Zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie produktów, producenci są zobowiązani do wyeliminowania zagrożeń dla bezpieczeństwa stwarzanych przez produkty wprowadzane przez nich na rynek. W tym celu producent ma do dyspozycji m. in. następujące środki:
- Odbieranie produktów z pośredniego łańcucha handlowego
- Wysyłanie informacji o prawidłowym użytkowaniu produktu
- Zmiana produktów na miejscu u klienta lub w innym miejscu
- Wycofanie produktów w celu ich wymiany lub zwrotu kosztów
Aplikacja Akcje wycofywania produktu służy do planowania, wdrażania i monitorowania tych działań, a tym samym wspiera firmę w zarządzaniu wycofywaniem produktów.
Aplikacja może być wykorzystywana m. in. do określania przez system produktów (specyfikacji), których dotyczy problem, wystawiania pism do klientów i przygotowywania zwrotów wycofanych towarów. Śledzenie specyfikacji jest wykorzystywane do określenia specyfikacji, których dotyczy problem.
Ze względu na dużą liczbę możliwych kroków specyficznych dla firmy i produktu, żadne akcje nie są wykonywane automatycznie w akcji wycofywania, lecz raczej gromadzone są dane o wycofaniu i jego postępach. Na podstawie przeglądu, użytkownik może wykonać określone działania. Ponadto, dane niezbędne do akcji wycofywania produktu do odpowiednich organów są rejestrowane w akcji wycofywania.
W aplikacji Lista: Akcje wycofywania/Klienci można uzyskać dalsze informacje na temat jednego lub więcej wycofań, a w szczególności klientów, których one dotyczą. Ponadto można wykonywać akcje dla wielu wycofań.
Niniejszy dokument opisuje strukturę aplikacji Akcje wycofywania produktu. Użytkownik dowie się również, np. jakie akcje są dostępne i co oznaczają statusy akcji wycofywania.
Instrukcje dotyczące postępowania z wycofywaniami, np. jak rejestrować lub przetwarzać akcje wycofywania, można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Akcje wycofywania produktu.
Definicje terminów
Akcja wycofywania — akcja wycofywania produktów z rynku jest centralną aplikacją do zarządzania wycofywaniem produktów z rynku. Akcja wycofywania jest wykorzystywana do określenia, które specyfikacje artykułu mają zostać wycofane z łańcucha dostaw oraz w jakiej ilości i przez jakich klientów. Ponadto, w akcji wycofywania gromadzone są również informacje o postępach wycofania.
Śledzenie specyfikacji — w niektórych branżach niezbędne są informacje dotyczące specyfikacji materiałów, wykorzystywanych w produkcji (śledzenie partii z datą przydatności). W przypadku wycofania artykułu z rynku, konieczne może być ustalenie, którym klientom sprzedano określoną specyfikację. Śledzenie specyfikacji dostarcza informacji zarówno na temat pochodzenia specyfikacji (np. przyjęcie towarów lub produkcja), jak i ich zastosowanie (np. zastosowanie produkcyjne lub wydanie klientom itp).
Status kontroli jakości — status kontroli jakości można zdefiniować dla poziomu magazynu i strefy magazynowej, a równolegle także dla poziomu specyfikacji. Zapasy mogą być analizowane i wykorzystywane zgodnie ze statusem kontroli jakości. Jeśli status kontroli jakości na poziomie magazynu i status kontroli jakości na poziomie specyfikacji pokrywają się, w każdym przypadku obowiązuje mniej korzystny status kontroli jakości.
Zwrot od klienta — oznacza dokument oraz proces w systemie ERP. Proces ten obejmuje zwrot towaru uprzednio dostarczonego klientowi. W tym przypadku proces ten może rozpocząć się od powiadomienia o zwrocie klienta, aby dokument Zwrot od klienta mógł zostać utworzony przed zwrotem lub w momencie odbioru towaru. Zazwyczaj zwracane towary nie mogą być odsprzedawane jako nowe. W związku z tym, przy odbiorze towarów przeprowadzana jest kontrola jakości, w której ponownie wysłane produkty można sklasyfikować jako produkty drugiego gatunku lub odpad.
Proces
Akcja wycofywania produktu odbywa się w następujących krokach:
- Utworzenie podstawy akcji wycofywania produktu.
- Ręczne utworzenie pozycji specyfikacji.
- Tworzenie pozycji.
- Wykluczenie lub, w razie potrzeby, uwzględnienie pozycji specyfikacji lub pozycji klienta.
- Otwarcie akcji wycofywania produktu.
- Poinformowanie organów odpowiedzialnych.
- Tworzenie pism do klientów.
- W razie potrzeby, ustawianie statusu klienta.
- Generowanie zwrotów od klientów.
- W razie potrzeby, uzupełnianie pozycji specyfikacji lub klienta.
- Zakończenie akcji wycofywania produktu.
Opis aplikacji
Aplikacji Akcje wycofywania produktu można używać do wprowadzania akcji wycofywania i definiowania towarów, które mają zostać wycofane przez klientów w ramach akcji wycofywania. System może m. in. określać specyfikacje, których dotyczy wycofywanie, wysyłać pisma do klientów i generować zwroty od klientów dla wycofanych produktów. Aplikacji można również użyć przeglądania statusu wycofywania i wprowadzenia danych wymaganych do akcji wycofywania odpowiednim organom.
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
Nagłówek zawiera pola, które jednoznacznie identyfikują akcję wycofywania. Dalsze dane można znaleźć w następujących zakładkach:
- Zakładka Ogólne
- Zakładka Parametry tworzenia pozycji
- Zakładka Zwroty od klientów
Pola identyfikacji
- Numer — w tym polu wprowadzany jest unikalny identyfikator akcji wycofywania jest wprowadzany. Składa się on z dwóch elementów: rodzaju akcji wycofywania w pierwszym polu i numeru akcji wycofywania w drugim polu. Użyty rodzaj akcji wycofywania wraz z numerem akcji wycofywania służą do identyfikacji akcji wycofywania.
- Rodzaj akcji wycofywania — użytkownik wybiera rodzaj akcji wycofywania dla akcji wycofywania, które chciałby wprowadzić lub edytować. Po zapisaniu nowej akcji wycofywania nie można już zmienić jego rodzaju.
- Numer akcji wycofywania — numer akcji wycofywania jest generowany automatycznie przez system na podstawie schematu numeracji zdefiniowanego w rodzaju akcji wycofywania. Nie można go przypisać ręcznie. W razie potrzeby użytkownik wprowadza numer akcji wycofywania, którą chciałby edytować, jako cechę wyboru.
- Status — wyświetlane są informacje o stanie akcji wycofywania. Możliwe wartości to:
- Zarejestrowany
- W trakcie generowania pozycji
- Pozycje wygenerowane
- Otwarte
- Zakończone
Znaczenie wartości statusu wyjaśniono w sekcji Status i zmiany statusu.
- Oznaczenie — oznaczenie służy jako dodatkowa cecha identyfikacyjna. Może składać się z dowolnie wybranego tekstu. Użytkownik wprowadza znaczącą i, jeśli to możliwe, jednoznaczną nazwę, aby ułatwić wyszukiwanie.
Zakładka Ogólne
Zakładka Ogólne zawiera między innymi daty, a także specyfikacje i obliczone wartości wyniku akcji wycofywania produktu.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól zakładki:
- Data utworzenia — w tym polu wyświetlana jest data pierwszego zapisania akcji wycofywania jest wyświetlana. Daty tej nie można zmienić.
