Instrukcje: Wybór dokumentów dla automatycznych księgowań następczych

Wprowadzenie

W niniejszym artykule opisane zostały instrukcje dotyczące obsługi aplikacji Wybór dokumentów dla automatycznych księgowań następczych. Instrukcja zawiera sposoby rejestrowania, edytowania i usuwania zapisów oraz informacje o warunkach wstępnych i skutkach operacji.

Opis aplikacji, zawierający między innymi opisy pól, dostępny jest w artykule Wybór dokumentów dla automatycznych księgowań następczych.

Rejestrowanie wyboru dokumentów

  1. Otworzyć aplikację Wybór dokumentów dla automatycznych księgowań następczych.

  2. Na pasku narzędzi edytora pozycji należy wybrać przycisk [Dodaj]. Pola edytora pozycji zostają wyczyszczone, a fokus ustawiany jest w pierwszym polu edytora.

  3. Należy kolejno ustawiać fokus w polach edytora pozycji i wprowadzić wymagane wartości.

  4. Na pasku narzędzi edytora pozycji należy wybrać [Zastosuj wpisy]. W tabeli pozycji w obszarze roboczym dodawany jest nowy wiersz z wprowadzonymi danymi.

  5. Na standardowym pasku narzędzi należy wybrać [Zapisz]. Nowy wiersz zostaje zapisany. W przypadku braku możliwości zapisu wyświetlany jest odpowiedni komunikat o błędzie.

Duplikowanie wyboru dokumentów

  1. Otworzyć aplikację Wybór dokumentów dla automatycznych księgowań następczych.

  2. W tabeli pozycji należy zaznaczyć wiersz wyboru dokumentów przeznaczony do duplikowania.

  3. Zaznaczony wiersz należy przenieść do edytora pozycji, na przykład poprzez użycie przycisku [Edytuj zaznaczoną pozycję] na pasku narzędzi tabeli. Dane przeznaczone do duplikowania zostają wyświetlone w edytorze pozycji.

  4. Na pasku narzędzi edytora należy wybrać [Duplikuj].

  5. W razie potrzeby należy zmienić pola, które nie mają zostać skopiowane.

  6. Na pasku narzędzi edytora pozycji należy wybrać [Zastosuj wpisy]. W tabeli pozycji w obszarze roboczym dodawany jest nowy wiersz z nowymi danymi.

  7. Na standardowym pasku narzędzi należy wybrać [Zapisz]. Zduplikowany wiersz zostaje zapisany. W przypadku braku możliwości zapisu wyświetlany jest odpowiedni komunikat o błędzie.

Wyszukiwanie wyboru dokumentów

  1. Otworzyć aplikację Wybór dokumentów dla automatycznych księgowań następczych.
  2. W polach nagłówka należy wprowadzić odpowiednie kryteria wyszukiwania. Alternatywnie możliwe jest wyświetlenie wszystkich wyborów dokumentów.

  3. Na standardowym pasku narzędzi należy wybrać [Aktualizuj]. W tabeli wyświetlane są wszystkie wpisy spełniające podane kryteria wyszukiwania.

Edytowanie wyboru dokumentów

Edytowanie wyboru dokumentów jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy nie jest on jeszcze wykorzystywany we wzorcowym księgowaniu następczym.

Instrukcja:

  1. Otworzyć aplikację Wybór dokumentów dla automatycznych księgowań następczych.
  2. Wyszukać wybór dokumentów przeznaczony do edycji, korzystając w razie potrzeby z kryteriów zapytań.
  3. W tabeli pozycji należy zaznaczyć wiersz przeznaczony do edycji.
  4. W pasku narzędzi tabeli pozycji należy wybrać [Edytuj zaznaczoną pozycję]. Dane wiersza zostają wyświetlone w edytorze pozycji.
  5. Należy zmienić wymagane wartości.
  6. Na pasku narzędzi edytora pozycji należy wybrać [Zastosuj wpisy]. Zmiany zostają wyświetlone w tabeli pozycji.
  7. W standardowym pasku narzędzi należy wybrać [Zapisz].

Usuwanie wyboru dokumentów

Wybór dokumentów może zostać usunięty wyłącznie wtedy, gdy nie jest już używany lub nie jest powiązany ze wzorcowym księgowaniem następczym.

Instrukcja:

  1. Otworzyć aplikację Wybór dokumentów dla automatycznych księgowań następczych.
  2. Należy wyszukać wybór dokumentów przeznaczony do usunięcia, korzystając z kryteriów zapytań. System wyświetla w tabeli obszaru roboczego wybory dokumentów spełniające kryteria.
  3. W tabeli pozycji należy zaznaczyć wiersz przeznaczony do usunięcia.
  4. W standardowym pasku narzędzi należy wybrać [Usuń]. Zostaje otwarte okno dialogowe.
  5. Należy potwierdzić chęć usunięcia, wybierając [Tak]. Wybranie [Nie] powoduje anulowanie operacji. Wiersz tabeli zostaje usunięty, a zmiany zapisane.

Czy ten artykuł był pomocny?