W księgowości finansowej można korzystać z funkcji przeznaczonych dla konkretnych wersji krajowych, które uwzględniają przepisy i wytyczne obowiązujące w danym kraju. W niniejszym artykule opisano rozszerzenie aplikacji Banki zapewniające stałą obsługę dla wersji krajowej Włochy. Rozszerzenie to jest dostępne w widoku Comarch Financials Enterprise Włochy dla organizacji, dla których w aplikacji Konfiguracja aktywowano funkcję Księgowość finansowa dla Włoch w ramach funkcji Księgowość finansowa.
Widok Comarch Financials Enterprise Włochy można wybrać z menu rozwijanego przycisku [Wybierz i organizuj widok].
Rozszerzenie
Za pośrednictwem banków zapewniających stałą obsługę zarządzane są ustawienia dotyczące transakcji płatniczych i automatycznego księgowania bankowego. Dzięki rozszerzeniom można w banku zapewniającym stałą obsługę określić ustawienia dla popularnej we Włoszech formy płatności RIBA. W tym celu w aplikacji Banki zapewniające stałą obsługę dostępna jest dodatkowa zakładka RIBA.
Poniżej opisano tylko funkcje i pola istotne dla rozszerzenia. Szczegółowy opis aplikacji znajduje się w artykule Banki zapewniające stałą obsługę.
Zakładka RIBA
W tej zakładce użytkownik aktywuje bank zapewniający stałą obsługę do obsługi procedury płatności RIBA i definiuje ustawienia importu zapytań o polecenia zapłaty RIBA.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:
- RIBA aktywny (pole wyboru) — po aktywowaniu tego pola odblokowywane są kolejne pola, które są następnie sprawdzane pod kątem poprawności. Zapytania RIBA mogą być przetwarzane tylko dla banków zapewniających stałą obsługę, dla których to pole zostało aktywowane.
- Konto rozliczeniowe RIBA — w definicjach księgowań można określić, z jakiego konta mają być wykonywane zapisy księgowe. Jeśli w definicji księgowania ustawiono pole Konto rozliczeniowe wyciągu bankowego, to zostanie użyte konto rozliczeniowe RIBA wskazane w tym polu.
- Ścieżka RIBA — za pomocą pomocy wartości użytkownik wybiera domyślną ścieżkę, pod którą ma być zapisany plik do importu lub eksportu. Oprócz katalogów typu kstore można tutaj podać również przestrzenie robocze (np. ścieżki sieciowe). Szczegółowe informacje na temat przestrzeni roboczych znajdują się w artykule Panel System: Obszar roboczy.
- Zmień/usuń nazwę pliku importu – ustawienie w tym polu umożliwia np. usunięcie pliku importu po zakończeniu importu. Dostępne są następujące opcje:
- Bez zmian – po zakończeniu importu plik importu zostaje przeniesiony do folderu kopii zapasowej, a jego nazwa pozostaje bez zmian
- Zmień nazwę (rozszerz za pomocą daty) – po zakończeniu importu plik zostaje przeniesiony do folderu kopii zapasowej i automatycznie otrzymuje znacznik czasu (data + godzina importu) jako dodatek do nazwy. W przypadku istnienia plików o tej samej nazwie, są one wcześniej oznaczane sufiksem _nnnn, gdzie nnnn to czterocyfrowa liczba z wiodącymi zerami, zaczynająca się od 0001
- Usuń – po zakończeniu importu plik importu zostaje automatycznie usunięty
Tabela Grupy definicji księgowań
Za pomocą przycisku [Pokaż/Ukryj] można wyświetlić tabelę grup definicji księgowań. W tej tabeli można przypisać grupy definicji księgowań do banku własnego. W grupie definicji księgowań można zebrać kilka definicji księgowań. Przypisując grupę definicji księgowań, określa się, które definicje księgowań mogą być używane przez bank zapewniający stałą obsługę w funkcji RIBA dla dostawców.
- Grupa definicji księgowań — w tym polu należy wprowadzić grupę definicji księgowań, która może być używana do księgowań z tym bankiem zapewniającym stałą obsługę
- Oznaczenie — oznaczenie jest dodatkową nazwą obiektu. Znaczące nazwy ułatwiają użytkownikowi wyszukiwanie. Nazwa jest dowolna i może być wieloznaczna, co oznacza, że kilka obiektów może mieć tę samą nazwę. Zaleca się nadawanie różnych nazw.