Banki historia

Wprowadzenie

W historii banków przechowywane są dodatkowe informacje bankowe partnera. Aby możliwe było przyporządkowanie płatności partnera z innym niż podstawowe numerem konta w procesie automatycznego księgowania wyciągów bankowych, dane takie mogą zostać zapisane w historii banków. W zależności od ustawień używanej definicji księgowania, zapis ten może następować automatycznie podczas wykonywania automatycznego księgowania wyciągów bankowych. Przy późniejszej realizacji płatności poprzez automatyczne księgowanie wyciągów bankowych zapisane dane mogą zostać wykorzystane do odnalezienia konta osobowego partnera (por. definicje księgowań).

Opis aplikacji

W aplikacji Banki historia są wyświetlane oraz wprowadzane dodatkowe rachunki bankowe partnera wykorzystywane w automatycznym księgowaniu wyciągów bankowych.

Aplikacja składa się z nagłówka oraz obszaru roboczego.

Nagłówek

W nagłówku istnieje możliwość wprowadzenia kryteriów wyszukiwania, a następnie wybrania przycisku [Aktualizuj] w celu pobrania odpowiednich danych dotyczących rachunku bankowego partnera.

Możliwe do użycia pola wyszukiwania:

  • Bank zleceniodawcy

  • Konto bankowe zleceniodawcy

  • IBAN zleceniodawcy

  • BIC zleceniodawcy

  • Partner

Obszar roboczy

W obszarze roboczym aplikacji możliwe jest wprowadzenie nowego lub edycja istniejącego rachunku bankowego partnera. Obszar ten składa się z tabeli zawierającej następujące kolumny:

Bank zleceniodawcy – bank rozliczeniowy zleceniodawcy

Konto bankowe zleceniodawcy – konto bankowe zleceniodawcy

IBAN zleceniodawcy – IBAN zleceniodawcy

BIC zleceniodawcy – BIC zleceniodawcy

Partner – partner, dla którego dane te mają być wykorzystywane.

Konfiguracja

W aplikacji Banki historia nie są wymagane żadne ustawienia w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Banki historia obowiązuje jednostka biznesowa:

com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.bankstatement.obj.BankHistory

Jednostka ta należy do grupy:

com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.bankstatement.OrderData

Pozwala ona na:

  • nadawania uprawnień
  • tworzenia definicji aktywności
  • importu i eksportu danych

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Nie ma specjalnych uprawnień dla aplikacji Banki historia.

Przyporządkowania organizacji

Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Banki historia będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Księgowość

Funkcje specjalne

Nie ma specjalnych funkcji dla aplikacji Banki historia.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Banki historia nie jest udostępniona dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?