Tabela Elementy uprawnień informuje o ważnych elementach, które należy wziąć pod uwagę podczas przypisywania uprawnień. Uprawnienia można przypisywać do poszczególnych aplikacji. Widoki, dla których można przypisać uprawnienia, są również wymienione w tabeli. Poniżej znajdują się informacje na temat poszczególnych kolumn tabeli, a także instrukcje dotyczące przypisywania uprawnień.
Definicje terminów
- Aplikacja – aplikacja wykonuje procesy biznesowe lub techniczne. Obejmuje szereg funkcji aplikacji, takich jak zapisywanie, usuwanie i tworzenie nowych obiektów. Z technicznego punktu widzenia jest to jednostka wykonywalna, która zajmuje własny obszar pamięci w ramach sesji. Aplikacje są zawsze powiązane z określonym kanałem wejścia/wyjścia, na przykład rozróżnia się aplikację dialogową i aplikację działającą w tle. Z reguły w aplikacji reprezentowana jest więcej niż jedna jednostka biznesowa, z których jedna jest głównie używana.
- Użytkownik – termin odnosi się do osoby korzystającej z systemu Comarch ERP Enterprise oraz systemu komunikującego się z systemem Comarch ERP Enterprise. W momencie utworzenia użytkownika w dowolnym systemie Comarch ERP Enterprise, otrzymuje on dostęp do systemu. Dostęp ten opiera się np. na certyfikacie, który weryfikuje autentyczność użytkownika. Dane użytkownika są przechowywane w bazie konfiguracyjnej i są ważne dla wszystkich systemów Comarch ERP Enterprise, które współpracują z tą bazą konfiguracyjną. Po wprowadzeniu użytkownika należy przypisać mu rolę uprawnień, za pośrednictwem której otrzymuje on uprawnienia.
- Jednostka biznesowa – jednostka biznesowa, taka jak artykuł, jest opisana przez wiele obiektów biznesowych. Praca z wieloma obiektami biznesowymi jest bardzo żmudna, dlatego zostały one podsumowane według określonych kryteriów. Dominujący, nadrzędny obiekt biznesowy ze zbioru obiektów biznesowych należących do grupy jest określany jako encja biznesowa. Jednostka biznesowa jest zatem parametrem biznesowym, który ułatwia obsługę obiektów biznesowych i reprezentuje je w sposób przyjazny dla użytkownika. Na przykład artykuł jest określany jako jednostka biznesowa – w rzeczywistości składa się z wielu obiektów biznesowych, w tym jednego dla danych podstawowych, jednego dla danych sprzedaży i jednego dla danych dotyczących zamówień specyficznych dla dostawcy.
- Grupa jednostek biznesowych – grupa jednostek biznesowych obejmuje kilka jednostek biznesowych. Jest ona używana do uproszczenia przydzielania uprawnień. Uprawnienie jest wtedy ważne dla wszystkich jednostek biznesowych tej grupy. Wszystkie jednostki biznesowe w grupie istnieją w tych samych bazach danych. Jednostka biznesowa może należeć tylko do jednej grupy jednostek biznesowych.
- Zdolność – zdolność opisuje działanie związane z określonym typem obiektu, które jest powiązane z uprawnieniem. Przykładowo, możliwości Otwórz, Nowa, Zmień, Usuń i Pokaż/Zmień uprawnienia są zdefiniowane dla jednostki biznesowej. Ponadto deweloper aplikacji może zaprogramować dalsze zdolności, takie jak aktywacja zadania deweloperskiego w celu przypisania do niego uprawnień.
- Klasa zdolności – klasa zdolności obejmuje zestaw zdolności. Jest ona tworzona w celu uproszczenia przetwarzania uprawnień. Każda zdolność jest przypisana do dokładnie jednej klasy zdolności. Istnieją następujące klasy zdolności: Standard, Rozszerzone, Administracyjne. Klasa Rozszerzone obejmuje wszystkie zdolności klasy Standard oraz dodatkowe zdolności, takie jak Usuń. Z kolei klasa Administracyjne obejmuje klasę uprawnień Rozszerzone, a także na przykład uprawnienie Zmień uprawnienia.
