Instrukcja: Banki główne

Wprowadzenie

W artykule opisano instrukcje korzystania z aplikacji Banki główne. Procedury zawierają instrukcje dotyczące m.in. ich wprowadzania i edytowania. Zamieszczono również informacje o możliwych warunkach wstępnych oraz skutkach wykonania poszczególnych czynności.

Opis aplikacji Banki główne, który zawiera również opisy pól, można znaleźć w artykule Banki główne.

Wprowadzanie nowego banku głównego

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Wybrać przycisk [Nowy] na standardowym pasku narzędzi. Aplikacja przełączy się w tryb tworzenia nowej definicji. Pole Definicja księgowania zostanie podświetlone.
  3. Wprowadzić identyfikator nowego banku głównego.
  4. W polu Oznaczenie należy wprowadzić nazwę.
  5. Wprowadzić dane w pozostałych polach jeśli jest to wymagane.
  6. Wprowadzić wymagane dane także na dostępnych zakładkach. Na przykład w zakładce Automatyczne wyciągi bankowe, należy wprowadzić ustawienia dotyczące konfiguracji banku głównego na potrzeby automatycznego księgowania bankowego.
Uwaga
Zakładka Automatyczne wyciągi bankowe zawiera tabelę pozycji pod przyciskiem [Pokaż/Ukryj]. W tej tabeli można przypisać dozwolone definicje księgowania do banku głównego za pomocą grup definicji księgowania.

9. Wprowadzić kody płatności dla banku głównego w edytorze pozycji.

10. Jeśli wszystkie dane banku głównego zostały wprowadzone w całości, należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.

11. Bezbłędne uzupełnienie danych baku głównego zostanie zapisana. Jeśli bank nie może zostać zapisana, wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat z systemu.

Kopiowanie banku głównego

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Odszukać dany bank główny wpisując jej identyfikator w polu Bank główny.
  3. W celu wyświetlenia wskazanej definicji należy wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi.
  4. Wybrać akcję [Duplikuj] dostępną po rozwinięciu grupy przycisków Nowy na standardowym pasku narzędzi. Wyświetlona zostanie nowa definicja księgowania ze zduplikowanymi danymi. Identyfikacja definicji księgowania nie zostanie zduplikowana.
  5. Wprowadzić identyfikator nowego banku głównego.
  6. Zmienić dane w pozostałych polach jeśli jest to wymagane.
  7. Jeśli wszystkie dane banku głównego zostały wprowadzone w całości, należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
  8. Bezbłędnie wprowadzone dane banku głównego zostanie zapisana. Jeśli bank nie może zostać zapisana, wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat z systemu.

Edytowanie definicji księgowania

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Odszukać dany bank główny wpisując jej identyfikator w polu Bank główny.
  3. W celu wyświetlenia wskazanej definicji należy wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi.
  4. Wprowadzić wymagane zmiany.
  5. Aby zweryfikować poprawność wprowadzonych danych na pasku narzędzi należy wybrać przycisk [Weryfikuj]
Uwaga
Z poziomu edytora pozycji ta akcja dotyczy tylko zawartości edytora pozycji.

6. Jeśli wszystkie dane banku głównego zostały wprowadzone w całości, należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.

7. Bezbłędnie wprowadzone dane banku głównego zostanie zapisana. Jeśli bank nie może zostać zapisana, wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat z systemu.

Dodawanie znacznika usuwania dla banku głównego

Aby usunąć jednostkę biznesową, potrzebne są uprawnienia administracyjne. Jeśli operator nie posiada takich uprawnień, nie będzie miał możliwości wstawienia znacznika usuwania. Podczas reorganizacji banków głównych ze wskaźnikiem usunięcia są trwale usuwane, jeśli nie są już używane. Banków głównych ze wskaźnikiem usunięcia nie można już przypisywać do innych obiektów, np. w automatycznym księgowaniu bankowym. Przypisania, które już istniały w momencie ustawienia znacznika usuwania, mogą być nadal używane.

Instrukcja

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Odszukać dany bank główny, który ma zostać usunięty -wpisując jego identyfikator w polu Bank główny.
  3. Wybrać przycisk [Wstaw znacznik usuwania] na standardowym pasku narzędzi.

Usuwanie znacznika usuwania dla banków głównych

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Odszukać dany bank główny, dla którego ma zostać usunięty znacznik usuwania -wpisując jego identyfikator w polu Banki główne.
  3. Wybrać przycisk [Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku narzędzi.  Wskaźnik usuwania zostanie usunięty.

Usuwanie banku głównego

Aby usunąć bank główny, niezbędne są uprawnienia administracyjne dla jednostki biznesowej. Obiekt, który ma zostać usunięty nie może być już używany.

