Aplikacja Raport: Nowe wyceny rozrachunków wierzycieli służy do dokumentowania w raporcie zaistniałych wahań kursów walut w odniesieniu do rozrachunków należności od klientów.
Pozwala to prześledzić zmiany wartości wynikające ze zmian kursów walut w rozrachunkach wierzycieli oraz sprawdzić różnice (zyski i straty kursowe) dla wybranych kont. Jest to więc obliczenie służące do uzgadniania księgowości z wahaniami kursów walut.
Niniejszy artykuł zawiera w szczególności informacje o parametrach, za pomocą których użytkownik określa, co ma zawierać dokument raportu do wydruku. Ponadto przedstawione są informacje na temat wyniku wydruku. Możliwe ustawienia wydruku w tej aplikacji odpowiadają ustawieniom dostępnym w oknie dialogowym dla dowolnego wydruku. Opis możliwych ustawień znajduje się w instrukcji obsługi.
Instrukcja obsługi dla aplikacji została opisana w artykule Instrukcje: Raport: Dokumenty raportu.
Definicje terminów
Dokument raportu — wyjście raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku, tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, np. listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, np. zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, np. pocztą elektroniczną.
Ponowna wycena — kursy wymiany między różnymi walutami podlegają wahaniom, dlatego też zmienia się wartość księgowa pozycji w walucie obcej w stosunku do waluty podstawowej. Od czasu do czasu mogą zatem wystąpić różnice kursowe, które mogą mieć różny wpływ. Dzięki tej aplikacji można aktualizować wartości księgowe kont w walucie obcej według kursu dziennego.
Opis aplikacji
Aplikacja służy do wyświetlania wszystkich rozrachunków wierzycieli w jednym raporcie, które zawierają księgowania w walucie obcej i podlegają wahaniom kursów walutowych. Aplikacja umożliwia wybór pozycji do analizy według różnych kryteriów selekcji. Istnieje możliwość określenia kryteriów grupowania w celu sortowania i sumowania.
Jeśli nie podano żadnych kryteriów grupowania, zostanie wydrukowana suma wszystkich wymienionych danych po ostatnim rekordzie.
Jeśli opcja przewijania stron jest włączona, nowa strona zostanie rozpoczęta po zmianie pierwszego wybranego kryterium grupowania. Wydrukowane zostaną sumy grup, a na końcu suma wszystkich danych.
Sekcja Parametry, definicja raportu
W tej sekcji zapisywane są dane dotyczące identyfikatora raportu. Użytkownik może wybrać spośród istniejących raportów i/lub utworzyć nowe.
- Definicja raportu — definicję raportu można ustalić indywidualnie, dzięki czemu użytkownik może ponownie wywołać wcześniej zdefiniowane raporty. Nazwa jednoznacznie identyfikuje raport. Nazwę można nadawać zarówno przy użyciu cyfr, jak i liter. Użytkownik może wybierać spośród istniejących raportów lub tworzyć nowe.
- Oznaczenie — oznaczenie nadaje obiektowi jednoznaczną nazwę. Na przykład, oprócz numeru artykułu, który może składać się z cyfr i liter, można dodać oznaczenie, które przypisuje obiektowi czytelną nazwę.
Zakładka Ogólne
Na tej i pozostałych zakładkach użytkownik zawęża zawartość wydruku, podając różne parametry, aby ograniczyć wynik do żądanych zapisów.
Za pomocą parametrów użytkownik określa cechy wyszukiwania, a tym samym wynik wydruku. Parametry służą zatem do wyboru zestawu danych.
Poniżej objaśniono poszczególne parametry:
- Tytuł raportu — parametr zawiera tytuł dokumentu raportu. Domyślnie podawana jest nazwa raportu bazowego. Tytuł może zostać określony indywidualnie. Użytkownik może wpisać własny tytuł lub zmodyfikować wartość domyślną.
- Okres księgowania poprzez — tutaj użytkownik podaje okres księgowy, dla którego mają zostać przeanalizowane salda. Brak wartości oznacza, że zostaną przetworzone wszystkie rozrachunki (z wyjątkiem tych, które zostały usunięte).
- Waluta — użytkownik podaje walutę, dla której mają zostać przetworzone konta księgowe, jeżeli chce zawęzić wybór
- Grupa 1 — pole umożliwia wybór pierwszego elementu grupowania.
