe musi być również utworzona u partnera. Centrum supportowe udostępnia eksport wykorzystywanych klasyfikacji, które partner może zaimportować.
  • Nazwy rodzajów zleceń deweloperskich wymienianych pomiędzy partnerem a centrum supportowym są nadawane przez centrum supportowe. Rodzaje te muszą być utworzone zarówno w centrum supportowym, jak i w systemie partnera dokładnie z tymi samymi nazwami.
  • Partnerzy wykorzystywani w procesach supportowych muszą mieć identyczne numery partnerów zarówno w centrum supportowym, jak i w systemie supportowym partnera, oraz muszą istnieć na obu systemach. Jeśli partner tworzy w swoim systemie supportowym zlecenie deweloperskie i wpisuje siebie jako klienta supportowego, to ten klient musi również istnieć jako partner w systemie centrum supportowego. Partnerzy ci nie muszą być wymieniani przez import/eksport, wystarczy, że mają identyczny numer partnera.

Typy przesyłania rodzajów zleceń deweloperskich

Aplikacja Rodzaje zleceń deweloperskich zawiera dodatkowe pole o nazwie Ograniczenia dot. opracowania. W polu tym definiuje się, które typy zleceń deweloperskich mają być automatycznie eksportowane przez system oraz które mają być importowane.

  • Bez wymiany — nie odbywa się automatyczne przesyłanie. Zlecenia deweloperskie pozostają w systemie supportowym, w którym zostały utworzone.
  • Edycja — po osiągnięciu stanu końcowego następuje automatyczny eksport. Import jest wykonywany tylko wtedy, gdy zlecenie deweloperskie ma status Utworzone i nie istnieje jeszcze w systemie.
  • Rejestruj — w aplikacjach w przypadku zleceń deweloperskich tego typu nie jest możliwa zmiana statusu. Po eksporcie nie jest możliwe dalsze przetwarzanie. Importy nadpisują istniejące obiekty.

Uprawnienia przy automatycznym przesyłaniu

Zdefiniowane dla rodzajów zleceń deweloperskich uprawnienia typu Uprawnienia do treści są uwzględniane podczas automatycznego przesyłania. Jeżeli dany rodzaj zlecenia deweloperskiego może być przeglądany tylko przez konkretnego partnera, wówczas w procesie automatycznego przesyłania tylko ten partner otrzyma zlecenia tego typu. Uwzględniane jest również pole Klient z aplikacji Zgłoszenia supportowe i Zlecenia deweloperskie.

Przykład
Partner XYZ tworzy zgłoszenie supportowe i wskazuje siebie jako klienta. Automatyczne przesyłanie przekazuje zgłoszenie do centrum supportowego. Po osiągnięciu odpowiedniego statusu przetwarzania zgłoszenie jest przekazywane wyłącznie do partnera XYZ.

Lokalizacja plików eksportu i importu

Przesyłanie zleceń deweloperskich odbywa się w formie plików XML, które zapisywane są w Knowledge Store centrum supportowego. Dla każdego zlecenia deweloperskiego tworzony jest osobny plik XML.
Nazwa pliku jest identyczna z nazwą zlecenia deweloperskiego, z rozszerzeniem .xml.

Przykład
Jeżeli nazwa przesyłanego zlecenia deweloperskiego to SUA-010000, odpowiadający plik XML będzie miał nazwę SUA-010000.xml

Aby partner mógł uczestniczyć w automatycznym przesyłaniu, w katalogu Documents/Supportcenter/Exchange należy utworzyć folder o nazwie odpowiadającej numerowi partnera. W tym folderze aplikacja działająca w tle tworzy podczas pierwszego przesyłania podfoldery Eksport i Import. W procesie automatycznego przesyłania systemy supportowe partnerów eksportują swoje zlecenia deweloperskie do folderu Export w centrum supportowym, a centrum supportowe zapisuje odpowiednie pliki XML do folderów Import poszczególnych partnerów.

Przykład wymiany danych w katalogach centrum supportowego

Aby systemy supportowe partnerów mogły przesyłać dane do folderów Knowledge Store centrum supportowego, foldery te muszą zostać zdefiniowane jako zdalne obszary robocze w aplikacji Panel System systemów partnerów. Dodatkowo, w aplikacji Konfiguracja, w funkcji Wsparcie oprogramowania należy wprowadzić ścieżkę do tego folderu.

Zachowanie systemu supportowego w przypadku błędów importu

Jeżeli system supportowy nie był w stanie zaimportować pliku XML z folderu Import, w tym folderze tworzony jest plik błędu. Nazwa pliku błędu odpowiada nazwie pliku XML, który spowodował błąd, z dodanym prefiksem ERROR_.

Przykład
Nazwa pliku XML to SUA-01000.xml. Jeśli podczas importu wykryte zostaną błędy i import nie będzie możliwy, import zostanie przerwany, a system zapisze plik ERROR_SUA-01000.xml

Jeżeli brakuje partnerów, rodzajów zleceń deweloperskich albo klasyfikacji, odpowiednie komunikaty o błędach są zapisywane do rejestru komunikatów. W przypadku błędów należy sprawdzić log zadania bazy OLTP w rejestrze komunikatów dla aplikacji działającej w tle com.cisag.app.internal.log.SupportRequestTransmitBatch.

