Artykuł opisuje akcje dostępne w aplikacji Zlecenia dystrybucyjne, które można wykorzystać do przetwarzania i dalszego przetwarzania zlecenia dystrybucji. Obejmuje to na przykład akcje, które są wykorzystywane do generowania kolejnych dokumentów, takich jak dostawy i faktury.
Artykuł jest częścią dokumentacji aplikacji Zlecenia dystrybucyjne. Opis pól i innych elementów aplikacji Zlecenia dystrybucji znajduje się w artykule Zlecenia dystrybucyjne.
Instrukcje dotyczące obsługi zleceń dystrybucyjnych, np. jak wprowadzać lub edytować zlecenia dystrybucji, można znaleźć w tej dokumentacji: Instrukcje: Zlecenia dystrybucyjne.
Rodzaje zleceń dystrybucji służą do identyfikacji zleceń dystrybucji i zawierają ustawienia oraz wartości domyślne. Zostały one opisane osobno. Specjalne funkcje mają zastosowanie do zleceń dystrybucji typu Korekta wartości, które są również opisane w oddzielnym artykule: Rodzaje zleceń dystrybucyjnych.
Akcje przetwarzania
Akcje opisane w poniższych rozdziałach służą do przetwarzania zleceń dystrybucji.
Akcje standardowe
W artykule Ogólne akcje przetwarzania dokumentów opisano standardowe akcje [Aktualizuj], [Weryfikuj], [Zapisz], [Usuń] oraz interakcję między tabelą pozycji a edytorem pozycji.
Istnieją specjalne funkcje dla akcji [Nowy] i [Duplikuj nagłówek]. Instrukcje można znaleźć w tej artykule Instrukcje: Zlecenia dystrybucyjne.
Generowanie za pomocą propozycji dystrybucji
Propozycje dystrybucji są używane do realizacji wewnętrznych wymagań w systemach wielofirmowych. Są one zawsze tworzone, gdy zapasy i oczekiwane wpływy w lokalizacji nie pokrywają zapotrzebowania.
W aplikacjach Oblicz propozycje dystrybucji i Generuj propozycje dystrybucji propozycje dystrybucji są generowane przez system dla pozycji. Obliczone propozycje dystrybucji są przetwarzane za pomocą aplikacji Propozycje dystrybucji. W razie potrzeby można tam również wygenerować nowe zlecenia dystrybucji.
Więcej informacji można znaleźć w niniejszej dokumentacji: Propozycje dystrybucji.
Przesuwanie terminów
Opis akcji [Przesuń termin ponownego opracowania], [Przesuń termin wysyłki], [Przesuń termin dostawy] i [Przesuń preferowany termin] można znaleźć w artykule Akcje: Przesunięcie terminu ponownego opracowania, wysyłki, dostawy i preferowanego terminu.
Zakończenie dostawy
Opis akcji wymienionych w poniższych rozdziałach można znaleźć w artykule: Akcje: Ręczne zakończenie dostawy i rozliczanie pozycji.
Ręczne zakończenie dostawy źródłowej
Można użyć akcji [Ręcznie zakończ dostawę źródłową] pod przyciskiem [Edytuj termin i status dostawy], aby zakończyć dostawę pozycji z wyprzedzeniem. Należy użyć tej akcji, jeśli lokalizacja źródłowa nie powinna wysyłać kolejnej dostawy dla danej pozycji. Akcja ta nie ma wpływu na otwarte faktury.
Ręczne zakończenie dostawy dla lokalizacji źródłowej jest rejestrowane dla każdej pozycji i wizualizowane na ikonie statusu za pomocą niebieskiej ramki obok statusu dostawy źródłowej.
Ręczne zakończenie dostawy docelowej
Można użyć akcji [Ręcznie zakończ dostawę docelową] pod przyciskiem [Edytuj termin i status dostawy], aby zakończyć dostawę pozycji z wyprzedzeniem. Należy użyć tej akcji, jeśli lokalizacja docelowa nie powinna otrzymywać kolejnej dostawy dla danej pozycji. Akcja ta nie ma wpływu na otwarte faktury.