- Data wygenerowania — w tym polu wyświetlana jest data wykonania akcji [Generuj pozycje]. Daty tej nie można zmienić.
- Data otwarcia — w tym polu wyświetlana jest data wykonania akcji [Otwórz]. Daty tej nie można zmienić.
- Data zakończenia — w tym polu wyświetlana jest data wykonania akcji [Zakończ]. Daty tej nie można zmienić.
- Stopień ryzyka — po przeprowadzeniu oceny ryzyka należy wybrać stopień ryzyka dla akcji wycofywania. Stopień ryzyka wpływa np. na postępowanie z niebezpiecznymi towarami i stanowi podstawę do podejmowania decyzji dotyczących dalszych środków. Możliwe poziomy ryzyka są rejestrowane w aplikacji Stopnie ryzyka w akcji wycofywania produktu.
- Obsługujący — w tym polu można wprowadzić pracownika wewnętrznego jako osobę kontaktową dla wycofania wewnętrznego. Musi on być wprowadzony jako partner z rolą Pracownik i przynależnością Wewnętrzny, a zatem musi być przypisany do własnej firmy.
- Wartość docelowa — w tym polu należy wartości procentowej, aby określić, ile wycofanych towarów należy zwrócić lub oznaczyć jako zakończone
- Realizacja celu — w tym polu wartość procentowa pokazuje, ile towarów do wycofania zostało zwróconych lub oznaczonych jako ukończone. Wartość ta jest obliczana na podstawie docelowych wartości realizacji pozycji.
- Wskaźnik zwrotu — w polu Wskaźnik zwrotu wyświetlana jest łączna wartość wskaźników zwrotu z pozycji. Wskaźnik zwrotu pozycji jest obliczany na podstawie dostarczonej i zwróconej ilości pozycji dostawy.
- Firma — to pole wyświetla firmę przypisaną do organizacji, dla której wprowadzono wycofanie. Akcja wycofywania produktu jest przeprowadzana dla firmy.
Zakładka Parametry tworzenia pozycji
Zakładka Parametry tworzenia pozycji zawiera parametry tworzenia pozycji, które można wykorzystać do ograniczenia zakresu akcji wycofywania.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól zakładki:
- Organizacja sprzedaży — akcję wycofywania można ograniczyć do towarów, które zostały dostarczone do klientów określonej organizacji sprzedaży. Określona organizacja sprzedaży jest brana pod uwagę przy automatycznym określaniu klientów, których dotyczy akcja [Generuj pozycje]. W razie potrzeby, użytkownik wprowadza organizację sprzedaży. Organizację sprzedaży można zmienić, jeśli nie utworzono jeszcze żadnych pozycji. W środowisku jednofirmowym bez uprawnień do treści, organizacja sprzedaży jest zawsze organizacją główną.
- Kraj — wycofywanie może być ograniczone do towarów, które zostały dostarczone do klientów z określonego kraju. Uwzględniany jest adres w dokumentach dostawy. Określony kraj jest brany pod uwagę przy automatycznym określaniu klientów, których dotyczy akcja [Generuj pozycje]. W razie potrzeby, użytkownik wprowadza identyfikator danego kraju. Kraj można zmienić, jeśli nie utworzono jeszcze żadnych pozycji.
- Od daty dostawy — wycofywanie może być ograniczone do towarów, które zostały dostarczone w określonym okresie. W tym celu brana jest pod uwagę data zaksięgowania transakcji magazynowej rozchodu. Data wprowadzona w tym polu jest brana pod uwagę, gdy dane dostawy są automatycznie określane przez akcję [Generuj pozycje]. W razie potrzeby, użytkownik wprowadza w polu datę rozpoczęcia okresu. Okres obejmuje wprowadzoną datę.
- Do daty dostawy — wycofywanie może być ograniczone do towarów, które zostały dostarczone w określonym okresie. W tym celu brana jest pod uwagę data zaksięgowania transakcji magazynowej rozchodu. Data wprowadzona w tym polu jest brana pod uwagę, gdy dane dostawy są automatycznie określane przez akcję [Generuj pozycje]. W razie potrzeby, użytkownik wprowadza w polu datę rozpoczęcia okresu. Okres obejmuje wprowadzoną datę.
Zakładka Zwroty od klientów
Zakładka Zwroty od klientów zawiera domyślne wartości generowania zwrotów od klientów.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól zakładki:
- Rodzaj zwrotu od klienta — użytkownik wprowadza rodzaj zwrotu od klienta, z którym generowane są zwroty od klientów dla wycofywanych towarów. Rodzaj zwrotu od klienta określony w rodzaju akcji wycofywania jest używany jako wartość domyślna. Pole jest dostępne tylko wtedy, gdy funkcja Zwroty od klientów jest aktywna zarówno dla organizacji głównej, jak i dowolnej organizacji sprzedaży określonej w aplikacji Konfiguracja, w ramach głównej funkcji Sprzedaż.
- Powód zwrotu — wybierając klasyfikację powodów zwrotu od klienta, użytkownik określa powód zwrotu, który będzie używany jako wartość domyślna dla pozycji zwrotu od klienta generowanych dla wycofanych towarów. Powód zwrotu może być zawsze określony. To, czy powód zwrotu jest wymagany, jest zdefiniowane w rodzaju zwrotu od klienta. Pole jest dostępne tylko wtedy, gdy funkcja Zwroty od klientów jest aktywna zarówno dla organizacji głównej, jak i dowolnej organizacji sprzedaży określonej w aplikacji Konfiguracja, w ramach głównej funkcji Sprzedaż.
- Dostarczenie towaru — należy użyć tego pola, aby określić, czy artykuły są dostarczane lub odbierane od klienta w przypadku zwrotów od klientów, generowanych dla wycofanych towarów. Zdefiniowane ustawienie jest wartością domyślną dla pozycji zwrotów od klientów, które są generowane dla wycofanych towarów. Do wyboru są następujące ustawienia:
- Przez klienta — to ustawienie jest używane, jeśli klient sam zwraca towary. To ustawienie jest istotne dla późniejszego ręcznego lub automatycznego przyporządkowania pozycji przyjęcia towaru do pozycji zwrotu od klienta.
- Odbiór u klienta — jeśli towary mają zostać odebrane od klienta, wówczas zostało wydane oświadczenie o zwrocie towaru przez klienta.
Pole jest dostępne tylko wtedy, gdy funkcja Zwroty od klientów jest aktywna zarówno dla organizacji głównej, jak i dowolnej organizacji sprzedaży określonej w aplikacji Konfiguracja, w ramach głównej funkcji Sprzedaż.
- Preferowane działanie — należy użyć tego pola, aby zdefiniować działanie żądane przez klienta dla zwrotów od klientów, generowanych dla wycofanych towarów. Możliwe preferowane działania są zdefiniowane w klasyfikacji zwrotów od klientów. Zdefiniowane ustawienie jest domyślną wartością miary, która ma być używana w przyporządkowanych przyjęć towaru dla pozycji zwrotu od klienta. Pole jest dostępne tylko wtedy, gdy funkcja Zwroty od klientów jest aktywna zarówno dla organizacji głównej, jak i dowolnej organizacji sprzedaży określonej w aplikacji Konfiguracja, w ramach głównej funkcji Sprzedaż.