Zdarzenie do celów powiadamiania

Na potrzeby automatycznego przesyłania zostało utworzone zdarzenie com.cisag.app.internal.SupportTransmitNotification. Zdarzenie to jest typowane, dzięki czemu może być używane zarówno do powiadamiania o pomyślnym, jak i nieudanym imporcie. Po pomyślnym imporcie zdarzenie zostaje wywołane, a parametr orderNumber zawiera nazwę zlecenia deweloperskiego, które zostało poprawnie zaimportowane.

Jednym z warunków działania automatycznego przesyłania jest wspólna baza danych klasyfikacji, partnerów oraz rodzajów zleceń deweloperskich. Import zakończy się niepowodzeniem, jeśli np. w systemie brakuje klasyfikacji użytej w importowanym zleceniu deweloperskim. W takim przypadku zdarzenie również zostaje wywołane i zawiera w parametrach nazwy klasyfikacji lub partnerów, których brakuje w systemie.

Zdarzenie posiada następujące parametry:

  • classificationList — ciąg znaków zawierający klasyfikacje, które nie istnieją w systemie, ale zostały użyte w importowanym zleceniu deweloperskim
  • orderNumber — numer zlecenia deweloperskiego
  • partnerList — ciąg znaków zawierający partnerów, którzy nie istnieją w systemie, ale zostali użyci w importowanym zleceniu deweloperskim
  • errorNumber — parametr może przyjmować następujące wartości:
    • 0 — import zakończony pomyślnie
    • 1 — import zakończony błędem
    • 2 — import zakończony błędem z powodu braku klasyfikacji, partnera lub rodzaju zlecenia deweloperskiego w systemie
  • supportRequestType — nazwa rodzaju zlecenia deweloperskiego, który nie istnieje w systemie, a został użyty w importowanym zleceniu deweloperskim

Konfiguracja

Za pomocą funkcji Wsparcie oprogramowania w aplikacji Konfiguracja aktywowany jest obszar wsparcia oprogramowania.

W widoku Wsparcie oprogramowania znajdują się następujące pola:

  • Typ instalacji — pole to definiuje rolę systemu supportowego. Partnerzy Comarch ERP Enterprise, którzy chcą korzystać z automatycznego przesyłania danych z centrum supportowym, ustawiają tutaj wartość Partner. Dostępne są następujące wartości:
    • Centrum supportu
    • Partner
  • Koordynator — w tym polu wprowadzany jest domyślny koordynator. Aplikacje Zlecenia deweloperskie oraz Zgłoszenia supportowe używają tej wartości jako domyślnego koordynatora podczas zakładania nowych obiektów.
  • Ścieżka — jeżeli jako typ instalacji ustawiono Partner, należy tutaj podać ścieżkę do zdalnego obszaru roboczego centrum supportowego, używanego do automatycznego przesyłania.
    Jeżeli jako typ instalacji ustawiono Centrum supportu, w polu tym podawana jest ścieżka do katalogu, pod którym znajdują się foldery partnerów wykorzystywane do automatycznego przesyłania.

Instrukcje

W poniższej instrukcji opisano jedynie czynności konieczne do skonfigurowania automatycznego przesyłania. Uruchomienie automatycznego przesyłania odbywa się poprzez zlecenie przetwarzania.
Sposób konfiguracji zleceń przetwarzania opisany jest w artykule Zlecenia przetwarzania.

Konfiguracja automatycznego przesyłania dla partnera

W celu skonfigurowania automatycznego przesyłania dla partnera należy:

  1. W aplikacji Panel System, w widoku Obszar roboczy, utworzyć zdalny obszar roboczy.
    URI i certyfikat dostępu do zdalnego obszaru roboczego przekazywane są przez centrum supportowe.
  2. Uruchomić aplikację Konfiguracja i wybrać widok Wsparcie oprogramowania.
  3. W polu Typ instalacji wybrać wartość Partner.
  4. W polu Ścieżka wprowadzić ścieżkę do katalogu dostępnego poprzez zdalny obszar roboczy.
  5. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.

Konfiguracja rodzajów zleceń deweloperskich

W celu skonfigurowania rodzajów zleceń deweloperskich należy:

  1. Otworzyć aplikację Rodzaje zleceń deweloperskich.
  2. Wczytać rodzaj zlecenia deweloperskiego, który po rejestracji ma być automatycznie przesyłany do centrum supportowego. Zazwyczaj jest to rodzaj, przy użyciu którego partner zgłasza zgłoszenia supportowe do centrum supportowego.
  3. W polu Ograniczenia dot. przesyłania należy wybrać wartość Rejestruj.
  4. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
  5. Wczytać rodzaj zlecenia deweloperskiego, który nie ma być automatycznie przesyłany, lecz zawsze powinien pozostawać w systemie źródłowym.
  6. W polu Ograniczenia dot. przesyłania należy wybrać wartość Bez wymiany.
  7. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
Uwaga
Zazwyczaj partnerzy posiadają co najmniej dwa rodzaje zleceń deweloperskich, które zawsze pozostają w ich systemie: rodzaj dla zgłoszeń supportowych, pod którym klienci partnera przesyłają zgłoszenia supportowe oraz rodzaj dla zleceń deweloperskich, którego partnerzy używają we własnym zespole deweloperskim.

Czy ten artykuł był pomocny?