Ręczne zakończenie dostawy dla lokalizacji docelowej jest rejestrowane dla każdej pozycji i wizualizowane na ikonie statusu za pomocą niebieskiej ramki obok statusu dostawy docelowej.
Anulowanie ręcznego zakończenia dostawy źródłowej
Można użyć akcji [Anuluj ręczne zakończenie dostawy źródłowej] pod przyciskiem [Edytuj termin i status dostawy] na standardowym pasku przycisków, aby anulować ręczne zakończenie dostawy dla lokalizacji źródłowej dla pojedynczych lub wszystkich pozycji.
Anulowanie ręcznego zakończenie dostawy docelowej
Można użyć akcji [Anuluj ręczne zakończenie dostawy docelowej] pod przyciskiem [Edytuj termin i status dostawy] na standardowym pasku przycisków, aby anulować ręczne zakończenie dostawy dla lokalizacji docelowej dla pojedynczych lub wszystkich pozycji.
Zmiana warunków faktury
Za pomocą akcji [Zmień warunki faktury] dostępnej pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków można wyświetlić w oknie dialogowym aktualne warunki faktury. W razie potrzeby można ręcznie edytować wyświetlone warunki faktury, nawet jeśli pozycje już istnieją. Edycja ta jest niezależna od statusu dokumentu i pozycji dokumentu. Można również edytować warunki faktury dla zablokowanych dokumentów.
Po potwierdzeniu działania ceny i kwoty są ponownie obliczane przy użyciu zmienionych warunków faktury.
Więcej informacji można znaleźć w artykule Akcje: Zmień warunki faktury.
Zmiana opisu pseudoartykułu
Za pomocą akcji [Zmień opis pseudoartykułu] na standardowym pasku przycisków i akcji [Zmień opis pseudoartykułu] w edytorze pozycji można przechowywać różne opisy pseudoartykułów w artykułach.
Więcej informacji można znaleźć w niniejszej dokumentacji: Akcja: Zmień opis pseudoartykułu.
Zmiana statusu ogólnego
Przycisk [Akcje] na standardowym pasku przycisków udostępnia akcje, których można użyć do ręcznej zmiany ogólnego statusu zlecenia dystrybucyjnego i pozycji. Status pozycji można również zmienić za pomocą akcji dostępnych pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora pozycji.
Więcej informacji na temat akcji można znaleźć w niniejszej dokumentacji: Akcje: Zwalnianie, blokowanie i realizacja dokumentu lub pozycji.
Więcej informacji na temat znaczenia i skutków ogólnego statusu zamówienia i poszczególnych pozycji zlecenia można znaleźć w artykule Zlecenia dystrybucyjne.
Zwolnienie nagłówka
Aby zwolnić cały dokument, w tym wszystkie pozycje, można użyć akcji [Zwolnij] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków.
Aby to zrobić, należy wykonać akcję [Zwolnij] dla zapisanego dokumentu, a nagłówek dokumentu i wszystkie pozycje zostaną przeniesione do statusu Zwolniony.
Zwolnienie pozycji
Za pomocą akcji [Zwolnij pozycję] na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Akcje] można zwolnić nagłówek i opcjonalnie także wszystkie lub wybrane pozycje.
Blokowanie nagłówka
Można użyć akcji [Zablokuj] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków, aby zmienić ogólny status zamówienia na Zablokowane. Powoduje to zablokowanie zarówno nagłówka, jak i wszystkich elementów.
Blokowanie pozycji
Za pomocą akcji [Zablokuj pozycje] na standardowym pasku przycisków można zablokować wszystkie lub wybrane pozycje. Nie powoduje to zmiany statusu nagłówka dokumentów.
Zwolnienie (edytor pozycji)
Można użyć akcji [Zwolnij] pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora pozycji, aby zwolnić pozycję otwartą w edytorze pozycji.
Blokowanie (edytor pozycji)
Za pomocą akcji [Zablokuj] na pasku przycisków edytora pozycji można zablokować pozycję otwartą w edytorze pozycji.
