Raport: Rozrachunki kont księgowych

Aplikacja Raport: Rozrachunki kont księgowych służy do dokumentowania rozrachunków kont księgowych i do ich prezentacji w raporcie.

Dzięki temu użytkownik może sortować, kontrolować i przeglądać wszystkie odpowiednie księgowania – zarówno w ujęciu szczegółowym, jak i sumarycznym.

Niniejszy artykuł zawiera w szczególności informacje o parametrach, za pomocą których użytkownik określa, co ma zawierać dokument raportu do wydruku. Ponadto znajdują się tutaj informacje o wyniku wydruku. Możliwe ustawienia wydruku w tej aplikacji są zgodne z opcjami dostępnymi w oknie dialogowym dla dowolnego wydruku. Opis możliwych ustawień znajduje się w instrukcji obsługi.

Instrukcja obsługi dla aplikacji została opisana w artykule Instrukcje: Raport: Dokumenty raportu.

Definicje terminów

Dokument raportu — wyjście raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku, tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, np. listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, np. zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, np. pocztą elektroniczną.

Opis aplikacji

Aplikacja służy do wyświetlania wszystkich rozrachunków kont księgowych, które zostały uwzględnione w raporcie do wydruku. Aplikacja umożliwia wybór pozycji do przetworzenia według różnych kryteriów selekcji. Użytkownik ma możliwość wskazania kryteriów grupowania dla celów sortowania i sumowania.

Jeśli nie zostaną podane żadne informacje o grupowaniu, po ostatnim rekordzie zostanie wydrukowana suma wszystkich ujętych danych.

Jeśli opcja przewijania stron jest aktywna, nowa strona zostanie rozpoczęta za każdym razem, gdy zmieni się pierwsze wybrane kryterium grupowania. Wydrukowane zostaną odpowiednie sumy grup, a na końcu również suma wszystkich danych.

Sekcja Parametry, definicja raportu

W tej sekcji zapisywane są dane dotyczące identyfikatora raportu. Użytkownik może wybrać spośród istniejących raportów i/lub utworzyć nowe.

  • Definicja raportu — definicję raportu można ustalić indywidualnie, dzięki czemu użytkownik może ponownie wywołać wcześniej zdefiniowane raporty. Nazwa jednoznacznie identyfikuje raport. Nazwę można nadawać zarówno przy użyciu cyfr, jak i liter. Użytkownik może wybierać spośród istniejących raportów lub tworzyć nowe.
  • Oznaczenie — oznaczenie nadaje obiektowi jednoznaczną nazwę. Na przykład, oprócz numeru artykułu, który może składać się z cyfr i liter, można dodać oznaczenie, które przypisuje obiektowi czytelną nazwę.

Zakładka Ogólne

Na tej i pozostałych zakładkach użytkownik zawęża zawartość wydruku, podając różne parametry, aby ograniczyć wynik do żądanych zapisów. Za pomocą parametrów użytkownik określa kryteria wyszukiwania, a tym samym wynik wydruku. Parametry służą zatem do wyboru zestawu danych.

Poniżej objaśniono poszczególne parametry:

  • Tytuł raportu –– parametr zawiera tytuł dokumentu raportu. Domyślnie podawana jest nazwa raportu bazowego. Tytuł może zostać określony indywidualnie. Użytkownik może wpisać własny tytuł lub zmodyfikować wartość domyślną.
  • Dodatkowe jednostki organizacyjne –– w razie potrzeby użytkownik może wskazać jedną lub kilka dodatkowych jednostek organizacyjnych do przetworzenia
  • Rodzaj okresu –– użytkownik wybiera rodzaj analizowanego okresu. Dostępne opcje:
    • (brak)
    • Okres księgowy
    • Miesiąc kalendarzowy
    • Data
  • Do okresu –– w tym polu użytkownik podaje okres księgowy, do którego mają zostać przetworzone rozrachunki. Brak wartości oznacza, że przetwarzane będą wszystkie rozrachunki (z wyjątkiem tych już uregulowanych).
  • Na miesiąc –– jeśli wybrano wartość Miesiąc kalendarzowy jako rodzaj okresu, tutaj należy wskazać miesiąc kalendarzowy, np. „07.2025”
  • Waluta wewnętrzna –– w tym polu użytkownik wskazuje walutę do przetworzenia. Musi być to jedna z wewnętrznych walut podstawowych.
  • Grupa 1 –– tutaj można wybrać pierwszy element grupujący. Dostępne są poniższe wartości:
    • (brak)
    • Blokada
    • Data dokumentu
    • Data powstania
    • Data wymagalności
    • Jednostka organizacyjna
    • Klasyfikacja 1
    • Klasyfikacja 2
    • Klasyfikacja 3
    • Klasyfikacja 4
    • Klasyfikacja 5
    • Klasyfikacja kont księgowych
    • Kod podatkowy
    • Konto księgowe
    • Monitorowanie podatku
    • Numer dokumentu
    • Okres księgowy
    • Okres powstania
    • Oznaczenie konta księgowego
    • Pochodzenie
    • Rodzaj transakcji
    • Rozrachunki numer
    • Termin ponownego opracowania
    • Typ konta
    • Typ transakcji
    • Użytkownik ponownego opracowania
    • Waluta dokumentu
  • Sumuj grupę 1 (pole wyboru) –– to pole pozwala określić, czy dla tej grupy zostanie obliczona suma i wydrukowana w raporcie
  • Sortowanie stron wg grupa 1 (pole wyboru) –– jeśli to pole jest aktywne, wówczas zmiana wartości w grupie 1 powoduje rozpoczęcie nowej strony
  • Grupa 2 –– tutaj można wybrać drugi element grupujący. Dla tego pola dostępne są takie same wartości, jak w polu Grupa 1.
  • Sumuj grupę 2 (pole wyboru) ––to pole pozwala określić, czy dla tej grupy zostanie obliczona suma i wydrukowana w raporcie
  • Grupa 3 –– tutaj można wybrać trzeci element grupujący. Dla tego pola dostępne są takie same wartości, jak w polu Grupa 1.
  • Sumuj grupę 3 (pole wyboru) –– to pole pozwala określić, czy dla tej grupy zostanie obliczona suma i wydrukowana w raporcie
  • Grupa 4 –– tutaj można wybrać czwarty element grupujący. Dla tego pola dostępne są takie same wartości, jak w polu Grupa 1.
  • Sumuj grupę 4 (pole wyboru) –– to pole pozwala określić, czy dla tej grupy zostanie obliczona suma i wydrukowana w raporcie
  • Drukuj stronę tytułową (pole wyboru) –– jeśli to pole zostało zaznaczone, strona tytułowa z kryteriami selekcji zostanie dołączona do raportu
  • Drukuj rozrachunki (pole wyboru) –– użytkownik decyduje, czy każdy wybrany rozrachunek ma być drukowany osobno, czy tylko sumy
  • Drukuj historię rozrachunku (pole wyboru)– jeśli użytkownik chce przeanalizować poszczególne operacje przypisane do rozrachunku, wówczas należy aktywować to pole
  • Drukuj tekst rozrachunku (pole wyboru) — jeśli użytkownik chce przeanalizować tekst wprowadzony dla rozrachunku, aktywuje to pole. Wydruk listy z tekstem rozrachunku będzie dwuwierszowy.
  • Drukuj notatki rozrachunku (pole wyboru) — jeśli użytkownik chce przeanalizować notatki przypisane do rozrachunku, wówczas należy aktywować to pole
  • Grupa tekstów –– użytkownik wybiera grupy tekstów (notatek), które mają być przetwarzane. Brak wskazania oznacza, że wszystkie notatki zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanej grupy.
  • Automatyczne wyświetlanie –– użytkownik określa, czy mają być przetwarzane tylko notatki oznaczone do automatycznego wyświetlania. Dostępne opcje:
    • (wszystkie)
    • Nie wyświetlaj
    • Zawsze wyświetlaj
  • Typ wiadomości –– umożliwia wybór notatek według ich typu. Dostępne wartości to:
    • Informacja
    • Ostrzeżenie

Zakładka Konta

Szczegółowy opis pól:

  • Konto księgowe –– w tym polu użytkownik wybiera konta księgowe, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza, że zostaną uwzględnieni wszystkie konta księgowe.
  • Wyklucz konta (pole wyboru) –– użytkownik określa, czy dane wprowadzone w polu Konta księgowe mają być interpretowane jako wybór uwzględniający dane, czy jako wybór je wykluczający. Domyślnie wybory są interpretowane jako uwzględniające dane. Po aktywacji tej funkcji wybór traktowany jest jako wykluczający.
  • Konta mieszane (pole wyboru) –– użytkownik określa, czy mają być przetwarzane również pozycje dla kont mieszanych. Konta mieszane to partnerzy skonfigurowani zarówno jako wierzyciele, jak i dłużnicy pod tym samym numerem partnera.
  • Oznaczenie –– w tym polu użytkownik podaje oznaczenie kont księgowych, które mają zostać przetworzeni. Brak wskazania oznacza, że wszystkie konta księgowe zostaną uwzględnieni.
  • Typ konta — użytkownik wybiera tutaj jeden lub kilka typów kont, dla których mają być wystawiane konta księgowe. Można wybrać następujące typy kont:
    • (wszystkie)
    • Domyślny
    • Bilans otwarcia automatyczny
    • Bilans otwarcia manualny
    • Konto błędów
    • Konto finansowe
    • Kasa
    • Środki pieniężne w obiegu
    • Konto rozliczeniowe przedsiębiorstwa
    • Zbiorcze konto należności
    • Zbiorcze konto zobowiązań
    • Podatek
    • Koszt
    • Przychód
    • Żądanie zaliczki dłużnika
    • Żądanie zaliczki wierzyciela
    • Konto pośrednie podatku
    • Konto rozliczenia międzyokresowego
  • Klasyfikacja kont księgowych –– w tym polu użytkownik podaje klasyfikacje kont księgowych, której konta mają zostać przetworzeni. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Monitorowanie podatków — użytkownik wybiera tutaj, które konta księgowe mają być wyświetlane w odniesieniu do ustawienia Monitorowanie podatków. Dostępne są następujące ustawienia:
    • (wszystkie)
    • Nieaktywne
    • Podatek niedozwolony
    • VAT należny
    • VAT naliczony
    • VAT należny za dostawy wewnątrz UE
    • VAT naliczony za nabycia wewnątrz UE
    • VAT naliczony lub VAT należny
    • VAT należny lub bez podatku
    • VAT naliczony lub bez podatku
    • Kod podatkowy wskazany na koncie
    • VAT należny lub dostawy wewnątrz UE
    • VAT naliczony lub nabycie wewnątrz UE
  • Klasyfikacja 1 –– użytkownik podaje klasyfikacje 1, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza, że wszystkie konta księgowe zostaną uwzględnieni niezależnie od przypisanej klasyfikacji.
  • Klasyfikacja 2 –– użytkownik podaje klasyfikacje 2, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
  • Klasyfikacja 3 –– użytkownik podaje klasyfikacje 3, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
  • Klasyfikacja 4 –– użytkownik podaje klasyfikacje 4, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
  • Klasyfikacja 5 –– użytkownik podaje klasyfikacje 5, które mają zostać przetworzone. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
  • Konto przeciwstawne wierzyciela –– użytkownik wybiera konta wierzycieli, które mają zostać przetworzone jako konta przeciwstawne. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
  • Konto przeciwstawne dłużnika –– użytkownik wybiera konta dłużników, które mają zostać przetworzone jako konta przeciwstawne. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.
  • Konto przeciwstawne konto księgowe –– użytkownik wybiera konta księgowe, które mają zostać przetworzone jako konta przeciwstawne. Brak wskazania oznacza brak ograniczenia.