- Sortowanie stron wg grupa 1 (pole wyboru) — określa, czy przy zmianie wartości w grupie 1 ma zostać rozpoczęta nowa strona
- Sumuj grupę 1 (pole wyboru) — określa, czy dla grupy 1 mają być obliczane i drukowane sumy
- Grupa 2 — pole umożliwia wybór drugiego elementu grupowania
- Sumuj grupę 2 (pole wyboru) — określa, czy dla grupy 2 mają być obliczane i drukowane sumy
- Grupa 3 — pole umożliwia wybór trzeciego elementu grupowania.
- Sumuj grupę 3 (pole wyboru) — określa, czy dla grupy 3 mają być obliczane i drukowane sumy
- Grupa 4 — pole umożliwia wybór czwartego elementu grupowania
- Sumuj grupę 4 (pole wyboru) — określa, czy dla grupy 4 mają być obliczane i drukowane sumy
- Drukuj stronę tytułową (pole wyboru) — pole określa, czy wraz z raportem ma być drukowana strona tytułowa z zastosowanymi kryteriami selekcji
- Drukuj rozrachunki (pole wyboru) — pole określa, czy każdy wybrany rozrachunek ma być przedstawiony w raporcie, czy też mają być pokazane tylko sumy
- Drukuj wiersz konta (pole wyboru) — jeżeli użytkownik chce wydrukować osobny wiersz dla kont grupowanych, może zaznaczyć tę opcję. Wiersz może zawierać dane adresowe, telefoniczne lub adres e-mail.
- Drukuj teksty rozrachunku (pole wyboru) — jeśli użytkownik chce wydrukować teksty rozrachunku wprowadzone dla rozrachunków, należy aktywować to pole. Włączenie tej opcji powoduje wydruk listy w układzie dwuwierszowym.
- Drukuj notatki rozrachunku (pole wyboru) — jeśli użytkownik chce wydrukować notatki przypisane do rozrachunków, należy aktywować to pole
- Grupa tekstów — tutaj użytkownik wybiera grupy tekstów notatek, które mają być przetworzone. Brak wartości oznacza, że zostaną uwzględnione wszystkie notatki, niezależnie od przypisanej grupy.
- Automatyczne wyświetlanie — określa, czy mają być przetwarzane tylko te notatki, które są oznaczone do automatycznego wyświetlania. Do wyboru są:
- (wszystkie)
- Nie wyświetlaj
- Zawsze wyświetlaj
- Typ wiadomości — umożliwia wybór notatek według ich typu. Do wyboru są m.in.:
- Informacja
- Ostrzeżenie
- Zastosowanie kursu — parametr określa, które zastosowanie kursu ma zostać uwzględnione podczas przetwarzania
- Typ kursu — określa, jaki kurs ma zostać zastosowany do nowej wyceny. Jeżeli pole jest puste, używany jest kurs średni. Dostępne opcje:
- (brak)
- Kurs kupna
- Kurs średni
- Kurs sprzedaży
- Kurs referencyjny
- Uwzględnienie rozrachunków — użytkownik określa, które rozrachunki mają zostać uwzględnione w raporcie. Możliwe opcje:
- (wszystkie)
- Niezmienione — drukowane są także pozycje, których nowa wycena nie zmienia
- Zysk na różn. kursowych — drukowane są pozycje, dla których wycena prowadzi do zysku kursowego
- Ujemne różn. kursowe — drukowane są pozycje, dla których wycena prowadzi do straty kursowej
Zakładka Konta
Szczegółowy opis pól:
- Wierzyciel –– w tym polu użytkownik wybiera wierzycieli, którzy mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że zostaną uwzględnieni wszyscy wierzyciele.
- Wyklucz wierzyciela (pole wyboru) –– w tym miejscu użytkownik określa, czy dane wprowadzone w polu Wierzyciel mają być interpretowane jako wybór uwzględniający dane, czy jako wybór je wykluczający. Domyślnie wybory interpretowane są jako uwzględniające dane. Jeśli użytkownik aktywuje tę funkcję, wybór zostanie potraktowany jako wykluczający dane.
- Konta mieszane (pole wyboru) –– użytkownik określa, czy mają być przetwarzane również pozycje dla kont mieszanych. Konta mieszane to partnerzy skonfigurowani zarówno jako wierzyciele, jak i dłużnicy pod tym samym numerem partnera.