Wyszukiwanie i dodawanie pozycji (tabela pozycji)
W różnych aplikacjach dotyczących dokumentów, np. zapytaniach ofertowych, ofertach, zamówieniach lub zamówieniach sprzedaży, zleceniach dystrybucji itp. można użyć akcji [Wyszukaj i dodaj pozycje], aby aby wyszukać odpowiednie pozycje z innych dokumentów i dodać je do dokumentu docelowego. Dokument źródłowy, w którym wyszukiwana jest pozycja, może mieć ten sam typ dokumentu co dokument docelowy. Inne typy dokumentów są również dostępne jako źródła.
W przeciwieństwie do funkcji [Duplikuj] w edytorze pozycji, tylko wybrane dane, takie jak identyfikacja pozycji i ilość, są przenoszone z pozycji dokumentu źródłowego, gdy pozycja jest przenoszona z oryginalnego dokumentu.
Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji: Akcja: Wyszukiwanie i dodawanie pozycji.
Wyszukiwanie i dodawanie pozycji (tabela pozycji)
Za pomocą akcji [Wyszukaj i dodaj pozycję] na pasku przycisków tabeli pozycji można dodawać nowe pozycje do zlecenia dystrybucyjnego, wyszukując pozycje sprzedaży lub, w stosownych przypadkach, cechy pozycji.
Więcej informacji można znaleźć w niniejszej dokumentacji: Akcje: Wyszukiwanie i dodawanie pozycji.
Wyszukiwanie i dodawanie pozycji wariantowych do pozycji referencyjnych (tabela pozycji)
Użycie akcji [Wyszukaj i dodaj artykuły wariantowe do artykułów referencyjnych] na pasku przycisków tabeli artykułów otwiera okno dialogowe, w którym można wyszukać artykuły wariantowe dla artykułu referencyjnego i wprowadzić łączną ilość dla każdego z żądanych artykułów wariantowych. Jeśli następnie zostanie wybrany przycisk [Zastosuj wszystkie], nowe pozycje podstawowe zostaną automatycznie utworzone i zapisane w tabeli pozycji dokumentu, jeśli nie wystąpią żadne komunikaty uniemożliwiające zapisanie. Jeśli pojawią się komunikaty, przejęcie zostanie przeprowadzony za pomocą edytora pozycji.
Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji: Akcja: Wyszukiwanie i dodawanie pozycji wariantowych do pozycji referencyjnych.
Tworzenie nowej pozycji alternatywnej (edytor pozycji)
Za pomocą akcji [Alternatywny wariant] pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora pozycji można wybrać artykuł wariantowy dla określonego artykułu referencyjnego. Jeśli artykuł wariantowy został już określony, można wybrać wariant alternatywny.
Więcej informacji można znaleźć w tej dokumentacji: Akcja: Wybierz artykuł wariantowy dla artykułu referencyjnego.
Sprawdź dostępność (edytor pozycji)
Za pomocą akcji [Sprawdź dostępność] pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora pozycji można ręcznie uruchomić sprawdzanie dostępności dla bieżącej pozycji. System sprawdza, czy artykuły, które mają zostać dostarczone zgodnie z pozycją, są dostępne w żądanym dniu wysyłki, tj. czy mogą zostać dostarczone.
Więcej informacji można znaleźć w tej dokumentacji: Weryfikacja dostępności.
Pochodzenie ceny (edytor pozycji)
Akcja [Pochodzenie ceny] pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora artykułów pokazuje pochodzenie i pochodzenie znalezionych i automatycznie ustalonych cen, a także niektóre powiązane wartości.
Więcej informacji można znaleźć w niniejszej dokumentacji: Akcja: Pochodzenie ceny.
Aktualizacja danych deklaracji źródłowej (edytor pozycji)
Za pomocą akcji [Aktualizacja danych deklaracji źródłowej] pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora artykułów, dane przypisania konta są określane na podstawie danych podstawowych, z uwzględnieniem czasu obliczeń (nagłówek) i daty dostawy (artykuł), i wstawiane do odpowiednich pól.
