Aplikacja Comarch POS Atrybuty

W aplikacji Comarch POS Atrybuty można zdefiniować wartości oraz widoczność dla atrybutów, które mają być dostępne na stanowisku POS. W aplikacji możliwe jest zdefiniowanie atrybutów dla poszczególnych obiektów.

Aplikacja Comarch POS Atrybuty

Definiowanie atrybutów odbywa się w aplikacji dla konkretnego widoku. Oznacza to, że atrybuty są nadawane dla poszczególnych obiektów dostępnych w systemie.

Widoki dostępne dla aplikacji Comarch POS Atrybuty

Dostępne do wyboru widoki:

  • Kontrahent
  • Artykuł
  • Centrum firmy (umożliwia zdefiniowania atrybutu dla centrum stanowiska POS)
  • Paragon
  • Faktura sprzedaży
  • Korekta paragonu
  • Korekta faktury sprzedaży
  • Ręczna korekta faktury sprzedaży
  • Przesunięcie międzymagazynowe MM-

Nagłówek aplikacji

W nagłówku aplikacji istnieje możliwość filtrowania listy według wskazanego kanału sprzedaży. W tym celu należy przejść do opcji wyszukiwania dla wartości Kanał sprzedaży i wybrać przycisk [Pomoc do wartości]. Po jego wybraniu pojawi się okno z możliwością odszukania atrybutów dla odpowiedniego kanału sprzedaży.

Funkcja wyszukiwania atrybutów dla danego kanału sprzedaży w aplikacji Comarch POS Atrybuty

Po wybraniu przycisku [Start] wyfiltrowana zostanie lista z możliwością zaznaczenia
i odfiltrowania danego kanału sprzedaży. Po wybraniu przycisku [Zastosuj] wybrany kanał sprzedaży zostanie wskazany w nagłówku aplikacji.

Przykładowy wynik wyszukiwania dla danego kanału sprzedaży w aplikacji Comarch POS Atrybuty

Obszar roboczy

W obszarze roboczym użytkownik ma możliwość zdefiniowania nowego atrybutu dla wybranego kanału sprzedaży oraz konkretnego widoku, a także modyfikacji ustawień dla danego atrybutu oraz usunięcia ustawień już istniejących. Aby zdefiniować nowy atrybut należy wybrać przycisk [Dodaj] lub [Duplikuj] jeżeli powinno nastąpić powielenie istniejącego już wiersza z tabeli.

Definiowanie nowego atrybutu w aplikacji Comarch POS Atrybuty

Po wybraniu przycisku [Dodaj] pojawi się nowy wiersz z możliwością określenia poszczególnych wartości w kolumnach:

  • Kanał sprzedaży – (pole wymagane) kanał sprzedaży, dla którego atrybuty będą dostępne na stanowisku POS. W przypadku korzystania z konfiguracji kanałów sprzedaży uwzględniającej kanały podrzędne, należy wybrać kanał główny.
  • Rozszerzenie – (pole wymagane) lista rozwijana, z której użytkownik ma do wyboru atrybut lub inne pole z systemu ERP, które jest przenoszone na stanowisko POS (np. właściwość artykułu, rozszerzenie artykułu, uzupełnienie obiektu)
  • Typ obiektu – obiekt w systemie ERP, z którego pochodzi rozszerzenie
  • Nazwa rozszerzenia – nazwa rozszerzenia pobrana z:
    • zdefiniowanego przez użytkownika pola
    • pola systemowego dostępnego z poziomu właściwości technicznych (wartość dla opcji Kolumna)
    • atrybutu
  • Nazwa zewnętrzna – nazwa atrybutu, która zostanie wyświetlona na stanowisku POS
  • Aktywne – określa czy dany atrybut jest dostępny na stanowisku POS. Parametr możliwy do zaznaczenia/odznaczenia w każdym momencie użytkowania oprogramowania.
    Uwaga
    Aby zmiany zostały udostępnione na stanowisku POS, należy uruchomić aplikację Comarch POS: Eksport metadanych.
Przykład
W aplikacji w widoku Artykuł został zdefiniowany atrybut z rozszerzeniem Właściwość artykułu – WS1 [Tworzywo] dla kanału sprzedaży 200. Oznacza to, że dla wszystkich stanowisk POS, do których został przypisany kanał sprzedaży 200, na karcie artykułu będzie dostępna dodatkowa informacja o tworzywie z jakiego został wykonany artykuł.

Drugą opcją wprowadzania danych w aplikacji jest duplikacja, która powiela aktualnie zaznaczony w tabeli wiersz z możliwością jego modyfikacji.

Po wprowadzeniu wymaganych danych należy dokonać zapisu za pomocą przycisku [Zapisz].

W celu udostępnienia danych na stanowisku POS, należy uruchomić aplikację Comarch POS: Eksport metadanych.

Czy ten artykuł był pomocny?