Zakładka Dane księgowe

Szczegółowy opis pól:

  • Numer rozrachunku –– w tym polu użytkownik podaje numery rozrachunków, które mają zostać ujęte w wydruku. Brak wartości oznacza, że wszystkie rozrachunki zostaną przetworzone.
  • Pozycje uregulowane przetworzenie –– użytkownik określa, czy i jak mają zostać uwzględnione pozycje uregulowane. Wartość (brak) oznacza przetwarzanie tylko rozrachunków. Dostępne opcje:
    • (brak)
    • Także pozycje uregulowane
    • Tylko pozycje uregulowane
  • Rodzaj dokumentu księgowego –– użytkownik wybiera rodzaje dokumentów księgowych, które mają zostać uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Numer dokumentu –– użytkownik wpisuje numery dokumentów, które mają zostać ujęte w wyborze. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Zewnętrzny numer dokumentu –– użytkownik podaje zewnętrzne numery dokumentów, które mają być uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Data dokumentu –– użytkownik wpisuje daty dokumentów, według których mają być przetwarzane pozycje. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Okres księgowy –– użytkownik określa okresy księgowe, dla których mają zostać wykonane operacje. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Tekst dokumentu –– użytkownik wpisuje treści, które mają znajdować się w tekście dokumentu, aby pozycje zostały uwzględnione. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Tekst rozrachunku –– użytkownik wpisuje ciągi znaków, które mają zostać odnalezione w tekście rozrachunku. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • W każdym tekście (pole wyboru) –– jeśli zaznaczone, tekst wpisany w polu Tekst dokumentu będzie także wyszukiwany w tekście rozrachunku
  • Waluta dokumentu –– użytkownik wskazuje waluty dokumentów, które mają zostać przetworzone. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Data wymagalności –– użytkownik wskazuje daty wymagalności, według których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Kod podatkowy –– użytkownik określa kody podatkowe, dla których dane mają zostać uwzględnione, jeśli wyszukiwanie według nich jest potrzebne
  • Data ponownego przedłożenia –– użytkownik określa daty ponownego przedłożenia, które mają być kryterium przetwarzania pozycji. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Użytkownik do ponownego przedłożenia –– użytkownik podaje nazwę użytkownika odpowiedzialnego za ponowne przedłożenie pozycji. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Od okresu wyrównawczego –– jeśli użytkownik chce uwzględnić tylko pozycje uregulowane od danego okresu wyrównawczego, wpisuje go tutaj. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Do okresu wyrównawczego –– jeśli użytkownik chce uwzględnić tylko pozycje uregulowane do danego okresu, wpisuje go w tym polu. Brak wartości oznacza brak ograniczenia.
  • Rzeczywiste pieniądze –– użytkownik określa status rzeczywistych pieniędzy dla rozrachunków. Dostępne opcje:
    • (wszystkie)
    • Rzeczywiste pieniądze
    • Nie jest pieniądzem
  • Wyklucz różnice w walutach równoległych (pole wyboru) — to pole pozwala wyłączyć wyświetlanie księgowań zerowych, które powstały w wyniku różnic wykrytych w innych równoległych walutach wewnętrznych

Zakładka Kwoty

Szczegółowy opis pól:

  • Wybór kwoty –– jeśli użytkownik chce wyszukiwać dane według wartości kwot, wskazuje tutaj, która kwota ma zostać użyta do wyboru. Dostępne opcje:
    • Kwota otwarta w walucie dokumentu
    • Kwota otwarta w walucie wewnętrznej
    • Kwota faktury w walucie dokumentu
    • Kwota rachunku w walucie wewnętrznej
  • Kwota Wn –– w tym polu użytkownik podaje wartości kwoty Wn (debet) dla wybranej wcześniej opcji kwoty, według których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od wartości Wn.
  • Kwota Ma –– w tym polu użytkownik podaje wartości kwoty Ma (kredyt) dla wybranej wcześniej opcji kwoty, według których mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od wartości Ma.

Zakładka Dane controllingu

Szczegółowy opis pól:

  • Typ wymiaru 1 –– w tym polu użytkownik podaje pierwszy typ wymiaru, według którego mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że selekcja według Typ wymiaru 1 nie zostanie wykonana.
  • Wymiar 1 –– w tym polu należy podać wymiary dla pierwszego typu wymiaru, którego pozycje mają zostać przetworzone
  • Typ wymiaru 2 –– w tym polu użytkownik określa drugi typ wymiaru, według którego mają zostać przetworzone pozycje. Brak wskazania oznacza, że selekcja według Typ wymiaru 2 nie zostanie wykonana.
  • Wymiar 2 –– w tym polu użytkownik podaje wartości drugiego wymiaru, według których mają zostać uwzględnione pozycje
  • Typ wymiaru 3 –– użytkownik wskazuje trzeci typ wymiaru, który ma zostać uwzględniony w selekcji. Brak wartości oznacza brak przetwarzania względem tego wymiaru.
  • Wymiar 3 –– użytkownik wpisuje wartości trzeciego wymiaru, które mają zostać uwzględnione przy przetwarzaniu danych