- Oznaczenie –– w tym polu użytkownik podaje dowolny ciąg znaków oznaczenia, który ma zostać uwzględniony przy wyborze. Brak wskazania oznacza, że zostaną uwzględnione wszystkie obiekty.
- Partner hasło wyszukiwania –– w tym polu użytkownik podaje hasło wyszukiwania partnera, które ma być brane pod uwagę przy wyborze. Brak wskazania oznacza, że zostaną uwzględnione wszystkie obiekty.
- Kod pocztowy –– w tym miejscu użytkownik wybiera kody pocztowe, które mają być brane pod uwagę przy selekcji. Brak wskazania oznacza, że wszystkie obiekty zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanego kodu pocztowego.
- Kraj –– użytkownik wybiera kraje, których wierzyciele mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że zostaną uwzględnieni wszyscy wierzyciele niezależnie od przypisanego kraju.
- Profil kont zbiorczych –– w tym polu użytkownik podaje profile kont zbiorczych, których wierzyciele mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że wszyscy wierzyciele zostaną uwzględnieni niezależnie od przypisanego profilu konta zbiorczego.
- Osoba odpowiedzialna –– w tym polu użytkownik podaje odpowiedzialną osobę, która ma być brana pod uwagę przy selekcji. Brak wskazania oznacza, że wszystkie obiekty zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanej osoby.
- Przedstawiciel handlowy –– w tym polu użytkownik podaje przedstawiciela handlowego (w rachunkowości), który ma być brany pod uwagę przy selekcji. Brak wskazania oznacza, że obiekty zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanego przedstawiciela.
- Partner waluta –– w tym polu użytkownik podaje waluty partnerów, które mają być uwzględnione przy wyborze. Brak wskazania oznacza, że wszystkie obiekty zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanej waluty.
- Klasyfikacja kont partnera –– w tym polu użytkownik podaje klasyfikacje kont partnera, których wierzyciele mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że wszyscy wierzyciele zostaną uwzględnieni niezależnie od przypisanej klasyfikacji.
- Klasyfikacja 1 –– w tym polu użytkownik podaje klasyfikacje 1, których wierzyciele mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że wszyscy wierzyciele zostaną uwzględnieni niezależnie od przypisanej klasyfikacji 1.
- Klasyfikacja 2 –– w tym polu użytkownik podaje klasyfikacje 2, których wierzyciele mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że wszyscy wierzyciele zostaną uwzględnieni niezależnie od przypisanej klasyfikacji 2.
- Klasyfikacja 3 –– w tym polu użytkownik podaje klasyfikacje 3, których wierzyciele mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że wszyscy wierzyciele zostaną uwzględnieni niezależnie od przypisanej klasyfikacji 3.
- Klasyfikacja 4 –– w tym polu użytkownik podaje klasyfikacje 4, których wierzyciele mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że wszyscy wierzyciele zostaną uwzględnieni niezależnie od przypisanej klasyfikacji 4.
- Klasyfikacja 5 –– w tym polu użytkownik podaje klasyfikacje 5, których wierzyciele mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że wszyscy wierzyciele zostaną uwzględnieni niezależnie od przypisanej klasyfikacji 5.
- Konto przeciwstawne wierzyciela –– w tym polu użytkownik podaje konta wierzyciela, dla których wydruk danych ma zostać wykonany jako konto przeciwstawne
- Konto przeciwstawne dłużnika –– w tym polu użytkownik podaje konta dłużnika, dla których wydruk danych ma zostać wykonany jako konto przeciwstawne
- Konto przeciwstawne konto księgowe –– w tym polu użytkownik podaje konta księgowe, dla których wydruk danych ma zostać wykonany jako konto przeciwstawne
Zakładka Dane księgowe
Szczegółowy opis pól:
- Numer rozrachunku –– w tym polu użytkownik podaje numery rozrachunków, które mają zostać ujęte w wydruku. Brak wartości oznacza, że wszystkie rozrachunki zostaną przetworzone.
