Raport: Rodzaje zleceń dystrybucji

Za pomocą raportu Rodzaje zleceń dystrybucji można wydrukować lub przesłać dane podstawowe dla aplikacji o tej samej nazwie. Tylko uprawnienia organizacyjne, które można zdefiniować w związku z uprawnieniami dotyczącymi treści, nie są wyprowadzane.

Wskazówka
Raport służy jako szablon. Raport można dostosować do własnych potrzeb. W tym celu dostępna jest  aplikacja Raporty. Informacje na temat tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji: Raporty.

Ten dokument zawiera informacje o parametrach raportu, które można wykorzystać do zdefiniowania zawartości dokumentu wyjściowego. Znajdują się tu również informacje na temat wyniku wyjściowego.

Definicje terminów

Dokumenty

Wydruk raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, na przykład listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, na przykład faksem lub pocztą elektroniczną.

Dokument końcowy

Dokument końcowy jest dowodem transakcji biznesowej. Podzbiór dokumentów to zamówienia, takie jak zamówienia sprzedaży lub zamówienia zaopatrzenia. Gdy wystawiany jest dokument, generowany jest dokument końcowy.

Raporty

Raporty służą do drukowania danych za pomocą Menedżera danych wyjściowych systemu ERP (SOM) lub Crystal Reports. W przypadku danych wyjściowych raporty są podzielone na „dokumenty bonów” i „dokumenty raportów”. Raporty dla dokumentów kuponów są oparte na danych pojedynczego dokumentu. Na przykład raport dla dokumentu Potwierdzenie zamówienia jest oparty na danych dokumentu Zamówienie sprzedaży. Raporty dla dokumentów raportów mogą być oparte na różnych danych, które są określane za pomocą funkcji wyszukiwania. W dokumentach raportów dane są często prezentowane jako lista, np. lista adresów. Raporty zawierają jeden lub więcej plików raportów, które określają parametry, liczbę pól i wygląd raportu. Można je również wprowadzić jako obiekt systemowy lub obiekt programistyczny.

Plik raportu

Plik raportu służy do definiowania wyglądu dokumentu raportu. W tym celu pliki raportów są edytowane w Crystal Reports. Pliki raportów mogą być zależne lub niezależne od języka.

Dokument raportu

Wydruk raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, na przykład listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, na przykład faksem lub pocztą elektroniczną.

Parametry

Parametry raportu służą do określenia charakterystyki wyszukiwania, a w rezultacie wyniku wyjściowego. Parametry są zatem używane do wyboru zestawu danych.

Parametry zostały wyjaśnione w poniższej tabeli. Kolumna Nazwa parametru zawiera techniczne nazwy parametrów zdefiniowanych dla raportu. Kolumna Oznaczenie parametru zawiera nazwę wyświetlaną dla parametru.

Nazwa parametru Oznaczenie parametru Objaśnienie
ReportTitle Tytuł Parametr Tytuł zawiera tytuł w dokumencie raportu. Wartością domyślną jest zazwyczaj nazwa raportu. Tytuł można zdefiniować indywidualnie.
DistributionOrderTypeCode Rodzaj Parametr Rodzaj służy do ograniczania wyświetlanych rodzajów zleceń dystrybucji.
DistributionOrderTypeDescription Opis Parametr Opis służy do ograniczenia wyświetlanych rodzajów zleceń dystrybucji.
DeleteState Znacznik usuwania Za pomocą parametru Znacznik usuwania można ograniczyć liczbę wyświetlanych rodzajów zleceń dystrybucji w odniesieniu do ich znacznika usuwania.

Wynik raportu

Pola są wyświetlane w raporcie w podobny sposób jak w aplikacji. W przypadku instancji ze znacznikiem usuwania jako pierwszy wiersz wyświetlany jest komunikat Wstawiono znacznik usuwania. Funkcje aktywowane za pomocą pól wyboru są również wyświetlane w raporcie jako Aktywowane lub Dezaktywowane.

Pola są opisane w podrozdziałach pogrupowanych według kategorii w raporcie.

Pola ogólne

Pola:

  • Rodzaj – wyświetlany jest rodzaj zlecenia dystrybucji.
  • Nazwa  – wyświetlana jest nazwa rodzaju zlecenia dystrybucyjnego.
  • Typ – wyświetlany jest typ. Dostępne wartości to
    • Dostawa
    • Korekta wartości
  • Status otwarcia – wyświetlany jest status otwarcia. Dostępne wartości to
    • W trakcie opracowania
    • Zwolnione
  • Schemat numeracji – wyświetlany jest schemat numeracji rodzaju zlecenia dystrybucji.

