Historia monitów rozrachunków dostarcza informacji o tym, czy i w jakim stopniu faktury partnera zostały zablokowane. Aplikacja Lista: Historia monitów oferuje możliwość oceny rozrachunków dla każdego partnera za pomocą historii monitów w oknie dialogowym.
Aplikacja Lista: Historia monitów jest konfigurowalna i może być elastycznie dostosowana do każdego użytkownika. Szczegółowy opis konfigurowalnych aplikacji typu Lista można znaleźć w artykule Listy.
Opis aplikacji
Za pomocą aplikacji Lista: Historia monitów można przeglądać historii monitów dla poszczególnych partnerów i otwartych pozycji. Wyświetlana jest historia monitów wszystkich rozrachunków, które odpowiadają kryteriom wyszukiwania w obszarze zapytania.
Aplikacja Lista: Historia monitów składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku dostępne są pola zapytań służące do zawężania wyświetlania danych. Zazwyczaj najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Liczba i rozmieszczenie pól zapytań mogą się jednak różnić. To, które pola zapytań są wyświetlane, użytkownik może określić samodzielnie.
Poniżej opisano jedynie pola zapytań zdefiniowane w standardzie. Można jednak aktywować również inne pola zapytań, które umożliwiają wybór wydruku historii monitów do wyświetlenia.
- Konto — konto składa się ze znacznika księgowego (dłużnik lub wierzyciel) oraz numeru konta odpowiadającego znacznikowi księgowemu. W tym miejscu użytkownik, w razie potrzeby, podaje konto rozrachunkowe, dla którego rozrachunki mają zostać uwzględnione w historii monitów do wydruku.
- Waluta kwoty nierozliczonej — w tym polu użytkownik, w razie potrzeby, podaje jedną lub więcej walut jako kryterium wyszukiwania dla nierozliczonych kwot rozrachunków do wydruku
- Numer rozrachunku — w tym miejscu użytkownik, w razie potrzeby, podaje jeden lub więcej numerów rozrachunków jako kryterium wyszukiwania rozrachunków do wydruku
- Data monitu — użytkownik, w razie potrzeby, wybiera datę lub przedział czasu jako kryterium wyszukiwania daty monitu dla rozrachunków do wydruku
- Stopień monitu — użytkownik, w razie potrzeby, wybiera stopień monitu jako kryterium wyszukiwania rozrachunków do wydruku. Może przy tym wybrać wszystkie lub tylko niektóre z dostępnych wartości.
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlana jest historia monitów dla rozrachunków. Aby przeglądać informacje o historii monitów rozrachunków w różny sposób, użytkownik może utworzyć różne widoki za pomocą trybu projektowania – szczegółowy opis korzystania z trybu projektowania znajduje się w artykule Listy.
Poniżej opisano kolumny zdefiniowane w widoku Domyślny.
Widok Domyślny
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której prezentowana jest historia monitów dla rozrachunków. Aby umożliwić przegląd historii monitów w różnych układach, użytkownik może tworzyć różne widoki za pomocą trybu projektowania. Szczegółowy opis korzystania z trybu projektowania znajduje się w dokumentacji aplikacji typu cockpit.
Poniżej opisano kolumny zdefiniowane w widoku Domyślny:
- Konto — w tej kolumnie wyświetlane jest konto osobiste
- Numer rozrachunku — kolumna zawiera numer rozrachunku
- Zewnętrzny numer dokumentu — kolumna zawiera zewnętrzny numer dokumentu przypisanego do rozrachunku jako dodatkową informację
- Data powstania — kolumna zawiera datę powstania rozrachunku
- Data wymagalności — kolumna zawiera termin płatności rozrachunku
- Stopień monitu — kolumna zawiera informację o stopniu monitu przypisanym do rozrachunku
- Data monitu — kolumna zawiera datę monitowania danego rozrachunku
- Propozycja monitu — kolumna zawiera informację, z jaką propozycją monitowania został ujęty rozrachunek
- Anulowano — kolumna informuje, czy dany proces monitu został anulowany
- Kwota monitu — kolumna zawiera kwotę przeznaczoną do monitu
Konfiguracja
Aplikacja Lista: Historia monitów nie wymaga żadnych konkretnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
- Przyporządkowywania uprawnień
- Konfigurowania definicji działań
- Importu i eksportu danych
Jednostka biznesowa należy do poniższej grupy jednostek biznesowych:
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Lista: Historia monitów nie są dostępne uprawnienia specjalne.
Przyporządkowania organizacyjne
Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.
Aby aplikacja Lista: Historia monitów była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jedną z następujących obszarów organizacyjnych:
- Rachunkowość
Funkcje specjalne
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Historia monitów nie jest dostępna dla partnerów biznesowych