- Pozycje uregulowane przetworzenie –– użytkownik określa, czy i jak mają zostać uwzględnione pozycje uregulowane. Wartość (brak) oznacza przetwarzanie tylko rozrachunków. Dostępne opcje:
- (brak)
- Także pozycje uregulowane
- Tylko pozycje uregulowane
- Status zaliczek –– w tym polu użytkownik wybiera status zaliczek dla rozrachunków, które mają zostać przetworzone. Dostępne opcje:
- (wszystkie)
- Bez zaliczek
- Żądania zaliczek
- Zaliczki
- Podpunkt zaliczki –– użytkownik wpisuje konkretne podpunkty zaliczek, które mają zostać przetworzone
- Podnumer rat –– użytkownik podaje identyfikator raty w ramach faktury. Można wpisać jedną lub więcej wartości jako kryterium filtrowania pozycji.
- Rodzaj dokumentu księgowego –– użytkownik wybiera rodzaje dokumentów księgowych, które mają zostać uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Realizator płatności –– użytkownik podaje realizatora płatności, według którego mają być przetwarzane pozycje. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Grupa podmiotów –– w tym polu użytkownik wskazuje grupy podmiotów, których pozycje mają zostać przetworzone. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Członek grupy podmiotów –– użytkownik określa członków grupy, których dane mają zostać uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Lista faktur –– użytkownik podaje listy faktur, które mają zostać uwzględnione w wydruku. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Grupa rozliczeniowa –– użytkownik określa grupy rozliczeniowe, których pozycje mają zostać przetworzone. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Numer dokumentu –– użytkownik wpisuje numery dokumentów, które mają zostać ujęte w wyborze. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Zewnętrzny numer dokumentu –– użytkownik podaje zewnętrzne numery dokumentów, które mają być uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Data dokumentu –– użytkownik wpisuje daty dokumentów, według których mają być przetwarzane pozycje. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Okres księgowy –– użytkownik określa okresy księgowe, dla których mają zostać wykonane operacje. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Tekst dokumentu –– użytkownik wpisuje treści, które mają znajdować się w tekście dokumentu, aby pozycje zostały uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Tekst rozrachunku –– użytkownik wpisuje ciągi znaków, które mają zostać odnalezione w tekście rozrachunku. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- W każdym tekście (pole wyboru) –– jeśli zaznaczone, tekst wpisany w polu Tekst dokumentu będzie także wyszukiwany w tekście rozrachunku
- Waluta dokumentu –– użytkownik wskazuje waluty dokumentów, które mają zostać przetworzone. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Grupa kont zbiorczych –– użytkownik wybiera grupy kont zbiorczych, których pozycje mają zostać ujęte w wydruku. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Kod podatkowy –– użytkownik określa kody podatkowe, dla których dane mają zostać uwzględnione, jeśli wyszukiwanie według nich jest potrzebne
- Data wymagalności –– użytkownik wskazuje daty wymagalności, według których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Obcy NIP UE –– użytkownik podaje obce numery identyfikacyjne VAT UE, których dane mają zostać ujęte w zestawieniu. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Własny NIP UE –– użytkownik wpisuje własne numery VAT UE, które mają zostać uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Data ponownego przedłożenia –– użytkownik określa daty ponownego przedłożenia, które mają być kryterium przetwarzania pozycji. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Użytkownik do ponownego przedłożenia –– użytkownik podaje nazwę użytkownika odpowiedzialnego za ponowne przedłożenie pozycji. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Od okresu wyrównawczego –– jeśli użytkownik chce uwzględnić tylko pozycje uregulowane od danego okresu wyrównawczego, wpisuje go tutaj. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Do okresu wyrównawczego –– jeśli użytkownik chce uwzględnić tylko pozycje uregulowane do danego okresu, wpisuje go w tym polu. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
- Rzeczywiste pieniądze –– użytkownik określa status rzeczywistych pieniędzy dla rozrachunków. Dostępne opcje:
- (wszystkie)
- Rzeczywiste pieniądze
- Nie jest pieniądzem
Zakładka Kwoty
Szczegółowy opis pól:
- Wybór kwoty –– jeśli użytkownik chce wyszukiwać dane według wartości kwot, wskazuje tutaj, która kwota ma zostać użyta do wyboru. Dostępne opcje:
- Kwota otwarta w walucie dokumentu
- Kwota otwarta w walucie wewnętrznej
- Kwota faktury w walucie dokumentu
- Kwota rachunku w walucie wewnętrznej
- Kwota Wn –– w tym polu użytkownik podaje wartości kwoty Wn (debet) dla wybranej wcześniej opcji kwoty, według których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od wartości Wn.
