Niniejszy artykuł opisuje instrukcję dla aplikacji w tle Ponowne tworzenie historii płatności.
Definicje terminów
Aplikacja w tle — aplikacja, która działa bez interakcji z użytkownikiem. Może zostać uruchomiona poprzez zlecenie przetwarzania, wywołanie lub inną aplikację.
Historia płatności — historia płatności reprezentuje zbiór wartości dla kont osobistych określonych na podstawie porównania danych faktury i płatności. Wartości wynikają z liczby dni, które upłynęły między fakturowaniem a płatnością, a także z ich wagi. Historia płatności jest zawsze wyrażona w liczbie dni. Te wartości statystyczne są wykorzystywane głównie do dwóch zadań. Z jednej strony, są one wykorzystywane w perspektywicznych rozważaniach dotyczących rozrachunków i przepływów pieniężnych, aby móc przewidzieć prawdopodobne rozliczenie rachunków. Z drugiej strony, poprzez chronologiczne rozważenie wartości historii płatności z sąsiadujących okresów czasu i biorąc pod uwagę bieżące warunki płatności, można odczytać trend w zachowaniu płatniczym partnera biznesowego.
Opis aplikacji
Aplikacja w tle Ponowne tworzenie historii płatności umożliwia ponowne określenie historii płatności dla kont osobistych określonej organizacji.
Instrukcje
Poniżej została opisana procedura dotycząca aplikacji w tle Ponowne tworzenie historii płatności.
- Użytkownik otwiera aplikację uruchamianą w tle Ponowne tworzenie historii płatności.
→ Zostaje otwarte okno dialogowe o tej samej nazwie. - Użytkownik wprowadza w zakładce Akcja wymagane dane w dostępnych polach edycyjnych.
- Użytkownik w razie potrzeby zmienia ustawienia tła.
- Użytkownik wybiera w oknie dialogowym przycisk [W tle], aby rozpocząć rekonstrukcję.
Zakładka Akcja
- Organizacja — użytkownik podaje tutaj organizację, dla której konta osobowe mają zostać ponownie przeanalizowane pod kątem historii płatności
Konfiguracja
Aplikacja Ponowne tworzenie historii płatności nie wymaga żadnych konkretnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
- Przyporządkowywania uprawnień
- Konfigurowania definicji działań
- Importu i eksportu danych
Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:
com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.OrderData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Ponowne tworzenie historii płatności nie są dostępne uprawnienia specjalne.
Przyporządkowania organizacyjne
Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.
Aby aplikacja Ponowne tworzenie historii płatności była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jedną z następujących obszarów organizacyjnych:
- Rachunkowość
Funkcje specjalne
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Ponowne tworzenie historii płatności nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.