Wprowadzenie
Aplikacja Reorganizacja poleceń wpłaty zaliczki służy do reorganizacji wniosków o zaliczki. Poniżej opisano sposób korzystania z aplikacji i jej parametry. Przedstawiono również skutki reorganizacji.
Podczas reorganizacji uwzględniane są tylko polecenia ze znacznikiem usuwania.
Parametry
- Maksymalny czas działania — maksymalny okres, po którym aplikacja reorganizacyjna zostanie zakończona. Wartość domyślna: 10 minut.
- Tryb eksportu — tryb eksportu jest dostępny tylko wtedy, gdy aplikacja do reorganizacji umożliwia archiwizację danych. W trybie eksportu można ustawić, czy dane mają być eksportowane do archiwizacji i jakie dane mają być eksportowane. Dostępne są następujące tryby eksportu:
- Nie eksportuj
- Eksportuj wszystkie atrybuty
- Eksportuj z filtrem
- Folder docelowy — folder docelowy służy do archiwizacji zreorganizowanych danych. Archiwizacja odbywa się w podfolderze o nazwie bazy danych OLTP. W tym folderze dla każdej jednostki biznesowej tworzony jest kolejny folder, w którym zapisywane są rzeczywiste pliki archiwum. Wartością domyślną jest podfolder usr/archive w ścieżce serwera plików dla serwera aplikacji systemu ERP.
- Filtr eksportu — w przypadku trybu eksportu Eksportuj z filtrem w tym polu można określić filtr eksportu, który zostanie użyty do archiwizacji. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pomocą aplikacji Eksport danych.
- Automatycznie zatwierdzaj ostrzeżenia – jeżeli parametr jest aktywny to ostrzeżenia systemu związane z wykonaniem zadania w tle są automatycznie zatwierdzane.
Zakładka Ustawienia
Zakładka zawiera ustawienia dotyczące przetwarzania aplikacji w tle:
- Zlecenie przetwarzania – nazwa zlecenia przetwarzania. Pole można uzupełnić ręcznie. Nazwa ułatwia wyszukanie zlecenia w aplikacji Zlecenia przetwarzania.
- Użytkownik – identyfikator użytkownika, który zleca działanie w tle. Pole wypełnione automatycznie danymi zalogowanego użytkownika. Dane można zmienić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc wyszukiwania wartości] po prawej stronie wiersza.
- Baza danych OLTP – baza danych OLTP, do której użytkownik jest zalogowany.
- Język zawartości – pobierany z ustawień język zawartości bazy danych OLTP, na której wykonywane są procesy w tle. Język można zmienić za pomocą przycisku [Pomoc wyszukiwania wartości].
- Kolejka przetwarzania – kolejka, według której zaplanowane w systemie zadania zostaną przetworzone. Przetwarzanie nowego pliku rozpoczyna się w momencie zakończenia przetwarzania poprzedniego pliku . Wartość w tym polu należy wprowadzić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc wyszukiwania wartości].
- Serwer aplikacji – serwer aplikacji, na którym ma zostać wykonane działanie w tle. Pole można uzupełnić za pomocą przycisku [Pomoc wyszukiwania wartości].
- Start – z rozwijanej listy należy wybrać wartość określającą czas rozpoczęcia reorganizacji. Dostępne są wartości:
- Przenieś do kolejki – zlecenie reorganizacji zostaje dodane do kolejki wykonywanych działań
- Podczas ponownego uruchamiania serwera aplikacji – reorganizacja zostaje wykonana po ponownym uruchomieniu serwera
- Aktywacja czasowa: zewnętrznie – umożliwia sterowanie czasem działania aplikacji w tle z poziomu systemu operacyjnego
- Aktywacja czasowa: jednorazowo – umożliwia jednorazowe zdefiniowanie czasu reorganizacji za pomocą pól: Początek oraz Maksymalny czas trwania
- Aktywacja czasowa: seryjnie – umożliwia utworzenie wzoru częstotliwości uruchamiania aplikacji w tle i aktywuje dodatkowe pola:
- Błąd serii – odpowiada za wyświetlanie komunikatów w przypadku, kiedy zlecenie działania zakończy się niepowodzeniem lub napotka problem
- Początek – czas rozpoczęcia działania w tle (data i godzina)
- Maksymalny czas trwania – pozwala określić maksymalny czas na wykonanie czynności
- Powiadomienie po przekroczeniu czasu – aktywuje prezentowanie komunikatu w sytuacji, gdy czas określony dla działania w tle zostanie przekroczony
- Wzór seryjny – pozwala zdefiniować szablon dla działań w tle (np. ich częstotliwości)
- Koniec – pozwala określić zakończenie czasu działania w tle
- Powiadomienie – pole pozwalające wybrać z rozwijanej listy czy, w jaki sposób i w jakiej sytuacji mają zostać wyświetlane powiadomienia o stanie reorganizacji. Dostępne opcje:
- Nie
- Przez dialog
- Przez dialog, tylko w przypadku błędów
- Przez obieg pracy
- Przez obieg pracy, tylko w przypadku błędów
- Udostępnij natychmiast (parametr dostępny i domyślnie zaznaczony, jeśli w polu Start wskazano wartość Przenieś do kolejki lub Podczas ponownego uruchamiania serwera aplikacji) – parametr powoduje natychmiastowe rozpoczęcie reorganizacji. Jeśli parametr nie jest zaznaczony, należy zwolnić zlecenie przetwarzania za pomocą aplikacji Zlecenie przetwarzania, inaczej proces nie będzie kontynuowany.
Aby uruchomić reorganizację kalkulacji handlowych, po zdefiniowaniu ustawień przetwarzania należy, wybrać przycisk [W tle].
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Reorganizacja poleceń wpłaty zaliczki istnieją następujące uprawnienia specjalne , które odnoszą się do działań aplikacji. Uprawnienia do tych funkcji można przypisać w aplikacji Role uprawnień.
- Reorganizacja dokumentów – com.cisag.app.general.order.DocumentReorganisation
Obiekty biznesowe
Reorganizacja odnosi się do następujących obiektów biznesowych:
Zreorganizowane obiekty biznesowe
- Polecenie wpłaty zaliczki – com.cisag.app.sales.prepayment.obj.PrepaymentRequest
- Polecenie wpłaty zaliczki – dane dotyczące podziału podatku – com.cisag.app.sales.prepayment.obj.PrepaymentRequestTaxData
W poniższych obiektach tworzone są nowe wpisy:
- Dane reorganizacji dokumentu – com.cisag.app.general.obj.DocumentReorganisationData