Następujące dane są aktualizowane:
- Pochodzenie konta przychodów
- Konto przychodów
- Centrum kosztów źródłowych
- Jednostka kosztów źródłowych
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy spełnione są następujące wymagania:
- Dokument może być przetwarzany.
- Dokument jest dostawą z cenami.
- Dla pozycji nie ustawiono znacznika usuwania.
Aktualizacja danych deklaracji docelowej (edytor pozycji)
Za pomocą akcji [Aktualizacja danych deklaracji docelowej] pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora pozycji, dane przypisania konta są określane na podstawie danych podstawowych, z uwzględnieniem czasu obliczeń (nagłówek) i daty dostawy (pozycja), i wstawiane do odpowiednich pól.
Następujące dane są aktualizowane:
- Pochodzenie konta kosztowego/ rozliczeniowego
- Konto kosztowe/ rozliczeniowe
- Centrum kosztów docelowych
- Jednostka kosztów docelowych
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy spełnione są następujące wymagania:
- Dokument może być przetwarzany.
- Dokument jest dostawą z cenami.
- Dla pozycji nie ustawiono znacznika usuwania.
Oblicz ponownie
Można użyć akcji [Oblicz ponownie] na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Akcje], aby przeliczyć kwoty dokumentu, jeśli jest to wymagane. Przeliczenie zwykle odbywa się automatycznie podczas zapisywania, pod warunkiem, że funkcje rabatów wartości zamówienia lub rabatów między pozycjami są aktywowane lub ich użycie zostało zmienione.
Jeśli mają zostać przeliczone wszystkie oferty zakupu, zamówienia zakupu, oferty sprzedaży, zamówienia sprzedaży i zamówienia dystrybucji, można skorzystać z aplikacji działającej w tle Przelicz oferty i zamówienia.
Rezerwacja ilości
Akcja [Rezerwuj ilości] może być używana do rezerwowania zapasów dla pozycji dokumentu. Akcja ta jest dostępna w aplikacjach Zamówienia sprzedaży i Zlecenia dystrybucyjne, a także w aplikacji Zlecenia produkcyjne.
Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Akcja: Rezerwuj ilości.
Tworzenie zlecenia dystrybucji zwrotnej
Można użyć akcji [Utwórz zlecenie dystrybucji typu zwrot] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków, aby utworzyć zlecenie dystrybucji Zwrot dla zlecenia dystrybucji typu Dostawa, którego można użyć do zwrotu ilości artykułów dostarczonych do lokalizacji docelowej.
Typ zlecenia dystrybucji zdefiniowany w typie zlecenia dystrybucji oryginalnego zlecenia dystrybucji Dostawa jest używany do generowania zlecenia dystrybucji. Wygenerowane zlecenie dystrybucji dla zwrotu zawiera podstawowe informacje. Można użyć akcji [Wyszukaj i dodaj pozycje], aby przenieść odpowiednie pozycje z oryginalnego zlecenia dystrybucji do zwrotnego zlecenia dystrybucji.
Zwrotne zlecenie dystrybucji można utworzyć w dowolnym momencie, jeśli typ zlecenia dystrybucji pierwotnego zlecenia dystrybucji zawiera typ zlecenia dystrybucji dla zwrotnego zlecenia dystrybucji. Pozycje z pierwotnego zlecenia dystrybucji można dodać dopiero po ich otrzymaniu i zaksięgowaniu przez lokalizację docelową wraz z potwierdzeniem odbioru towarów.
Ta akcja nie jest dostępna dla wygenerowanych zleceń dystrybucji typu Zwrot i Korekta wartości.
Generowanie dokumentów uzupełniających i wydruk dokumentów
Zlecenie dystrybucji może być dalej przetwarzane w aplikacji Zlecenia dystrybucji poprzez wygenerowanie dokumentu uzupełniającego. Z reguły w tym celu tworzony jest również oddzielny zestaw danych za pośrednictwem odpowiednich jednostek biznesowych. Jednocześnie wiele z tych działań generuje również dokument.
Wiele akcji można wykonać w powiązanych aplikacjach list w jednym kroku dla kilku zleceń dystrybucji.
