Funkcja Kredyt odbiorcy opisuje kompleks aplikacji do rezerwowania i przydzielania środków, który umożliwia również aplikacjom innym niż księgowość finansowa wywoływanie informacji o kredycie gotówkowym dla dłużników i rezerwowanie go jako środka płatniczego dla niektórych transakcji.
Aktywacja funkcji Kredyt odbiorcy w aplikacji Konfiguracja automatycznie tworzy kredyt dla dłużników dla tego rozrachunku podczas tworzenia nowego rozrachunku pieniężnych dla dłużnika.
Jeśli w momencie aktywacji funkcji istnieją już rozrachunki pieniężne dla dłużników, te rozrachunki również muszą zostać utworzone jako uznanie dłużnika.
Niniejszy artykuł opisuje procedurę dla aplikacji w tle Inicjalizacja kredytu odbiorcy. Użytkownik musi wywołać aplikację w tle raz dla każdej organizacji, w której aktywował funkcję Kredyt odbiorcy. W każdym przypadku należy to zrobić natychmiast po aktywacji.
Definicje terminów
Aplikacja w tle — aplikacja, która działa bez interakcji z użytkownikiem. Może zostać uruchomiona poprzez zlecenie przetwarzania, wywołanie lub inną aplikację.
Opis aplikacji
Aplikacja w tle Inicjalizacja kredytu odbiorcy służy do późniejszego utworzenia salda należności dla istniejących rozrachunków pieniężnych w określonej organizacji. Przetwarzane są wyłącznie te rozrachunki gotówkowe, które rzeczywiście przedstawiają saldo należności. Oznacza to, że saldo rozrachunku musi być dodatnim saldem Ma lub ujemnym saldem Wn.
Jeśli w tej organizacji aktywowano funkcję Przedpłata, automatycznie następuje również konwersja przyporządkowań przedpłat na kredyt odbiorcy. Funkcja Przedpłata jest w tej organizacji dostępna wyłącznie do odwzorowania danych historycznych.
Procedury
Poniżej została opisana procedura dotycząca aplikacji uruchamianej w tle Inicjalizacja kredytu odbiorcy.
- Użytkownik otwiera aplikację uruchamianą w tle Inicjalizacja kredytu odbiorcy.
→ Zostaje otwarte okno dialogowe o tej samej nazwie - Użytkownik wprowadza na zakładce Akcja wymagane dane w dostępnych polach edycyjnych.
- Użytkownik w razie potrzeby zmienia ustawienia tła.
- Użytkownik wybiera w oknie dialogowym przycisk [W tle].
→ Zostaje uruchomione przetwarzanie, które tworzy saldo należności.
Kredyt odbiorcy dla rozrachunku jest zawsze tworzone w wysokości kwoty źródłowej rozrachunku w jego walucie dokumentu. Jeżeli saldo rozrachunku nie odpowiada już wartości pierwotnej, to dla każdego istniejącego księgowania kompensującego dotyczącego tego rozrachunku zostaje utworzona rezerwacja salda należności oraz przypisanie salda należności. W rezultacie dostępna wartość kredytu odbiorcy odpowiada bieżącemu saldu rozrachunku.
Zakładka Akcja
Pola w szczegółach:
- Organizacja — w tym polu wyświetlana jest organizacja załadowana w momencie uruchomienia. Dla tej organizacji generowany jest wydruk kredyt odbiorcy.
- Dłużnik — w tym polu użytkownik podaje dłużników, dla których mają zostać utworzone kredyty odbiorcy z rozrachunków pieniężnych
- Rozrachunki — w tym polu użytkownik podaje rozrachunki, dla których mają zostać utworzone kredyty odbiorcy
- Środki zaliczki (pole wyboru) — po zaznaczeniu tego pola przetwarzane są rozrachunki pieniężne oznaczone jako zaliczka
- Inne środki (pole wyboru) — po zaznaczeniu tego pola przetwarzane są rozrachunki pieniężne, które nie są oznaczone jako zaliczka
Konfiguracja
Aplikacja Inicjalizacja kredytu odbiorcy nie wymaga żadnych konkretnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
- Przyporządkowywania uprawnień
- Konfigurowania definicji działań
- Importu i eksportu danych
Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:
com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.OrderData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Inicjalizacja kredytu odbiorcy nie są dostępne uprawnienia specjalne.
Przyporządkowania organizacyjne
Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.
Aby aplikacja Inicjalizacja kredytu odbiorcy była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jedną z następujących obszarów organizacyjnych:
- Rachunkowość
Funkcje specjalne
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Inicjalizacja kredytu odbiorcy nie jest dostępna dla partnerów biznesowych