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Odszukać dany bank główny, który ma zostać usunięty -wpisując jego identyfikator w polu Banki główne.
  3. Wybrać przycisk [Usuń] na standardowym pasku narzędzi.
  4. Potwierdzić usunięcie banku głównego.

Kody płatności

Do każdego banku głównego, używanego do transakcji płatniczych, musi być przypisany co najmniej jeden aktywny kod płatności. Aplikacja Banki główne udostępnia tabelę pozycji i edytor pozycji do przypisania.

Dodawanie nowego przypisania metody płatności do banku centralnego

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Odszukać dany bank główny wpisując jej identyfikator w polu Bank główny  dla którego ma zostać dodana metoda płatności.
  3. Wybrać przycisk [Dodaj] na pasku narzędzi edytora pozycji.
  4. Wprowadzić metodę płatności, która ma zostać dodana do banku głównego
  5. Wprowadzić dane w pozostałych polach z uwzględnieniem zakładek Szczegóły księgowania płatności oraz Eksport płatności.
  6. Wybrać przycisk [Zastosuj aktualną pozycje]
  7. Nowy wiersz z nowym przypisaniem metody płatności zostanie dodany do tabeli pozycji.
  8. Jeśli wszystkie dane banku głównego zostały wprowadzone w całości, należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
  9. Bezbłędnie wprowadzone dane banku głównego zostanie zapisana. Jeśli bank nie może zostać zapisana, wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat z systemu.

Kopiowanie kodu płatności

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Odszukać dany bank główny wpisując jej identyfikator w polu Bank główny.
  3. W celu wyświetlenia wskazanej definicji należy wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. Wyświetlone zostaną również odpowiednie wpisy w tabeli.
  4. Otworzyć wybrana pozycję z tabeli w edytorze pozycji
  5. Wybrać akcję [Duplikuj] dla danego wiersza w tabeli pozycji.
  6. Kod płatności zostanie zduplikowany.
  7. Wprowadzić wymagane zmiany w tym zmianę identyfikatora w polu Kod płatności.
  8. Wybrać przycisk [Zastosuj aktualną pozycje].
  9. Nowy wiersz z nowym przypisaniem metody płatności zostanie dodany do tabeli pozycji.
  10. Jeśli wszystkie dane banku głównego zostały wprowadzone w całości, należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
  11. Bezbłędnie wprowadzone dane banku głównego zostanie zapisana. Jeśli bank nie może zostać zapisana, wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat z systemu.

Edytowanie kodu płatności

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Odszukać dany bank główny wpisując jej identyfikator w polu Bank główny.
  3. W celu wyświetlenia wskazanej definicji należy wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. Wyświetlone zostaną również odpowiednie wpisy w tabeli.
  4. Otworzyć wybrana pozycję z tabeli w edytorze pozycji
  5. Wprowadzić wymagane zmiany.
  6. Wybrać przycisk [Zastosuj aktualną pozycje].
  7. Nowy wiersz z nowym przypisaniem metody płatności zostanie dodany do tabeli pozycji.
  8. Jeśli wszystkie dane banku głównego zostały wprowadzone w całości, należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
  9. Bezbłędnie wprowadzone dane banku głównego zostanie zapisana. Jeśli bank nie może zostać zapisana, wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat z systemu.

Dodawanie znacznika usuwania dla przypisanego kodu płatności

Przypisanie kodu płatności oznaczone do usunięcia nie może być już używane w transakcjach płatniczych powiązanych z tym bankiem głównym.

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Odszukać dany bank główny wpisując jej identyfikator w polu Bank główny.
  3. W celu wyświetlenia wskazanej definicji należy wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. Wyświetlone zostaną również odpowiednie wpisy w tabeli.
  4. Dla wybranej pozycji wybrać przycisk [Wstaw/Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku narzędzi tabeli pozycji.
Wskazówka
Alternatywnie można także otworzyć wybrany element w edytorze i tam wybrać opcję [Wstaw/Usuń znacznik usuwania].

5. Wybrany element jest oznaczony wskaźnikiem usuwania.

Usuwanie znacznika usuwania dla kodów płatności

  1. Otworzyć aplikację Banki główne.
  2. Odszukać dany bank główny wpisując jej identyfikator w polu Bank główny.
  3. W celu wyświetlenia wskazanej definicji należy wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. Wyświetlone zostaną również odpowiednie wpisy w tabeli.
  4. Dla wybranej pozycji oznaczonej do usunięcia wybrać przycisk [Wstaw/Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku narzędzi tabeli pozycji. Wskaźnik usuwania dla wybranego przypisania zostanie usunięty.
Wskazówka
Alternatywnie można także otworzyć wybrany element w edytorze i tam wybrać opcję [Wstaw/Usuń znacznik usuwania].

Czy ten artykuł był pomocny?