- Tekst podstawowy zwrotu — w tym polu można wprowadzić tekst uzupełniający powód zwrotu dla zwrotów od klientów, generowanych dla wycofanych towarów. To, czy tekst powodu zwrotu jest wymagany, jest zdefiniowane w klasyfikacji powodu zwrotu od klienta. Pole jest dostępne tylko wtedy, gdy funkcja Zwroty od klientów jest aktywna zarówno dla organizacji głównej, jak i dowolnej organizacji sprzedaży określonej w aplikacji Konfiguracja, w ramach głównej funkcji Sprzedaż.
Obszar roboczy
Obszar roboczy aplikacji Akcje wycofywania produktu składa się z trzech zakładek, z których każda zawiera specyfikację, klientów i pozycje dostawy, których dotyczy akcja wycofywania.
Zakładka Specyfikacje
Zakładka Specyfikacje zawiera pozycje z artykułami posiadającymi specyfikację, na które ma wpływ wycofywanie. Pozycje specyfikacji są najpierw rejestrowane lub dodawane ręcznie. Następnie system wykorzystuje akcję związaną z aplikacją [Generuj pozycje], aby określić odpowiednie specyfikacje i dodać je jako dodatkowe pozycje.
Użytkownik może wykluczyć specyfikacje z akcji wycofywania, oznaczyć je jako ukończone lub zmienić ich status kontroli jakości. Więcej informacji można znaleźć w sekcji Specyfikacje: Akcje.
Edytor pozycji nie jest dostępny.
Specyfikacje: Tabela pozycji
Poniżej znajduje się opis kolumn tabeli pozycji:
- Typ pozycji — symbol w kolumnie Typ pozycji wskazuje, czy jest to ręcznie wprowadzona pozycja specyfikacji, czy pozycja specyfikacji wygenerowana przez system
- Artykuł — ta kolumna zawiera numer artykułu posiadającego specyfikację. W nowo wprowadzonym wierszu użytkownik wprowadza numer artykułu, którego specyfikacja ma zostać wycofana.
- Specyfikacja — ta kolumna zawiera numer specyfikacji, która została dodana ręcznie lub automatycznie w wierszu tabeli. Użytkownik wprowadza numer specyfikacji, która ma zostać w nowo wprowadzonym wierszu.
- EAN (European Article Numbering) — w tej kolumnie wyświetlany jest Europejski Numer Artykułu (EAN) artykułu posiadającego specyfikację
- Status kontroli jakości — w tej kolumnie wyświetlany jest status kontroli jakości specyfikacji. Status kontroli jakości specyfikacji można zmienić w akcji wycofywania za pomocą akcji na pasku narzędzi tabeli.
- Zablokowane — ta kolumna pokazuje całkowitą ilość specyfikacji ze statusem kontroli jakości Zablokowane, której właścicielem jest firma przeprowadzająca akcję wycofywania
- W kwarantannie — ta kolumna pokazuje całkowitą ilość specyfikacji ze statusem kontroli jakości W kwarantannie, której właścicielem jest firma przeprowadzająca akcję wycofywania
- Zwolnione — ta kolumna pokazuje całkowitą ilość specyfikacji ze statusem kontroli jakości Zwolnione, której właścicielem jest firma przeprowadzająca akcję wycofywania
- Zarezerwowane na stałe — ta kolumna pokazuje całkowitą ilość wszystkich rezerwacji specyfikacji i zarezerwowanych zapasów specyfikacji, których właścicielem jest firma przeprowadzająca akcję wycofywania. Ilość większa od zera wskazuje na otwarte dostawy, które muszą zostać anulowane, aby zapobiec dostawie wadliwych towarów.
- Dostarczone — ta kolumna pokazuje całkowitą ilość produktów dostarczonych klientom. Pod uwagę brane są dostawy do klientów organizacji sprzedaży, które należą do firmy przeprowadzającej akcję wycofywania. Ilość jest wyświetlana dopiero po wygenerowaniu pozycji wycofywania. Wskaźnik zwrotów jest obliczany na podstawie ilości dostarczonej i ilości zwróconej.
- Zwrócone — ta kolumna pokazuje całkowitą ilość specyfikacji, które zostały już zwrócone. Uwzględniane są nie anulowane przyjęcia towarów ze zwrotów od klientów, których odbiorca dostawy należy do firmy przeprowadzającej akcję wycofywania. Wskaźnik zwrotu jest obliczany na podstawie ilości dostarczonej i ilości zwróconej.
- Niezwrócone — ta kolumna pokazuje liczbę specyfikacji, które klient musi jeszcze zwrócić.
- Wskaźnik zwrotów — w tej kolumnie wartość procentowa pokazuje, ile z wycofanych specyfikacji zostało zwróconych. Wartość jest obliczana na podstawie dostarczonej i zwróconej ilości pozycji dostawy.
- Status wysyłki zwrotnej — ta kolumna pokazuje, czy i w jakim zakresie wycofywana specyfikacja została zwrócona przez klienta. Możliwe wartości to:
- Dostarczone — specyfikacja została dostarczona do klienta i nie wygenerowano jeszcze żadnego zwrotu od klienta
- Oczekiwany zwrot — specyfikacja została dostarczona do klientów, wygenerowano zwrot od klienta, który nie został anulowany. Przychodząca ilość zwrotu klienta wynosi zero.
- Częściowo zwrócone— specyfikacja została dostarczona do klientów, wygenerowano zwrot od klienta i nie został on anulowany. Przychodząca ilość zwrotu klienta nie jest równa zero i nie odpowiada ilości zwrotu.
- Całkowicie zwrócone — specyfikacja została dostarczona do klientów i wygenerowano zwrot od klienta. Otrzymana ilość zwrotu od klienta odpowiada ilości zwrotu lub pozycja zwrotu od klienta została anulowana lub odbiór został zakończony ręcznie.
- Anulowane — specyfikacja została dostarczona do klientów, po czym wszystkie dostawy zostały anulowane
- Niedostarczone — specyfikacje nie zostały dostarczone do klientów i dlatego nie zostaną zwrócone.
- Zrealizowane — ta kolumna zawiera liczbę specyfikacji, które zostały uzupełnione ręcznie poprzez uzupełnienie pozycji specyfikacji lub powiązanej pozycji klienta
- Realizacja celu — w tej kolumnie wartość procentowa jest używana do wyświetlania postępu wycofywania specyfikacji. Jeśli pozycja została wypełniona ręcznie, wartość wynosi 100%. W przeciwnym razie, wartość odpowiada wskaźnikowi zwrotu.
- Ogólny status — symbol w kolumnie Ogólny status wskazuje, czy dana specyfikacja ma zostać wycofana, czy została wykluczona lub zakończona
Przycisk [Otwarte]
Aktywując przycisk [Otwarte], wyświetlane są tylko te pozycje, które nie zostały wykluczone z akcji wycofywania i które nie zostały jeszcze zakończone.
Pole wyszukiwania Status wysyłki zwrotnej
Użytkownik może ograniczyć liczbę wyświetlanych ilości, wybierając status wysyłki zwrotnej.
Specyfikacje: Akcje
Pasek narzędzi tabeli zawiera standardowe akcje, których objaśnienia znajdują się w instrukcji obsługi. Ponadto, w zakładce Specyfikacje dostępne są następujące akcje:
- Akcje mające na celu zmianę statusu kontroli jakości:
- [Blokuj]
- [Przenieś do kwarantanny]
- [Zwolnij]
Zmiana statusu jest przeprowadzana przez odpowiednie serwery logistyki magazynowej z opóźnieniem czasowym.