W razie potrzeby dla odpowiednich akcji otwierane jest okno dialogowe, w którym można zdefiniować parametry wykonania akcji. Parametry te są opisane wraz z instrukcjami. Informacje te są zawarte w artykule Instrukcje: Zlecenia dystrybucyjne.
Utwórz i drukuj fakturę proforma
Akcja [Utwórz i drukuj fakturę proforma] może być użyta do utworzenia faktury proforma dla zwolnionych pozycji i wydruku odpowiedniego dokumentu.
Efekty
Dla każdego zlecenia dystrybucji system generuje dokument Faktury proforma na medium wyjściowym określonym lub zdefiniowanym i w formacie zgodnym z zapisanym lub wybranym szablonem dokumentu.
Jednocześnie tworzona jest jednostka biznesowa Faktura proforma zawierająca dane faktury proforma jako oddzielny zestaw danych. Nowo utworzona faktura proforma jest powiązana ze zleceniem dystrybucji poprzez odniesienie do dokumentu i pojawia się w łańcuchu dokumentów dla zlecenia dystrybucji.
Rodzaj nowej faktury proforma wynika z rodzaju zlecenia dystrybucji.
Ilość pozycji zamówienia do zafakturowania jest określana w następujący sposób na podstawie ilości wyświetlanych w widoku Faktura proforma tabeli pozycji aplikacji Zlecenia dystrybucyjne:
- Jeśli żadnej pozycji zamówienia nie przypisano ilości zadysponowanej innej niż zero, dla każdej pozycji fakturowana jest całkowita ilość.
- Jeśli co najmniej jednej pozycji zamówienia przypisano ilość zadysponowaną różną od zera, fakturowane są tylko pozycje z ilością zadysponowaną różną od zera. Ilość zadysponowana jest przyjmowana jako ilość w każdym przypadku.
Ilości pozycji są określane i odpowiednio przenoszone. Ceny i składniki ceny są wyświetlane jako ceny netto na fakturze proforma.
Jeśli ilość zadysponowana została wprowadzona w widoku Faktura proforma tabeli pozycji, jest ona zerowana podczas generowania faktury proforma.
Tworzenie alokacji zasobów
W przypadku zlecenia dystrybucji ze zwolnionymi pozycjami zamówienia, akcja [Utwórz alokację zasobów] w aplikacji Zlecenia dystrybucyjne może być wykorzystana do określenia ilości do dostarczenia i przydzielenia jej jako ilości zadysponowana, jeśli jest to wymagane. Podczas alokacji dostawy dostępny zapas artykułu jest przypisywany do pozycji zamówienia, dzięki czemu można następnie wygenerować zlecenie dostawy. Tylko w przypadku alokacji dostawy można sprawdzić, czy artykuł jest faktycznie dostępny i możliwy do dostarczenia w źródłowej lokalizacji magazynowej. Dostępny oznacza zapas artykułu, który jest aktualnie dostępny i swobodnie dostępny w lokalizacji magazynowej, tj. nie jest zarezerwowany lub przydzielony gdzie indziej.
Przydział dostawy jest konieczny, jeśli przydział dostawy dla dokumentu Zlecenie dostawy/komisja jest aktywowany w rodzaju zlecenia dystrybucji.
Więcej w opisie pola Alokacja zasobów w dokumencie Rodzaje zleceń dystrybucji.
Akcja [Utwórz alokację zasobów] przygotowuje ilości zadysponowaną dla procesu Zlecenie dostawy.
Alternatywnie można wprowadzić ilości zadysponowaną ręcznie w widoku Zlecenie dostawy tabeli pozycji lub wygenerować alokację zasobów w aplikacjach Oblicz alokację zasobów i Alokacja zasobów. W tych aplikacjach można obliczyć przydziały dostaw dla jednego lub więcej bieżących zleceń dystrybucji i edytować je w razie potrzeby.
