Uprawnienia do logowania klientów

Klienci są upoważnieni do logowania się do Comarch ERP Enterprise za pomocą uprawnień logowania klienta. Są oni przypisani do organizacji sprzedaży, za pośrednictwem której określane są uprawnienia związane z treścią.

Należy zapoznać się ze szczegółowym opisem tematu Uprawnienia w dokumentacji Uprawnienia i Uprawnienia do treści.

Definicje terminów

Uprawnienia logowania

Uprawnienia do logowania to uprawnienia dla partnerów zewnętrznych, którzy mogą logować się do systemu. Uprawnienia związane z treścią dla zarejestrowanych partnerów zewnętrznych są określane przez przypisanie partnera zewnętrznego do organizacji wewnętrznej. Uprawnienia logowania są przypisywane klientom, dostawcom i przedstawicielom.

Opis aplikacji

Aplikacja składa się z nagłówka  i obszaru roboczego. Nagłówek zawiera pola zapytań, których można użyć do ograniczenia tabeli w obszarze roboczym. W obszarze roboczym wprowadza się dane dotyczące uprawnień do logowania klientów.

Nagłówek

nagłówek służy do wyszukiwania pojedynczych lub wielu klientów z uprawnieniami do logowania. Na przykład pozwala wprowadzić organizację sprzedaży, aby wyświetlić wszystkich powiązanych klientów, którzy mogą zalogować się do Comarch ERP Enterprise, lub wprowadź klienta, aby określić, czy klient jest upoważniony do logowania się do systemu.

Dostępne są następujące pola:

  • Klient – identyfikator partnera (klienta) jako funkcja wyszukiwania klienta w tym polu.
  • Odpowiedzialna organizacja sprzedaży – w tym polu należy wprowadzić identyfikator jako funkcję wyszukiwania dla organizacji sprzedaży.

Obszar roboczy

Obszar roboczy  służy do rejestrowania uprawnień do logowania jako pracownik systemu klienta. W tym celu użytkownik jest przypisany do organizacji sprzedaży.

Dostępne są następujące kolumny:

  • Klient – w tej kolumnie należy wprowadzić identyfikator istniejącego klienta.
  • Odpowiedzialna organizacja sprzedaży – w tej kolumnie należy wprowadzić identyfikator organizacji sprzedaży, do której ma zostać przypisany klient.

Akcje związane z aplikacją: [Aktualizuj uprawnienia]

Akcja związana z aplikacją [Aktualizuj uprawnienia] jest dostępna w aplikacji Uprawnienia do logowania klienta. Wykonanie tej akcji gwarantuje, że zmienione ustawienia zostaną zastosowane również do istniejących dokumentów.

Wskazówka
Akcja ta musi być zawsze wykonywana po wprowadzeniu i zapisaniu wszystkich zmian.

W zależności od ilości danych do zaktualizowania, wykonanie akcji może potrwać dłużej. Zalecane jest wykonanie jako zadanie przetwarzania w tle.

Konfiguracja

Aplikacja Uprawnienia do logowania klientów może być używana tylko wtedy, gdy ustawienie Wielofirmowość lub Uprawnienia do treści jest aktywowane w funkcji Podstawowe aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa: com.cisag.app.multiorg.obj.ExternalOrganisationHierarchy jest istotna dla aplikacji Uprawnienia do logowania klientów. i jest używana między innymi do:

  • przypisywania uprawnień,
  • konfiguracji definicji aktywności
  • importu lub eksportu danych.

Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

com.cisag.app.multiorg.MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą być przypisywane zarówno przy użyciu ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w dokumentacji technicznej Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Nie ma specjalnych uprawnień dla aplikacji Uprawnienia do logowania klientów.

Przypisywanie organizacji

Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywna w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może korzystać z aplikacji Uprawnienia do logowania klientów tylko wtedy, gdy został przypisany do organizacji w danych podstawowych partnera, która jest zintegrowana z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Funkcje specjalne

Nie ma specjalnych funkcji dla aplikacji Uprawnienia do logowania klientów.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Uprawnienia do logowania klientów nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?