- Specyfikacje: Akcja [Zakończ]
- Specyfikacje: Akcja [Odłącz]
- Specyfikacje: Akcja [Dołącz]
Specyfikacje: Akcja [Zakończ]
Użytkownik może użyć akcji [Zakończ], aby określić dla wybranych klientów, że nie mają być uwzględnieni w tej i kolejnych akcjach wycofania. Aby to zrobić, należy wprowadzić powód zakończenia, który jest następnie wyświetlany w tooltipie symbolu stanu dla tej pozycji.
Pozycje klientów otrzymują status Zakończone. W kolejnych akcjach wycofania klienci nie są uwzględniani w automatycznym tworzeniu pozycji.
W wyniku tej akcji wszystkie pozycje dostawy do klienta również otrzymują status Zakończone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód ukończenia pozycji dostawy: Wycofywanie od klienta {Numer klienta} ({Nazwa}) zakończone ręcznie.
Jeśli wszystkie pozycje klienta związane ze specyfikacją zostały ukończone, powiązana pozycja specyfikacji również otrzymuje status Zakończone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód ukończenia dla pozycji biegłości: Ręczna realizacja wycofania od wszystkich zainteresowanych klientów.
Przykładowo, użytkownik może użyć akcji dla klientów, którzy zakończyli działalność i nie można się już z nimi skontaktować.
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy akcja wycofania ma status Otwarte, a aplikacja jest w trybie Wyświetlanie. Akcja nie może być wykonana dla pozycji o statusie Wyłączone.
Akcji nie można cofnąć.
Specyfikacje: Akcja [Odłącz]
Użytkownik może użyć akcji [Odłącz], aby określić, że wybrane pozycje nie powinny być uwzględnione w tej akcji wycofywania. Aby to zrobić, należy wprowadzić powód wyłączenia, który jest następnie wyświetlany w tooltipie ikony stanu elementu.
Pozycje klientów otrzymują status Wyłączone. Klienci ci są ponownie uwzględniani w kolejnych akcjach wycofywania podczas automatycznego tworzenia pozycji.
W wyniku tej akcji wszystkie pozycje dostawy do tego klienta również otrzymują status Wyłączone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód wykluczenia pozycji dostawy: Klient [numer (nazwa)] wyłączony ręcznie.
Jeśli wszystkie pozycje dostawy specyfikacji są wykluczone, odpowiednia pozycja specyfikacji również otrzymuje status Wyłączone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód wyłączenia dla tej pozycji specyfikacji: Ręczne wykluczenie wszystkich powiązanych klientów.
Oprócz powodu wyłączenia, zapisywany jest również użytkownik wykonujący akcję oraz czas jej wykonania.
Użytkownik może użyć tej akcji, jeśli np. chciałby włączyć klienta do innej akcji wycofywania.
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy akcja wycofywania ma status Pozycje wygenerowane, a aplikacja jest w trybie Wyświetlanie.
Specyfikacje: Akcje [Dołącz]
Użytkownik może użyć akcji [Dołącz], aby określić dla wybranych pozycji w statusie Wyłączone, że mają one zostać ponownie uwzględnione w powiązanej akcji wycofywania.
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy akcja wycofywania ma status Pozycje wygenerowane.
Zakładka Klienci
Zakładka Klienci zawiera tabelę pozycji z klientami, których dotyczy akcja wycofywania, ponieważ otrzymali towary, które mają zostać wycofane. Pozycje klientów są generowane automatycznie przez system za pomocą akcji związanej z aplikacją [Generuj pozycje].
Użytkownik może wykluczyć klientów z akcji wycofywania produktu lub oznaczyć ją jako zakończoną. Może on również generować pisma do klientów i przygotowywać np. ich zwroty. Więcej informacji można znaleźć w sekcji Klienci: Akcje.
Poza statusem nie można edytować danych pozycji. Edytor pozycji nie jest dostępny.
Klienci: Tabela pozycji
Poniżej znajduje się szczegółowy opis kolumn:
- Klient — ta kolumna zawiera dane identyfikacyjne klienta, od którego mają zostać pobrane specyfikacje
- Nazwa klienta — ta kolumna zawiera nazwę klienta, od którego mają zostać wycofane specyfikacje
- Typ partnera — symbol w tej kolumnie wskazuje, czy klient jest organizacją, osobą czy pseudo-partnerem
- Odbiorca końcowy — pole wyboru w tej kolumnie wskazuje, czy klient jest używany jako odbiorca końcowy. Kolumna jest dostępna tylko wtedy, gdy funkcja Ceny detaliczne jest aktywna dla klienta w aplikacji Konfiguracja w ramach głównej funkcji Sprzedaż.
- Kraj — ta kolumna pokazuje identyfikator kraju z adresu dostawy klienta
- Język korespondencyjny — ta kolumna pokazuje identyfikację języka korespondencji z danych podstawowych klienta. Wybierając szablon dokumentu do stworzenia pisma do klienta, należy wziąć pod uwagę język korespondencji klienta.
- Organizacja sprzedaży — ta kolumna zawiera identyfikator organizacji, która dostarczyła klientowi towary do wycofania. Organizacja sprzedaży jest wykorzystywana np. do obsługi zwrotów od klientów.
- Data utworzenia pisma do klienta — w tej kolumnie wyświetlana jest data ostatniego utworzenia pisma do klienta
- Wskaźnik zwrotów — w tej kolumnie wartość procentowa pokazuje, ile z wycofywanych specyfikacji zostało zwróconych przez klienta. Wartość jest obliczana na podstawie dostarczonej i zwróconej ilości pozycji dostawy należących do klienta.
- Status wysyłki zwrotnej — ta kolumna pokazuje, czy i w jakim zakresie wycofane specyfikacje zostały zwrócone przez klienta. Możliwe wartości to:
- Dostarczone — specyfikacje zostały dostarczone do klienta i nie wygenerowano jeszcze żadnego zwrotu od klienta
- Oczekiwane zwroty — specyfikacje zostały dostarczone do klienta, wygenerowano zwrot od klienta, który nie został anulowany. Przychodząca ilość zwrotu klienta wynosi zero.
- Częściowo zwrócone — specyfikacje zostały dostarczone do klienta, wygenerowano zwrot od klienta, który nie został anulowany. Przychodząca ilość zwrotu klienta nie jest równa zero i nie odpowiada ilości zwrotu.
- Całkowicie zwrócone — specyfikacje zostały dostarczone do klienta i został wygenerowany zwrot od klienta. Przychodząca ilość zwrotu klienta odpowiada ilości zwrotu lub pozycja zwrotu klienta została anulowana lub odbiór został zakończony ręcznie.
- Anulowane — specyfikacje zostały dostarczone do klienta, po czym wszystkie dostawy zostały anulowane
- Realizacja celu — w tej kolumnie postęp wycofywania dla tego klienta jest wyświetlany z wartością procentową. Jeśli pozycja została ukończona ręcznie, wartość wynosi 100%. W przeciwnym razie wartość odpowiada wskaźnikowi zwrotu.
- Status klienta — ta kolumna wyświetla status, który został przypisany do klienta za pomocą akcji [Ustaw status klienta]. Możliwe wartości statusu są rejestrowane w aplikacji Status klienta akcji wycofywania. Więcej informacji można znaleźć w sekcji Klienci: Akcje.