Efekty
W wyniku akcji system generuje alokację zasobów dla artykułów w pozycjach zamówienia. Rzeczywiste ilości dostawy są określane dla natychmiastowej dostawy i rezerwowane dla pozycji zamówienia. Ograniczenie dostawy zgodnie z podstawą zamówienia jest brane pod uwagę i sprawdzane. W razie potrzeby zamówienie jest blokowane do dalszego przetwarzania, a system nie wprowadza żadnych ilości zadysponowanych. Więcej informacji można znaleźć w artykule Wprowadzenie: Alokacja zasobów.
Po pomyślnym wykonaniu przydziału dostawy system wstawia ilości dostawy określone jako ilości zadysponowane w odpowiednich widokach tabeli pozycji zamówienia. Następnie można wygenerować zlecenie dostawy w zamówieniu.
Generowanie zlecenia dostawy z odniesieniem do zamówienia
Jedno lub więcej zleceń dostawy można utworzyć dla zlecenia dystrybucji typu Dostawa ze zwolnionymi pozycjami zamówienia za pomocą akcji [Utwórz zlecenie dostawy z odniesieniem do zamówienia].
W danym momencie może być przetwarzane tylko jedno zlecenie dostawy na pozycję zamówienia, nawet w przypadku dostaw częściowych. Zamówienie dostawy dla pozycji zamówienia musi najpierw zostać zrealizowane i dostarczone w całości, aby pozycja zamówienia otrzymała status Brak zamówienia dostawy w trakcie realizacji, zanim będzie można utworzyć kolejne zamówienie dostawy dla tej pozycji zamówienia.
Efekty
Po pierwsze, system automatycznie łączy pozycje zamówienia w tle, tworząc zlecenie dostawy, dla którego pewne cechy dostawy są identyczne. Charakterystyka dostawy obejmuje następujące elementy:
- Rodzaj zlecenia dostawy (z rodzaju zlecenia dystrybucji)
- Warunki dostawy (z nagłówka zamówienia)
- Lokalizacje (strona do wysyłki i partner dostawy na podstawie zlecenia)
- Adresy lokalizacji
Jeśli funkcja Grupuj według daty wysyłki jest aktywowana w zakładce Parametry w oknie dialogowym do wykonania tej akcji, data wysyłki jest również uważana za charakterystykę dostawy w tym zakresie.
Poniższy efekt jest istotny tylko w przypadku uruchamiania akcji w aplikacjach listy: Jeśli dla tworzenia zlecenia dostawy ustawiony jest wpis Na zamówienie, wówczas tylko pozycje zamówienia są przypisywane do tego samego zlecenia dostawy. Jeśli ustawiony jest wpis Z dostaw zbiorczych, wówczas wszystkie pozycje o tej samej charakterystyce dostawy są łączone w jedno zamówienie dostawy we wszystkich zamówieniach.
Dla każdego zlecenia dostawy przechowywany jest oddzielny zestaw danych i generowany jest dokument Zlecenie dostawy. Wygenerowane zlecenia dostawy są powiązane ze zleceniem dystrybucji za pośrednictwem odniesień do dokumentów i pojawiają się w łańcuchu dokumentów dla zlecenia dystrybucji.
Rodzaj zlecenia dostawy nowych zleceń dostawy jest pochodną rodzaju zlecenia dystrybucji.
Ilość pozycji zamówienia, która ma zostać dostarczona, jest określana w następujący sposób na podstawie ilości wyświetlanych w widoku Zlecenie dostawy tabeli pozycji aplikacji Zlecenia dystrybucji:
- Jeśli żadnej pozycji zamówienia nie przypisano ilości zadysponowanej innej niż zero, a przydział dostawy dla procesu Zlecenie dostawy/kompletacja nie jest aktywny, wówczas dla każdej pozycji dostarczana jest ilość otwarta.
- Jeśli co najmniej jednej pozycji zamówienia przypisano ilość zadysponowaną różną od zera lub jeśli przydział dostawy dla procesu Zlecenie dostawy/kompletacja jest aktywny, wówczas dostarczane są tylko pozycje z ilością zadysponowaną różną od zera. Ilość zadysponowana jest przyjmowana jako ilość.