- Moduł – dla użytkownika moduł symbolizuje obszar tematyczny, w którym zgrupowane są powiązane aplikacje i raporty. Na przykład aplikacje Zamówienia zakupu i Rodzaje zamówień zakupu należą do modułu Zakup. Z punktu widzenia twórcy aplikacji, moduł definiuje abstrakcyjną architekturę oprogramowania, która może być ponownie wykorzystana jako rozwiązanie dla grupy powiązanych problemów. Moduł w decydujący sposób określa architekturę aplikacji. W tym celu moduł zapewnia ramy programistyczne ze szczególnie dużymi jednostkami wielokrotnego użytku. Twórca aplikacji jest ograniczony do modyfikowania poszczególnych komponentów lub dodawania rozszerzeń. W tym przypadku wykorzystywana jest zasada, na podstawie której komponenty niższego poziomu nie powinny kontrolować przepływu programu, ale zamiast tego być wywoływane przez komponenty wyższego poziomu.
- Pracownicy – pracownicy firmy, podobnie jak klienci lub dostawcy, są rejestrowani jako partnerzy. Pozwala to na przypisanie pracownikom różnych ról partnerów. Oprócz roli Pracownik, pracownikowi można również przypisać rolę partnera Klient, jeśli na przykład pracownik kupuje towary w sprzedaży fabrycznej. Identyfikacja partnera jest zawsze taka sama.
- Organizacja – organizacja to kategoria partnera, w której rejestrowane są na przykład firmy, oddziały, działy, itp. Istnieje osobny typ partnera do rejestrowania osób. Organizacja może być również częścią struktury organizacyjnej w obszarach Zakup, Logistyka magazynowa, Sprzedaż i Rachunkowość. W ramach takiej struktury organizacyjnej organizacja jest również nazywana organizacją zajmującą się zakupem, logistyką lub sprzedażą lub firmą księgową, w zależności od jej obszaru odpowiedzialności.
- Struktura organizacyjna – struktura organizacyjna zasadniczo odzwierciedla organizację procesów w grupie firm. Struktura organizacyjna jest również częściowo odwzorowana. Aby korzystać z uprawnień związanych z treścią i mapować procesy biznesowe grupy korporacyjnej, wymagane są struktury organizacyjne, które można skonfigurować dla następujących obszarów odpowiedzialności:
- Zakup
- Logistyka magazynowa
- Rachunkowość
- Sprzedaż
Wpływ typów licencji
To, czy aplikacja jest wyświetlana użytkownikowi, np. w menu użytkownika, zależy od różnych warunków. Po pierwsze, należy dokonać rozróżnienia między typami licencji: Pracownicy i Partnerzy biznesowi. Podczas gdy typ licencji Pracownik jest używany dla pracowników wewnętrznych, typ licencji Partner biznesowy jest używany dla pracowników twoich partnerów biznesowych, którzy mogą logować się do twojego systemu. Na przykład w przypadku partnerów biznesowych liczba możliwych do wykorzystania aplikacji jest ograniczona.
Typ licencji można przypisać dla każdego użytkownika przypisanego do systemu. Na przykład użytkownikowi można przypisać typ licencji Pracownik w jednym systemie i typ licencji Partner biznesowy w innym systemie.
Typ licencji Partner biznesowy jest dalej podzielony na następujące typy:
- Klient
- Dostawca
- Przedstawiciel zewnętrzny
W zależności od typu licencji, a także ról uprawnień, a w szczególności aktywowanych uprawnień do treści, muszą być spełnione różne warunki, aby aplikacja była widoczna w menu użytkownika.
Oprócz aplikacji wydanych przez Comarch Software und Beratung AG dla użytkowników z typem licencji Partner biznesowy, inne aplikacje mogą być dostępne dla tych użytkowników w ramach adaptacji. Szczegóły na ten temat można znaleźć w artykule Licencjonowanie.