- Kwota Ma –– w tym polu użytkownik podaje wartości kwoty Ma (kredyt) dla wybranej wcześniej opcji kwoty, według których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od wartości Ma.
Zakładka Dane controllingu
Szczegółowy opis pól:
- Typ wymiaru 1 –– w tym polu użytkownik podaje pierwszy typ wymiaru, według którego mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że selekcja według Typ wymiaru 1 nie zostanie wykonana.
- Wymiar 1 –– w tym polu należy podać wymiary dla pierwszego typu wymiaru, którego pozycje mają zostać przetworzone
- Typ wymiaru 2 –– w tym polu użytkownik określa drugi typ wymiaru, według którego mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że selekcja według Typ wymiaru 2 nie zostanie wykonana.
- Wymiar 2 –– w tym polu użytkownik podaje wartości drugiego wymiaru, według których mają zostać uwzględnione pozycje
- Typ wymiaru 3 –– użytkownik wskazuje trzeci typ wymiaru, który ma zostać uwzględniony w selekcji. Brak wartości oznacza brak przetwarzania względem tego wymiaru.
- Wymiar 3 –– użytkownik wpisuje wartości trzeciego wymiaru, które mają zostać uwzględnione przy przetwarzaniu danych
Zakładka Płatność/Monit
Szczegółowy opis pól:
- Powód blokady monitów –– w tym polu użytkownik określa powody blokady monitów, dla których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanej blokady.
- Stopień monitu –– użytkownik określa stopień monitu, według którego mają być przetwarzane pozycje. Dostępne wartości to:
- (wszystkie)
- Stopień monitu 1
- Stopień monitu 2
- Stopień monitu 3
- Stopień monitu 4
- Stopień monitu 5
- Stopień monitu 6
- Stopień monitu 7
- Stopień monitu 8
- Stopień monitu 9
- Brak poziomu monitu
- Data ostatniego monitu –– w tym polu użytkownik podaje datę ostatniego monitu, według której mają zostać przetworzone pozycje. Brak wartości oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od tej daty.
- Blokada monitu do –– użytkownik wskazuje datę obowiązywania blokady monitów. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia według tego kryterium.
- Odbiorca monitu –– w tym polu użytkownik podaje odbiorcę monitu. Brak wartości oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanego odbiorcy.
- Blokady płatności –– użytkownik wskazuje blokady płatności, które mają być kryterium selekcji. Brak wartości oznacza, że wszystkie pozycje zostaną przetworzone niezależnie od przypisanych blokad.
- Kod płatności –– użytkownik podaje kody płatności, według których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza brak filtrowania według tego pola.
- Bank zapewniający stałą obsługę –– użytkownik wybiera bank (tzw. bank główny), dla którego mają być przetwarzane pozycje. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
- Blokada historii płatności –– użytkownik może wskazać, czy mają zostać uwzględnione pozycje, które są zablokowane np. dla celów aktualizacji zachowania płatniczego. Dostępne opcje:
- (wszystkie)
- Fałsz
- Prawda
- Odbiorca płatności –– użytkownik wpisuje odbiorcę płatności, dla którego mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że selekcja nie zostanie ograniczona do konkretnego odbiorcy.
Zakładka Dane techniczne
Szczegółowy opis pól:
- Pochodzenie –– w tym polu użytkownik podaje informacje o pochodzeniu pozycji, które mają zostać przetworzone. Z pomocą wyszukiwania wartości można wybrać jedną lub wiele opcji pochodzenia. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od pochodzenia.
- Typ transakcji –– w tym polu użytkownik określa typy transakcji, który ma być uwzględniony. Można wybrać pojedyncze lub wszystkie typy.
- Data powstania –– użytkownik wpisuje datę powstania pozycji. Brak wskazania oznacza, że zostaną uwzględnione wszystkie pozycje niezależnie od tej daty.
- Okres powstania –– użytkownik podaje okresy powstania pozycji, które mają zostać przetworzone. Brak wartości oznacza brak ograniczeń.
- Blokada –– użytkownik określa rodzaj blokady, który ma być brany pod uwagę przy przetwarzaniu pozycji. Dostępne wartości:
- (wszystkie)
- Niezablokowany
- Zablokowane przez program księgowania
- Zablokowane ze względu na monitorowanie
- Zablokowane przez propozycję zapłaty
- Zablokowane przez opracowanie rozrachunku
- Zablokowane ze względu na nową wycenę
- Zablokowane przez zamykanie rozrachunku
- Zablokowany przez rozliczenie rozrachunku pomiędzy powiązanymi przedsiębiorstwami
- Blokada przebieg płatności –– w tym polu użytkownik wskazuje propozycje płatności, które zablokowały pozycje do dalszego przetwarzania. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanej blokady.