- Ogólny status — symbol w tej kolumnie wskazuje, czy specyfikacja dostarczona klientowi ma zostać wycofana, czy została wykluczona lub zakończona
Przycisk [Bez powiadomień]
Aktywacja przycisku [Bez powiadomień] spowoduje wyświetlenie tylko tych pozycji klienta, dla których nie wygenerowano pisma do klienta.
Przycisk [Otwarte]
Po aktywowaniu przycisku [Otwarte] wyświetlane są tylko te pozycje, które nie zostały wykluczone z akcji wycofywania i które nie zostały zakończone.
Pole wyszukiwania Status wysyłki zwrotnej
Użytkownik może ograniczyć liczbę wyświetlanych pozycji, wybierając status zwrotu.
Klienci: Działania
Pasek narzędzi tabeli zawiera standardowe akcje, których objaśnienia znajdują się w instrukcji obsługi. Ponadto, w zakładce Klienci dostępne są następujące akcje:
- Klienci: Akcja [Utwórz pismo do klienta]
- Klienci: Akcja [Ustaw status klienta]
- Klienci: Akcja [Utwórz zwroty od klienta]
- Klienci: Akcja [Zakończ]
- Klienci: Akcja [Odłącz]
- Klienci: Akcja [Dołącz]
Klienci: Akcja [Utwórz pismo do klienta]
Akcja [Utwórz pismo do klienta] służy do utworzenia dokumentu w aplikacji Dokumenty w obszarze Zarządzanie dokumentami i powiązania go z akcją wycofywania. W tym celu należy m. in. określić szablon dokumentu. Plik dokumentu jest generowany automatycznie dla wybranych pozycji klienta na podstawie szablonu dokumentu.
Wybrani klienci są również powiązani z dokumentem i przyjęci jako adresaci dokumentu.
Użytkownik może również użyć tej akcji do utworzenia korespondencji seryjnej i wiadomości e-mail z korespondencją seryjną. W tym celu należy użyć szablonu dokumentu połączonego z szablonem korespondencji seryjnej programu Microsoft® Word lub szablonu wiadomości e-mail z polami korespondencji seryjnej. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Dokumenty.
Po wykonaniu akcji otwierane jest okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Nazwa dokumentu — nazwa służy jako dodatkowy identyfikator. Może składać się z dowolnie wybranego tekstu. Użytkownik wprowadza wyróżniającą i, jeśli to możliwe, unikalną nazwę, aby ułatwić wyszukiwanie.
- Rodzaj dokumentu — użytkownik wybiera rodzaj dokumentu, który ma zostać utworzony
- Szablon dokumentu — użytkownik wybiera dokument, który będzie używany jako szablon dla tworzonego dokumentu. Jeśli pole pozostanie puste, użyty zostanie szablon rodzaju dokumentu. Jeśli w rodzaju dokumentu nie określono szablonu dokumentu, wówczas należy wybrać szablon.
- Typ osoby do kontaktu — użytkownik wybiera typ relacji partnerskiej, za pomocą której osoba kontaktowa jest określana w danych adresata dokumentu. Jeśli nie można określić osoby kontaktowej na podstawie wybranego typu, klient nie jest dodawany do dokumentu jako adresat, a jedynie jako łącznik.
Klienci: Akcja [Ustaw status klienta]
Użytkownik może użyć akcji [Ustaw status klienta], aby przypisać status do wybranych klientów, który opisuje np. stan komunikacji z klientem. Możliwe wartości statusu zostały wcześniej zapisane w aplikacji Status klienta akcji wycofywania.
Klienci: Akcja [Utwórz zwroty od klienta]
Akcja [Utwórz zwroty od klienta] służy do utworzenia zwrotu od klienta z odniesieniem do dokumentów dostawy dla wybranych pozycji klienta. Warunkiem wstępnym jest to, że pozycja klienta nie jest jeszcze powiązana z pozycją zwrotu od klienta i nie została wykluczona z akcji wycofywania ani uzupełniona ręcznie.
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy funkcja Zwroty od klientów jest aktywna dla klienta w aplikacji Konfiguracja w ramach głównej funkcji Sprzedaż.
Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Status klienta akcji wycofywania.
Klienci: Akcja [Zakończ]
Użytkownik może użyć akcji [Zakończ], aby określić dla wybranych klientów, że nie mają być uwzględnieni w tej i kolejnych akcjach wycofania. Aby to zrobić, należy wprowadzić powód zakończenia, który jest następnie wyświetlany w tootlipie symbolu stanu dla tej pozycji.
Pozycje klientów otrzymują status Zakończone. W kolejnych akcjach wycofania klienci nie są uwzględniani w automatycznym tworzeniu pozycji.
W wyniku tej akcji wszystkie pozycje dostawy do klienta również otrzymują status Zakończone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód ukończenia pozycji dostawy: Wycofywanie od klienta {Numer klienta} ({Nazwa}) zakończone ręcznie.
Jeśli wszystkie pozycje klienta związane ze specyfikacją zostały ukończone, powiązana pozycja specyfikacji również otrzymuje status Zakończone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód ukończenia dla pozycji biegłości: Ręczna realizacja wycofania od wszystkich zainteresowanych klientów.
Przykładowo, użytkownik może użyć akcji dla klientów, którzy zakończyli działalność i nie można się już z nimi skontaktować.
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy akcja wycofania ma status Otwarte, a aplikacja jest w trybie Wyświetlanie. Akcja nie może być wykonana dla pozycji o statusie Wyłączone.
Akcji nie można cofnąć.
Klienci: Akcja [Odłącz]
Użytkownik może użyć akcji [Odłącz], aby określić, że wybrane pozycje nie powinny być uwzględnione w tej akcji wycofywania. Aby to zrobić, należy wprowadzić powód wyłączenia, który jest następnie wyświetlany w tooltipie ikony stanu elementu.
Pozycje klientów otrzymują status Wyłączone. Klienci ci są ponownie uwzględniani w kolejnych akcjach wycofywania podczas automatycznego tworzenia pozycji.
W wyniku tej akcji wszystkie pozycje dostawy do tego klienta również otrzymują status Wyłączone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód wykluczenia pozycji dostawy: Klient [numer (nazwa)] wyłączony ręcznie.
Jeśli wszystkie pozycje dostawy specyfikacji są wykluczone, odpowiednia pozycja specyfikacji również otrzymuje status Wyłączone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód wyłączenia dla tej pozycji specyfikacji: Ręczne wykluczenie wszystkich powiązanych klientów.
Oprócz powodu wyłączenia, zapisywany jest również użytkownik wykonujący akcję oraz czas jej wykonania.
Użytkownik może użyć tej akcji, jeśli np. chciałby włączyć klienta do innej akcji wycofywania.
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy akcja wycofywania ma status Pozycje wygenerowane, a aplikacja jest w trybie Wyświetlanie.
Klienci: Akcja [Dołącz]
Użytkownik może użyć akcji [Dołącz], aby określić dla wybranych pozycji w statusie Wyłączone, że mają one zostać ponownie uwzględnione w powiązanej akcji wycofywania.
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy akcja wycofywania ma status Pozycje wygenerowane.
Zakładka Dostawy
Zakładka Dostawy zawiera pozycje ze zlecenia dostawy i pozycje faktur sprzedaży, które zawierają odpowiednie specyfikacje. Pozycje są tworzone automatycznie przez system za pomocą akcji związanej z aplikacją [Generuj pozycje].
Pasek narzędzi tabeli zawiera standardowe akcje, których objaśnienia znajdują się w instrukcji obsługi.