Wykorzystanie ról uprawnień do kontrolowania korzystania z aplikacji i widoków
Role uprawnień mogą być wykorzystywane do definiowania uprawnień dla aplikacji, jednostek biznesowych lub elementów interfejsu, między innymi zezwalając lub nie zezwalając na predefiniowane możliwości. Poniżej znajduje się kilka ważnych informacji na ten temat. Należy zapoznać się również z artykułem Role uprawnień.
Ponadto nie można zezwolić na następującą klasę zdolności:
Aplikacje
Użytkownik może kontrolować widoczność i korzystanie z aplikacji zarówno dla pracowników, jak i partnerów biznesowych za pośrednictwem aplikacji Role uprawnień. Przykładowo można zezwolić na otwieranie wszystkich aplikacji dla obszaru, a także wyłączyć zdolność Otwórz dla aplikacji z tego modułu, aby aplikacja nie była dostępna w menu użytkownika dla użytkowników z tą rolą uprawnień.
Aplikację określoną w adresie URL można również otworzyć tylko wtedy, gdy istnieją odpowiednie uprawnienia.
Można także kontrolować wyświetlanie widoków w innych aplikacjach. W niektórych przypadkach uprawnienia przypisywane są do odpowiedniej jednostki biznesowej.
Jednostki biznesowe i grupy jednostek biznesowych
W tabeli można znaleźć jednostkę biznesową powiązaną z aplikacją, dla której można zablokować lub zezwolić na zdolności, np. zmianę jednostki biznesowej, w aplikacji Role uprawnień. Definicje odpowiednich uprawnień mają wpływ nie tylko na aplikację wymienioną w tabeli, ale także na inne aplikacje, na które mają wpływ.
Wymienione jednostki biznesowe są często tymi, które są głównie używane w aplikacji. Inne jednostki biznesowe mogą być również używane do przypisywania uprawnień: W aplikacjach z widokami inna jednostka biznesowa może być dostępna dla każdego widoku w celu zdefiniowania zdolności. Pozwala to na kontrolowanie wyświetlania widoku.
- Listy konfigurowalne
- Aplikacje raportów
- Aplikacje działające w tle
W razie potrzeby należy przypisać uprawnienia aplikacji dla tych aplikacji.
Jeśli możliwości zostały zdefiniowane dla grupy jednostek biznesowych, mają one zastosowanie do wszystkich jednostek biznesowych w grupie. Oznacza to, że specyfikacje mają wpływ na większą liczbę aplikacji. Zdolności mogą być również definiowane indywidualnie dla poszczególnych jednostek biznesowych.
Specjalne możliwości
Dla różnych obiektów uprawnień, takich jak aplikacje lub jednostki biznesowe, można zdefiniować ogólne zdolności, takie jak Otwórz, w aplikacji Role uprawnień. Jeśli dla struktury lub aplikacji zaprogramowano specjalne możliwości, takie jak wyświetlanie danych wyjściowych od innych użytkowników. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w odpowiedniej dokumentacji aplikacji w sekcji Uprawnienia. Wpis w kolumnie Funkcje specjalne oznacza, że dla danej aplikacji zaprogramowano jedną lub więcej funkcji specjalnych.
Wykorzystanie struktur organizacyjnych do kontroli korzystania z aplikacji
Oprócz korzystania z ról uprawnień można używać struktur organizacyjnych do kontrolowania korzystania z aplikacji i danych. Podczas określania dostępnych aplikacji, danych itp. w pierwszej kolejności używane są uprawnienia oparte na strukturach organizacyjnych, a następnie role uprawnień.
Oprócz korzystania z ról uprawnień można używać struktur organizacyjnych do kontrolowania korzystania z aplikacji i danych. Podczas określania dostępnych aplikacji, danych itp. w pierwszej kolejności używane są uprawnienia oparte na strukturach organizacyjnych, a następnie role uprawnień.
