W przeciwieństwie do innych systemów zarządzania magazynem, w scenariuszach Vendor Managed (VMI) to dostawca – a nie klient – jest odpowiedzialny za uzupełnianie zapasów magazynowych.
Dzięki VMI firma przejmuje również planowanie dla klienta jako usługę. Jako warunkiem wstępnym jest terminowe raportowanie zmian w zapasach od klienta, na przykład codziennie.
W Comarch ERP Enterprise propozycje sprzedaży są używane do mapowania scenariuszy Vendor Managed Inventory. Propozycja sprzedaży to propozycja systemu, która określa pozycje, które mają być dostarczone do klienta i ich ilość.
Rekomendacje sprzedaży są obliczane i generowane automatycznie przez system za pomocą aplikacji Oblicz propozycje sprzedaży.
Za pomocą aplikacji Propozycje sprzedaży, wygenerowane propozycje sprzedaży są przetwarzane, a nowe zamówienia sprzedaży są generowane, jeśli to konieczne. Zamówienia sprzedaży są dalej przetwarzane w aplikacji o tej samej nazwie. Zamówienia sprzedaży mogą być następnie brane pod uwagę w planowaniu zapotrzebowania na materiały.
Niniejszy dokument opisuje, w jaki sposób propozycje sprzedaży są wyświetlane w systemie i jak zbudowana jest aplikacja o tej samej nazwie do dalszego przetwarzania zamówień sprzedaży.
Informuje także o dostępnych procesach i aplikacjach, które są używane do przetwarzania propozycji sprzedaży.
Definicje terminów
Zapasy zarządzane przez dostawcę (VMI)
Vendor Managed Inventory (VMI) to usługa świadczona przez dostawcę na rzecz klienta w której to dostawca przejmuje planowanie swoich zapasów w firmie klienta.
W przeciwieństwie do innych systemów zarządzania zapasami magazynowymi, w scenariuszach Vendor Managed Inventory (VMI) to dostawca, a nie klient, jest odpowiedzialny za zarządzanie zapasami magazynowymi i ich uzupełnianie.
Jest to możliwe pod warunkiem, że dostawca może uzyskać dostęp do danych inwentaryzacyjnych w czasie rzeczywistym od firmy klienta bezpośrednio lub alternatywnie otrzymuje szybkie raporty, tj. codziennie, na temat zmian w zapasach
Propozycje sprzedaży
W scenariuszach zakupu zarządzanych przez dostawcę, propozycja sprzedaży to zalecenie obliczone przez system dotyczące ilości produktów, które mają być dostarczone do klienta. Obliczanie propozycji sprzedaży opiera się na danych planowania na poziomie Klient + pozycja oraz bieżących danych inwentaryzacyjnych klienta. Zamówienia sprzedaży mogą być generowane na podstawie zaleceń dotyczących sprzedaży.
Ilość uzupełnienia
Ilość uzupełnienia to ilość artykułu, którą należy zamówić, jeśli bieżące zapasy klienta spadną poniżej minimalnego lub bezpiecznego poziomu zapasów.
Proces
W Vendor Managed Inventory wykorzystywane są następujące aplikacje i czynniki wpływu:
Czynniki wpływu
Różne czynniki z innych obszarów i aplikacji wpływają na określenie przez system zapotrzebowania na uzupełnienie zapasów przez system.
- Specyficzne dla klienta dane planowania artykułu
- Mapowanie „zewnętrznych zapasów” klienta w systemie
Kroki procesu
Dostępne są dwie aplikacje do określania zapotrzebowania na uzupełnienie zapasów.
- Aplikacja Oblicz propozycje sprzedaży służy do generowania przez system propozycji sprzedaży
- Aplikacja Propozycje sprzedaży służy do przeglądania i edytowania wygenerowanych propozycji sprzedaży. Można generować nowe zamówienia sprzedaży na podstawie wygenerowanych propozycji sprzedaży.
Szczegółowy opis procesu i etapów przetwarzania:
Określenie odpowiednich ilości uzupełnienia jest oparte na bieżących „zewnętrznych zapasach” klienta. Dostępne ilości, tj. planowane odbiory i planowane wydania, nie są brane pod uwagę. Jednakże, już istniejące zamówienia sprzedaży z klientem wpisanym jako odbiorca dostawy są jednak brane pod uwagę.
W trakcie planowania zapotrzebowania na materiały, istniejące rekomendacje mogą być brane pod uwagę jako źródło popytu, w zależności od ich statusu.
Propozycje dotyczące sprzedaży mogą być również brane pod uwagę przy planowaniu zapotrzebowania materiałowego i konfrontowane z odpowiednimi zapasami.
Opis aplikacji
Aplikacja Propozycje sprzedaży jest aplikacją wyszukiwania dla propozycji sprzedaży.
Składa się z nagłówka, zawierającego pola wyszukiwania i obszaru roboczego który wyświetla listę i, w razie potrzeby, umożliwia dalsze przetwarzanie wyników zapytania.
Propozycje sprzedaży zostały wcześniej wygenerowane za pomocą aplikacji Oblicz propozycje sprzedaży.
rekomendacje sprzedaży”.
Akcje w aplikacji
- [Usuń/Wstaw znacznik usuwania] – pozwala na wybranie jednego lub więcej wierszy propozycji i wstawienie dla nich znacznika usuwania. Pozwoli to na usunięcie propozycji sprzedaży. Znacznik ten można w razie potrzeby usunąć.
Nagłówek
W nagłówku można wybrać różne kryteria wyszukiwania, aby ograniczyć wyszukiwanie i późniejsze wyświetlanie propozycji sprzedaży. Wszystkie kryteria wyszukiwania są opcjonalne, tzn. można je wprowadzić w razie potrzeby.