Zakładka Dane odsetkowe

Szczegółowy opis pól:

  • Oprocentowane — użytkownik wskazuje tutaj status oprocentowania dla rozrachunków, które mają zostać przetworzone. Do wyboru dostępne są następujące opcje:
    • (wszystkie)
    • Podlegający oprocentowaniu
    • Nie podlega oprocentowaniu
  • Ostatnia data naliczania odsetek — użytkownik podaje tutaj daty ostatniego naliczania odsetek, według których mają zostać przetworzone rozrachunki. Brak wskazania oznacza, że wszystkie rozrachunki zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanej daty ostatniego naliczenia odsetek.
  • Ostatni numer faktury odsetkowej — użytkownik wpisuje tutaj numery ostatnich propozycji odsetek, których rozrachunki mają zostać przetworzone. Brak wartości oznacza, że wszystkie rozrachunki zostaną uwzględnione niezależnie od przypisanego numeru ostatniej propozycji odsetek.

Zakładka Dane techniczne

Szczegółowy opis pól:

  • Pochodzenie –– w tym polu użytkownik podaje informacje o pochodzeniu pozycji, które mają zostać przetworzone. Z pomocą wyszukiwania wartości można wybrać jedną lub wiele opcji pochodzenia. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną uwzględnione niezależnie od pochodzenia.
  • Typ transakcji –– w tym polu użytkownik określa typy transakcji, który ma być uwzględniony. Można wybrać pojedyncze lub wszystkie typy.
  • Data powstania –– użytkownik wpisuje datę powstania pozycji. Brak wskazania oznacza, że zostaną uwzględnione wszystkie pozycje niezależnie od tej daty.
  • Okres powstania –– użytkownik podaje okresy powstania pozycji, które mają zostać przetworzone. Brak wartości oznacza brak ograniczeń.
  • Blokada –– użytkownik określa rodzaj blokady, który ma być brany pod uwagę przy przetwarzaniu pozycji. Dostępne wartości:
    • (wszystkie)
    • Niezablokowany
    • Zablokowane przez program księgowania
    • Zablokowane ze względu na monitorowanie
    • Zablokowane przez propozycję zapłaty
    • Zablokowane przez opracowanie rozrachunku
    • Zablokowane ze względu na nową wycenę
    • Zablokowane przez zamykanie rozrachunku
    • Zablokowany przez rozliczenie rozrachunku pomiędzy powiązanymi przedsiębiorstwami
  • Blokada rachunek odsetki — jeśli użytkownik chce wybrać tylko rozrachunki zablokowane przez określone przebiegi naliczenia odsetek, wprowadza je tutaj. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną przetworzone niezależnie od przypisanej blokady przez przebieg naliczenia odsetek.
  • Blokada nowej wyceny waluty — jeśli użytkownik chce wybrać tylko rozrachunki zablokowane przez określone przebiegi nowej wyceny waluty, podaje je tutaj. Brak wskazania oznacza, że wszystkie pozycje zostaną przetworzone niezależnie od przypisanej blokady przez przebieg nowej wyceny waluty.

Wynik wydruku

Na stronach tytułowych, jeśli jest to wymagane, zostaną przedstawione kryteria wyboru dla poniższego raportu, aby zapewnić jednoznaczne przypisanie i ocenę wydruku listy. Raport zawiera następujące sekcje:

Nagłówek

W nagłówkach wyświetlane są następujące informacje:

  • Rozrachunki Konta księgowe — ogólna nazwa raportu
  • Tytuł raportu — własny nadany tytuł raportu
  • Comarch ERP Enterprise — nazwa oprogramowani

Pod nagłówkiem znajdują się. oddzielone poziomymi liniami, informacje o wybranych rozrachunkach.