Użytkownik może skonfigurować struktury organizacyjne w środowisku jednofirmowym z aktywowanymi uprawnieniami do treści lub w środowisku wielofirmowym. Można uwzględnić następujące obszary zadań:
- Zakup
- Logistyka magazynowa
- Rachunkowość
- Sprzedaż
Aplikacja Organizacje jest dostępna do konfigurowania struktur organizacyjnych. W tej aplikacji użytkownik definiuje struktury organizacyjne, z którymi zintegrowana jest organizacja. Więcej informacji na temat aplikacji znajduje się w artykule Organizacje.
Dostępne organizacje są oferowane użytkownikowi do wyboru w aplikacjach. Z reguły użytkownik pracuje dla określonej organizacji. Wybrana organizacja określa na przykład, do której organizacji przypisywane są nowe obiekty. To, które dane są wyświetlane dla danej organizacji, zależy od organizacji przypisanych do użytkownika. Dlatego na przykład w wynikach wyszukiwania może być dostępnych więcej obiektów do wyboru, niż pozwala na to wybrana w danym momencie organizacja.
Podczas przypisywania organizacji do użytkownika należy dokonać rozróżnienia między pracownikami a partnerami biznesowymi. Ogólnie rzecz biorąc, w menu użytkownika, menu kontekstowym, itp. użytkownikowi zawsze oferowane są tylko te aplikacje do otwarcia, z którymi może w ogóle pracować ze względu na przypisane mu bezpośrednio lub pośrednio organizacje wewnętrzne.
Kontrola korzystania z aplikacji przez pracowników
Zakres aplikacji dostępnych dla pracowników można kontrolować za pomocą struktur organizacyjnych. Organizacja (partner typu Organizacja) jest przypisana do jednej lub więcej struktur organizacyjnych (zakup, logistyka magazynowa, rachunkowość, sprzedaż). W ten sposób organizacja staje się organizacją wewnętrzną, która w zależności od klasyfikacji i zastosowania jest organizacją zakupu, firmą, organizacją logistyki magazynowej lub organizacją sprzedaży. Struktury organizacyjne tworzone są za pomocą aplikacji Organizacje. Więcej informacji na ten temat znajduje się w artykule Organizacje.
Aby kontrolować widoczność wniosków dla pracownika, należy przypisać do niego jedną lub więcej organizacji wewnętrznych w aplikacji Partnerzy. Kolumny Organizacja zakupu, Firma, Organizacja logistyki magazynowej i Organizacja sprzedaży w tabeli pokazują minimalną strukturę organizacyjną, w której organizacja wewnętrzna musi być zintegrowana, aby pracownik mógł korzystać z odpowiedniej aplikacji.
W niektórych aplikacjach wymagana jest dodatkowa organizacja oprócz organizacji wymaganej do otwarcia aplikacji. Na przykład użytkownik wymaga przypisania organizacji sprzedaży w danych podstawowych partnera, aby otworzyć aplikację dla aplikacji Kalkulacje handlowe. Ponadto musi być do niego przypisana organizacja logistyki magazynowej, która jest oznaczona jako lokalizacja. Wynika to z faktu, że tylko poprzez określenie lokalizacji dla kalkulacji handlowej można określić organizację zakupu na podstawie danych planowania artykułu sprzedaży, aby następnie obliczyć maksymalną cenę zakupu dla pozycji, biorąc pod uwagę odpowiedni cennik zakupu.
Kontrola korzystania z aplikacji przez klientów i dostawców
Dla użytkowników, którzy są przypisani do systemu z typem licencji Partner biznesowy (klient, klient wsparcia, dostawca), liczba aplikacji, działania, które można w nich wykonać oraz widoczne lub edytowalne pola są ograniczone ze względu na naszą politykę licencyjną. Przykładowo klient może przeglądać własne zamówienia tylko w aplikacji Zamówienia sprzedaży. Kolumny Klient i Dostawca w tabeli wskazują, która aplikacja może być używana. Tego zestawu aplikacji nie można rozszerzyć za pomocą ról uprawnień lub programowania niestandardowego.