- Blokada przebiegu monitu –– użytkownik wpisuje przebiegi monitów, które zablokowały pozycje do przetworzenia. Brak wskazania oznacza brak filtrowania według tej blokady.
- Blokada –– Zamknięcie rozrachunku –– w tym polu użytkownik wskazuje propozycje zamknięcia rozrachunków, które spowodowały blokadę. Brak wskazania oznacza, że pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od tej blokady.
- Zablokuj rozliczenie rozrachunku –– użytkownik może tutaj określić, czy dana pozycja jest zablokowana do rozliczenia (np. w procesie kompensaty). Brak wartości oznacza, że blokada nie zostanie uwzględniona przy selekcji.
Wynik wydruku
Na stronach tytułowych, jeśli jest to wymagane, zostaną przedstawione kryteria wyboru dla poniższego raportu, aby zapewnić jednoznaczne przypisanie i ocenę wydruku listy. Raport zawiera następujące sekcje:
Nagłówek
W nagłówkach wyświetlane są następujące informacje:
- Tytuł raportu — ogólna nazwa raportu
- Definicja — kod użytej definicji raportu
- Comarch ERP Enterprise — nazwa oprogramowania
- Waluta — waluta podstawowa, do której dokonywana jest nowa wycena
- Czas — data zakończenia wybranego okresu według
Nagłówki kolumn
Poniżej nagłówka, oddzielonego poziomymi liniami, znajdują się informacje dotyczące wybranych rozrachunków.
Dla objaśnienia danych zawartych w wydruku, w nagłówkach kolumn znajdują się następujące pola:
- Konto –– kolumna zawiera numer konta rozrachunku, którego dane zostały uwzględnione
- Numer rozrachunku –– kolumna zawiera numer rozrachunku, którego dane zostały przetworzone
- Tekst rozrachunku — kolumna zawiera, zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami, tekst rozrachunku, którego dane zostały uwzględnione
- Data dokumentu –– kolumna zawiera datę dokumentu przypisaną do rozrachunku
- Kwota w walucie –– kolumna zawiera wartość kwoty dla rozrachunku
- Waluta — waluta, w której podano kwotę
- Poprzedni kurs –– pierwotny kurs
- Stara kwota –– kolumna zawiera pierwotną kwotę otwartą w przeliczeniu po starym kursie
- Nowy kurs –– kolumna zawiera nową wartość kursu walutowego
- Nowa kwota –– kolumna zawiera przeliczoną kwotę otwartą według nowego kursu
- Odchylenie –– kolumna zawiera różnicę kwot: nowa kwota minus stara kwota
Ogólna suma
W ostatnim wierszu saldo jest wykazane dla pól Kwota w walucie i Nowa kwota oraz suma różnic.
Stopka
Stopka zawiera dane dotyczące firmy, stron oraz wydruku raportu:
- Nazwa firmy — po lewej stronie drukowana jest nazwa jednostki organizacyjnej
- Bieżący numer strony — na środku drukowana jest aktualna numeracja strony; w nawiasie widoczna jest całkowita liczba stron raportu
- Użytkownik i dane czasowe — po prawej stronie drukowane są dane użytkownika oraz data i godzina wygenerowania raportu
Konfiguracja
Aplikacja Raport: Nowe wyceny rozrachunków wierzycieli nie wymaga żadnych konkretnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Raport
Poniższy raport dotyczy aplikacji Raport: Nowe wyceny rozrachunków wierzycieli:
Raport: Nowe wyceny rozrachunków wierzycieli
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Raport: Nowe wyceny rozrachunków wierzycieli nie są dostępne uprawnienia specjalne.
Przyporządkowania organizacyjne
Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.
Aby aplikacja Raport: Nowe wyceny rozrachunków wierzycieli była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jednym z następujących obszarów organizacyjnych:
- Rachunkowość
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Raport: Nowe wyceny rozrachunków wierzycieli nie są dostępne funkcje specjalne.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Raport: Nowe wyceny rozrachunków wierzycieli nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.