Nagłówki kolumn

W celu objaśnienia danych zawartych w wydruku, w wielowierszowych nagłówkach kolumn znajdują się poniżej opisane pola. Dla lepszej czytelności, rozdzielone gramatycznie nagłówki (czyli składające się z dwóch wierszy) zostały przedstawione w jednym wierszu.

Wiersz 1

Poniżej przedstawiono wartości kolumn z pierwszego wiersza:

  • Numer konta — ta kolumna zawiera numer konta księgowego, którego dane zostały wybrane
  • Numer rozrachunku — ta kolumna zawiera numer rozrachunku, którego dane zostały wybrane
  • Stat. — ta kolumna zawiera aktualny status rozrachunku. Możliwe wartości:
    • Brak zaliczki
    • Żądanie zaliczki
    • Zaliczka
  • Org. — ta kolumna zawiera jednostkę organizacyjną przypisaną do rozrachunku
  • Nr dokumentu — ta kolumna zawiera zewnętrzny numer dokumentu (do 20 znaków), w razie potrzeby z podziałem na wiersze
  • Data księgowania dokumentu — ta kolumna zawiera datę księgowania, w której utworzono rozrachunek
  • Skonto dnia — ta kolumna zawiera datę, do której obowiązuje skonto
  • Skonto % — ta kolumna zawiera wartość procentową skonta
  • Data wymagalności — ta kolumna zawiera datę wymagalności rozrachunku
  • Kwota faktury — ta kolumna zawiera pełną kwotę faktury przypisaną do danego rozrachunku
  • Kwota otwarta — ta kolumna zawiera bieżącą wartość nierozliczoną z uwzględnieniem skonta, zaliczek itd., wraz z oznaczeniem Wn/Ma
Wiersz 2
  • Tekst rozrachunku — ta kolumna zawiera tekst przypisany do rozrachunku
  • Waluta — ta kolumna jest uzupełniana tylko wtedy, gdy waluta rozrachunku różni się od waluty domyślnej
  • Kurs wymiany / EUR — ta kolumna zawiera zastosowany kurs wymiany, jeśli podano inną walutę
  • Kwota faktury — ta kolumna zawiera wartość całkowitą faktury przypisaną do rozrachunku
  • Kwota otwarta — ta kolumna zawiera bieżącą wartość nierozliczoną z uwzględnieniem skonta, zaliczek itd., wraz z oznaczeniem Wn/Ma
Dalsze wiersze danych

W zależności od tego, które opcje zostały zaznaczone na zakładce Ogólne, w wydruku mogą pojawić się dodatkowe wiersze danych.

Analogicznie pojawią się dane, jeśli aktywowane zostaną następujące pola wyboru:

  • Drukuj rozrachunki
  • Drukuj historię rozrachunku
  • Drukuj wiersz konta
  • Drukuj tekst rozrachunku
  • Drukuj notatki rozrachunku
Ogólna suma

W ostatnim wierszu każdego konta saldo jest wykazane w kolumnie dla pól Kwota faktury i Kwota otwarta. Na końcu tabeli znajduje się również saldo całkowite dla wybranych transakcji.

Stopka

Stopka zawiera dane dotyczące firmy, stron oraz wydruku raportu:

  • Nazwa firmy — po lewej stronie drukowana jest nazwa jednostki organizacyjnej
  • Bieżący numer strony — na środku drukowana jest aktualna numeracja strony; w nawiasie widoczna jest całkowita liczba stron raportu
  • Użytkownik i dane czasowe — po prawej stronie drukowane są dane użytkownika oraz data i godzina wygenerowania raportu

Konfiguracja

Aplikacja Raport: Rozrachunki kont księgowych nie wymaga żadnych konkretnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Raport

Poniższy raport dotyczy aplikacji Raport: Rozrachunki kont księgowych:

Raport: Rozrachunki kont księgowych

com.sem.ext.app.fin.reporting.ui.OpenItemsObjectAccountsReportOutput

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Raport: Rozrachunki kont księgowych nie są dostępne uprawnienia specjalne.

Przyporządkowania organizacyjne

Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Aby aplikacja Raport: Rozrachunki kont księgowych była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jednym z następujących obszarów organizacyjnych:

  • Rachunkowość

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Raport: Rozrachunki kont księgowych nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Rozrachunki kont księgowych nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?