Aby partner biznesowy mógł na przykład otworzyć aplikację lub wyświetlić ją w menu użytkownika lub menu kontekstowym, co najmniej jedna organizacja zewnętrzna musi być przypisana do powiązanego partnera typu Osoba w aplikacji Partnerzy, widok Podstawowe, pole Organizacja nadrzędna. Partner musi być również pracownikiem organizacji zewnętrznej. W tym celu należy użyć pola Pracodawca w aplikacji Partnerzy, widok Pracownik, aby dokonać tej specyfikacji.
Organizacje zewnętrzne to organizacje, które nie są częścią żadnej wewnętrznej struktury organizacyjnej.
Oprócz przypisania organizacji zewnętrznych do partnera, te organizacje zewnętrzne muszą być również powiązane z organizacjami wewnętrznymi. W tym celu dostępne są aplikacje dla odpowiednich uprawnień logowania. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykułach Uprawnienia do logowania klienta i Uprawnienia do logowania dostawcy.
Przypisując organizację zewnętrzną do organizacji wewnętrznej, pracownik klienta lub dostawcy jest upoważniony do logowania się do systemu. To, które aplikacje są dla niego dostępne, zależy między innymi od odpowiedniego zastosowania (sprzedaż lub zakup). Przykładowo pracownik klienta może otwierać te aplikacje, które są dostępne w obszarze sprzedaży. Nie może otwierać aplikacji z obszaru zakupu. Odwrotnie jest w przypadku pracowników dostawcy. Wpisy w kolumnach Klient i Dostawca tabeli pokazują, które aplikacje są dostępne w każdym przypadku.
Użytkownik widzi obie aplikacje z obszarów Zakup i Sprzedaż, jeśli
- osoba została przypisana zarówno do organizacji zewnętrznej dla sprzedaży, jak i innej dla zakupu,
- organizacje zewnętrzne przypisane do osoby zostały przypisane do organizacji wewnętrznych we wnioskach o uprawnieniach do logowania.
Należy zauważyć, że organizacja zewnętrzna może być przypisana do dokładnie jednej organizacji wewnętrznej. W związku z tym ta sama organizacja nigdy nie może być przypisana do wewnętrznej organizacji zakupu i wewnętrznej organizacji sprzedaży za pośrednictwem odpowiednich aplikacji uprawnień do logowania.
Wsparcie klientów
Jeśli partner biznesowy typu Klient ma mieć możliwość korzystania z usługi zleceń rozwojowych, na przykład w celu przesyłania i odpytywania zgłoszeń wsparcia, wówczas dostępna jest osobna aplikacja do łączenia organizacji zewnętrznej i odpowiedzialnej organizacji wewnętrznej. W zależności od funkcji Sprzedaż w aplikacji Konfiguracja opcje łączenia dla tej aplikacji są różne:
- Jeśli funkcja Sprzedaż jest aktywna dla klienta, aplikacja zachowuje się tak samo jak aplikacja Uprawnienia do logowania klienta. Klienci mogą zostać powiązani z organizacjami sprzedaży.
- Jeśli funkcja Sprzedaż jest wyłączona dla klienta, w aplikacji można powiązać dowolnych partnerów biznesowych z klientem.
Z reguły usługa zleceń rozwojowych jest niezależnym systemem, w którym funkcja Sprzedaż nie jest aktywna. Nadal można korzystać z tej aplikacji, aby umożliwić swoim klientom korzystanie z usługi zleceń rozwojowych.
Kontrola korzystania z aplikacji dla przedstawicieli
Istnieje kilka specjalnych funkcji dla przedstawicieli. Nie są oni rejestrowani jako organizacja, ale jako partner typu Osoba. Ponieważ uprawnienia są zawsze określane na podstawie przypisanych organizacji, przedstawiciel jest traktowany jako Organizacja w tym zakresie.
Przedstawiciele dzielą się na wewnętrznych i zewnętrznych.