Akcja [Utwórz zlecenie dostawy z odniesieniem do zamówienia] ma następujące skutki dla zlecenia dystrybucji:
- Ilość otwarta wyświetlana w widoku Zlecenie dostawy dla tej pozycji zamówienia pozostaje niezmieniona. Ilość otwarta do dostawy jest zmniejszana tylko wtedy, gdy tworzony jest dokument dostawy.
- Jeśli używana jest ilość zadysponowana, jest ona ponownie ustawiana na zero.
- Status zamówienia dostawy pozycji zamówienia oraz status wszystkich dokumentów i pozycji dokumentów powiązanych z pozycją zamówienia poprzez odniesienie do dokumentu są odpowiednio aktualizowane przez system.
Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji: Generowanie zlecenia dostawy.
Generowanie rozliczenia wewnętrznego
Ta akcja służy do przydzielania ilości artykułów zamówionych za pomocą zlecenia dystrybucji. Fakturowanie wewnętrzne obejmuje tworzenie faktur sprzedaży i zakupu. Ponadto wygenerowana faktura sprzedaży jest wysyłana jako dokument.
Akcję tę można wykonać dla zlecenia dystrybucji typu Dostawa w następujących przypadkach:
- przed utworzeniem zlecenia dostawy
- przed rozpoczęciem kompletacji
- przed dostawą
- przed przyjęciem towaru
- po zaksięgowaniu przyjęcia towaru i dostawy
Efekty
Dla każdego zlecenia dystrybucji system generuje fakturę sprzedaży i fakturę zakupu zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami. Jednocześnie system generuje dokument Faktury sprzedaży na ustalonym lub określonym medium wyjściowym i w formacie zgodnym z zapisanym lub wybranym szablonem dokumentu.
Dla każdej faktury sprzedaży i zakupu prowadzony jest oddzielny zestaw danych i generowane są odpowiednie dokumenty. Wygenerowane faktury są powiązane ze zleceniem dystrybucji poprzez odniesienie do dokumentu i pojawiają się w łańcuchu dokumentów dla zlecenia dystrybucji.
Jeśli podczas generowania faktur w aplikacji Listy na poziomie podsumowania aktywowany jest wpis Faktura zbiorcza, wszystkie zlecenia o takich samych cechach faktury są podsumowywane w jednej fakturze. Charakterystyka faktury obejmuje następujące elementy:
- Odbiorca faktury
- Wystawca faktury
- Warunki płatności
Używane rodzaje faktur to rodzaje faktur sprzedaży i zakupu przechowywane dla firmy źródłowej i docelowej w tabeli Rozliczenia wewnętrzne w sekcji Wielofirmowość w aplikacji Konfiguracja.
W zleceniu dystrybucji typu Dostawa ilość do zafakturowania na pozycję wynika z ilości otwartej do fakturowania wewnętrznego. Ilość już dostarczona przez źródło, ale jeszcze niezafakturowana, jest otwarta do fakturowania wewnętrznego. Jeśli ilość zadysponowana została ręcznie zmieniona z „0” na inną wartość, ilości wprowadzone w ramach ilości zadysponowanej są również przenoszone jako oddzielna pozycja faktury dla każdej pozycji zamówienia.
W zleceniu dystrybucji typu Korekta wartości całkowita ilość jest zawsze fakturowana dla każdej pozycji. Nie można wprowadzić ilości zadysponowanej.
Akcja [Generuj rozliczenie wewnętrzne] ma następujące skutki dla zlecenia dystrybucyjnego:
- W przypadku zleceń dystrybucji typu Dostawa ilości otwarte do fakturowania wewnętrznego są odpowiednio zmniejszane o zafakturowane ilości dla zafakturowanych pozycji. Jeśli używana jest ilość zadysponowana, jest ona resetowana do zera.
- System odpowiednio aktualizuje status Rozliczenie wewnętrzne pozycji zamówienia oraz status wszystkich dokumentów i pozycji dokumentów powiązanych z pozycją zamówienia poprzez odniesienie do dokumentu.
- Jeśli warunki są spełnione, zamówienie lub pozycje zamówienia otrzymują ogólny status Zakończone.