Pola:
- Artykuł – pozwala wybrać jedną lub więcej pozycji jako kryterium wyszukiwania. Dozwolone są wszystkie istniejące artykuły sprzedaży.
- Klient – pozwala wybrać jednego lub więcej klientów jako kryterium wyszukiwania. Wszyscy istniejący partnerzy o roli Klient są dozwoleni.
- Magazyn – umożliwia wskazanie jednego lub wielu magazynów jako kryterium wyszukiwania.
- Termin dostawy – określa datę lub zakres czasu jako kryterium wyszukiwania
- Odpowiedzialny pracownik -pozwala wprowadzić jednego lub więcej partnerów wewnętrznych o roli pracownika jako kryterium wyszukiwania.
Następnie system wyszukuje wszystkie propozycje sprzedaży, które zawierają jednego z tych pracowników.
- Status – pozwala wybrać jeden lub więcej statusów jako kryterium wyboru wyszukiwania rekomendacji sprzedaży. Dostępne statusy:
- (wszystkie)
- Zarejestrowany
- W opracowaniu
- Udostępnione
- Zablokowane
Tylko propozycje sprzedaży o statusie odpowiadającym dokonanemu wyborowi są wyświetlane w obszarze roboczym.
- Organizacja sprzedaży To pole jest istotne tylko wtedy, gdy aktywna jest wielofirmowość. Pozwala wybrać jedną lub więcej lokalizacji jako jako kryterium wyboru. Tylko propozycje sprzedaży które zostały wygenerowane dla jednej z wybranych organizacji sprzedaży są wyświetlane.
- Lokalizacja – to pole jest istotne tylko w przypadku pracy w środowisku z wieloma lokalizacjami. Pozwala wybrać jedną lub więcej lokalizacji jako jako kryterium wyboru. Wyświetlane są tylko propozycje z magazynami należącymi do wybranej lokalizacji.
- Znacznik usuwania – pozwala wybrać propozycje sprzedaży zgodnie ze znacznikiem usuwania:
- wszystkie
- Bez znacznika usuwania
- Ze znacznikiem usuwania
- Klasyfikacja 1-5 – pozwala wybrać klasyfikację artykułów sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
Obszar roboczy
Obszar roboczy wyświetla dane propozycji sprzedaży, które system znalazł przy użyciu kryteriów wyszukiwania wprowadzonych w nagłówku.
Dane propozycji sprzedaży są wyświetlane w formie listy. Dane pochodzą z propozycji sprzedaży przechowywanych w systemie jako własne rekordy danych. Termin dostawy, magazyn i ilość mogą być nadal zmieniane na liście.
Wyświetlane są kolumny:
- Artykuł – zamawiana pozycja jest jednoznacznie identyfikowana przez numer pozycji.
- Klient – klient jest jednoznacznie identyfikowany za pomocą identyfikatora partnera.
- Termin dostawy – zalecana data dostawy, którą może zostać zmieniona.
- Magazyn – proponowany magazyn wydań, można go edytować.
- Ilość – zalecana ilość, można ją zwiększyć lub zmniejszyć. Jednostka również podlega edycji. Dozwolone są wszystkie jednostki sprzedaży artykułów zapisane dla tego klienta. Jeśli nie wprowadzono jednostek sprzedaży dla danego klienta, dozwolone są również jednostki sprzedaży artykułu.
- Status – status propozycji sprzedaży. Dostępne statusy to:
- Zarejestrowany
- W opracowaniu
- Udostępnione
- Zablokowane
- Wybór – parametr na końcu wiersza służy do oznaczania propozycji sprzedaży, aby mogła być dalej przetwarzana za pomocą jednej z akcji lub usunięta, jeśli jest to wymagane.
Za pomocą przycisku [Informacje o planowaniu] wyświetlany jest kolejny wiersz z odpowiedzialnym pracownikiem i organizacją sprzedaży. Danych w tych wierszach nie można zmienić.
- Odpowiedzialny pracownik – wyświetlany jest odpowiedzialny pracownik. Dane nie mogą zostać zmienione.
- Organizacja sprzedaży – to pole jest istotne tylko w przypadku pracy w środowisku wielofirmowym. Dotyczy ono organizacji sprzedaży dla której propozycja sprzedaży została utworzona.
Konfiguracja
Aplikacja Propozycje sprzedaży jest dostępna tylko wtedy, gdy funkcja Propozycje sprzedaży jest aktywowana w aplikacji Konfiguracja w ustawieniach obszaru Sprzedaż.
Jednostki biznesowe
Następująca jednostka biznesowa: com.cisag.app.sales.obj.SalesRequirements jest istotna dla aplikacji Propozycje sprzedaży i jest używana m.in. do:
- przypisywania uprawnień
- konfigurowania definicji działań
- importu lub eksportu danych
Jednostka biznesowa jest częścią następującej grupy jednostek biznesowych: OrderData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą być przypisywane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przypisanie organizacji. Koncepcja uprawnień została opisana w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Nie ma specjalnych uprawnień dla aplikacji Propozycje sprzedaży„.
Przypisywanie organizacji
Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywowana w aplikacji Konfiguracja użytkownik może wyświetlać aplikację Propozycje sprzedaży tylko wtedy, gdy organizacja, która jest powiązana z co najmniej jedną z następujących struktur:
- Sprzedaż
Funkcje specjalne
Nie ma specjalnych funkcji dla aplikacji Propozycje sprzedaży.
7.4 Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Propozycje sprzedaży nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.