Przedstawiciele zewnętrzni
W przypadku użytkowników, którzy są przypisani do systemu z typem licencji Partner biznesowy i którzy są zarządzani z rolą partnera Przedstawiciel, liczba aplikacji, działania, które można w nich wykonać, widoczne i edytowalne pola oraz widoczne dane są ograniczone ze względu na naszą politykę licencyjną. Przykładowo przedstawiciel handlowy może wyświetlać tylko te zamówienia sprzedaży, do których został przypisany jako przedstawiciel handlowy.
Aby przedstawiciel zewnętrzny mógł otworzyć aplikację lub wyświetlić ją w menu użytkownika, musi być przypisany do siebie w aplikacji Partnerzy, widok Podstawowe, pole Organizacja nadrzędna. Oznacza to, że przedstawiciel zewnętrzny jest traktowany jako partner typu Organizacja. Do przedstawiciela zewnętrznego można przypisać dowolną liczbę organizacji zewnętrznych.
W aplikacji Uprawnienia do logowania przedstawiciela przedstawiciel musi być powiązany z organizacją sprzedaży. Poprzez to powiązanie i przypisanie przedstawiciela w danych podstawowych partnera jako przypisanej organizacji, przedstawiciel staje się przedstawicielem zewnętrznym. Tylko wtedy może zalogować się do systemu.
Kolumna Przedstawiciel zewnętrzny w tabeli informuje o odpowiednich aplikacjach, z których mogą korzystać przedstawiciele zewnętrzni. Tego zestawu aplikacji nie można rozszerzyć za pomocą ról uprawnień lub programowania niestandardowego.
Przedstawiciele wewnętrzni
Dla użytkowników, którzy są przypisani do systemu z typem licencji Pracownik i którzy są zarządzani z rolami partnerskimi Zastępca i Pracownik, wszystkie aplikacje są dostępne zgodnie z rolami uprawnień i przypisanymi organizacjami. Początkowo nie różnią się one od pracowników, którzy nie są zarządzani jako Zastępcy.
Aby przedstawiciel wewnętrzny, podobnie jak pracownik, mógł otworzyć aplikację lub wyświetlić ją w menu użytkownika, musi mieć przypisaną co najmniej jedną organizację wewnętrzną w aplikacji Partnerzy, widok Podstawowe, pole Organizacja nadrzędna.
Aby przedstawiciel wewnętrzny został uznany za takiego, musi być powiązany z organizacją sprzedaży w aplikacji Uprawnienia do logowania przedstawiciela. To powiązanie zmienia przedstawiciela w przedstawiciela wewnętrznego.
W tych samych aplikacjach, które są również dostępne dla przedstawicieli zewnętrznych, nie wszystkie działania, które można w nich wykonać, są dostępne dla przedstawiciela wewnętrznego, podobnie jak dla przedstawiciela zewnętrznego, i nie wszystkie pola i dane są widoczne lub edytowalne. W danych aplikacjach przedstawiciele wewnętrzni i zewnętrzni są traktowani jednakowo. Przykładowo przedstawiciel wewnętrzny może przeglądać tylko te zamówienia sprzedaży, do których został przypisany jako przedstawiciel. Wpisy w kolumnie Przedstawiciel zewnętrzny w tabeli pokazują, w których aplikacjach przedstawiciel wewnętrzny jest traktowany jako przedstawiciel zewnętrzny.
Aplikacje z wymaganymi przypisaniami bazy danych OLAP
Wpisy w kolumnie Baza danych OLAP wskazują, że baza danych OLTP wybrana podczas logowania musi być połączona z bazą danych OLAP, aby odpowiednia aplikacja była widoczna.
Kontrola wyświetlania i wykorzystania elementów interfejsu
Ogólnie rzecz biorąc, dostępne działania i elementy interfejsu zależą od typów licencji Pracownik i Partner biznesowy, a także od dalszego podziału na klientów, klientów wsparcia, dostawców, przedstawicieli zewnętrznych i przedstawicieli wewnętrznych.
- Pracownicy mogą początkowo wykonywać wszystkie akcje i przeglądać elementy. Ograniczenia są wprowadzane za pośrednictwem ról uprawnień.