Pola w sekcji Dane dostawy

Pola:

  • Magazyn źródłowy – wyświetlana jest lokalizacja źródłowa.
  • Magazyn docelowy – wyświetlana jest lokalizacja docelowa.
  • Domyślny magazyn źródłowy – wyświetlany jest wstępny magazyn źródłowy. Dostępne wartości to:
    • Proponuj zawsze
    • Wstaw, jeśli puste
    • Brak 
  • Weryfikacja dostępności – jeśli kontrola dostępności jest aktywna, wyświetlany jest napis Aktywne. Jeśli weryfikacja dostępności nie jest włączona, wyświetlany jest tekst Nieaktywne.
  • Reguła dostępności – wyświetlana jest reguła dostępności.
  • Rodzaj zlecenia dostawy – wyświetlany jest rodzaj zlecenia dostawy.
  • Przyporządkowanie numerów serii bez ewidencji zapasów – jeśli parametr jest aktywna dla typu Dostawa, wyświetlany jest tekst Aktywne. W przeciwnym razie wyświetlany jest tekst Nieaktywne.
  • Warunek dostawy – wyświetlany jest warunek dostawy.
  • Warunek wysyłki – wyświetlany jest warunek wysyłki.
  • Ograniczenie dostawy – wyświetlane jest ograniczenie dostawy. Dostępne wartości to:
    • (Puste)
    • Brak ograniczeń
    • Dostarcz zamówienie w całości
    • Dostarcz pozycje w całości
  • Alokacja zasobów – wyświetlana jest alokacja zasobów. Możliwe wartości to
    • Brak
    • Zlecenie dostawy/kompletacja
  • Preferowany termin – wyświetlana jest liczba dni dla obliczenia preferowanej daty.
  • Dostawa nadwyżkowa – wyświetlane jest ustawienie dla przekroczenia dostawy. Możliwe wartości to
    • Brak
    • Wg artykułu
  • Typ rezerwacji – wyświetlany jest Typ rezerwacji. Dostępne wartości to
    • Ręcznie
    • Automatyczny z okresem rezerwacji
    • Automatyczny bez okresu rezerwacji
  • Okres rezerwacji – wyświetlane jest parametr okresu rezerwacji.
  • Pochodzenie docelowego właściciela zapasów – wyświetlane jest pochodzenie docelowego właściciela zapasów. Dostępne wartości to
    • Firma odbiorcy dostawy
    • Firma organizacji sprzedaży
  • Zezwalaj na wielu właścicieli zapasów – wyświetlana jest właściwość Zezwalaj na wielu właścicieli zapasów. Dostępne wartości to:
    • Nie można zastosować funkcji
    • Zgodnie z ustawieniami magazynu artykułu
  • Pochodzenie obowiązywania jednostek –  wyświetlane jest pochodzenie ustawienia Pochodzenie obowiązywania jednostek. Dostępne wartości to:
    • Artykuł
    • Ręcznie

Pola w sekcji Dane faktury

Pola:

  • Zastosuj ceny – jeśli korzystanie z cen jest włączone, wyświetlany jest tekst Aktywne. Jeśli korzystanie z cen nie jest aktywowane, wyświetlany jest tekst Nieaktywne.
  • Oblicz koszty transportu – jeśli obliczanie kosztów transportu jest włączone, wyświetlany jest tekst Aktywne. Jeśli obliczanie kosztów transportu nie jest aktywowane, wyświetlany jest tekst Nieaktywne.
  • Pochodzenie ceny – wyświetlane jest pochodzenie ceny. Możliwe wartości to
    • Cennik
    • Cennik, ręcznie
    • Ręcznie
  • Księgowanie kosztów transportu dla wyceny stanów – wyświetlane jest ustawienie księgowania kosztów transportu dla wyceny zapasów. Możliwe wartości to
    • Z fakturą przychodzącą
    • Z przyjęciem towarów na podstawie pozycji zlecenia dystrybucji
  • Klasyfikacja konta dla rodzaju transakcji źródłowych – wyświetlana jest klasyfikacja konta typu transakcji dla określenia konta przychodów.
  • Klasyfikacja kont dla rodzaju transakcji docelowych – wyświetlana jest klasyfikacja konta typu transakcji służąca do określenia konta kosztów.
  • Cena szacunkowa – wyświetlana jest cena szacunkowa. Dostępne wartości to
    • Cena szacunkowa 1
    • Cena szacunkowa 2
    • Cena szacunkowa 3
    • Cena szacunkowa 4
    • Cena szacunkowa 5
    • Cena zapasów
    • Ostatnia cena nabycia
    • Średnia cena
  • Rodzaj faktury proforma – wyświetlany jest rodzaj faktury proforma.
  • Aktualizuj ostatnią cenę nabycia – jeśli aktualizacja ostatniej ceny nabycia jest aktywna, wyświetlany jest tekst Aktywne. Jeśli aktualizacja nie jest aktywna, wyświetlany jest tekst Nieaktywne.
  • Klasyfikacja podatkowa typu transakcji – wyświetlana jest klasyfikacja podatkowa typu transakcji.

Czy ten artykuł był pomocny?