Dane pozycji nie mogą być edytowane. Edytor pozycji nie jest dostępny.
W tabeli wyświetlane są następujące kolumny:
- Typ pozycji — symbole w tej kolumnie wskazuje, czy specyfikacja zawarta w pozycji dostawy została dodana do tego wycofania ręcznie, czy została określona przez system
- Artykuł — ta kolumna wyświetla numer artykułu, którego specyfikacja jest zawarta w pozycji dostawy
- Specyfikacja — ta kolumna wyświetla numer specyfikacji zawartej w pozycji dostawy
- Pozycja dokumentu — w tej kolumnie wyświetlany jest identyfikator pozycji dostawy. Jest to pozycja ze zlecenia dostawy lub z faktury sprzedaży z transakcji magazynowej.
- Organizacja sprzedaży — ta kolumna wyświetla identyfikator organizacji, która dostarczyła klientowi towary do wycofania. Organizacja sprzedaży jest wykorzystywana np. do obsługi zwrotów od klientów.
- Właściciel zapasów — ta kolumna pokazuje identyfikator partnera, który był właścicielem zapasów przed ich sprzedażą klientowi. W przypadku zwrotu przez klienta, towary są zwracane do magazynu właściciela.
- Klient — ta kolumna wyświetla identyfikator partnera klienta, któremu dostarczono towary
- Nazwa klienta — w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa klienta, któremu dostarczono towary
- Dostarczone — w tej kolumnie wyświetlana jest ilość specyfikacji zawartej w pozycji dostawy. Wskaźnik zwrotu jest obliczany na podstawie ilości dostarczonej i ilości zwróconej.
- Zwrócone — ta kolumna pokazuje ilość specyfikacji pozycji dostawy, które zostały już zwrócone. Uwzględniane są nie anulowane przyjęcia towarów ze zwrotów od klientów, których odbiorca dostawy należy do firmy przeprowadzającej akcję wycofywania produktu. Wskaźnik zwrotu jest obliczany na podstawie ilości dostarczonej i ilości zwróconej.
- Wskaźnik zwrotów — w tej kolumnie wartość procentowa pokazuje, ile specyfikacji zawartych w pozycji dostawy zostało zwróconych. Wartość jest obliczana na podstawie dostarczonej i zwróconej ilości elementu dostawy.
- Status wysyłki zwrotnej — ta kolumna pokazuje, czy i w jakim zakresie wycofane specyfikacje zostały zwrócone przez klienta. Możliwe wartości to:
- Dostarczone
- Oczekiwane zwroty
- Częściowo zwrócone
- Całkowicie zwrócone
- Anulowane
- Niedostarczone
- Ogólny status — symbol w tej kolumnie wskazuje, czy specyfikacja dostarczona klientowi ma zostać wycofana, czy została wykluczona lub zakończona
Akcje związane z aplikacją
Akcje [Zapisz], [Usuń], [Weryfikuj] i [Odśwież] standardowego paska przycisków zostały opisane w instrukcji obsługi.
Akcję wycofywania można usunąć tylko wtedy, gdy ma ona status Zarejestrowane lub Utworzone.
Poniżej opisano specjalne działania związane z aplikacją:
- [Dodaj] – akcje
- Akcja [Otwórz]
- Akcja [Zakończ]
- Akcja [Generuj pozycje]
[Dodaj] – akcje
Akcja [Dodaj]
Użytkownik może użyć opcji [Dodaj] na standardowym pasku przycisków, aby utworzyć nową akcję wycofywania. Aby móc wykonać nową akcję, należy najpierw ustawić następujące elementy:
- Organizacja na pasku Workflow, której przypisana firma jest przyjęta jako firma przeprowadzająca akcję wycofywania
- Rodzaj akcji wycofywania w pierwszej części dwuczęściowego pola Numer w nagłówku
Nowa akcja wycofywania otrzymuje ustawienia i wartości domyślne z rodzaju akcji wycofywania. Numer akcji wycofywania jest określany automatycznie na podstawie schematów numeracji zapisanych w rodzaju akcji wycofywania. Numeru nie można zmienić — numer ten wygaśnie, jeśli akcja wycofywania nie zostanie zapisana.
Tabela pozycji jest pusta. Aplikacja przełącza się do trybu Nowy.
Akcja [Kopiowanie nagłówka]
Za pomocą akcji [Kopiowanie nagłówka] można utworzyć nową akcję wycofywania, do której zostaną przeniesione dane podstawowe istniejącej akcji wycofywania z tym samym rodzajem akcji wycofywania. W ten sposób nie trzeba ponownie wprowadzać danych.
Akcja wycofywania jest tworzona dla organizacji wybranej w polu wyboru na pasku narzędzi Workflow. Numer akcji wycofywania jest określany automatycznie na podstawie schematu numeracji zapisanego w rodzaju akcji wycofywania. Numeru tego nie można zmienić. Wygasa on, jeśli akcja wycofywania nie zostanie zapisana.
Poniższe dane pochodzą ze zduplikowanego wycofania:
- Wartości z pól w nagłówku, z wyjątkiem daty otwarcia i daty zakończenia
- Ręcznie rejestrowane pozycje specyfikacji
Aplikacja przełączy się w tryb Nowy. Status nowej akcji wycofywania to Zarejestrowane.
Akcja [Otwórz]
Użytkownik może użyć akcji [Otwórz], aby zakończyć przetwarzanie zakresu akcji wycofywania. Akcja wycofywania otrzymuje status [Otwarte]. Po wykonaniu akcji, użytkownik nie może więcej wykluczać pozycji z akcji wycofywania, które zostały już otwarte. Może on jednak uzupełnić pozycje ręcznie.
Akcję można wykonać tylko wtedy, gdy akcja wycofywania ma status Pozycje wygenerowane. W tym celu należy wykonać akcję [Generuj pozycje].
Akcja [Zakończ]
Użytkownik może użyć akcji [Zakończ], aby zakończyć akcję wycofywania. Akcja wycofywania otrzymuje status Zakończone, a bieżąca data jest zapisywana w polu Data zakończenia. Ukończonych akcji wycofywania nie można edytować.
Akcja [Generuj pozycje]
Akcja [Generuj pozycje] służy do tworzenia następujących dodatkowych pozycji na podstawie już wprowadzonych pozycji specyfikacji:
- Powiązane pozycje specyfikacji
Weryfikacja specyfikacji jest oceniana dla już zarejestrowanych pozycji specyfikacji, a dodatkowe specyfikacje określone w wyniku są dodawane do zakładki Specyfikacje. Takie pozycje specyfikacji są identyfikowane przez typ pozycji Utworzone (określone przez system).
- Pozycje dostawy
Pozycje są tworzone dla pozycji specyfikacji w zakładce Dostawy. Pozycja dostawy zawiera dane pozycji zlecenia dostawy z wprowadzoną specyfikacją lub dane pozycji faktury sprzedaży z transakcji magazynowej, która została utworzona z pozycji zamówienia sprzedaży z wprowadzoną specyfikacją.
- Pozycje klientów
Klienci są określani na podstawie wygenerowanych pozycji dostawy i dodawani do pozycji klienta w zakładce Klienci. Jeśli określono pseudo partnerów, dla każdej nazwy klienta tworzona jest jedna pozycja.
Zlecenie dostawy lub faktury sprzedaży oraz wszelkie istniejące zwroty od klientów, a także odpowiednie pozycje tych dokumentów są wyświetlane w łańcuchu dokumentów powiązanych akcji wycofywania.