- Przedstawiciele wewnętrzni mogą wykonywać wszystkie czynności i wyświetlać elementy w taki sam sposób jak pracownicy, z wyjątkiem aplikacji, które są również dostępne dla przedstawicieli zewnętrznych. W odpowiednich aplikacjach działania, pola i dane mogą być przeglądane i edytowane z ograniczeniami. Przedstawiciele wewnętrzni i zewnętrzni są wyświetlani w aplikacjach w taki sam sposób.
- Dostępne działania i elementy interfejsu dla partnerów biznesowych nie są tak kompleksowe jak dla pracowników. Przykładowo partnerzy biznesowi nie mogą generować potwierdzeń zamówień dla zamówień sprzedaży, które sami wprowadzili, ale mogą jedynie zmieniać dane pozycji odbiorcy dostawy. Ponadto niektóre pola, takie jak Klasyfikacja cen, lub całe zakładki nie są widoczne, np. zakładka Rabaty zlecenia dla klientów. Odpowiednie wyświetlanie elementów interfejsu zależy od dalszego podziału typu licencji Partner biznesowy: klient, klient wsparcia, dostawca, przedstawiciel zewnętrzny. Widoczność i wykorzystanie elementów interfejsu można również ograniczyć za pomocą ról uprawnień.
Kontrola widoczności danych za pomocą uprawnień do treści
Aby kontrolować widoczność danych, można zdefiniować dla każdej organizacji wewnętrznej w aplikacji Organizacje, dla których jednostek biznesowych oferowanych w tej aplikacji należy uwzględnić uprawnienia do treści. Jeśli użytkownik posiada uprawnienia administracyjne dla danej jednostki biznesowej i aktywuje uprawnienia do treści, w aplikacji należącej do jednostki biznesowej dostępna jest tabela, w której można zdefiniować, kto może co czytać i edytować. Specyfikacje te mają wpływ na inne aplikacje. Na przykład można zdefiniować dla typu zamówienia sprzedaży, że jedna organizacja może przetwarzać zamówienia sprzedaży na jego podstawie, ale inne organizacje mogą tylko odczytywać te dane.
Dane i działania, które mogą podlegać uprawnieniom związanym z treścią, są opisane w odpowiedniej dokumentacji aplikacji.
Funkcje specjalne
Jeśli aplikacja wymaga uwzględnienia specjalnych cech, można je znaleźć w dokumentacji aplikacji. Wskazują na to wpisy w kolumnie Funkcje specjalne w tabeli.
Jeśli użytkownik nie posiada uprawnień do wyświetlania odpowiednich obiektów uprawnień, nie wszystkie uprawnienia odpowiadające wyszukiwaniu zostaną wyświetlone. W takim przypadku zostanie wyświetlony komunikat.
Elementy przypisywania uprawnień w poszczególnych strukturach
W poniższych artykułach znajdują się tabele, zawierające listę elementów, których należy przestrzegać dla każdej struktury podczas przypisywania uprawnień.
- Elementy przypisywania uprawnień w module Podstawowe
- Elementy przypisywania uprawnień w module Zakup
- Elementy przypisywania uprawnień w module Zarządzanie relacjami
- Elementy przypisywania uprawnień w module Controlling
- Elementy przypisywania uprawnień w module Planowanie
- Elementy przypisywania uprawnień w module Zarządzanie dokumentami
- Elementy przypisywania uprawnień w module Kalkulacje
- Elementy przypisywania uprawnień w module Logistyka magazynowa
- Elementy przypisywania uprawnień w module Zarządzanie miejscami składowania
- Elementy przypisywania uprawnień w module Produkcja
- Elementy przypisywania uprawnień w module Rachunkowość
- Elementy przypisywania uprawnień w module Rozwój oprogramowania
- Elementy przypisywania uprawnień w module Zarządzanie systemem
- Elementy przypisywania uprawnień w module Sprzedaż
- Elementy przypisywania uprawnień w module Workflow Management