Comarch ERP Enterprise poprawka z 06.2024 (CEE640PB-Fix01)

Uwaga
Udostępniona zmiana jest dostępna dla wersji systemu 6.4.0.

Poprawka zawiera poniższe paczki instalacyjne, które są niezbędne do jej zainstalowania:

  • RFR – 016500
  • RFR – 016501
  • RFR – 016502

Wymagana wersja systemu do zainstalowania poprawki, to CEE640PB. W celu zainstalowania poprawek niezbędne jest posiadanie wersji systemu, do której poprawki zostały wydane. Instalacja najnowszej poprawki wymaga zainstalowania poprzednich poprawek.

Wirtualny asystent ChatERP

W celu ułatwienia dostępu do informacji na temat systemu oraz automatyzacji wykonywanych w procesów, wprowadzona została usługa wirtualnego asystenta ChatERP w wersji Beta.

W ramach rozmowy z ChatERP możliwe jest uzyskanie informacji na temat systemu, konkretnych list, obiektów oraz możliwość wykonywania różnych operacji. W zakresie dokumentacji użytkownika dysponuje on szeroką wiedzą, dzięki czemu potrafi podać natychmiastową, konkretną odpowiedź, bez konieczności odsyłania użytkownika do dokumentacji.

Odpowiedzi udzielone przez ChatERP są generowane przez algorytmy AI co oznacza, że zarówno dane z pytań, jak i z uzyskanych odpowiedzi są przesyłane do Comarch i Open AI w celu świadczenia usługi. Dlatego też korzystanie z usługi inteligentnego asystenta stanowi jednoczesne wyrażenie zgody na przesłanie danych zawartych w pytaniach i odpowiedziach do firmy Comarch S.A. lub podwykonawców technologicznych. Aby w tej wymianie danych ograniczyć ryzyko nadmiernego przetwarzania informacji:

  • użytkownik korzystający z usługi zobowiązuje się do nieprzekazywania w zadawanych pytaniach danych osobowych, wrażliwych i innych stanowiących tajemnicę firmy;
  • mechanizm generowania odpowiedzi w ChatERP (Beta) nie dopuszcza takich, które skutkowałyby przetwarzaniem danych osobowych.

Jest to również istotne ze względu na fakt, że wszelkie informacje zawarte w zadawanych pytaniach i udzielonych odpowiedziach są zapisywane i wykorzystywane do celów treningowych doskonalenia usługi.

ChatERP widoczny jest dla zalogowanego użytkownika, który aktywował odpowiednią funkcję w aplikacji Konfiguracja (Konfiguracja -> ChatERP). W wyniku zaznaczenia parametru Aktywny, w oknie systemu dostępny jest przycisk [ChatERP], otwierający okno rozmowy z wirtualnym asystentem.

Okno dialogowe ChatERP na stronie startowej systemu

 

Funkcje dostępne w ramach ChatERP można podzielić na zapytania, w ramach których wygenerowana zostanie odpowiedź, widoczna w oknie dialogowym, oraz na polecenia, wynikiem których jest wykonanie przez asystenta konkretnego działania.

Poza otrzymaniem standardowej odpowiedzi na zapytanie w oknie rozmowy, dostępne są również takie opcje, jak:

  • Wyświetlenie statystyk, wygenerowanych na podstawie danych, przedstawionych w odpowiedzi. Statystyki przedstawione są pod postacią wykresów kolumnowych, kołowych, pierścieniowych i liniowych.

Wykres wygenerowany w ramach odpowiedzi na zapytanie

 

  • Przeniesienie do aplikacji, z której pobrane zostały dane.

Opcja umożliwiająca przeniesienie do aplikacji, z której pobrane zostały dane.

 

  • Ponowne wygenerowanie odpowiedzi, wykorzystywane najczęściej w przypadku dynamicznie zmieniających się danych, np. Wskaż 3 najczęściej sprzedawane artykuły.

Ikona ponownego generowania w oknie dokowanym ChatERP

 

W ramach poleceń do ChatERP, możliwe są takie opcje jak przeniesienie do odpowiedniej aplikacji, wygenerowanie dokumentu (np. zamówienia sprzedaży) oraz wykonywania na nim działań, związanych z jego przetwarzaniem (np. wystawienie faktury czy zwolnienie zamówienia sprzedaży).

Czy ten artykuł był pomocny?