Podczas tworzenia pozycji dane są przeglądane z perspektywy firmy prowadzącej akcję wycofywania produktu.
Funkcja specjalna do generowania pozycji specyfikacji
Nawet jeśli określona specyfikacja nie została jeszcze dostarczona, tworzony jest dla niej pozycji specyfikacji. Jeśli ta niedostarczona specyfikacja zostanie również określona w innej akcji wycofywania dla tej samej firmy podczas generowania pozycji, żadna pozycja specyfikacji nie zostanie utworzona dla tej specyfikacji w kolejnej akcji wycofywania.
Jest to istotne np. w przypadku rejestrowania różnych przypomnień dla różnych krajów.
Warunki generowania pozycji dostawy
Pozycje zlecenia dostawy są generowane z pozycji zlecenia dostawy, jeśli spełnione są następujące warunki:
- Są one oparte na pozycjach zamówienia sprzedaży z zamówień klientów z dodatnią ilością całkowitą
- Znajdują się w statusie Dostarczone
- Nie są one jeszcze powiązane z inną akcją wycofywania produktu lub są powiązane tylko z wyłączoną akcją wycofywania produktu
- Nie zostały one zwrócone w całości
- Nie zostały one anulowane
- Nie są to pozycje anulowane
- Zlecenie dostawy dla dokumentu dostawy nie ma znacznika usuwania
- Zlecenie dostawy ma status Dostarczone, Częściowo zafakturowane lub Zafakturowane
- Firma zlecenia dostawy odpowiada firmie akcji wycofywania
W przypadku pozycji zlecenia dostawy, dla których można wykorzystać zapasy kilku właścicieli, zastosowanie ma całkowita ilość specyfikacji.
Ponowne pozycje dostawy są generowane z pozycji faktury sprzedaży, jeśli spełnione są następujące warunki:
- Są one oparte na pozycjach zamówienia sprzedaży z zamówień klientów z dodatnią ilością całkowitą
- Są to pozycje z transakcją magazynową
- Nie zostały one całkowicie zwrócone
- Nie są one jeszcze powiązane z inną akcją wycofywaniem produktu lub są powiązane tylko z wykluczoną akcją wycofywania produktu
- Faktura sprzedaży nie posiada znacznika usuwania
- Faktura sprzedaży ma status Nieanulowane
- Firma faktury sprzedaży odpowiada firmie akcji wycofywania
Status i status zmiany
Akcja wycofywania i pozycja akcji wycofywania mogą mieć różne statusy, które zostały wyjaśnione w kolejnych rozdziałach:
- Status akcji wycofania (podstawowy)
- Status pozycji specyfikacji, klienta i dostawy
Status akcji wycofywania (podstawowy)
Akcja wycofania może mieć następujące statusy:
- Zarejestrowany — akcja wycofywania została zarejestrowana. Akcja [Generuj pozycje] nie została jeszcze pomyślnie wykonana. Status można zmienić za pomocą akcji [Generuj pozycje] lub [Zakończ].
- W trakcie generowania pozycji — akcja [Generuj pozycje] została uruchomiona, dane weryfikacji specyfikacji są analizowane i pozycje są generowane. Statusu nie można zmienić ręcznie.
- Pozycje wygenerowane — akcja [Generuj pozycje] została wykonana pomyślnie. Pozycje zostały utworzone w zakładkach Specyfikacje, Dostawy i Klienci. Nie można już dodawać nowych pozycji specyfikacji. W razie potrzeby pozycje można wykluczyć z akcji wycofywania. Pozycji nie można jeszcze uzupełnić ręcznie. Statusy klientów mogą być przypisywane do pozycji klientów, ale nie można jeszcze generować pism ani zwrotów klientów.Status można zmienić za pomocą akcji [Otwórz] lub [Zakończ].
- Otwarty — akcja [Otwórz] została wykonana. Pozycji nie można już wykluczyć z akcji wycofywania. Pozycje można jednak uzupełnić ręcznie. Pisma do klientów i zwroty od klientów mogą być generowane dla pozycji klientów. Status można zmienić tylko za pomocą akcji [Zakończ].
- Zakończone — akcja [Zakończ] została wykonana. Akcja wycofywania została zakończona i nie można wykonać żadnych akcji.
Status pozycji specyfikacji, klienta i dostawy
Status ogólny
Pozycje akcji wycofywania mogą mieć następujący status ogólny:
- Zarejestrowany — tylko pozycje specyfikacji mogą mieć status Zarejestrowany. Pozycja specyfikacji został dodany ręcznie, nie został wyłączeniu i nie został uzupełniony. Status można zmienić za pomocą akcji [Odłącz] i [Zakończ], jeśli spełnione zostały wymagania.Jeśli ręcznie dodane pozycje zostaną ponownie uwzględnione po wyłączeniu, ponownie otrzymają status Utworzone.
- Utworzone — pozycja została automatycznie dodana przez akcję związaną z aplikacją [Generuj pozycje], nie została wyłączona, a także nie została ukończona. Status można zmienić dla pozycji specyfikacji i pozycji klienta za pomocą akcji [Odłącz] i [Zakończ], jeśli spełnione zostały wymagania. W przypadku pozycji dostawy status wynika z powiązanych pozycji specyfikacji i pozycji klienta. Jeśli automatycznie dodane pozycje zostaną ponownie uwzględnione po wykluczeniu, ponownie otrzymają status Utworzone.
- Zamknięte — produkt został ręcznie wykluczony. Nie jest on już uwzględniany w otwartej akcji wycofywania. W kolejnych akcjach wycofywania zostanie on ponownie uwzględniony podczas generowania pozycji lub można go dodać ręcznie do kolejnej akcji wycofywania. Pozycje specyfikacji i pozycje klienta można wyłączyć ręcznie. W przypadku pozycji dostawy status wynika z powiązanych pozycji specyfikacji i pozycji klienta. Pozycja może zostać ponownie dołączona za pomocą akcji [Dołącz], jeśli spełnione zostały odpowiednie wymagania.
- Zakończone — pozycja została uzupełniony ręcznie. Nie będzie ona już brany pod uwagę ani w otwartych, ani w kolejnych akcjach wycofywania. Statusu nie można zmienić.
Pozycja specyfikacji: Status wysyłki zwrotnej
Status wysyłki zwrotnej pozycji specyfikacji jest określany na podstawie pozycji dostawy i pozycji zwrotu od klienta, które zawierają tą pozycję specyfikacji. Przed utworzeniem pozycji, status wysyłki zwrotnej to Niedostarczone.
Przy określaniu statusu wysyłki zwrotnej uwzględniane są zwroty od klientów, które istniały już przed utworzeniem pozycji specyfikacji, a także zwroty od klientów utworzone w trakcie akcji wycofywania, jeśli ilość zwrotna odpowiedniej pozycji dostawy nie wynosi zero. Całkowicie zwrócone dostawy nie są jednak brane pod uwagę.
Pozycja specyfikacji może mieć następujące statusy zwrotu:
- Niedostarczone — specyfikacja ta nie jest zawarta w żadnej pozycji dostawy. Ręcznie wprowadzone pozycje specyfikacji w wycofaniu ze statusem Zarejestrowany mają również status Niedostarczone.
- Dostarczone — specyfikacja została dostarczona i nie jest zawarte w żadnej pozycji zwracanej przez klienta
- Oczekiwane zwroty — specyfikacja została dostarczona i jest zawarta w co najmniej jednej zwróconej przez klienta pozycji, ale zwrócona ilość wynosi zero
- Częściowo zwrócone — specyfikacja została dostarczona i znajduje się w co najmniej jednej zwróconej przez klienta pozycji, a zwrócona ilość jest większa od zera i mniejsza od ilości dostarczonej
- Całkowicie zwrócone — specyfikacja została dostarczona i jest zawarta w co najmniej jednej zwróconej przez klienta pozycji, a zwrócona ilość odpowiada (co najmniej) ilości dostarczonej
- Anulowane — specyfikacja ta jest zawarta tylko w pozycjach dostawy, które mają status zwrotu Anulowane. Pozycje dostawy o statusie Wyłączone i Zakończone nie są brane pod uwagę.
Pozycja klienta: Status wysyłki zwrotnej
Status wysyłki zwrotnej pozycji klienta jest określany na podstawie pozycji dostawy i pozycji zwrotu od klienta, które odnoszą się do klienta. Statusu nie można zmienić ręcznie.
Przy określaniu statusu zwrotu uwzględniane są zwroty od klientów, które istniały już przed wygenerowaniem pozycji klienta, a także zwroty od klientów wygenerowane w trakcie akcji wycofywania, jeśli ilość podlegająca zwrotowi odpowiedniej pozycji dostawy nie wynosi zero. Całkowicie zwrócone dostawy nie są jednak brane pod uwagę.
Pozycja klienta może mieć następujące statusy zwrotu:
- Dostarczone — co najmniej jedna ze specyfikacji, które mają zostać wycofane, została dostarczona klientowi i dla klienta nie ma zwrotów z tymi specyfikacjami
- Oczekiwane zwroty — zwroty specyfikacji, które mają zostać wycofane przez klienta, mają status Nieprzyjęte
- Częściowo zwrócone — co najmniej jeden zwrot specyfikacji, która ma zostać wycofana przez klienta, ma status Przyjęcie zaksięgowano częściowo lub Przyjęcie zaksięgowano w całości. Niemniej jednak, nie wszystkie zwroty od klientów mają status Przyjęte w całości i Przyjęcie zaksięgowano w całości.
- Całkowicie zwrócone — wszystkie zwroty od klienta ze specyfikacjami, które mają zostać wycofane, mają status Przyjęte w całości i Przyjęcie zaksięgowano w całości, a wszystkie pozycje dostawy akcji wycofywania do klienta zostały całkowicie zwrócone.
- Anulowane — wszystkie pozycje dostawy dotyczące klienta mają status zwrotu Anulowane .Pozycje dostawy o statusie Wyłączone i Zakończone nie są brane pod uwagę.
Pozycja dostawy: Status wysyłki zwrotnej
Status wysyłki zwrotnej pozycji dostawy jest określany na podstawie dostarczonej i zwróconej ilości pozycji dostawy. Statusu nie można zmienić ręcznie.
Przy określaniu statusu wysyłki zwrotnej uwzględniane są zwroty od klientów, które istniały już przed wygenerowaniem pozycji dostawy, a także zwroty od klientów wygenerowane w trakcie akcji wycofywania, jeśli ilość podlegająca zwrotowi odpowiedniej pozycji dostawy nie wynosi zero. Całkowicie zwrócone dostawy nie są jednak brane pod uwagę.
Pozycja dostawy może mieć następujące statusy zwrotu:
- Dostarczone — nie ma pozycji zwrotu od klienta dla pozycji dostawy
- Oczekiwane zwroty — wszystkie pozycje zwrotne od klienta dla pozycji dostawy mają status Nieprzyjęte
- Częściowo zwrócone — co najmniej jedna pozycja zwrotu od klienta dla pozycji dostawy ma status Przyjęcie zaksięgowano częściowo lub Przyjęcie zaksięgowano w całości. Niemniej jednak, nie wszystkie zwroty od klientów mają status Przyjęte w całości i Przyjęcie zaksięgowano w całości.
- Całkowicie zwrócone — wszystkie pozycje zwrotów od klienta dla pozycji dostawy mają status Przyjęte w całości i Przyjęcie zaksięgowano w całości, a ilość pozycji do zwrotu wynosi zero
- Anulowane — zlecenie dostawy lub faktura sprzedaży zostały anulowane
Łańcuch dokumentów powiązanych
Następujące dokumenty nadrzędne i podrzędne są wyświetlane w łańcuchu dokumentów powiązanych dla akcji wycofywania produktów:
- Zlecenie dostawy, z którym dostarczono towary do wycofania, lub powiązana faktura sprzedaży z transakcją magazynową
- Zwrot od klienta, która została wygenerowana w ramach akcji wycofywania lub istniała już przed wygenerowaniem pozycji dostawy akcji wycofywania.
W przypadku pozycji dostawy odpowiednie pozycje tych dokumentów są wyświetlane w łańcuchu dokumentów powiązanych.
Akcja wycofywania jest również wyświetlana w łańcuchach dokumentów powiązanych odpowiednich zleceń dostawy, faktur sprzedaży i zwrotów od klientów.
Konfiguracja
Poniższe ustawienia dotyczą aplikacji Akcje wycofywania produktu w aplikacji Konfiguracja:
- Funkcja Sprzedaż, podfunkcja Zwroty od klientów — pole i akcja [Utwórz zwroty od klientów] są dostępne tylko wtedy, gdy podfunkcja Zwroty od klientów została aktywowana dla organizacji głównej
- Funkcja Logistyka magazynowa, podfunkcja Specyfikacje — akcje wycofywania produktów służą do przywoływania specyfikacji artykułów. Aby móc korzystać z akcji wycofywania, podfunkcja Specyfikacja musi być aktywna w głównej funkcji Logistyka magazynowa.
- Funkcja Logistyka magazynowa, podfunkcja Specyfikacje, opcja Śledzenie specyfikacji — pozycje akcji wycofywania są generowane na podstawie rekordów danych śledzenia specyfikacji. Można je zatem wygenerować tylko wtedy, gdy ustawienie Śledzenie specyfikacji jest aktywne dla organizacji głównej. W przeciwnym razie nie będzie można korzystać ze wszystkich funkcji akcji wycofywania.
Jednostki biznesowe
Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Akcje wycofywania produktu, która jest używana np. do
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definicji działań
- Importu lub eksportu danych
Akcja wycofywania produktu
com.cisag.app.inventory.recall.obj.ProductRecall
Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:
com.cisag.app.inventory.OrderData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Aplikacja Akcje wycofywania produktu nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacyjne
Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu w aplikacji Konfiguracja należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści.
Aby upewnić się, że dany użytkownik ma dostęp do aplikacji Akcje wycofywania produktu w menu użytkownika i może ją otworzyć, użytkownik musi być przypisany do organizacji, która jest połączona z następującą strukturą organizacji:
- Logistyka magazynowa
- Sprzedaż
Aby dany użytkownik mógł wysyłać wyszukiwać ładunki w tej aplikacji, musi on być przyporządkowany do jednej z organizacji wprowadzonych w tabeli Uprawnienia w aplikacji Rodzaje akcji wycofywania.
Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia oraz kompleksowy przegląd uprawnień związanych z treścią można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia do treści
Funkcje specjalne
Aplikacja Akcje wycofywania produktu nie posiada żadnych funkcji specjalnych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Akcje wycofywania produktu nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.