Etapy sprzedaży

CRM, czyli Zarządzanie relacjami z partnerami, oznacza ogólnie holistyczne podejście do zarządzania firmą, które koncentruje się na klientach i utrzymuje ich w centrum uwagi. Ważnym zadaniem firmy jest profesjonalne zarządzanie relacjami z klientami.

W Comarch ERP Enterprise termin Zarządzanie relacjami odnosi się do partnerów. Partner może przyjąć kilka ról partnerskich w tym samym czasie w systemie. Dlatego partner może być jednocześnie klientem i dostawcą. Właśnie dlatego mówimy o zarządzaniu relacjami w Comarch ERP Enterprise, a fakty opisane poniżej dla klientów mają również zastosowanie do innych ról partnerów. Zwykle partner zewnętrzny jest aktywowany jako pierwszy. eCRM, lepiej znane jako Elektroniczne zarządzanie relacjami, jest również reprezentowane przez technologię w Comarch ERP Enterprise.

Ramy Zarządzania relacjami obejmują takie funkcje, jak planowanie, ocena i śledzenie projektów sprzedażowych, takich jak perspektywy i kampanie sprzedażowe. Skuteczna sprzedaż opiera się na znajomości klienta i innych osób zaangażowanych w projekt sprzedaży oraz ich wpływu na decyzję o zakupie. Zarządzanie relacjami umożliwia zatem rejestrowanie adresatów, przypisywanie kontaktów i podkreślanie wzajemnych powiązań między zaangażowanymi osobami za pośrednictwem relacji partnerskich.

Ogólnie rzecz biorąc, projekty sprzedaży składają się z kilku etapów sprzedaży i wielu indywidualnych działań. Etapy sprzedaży są wykorzystywane w perspektywach i kampaniach sprzedaży do planowania sekwencji procesów. Można je zapisać w aplikacji Etapy sprzedaży oddzielnie dla firm. Etapy sprzedaży działają jako klasyfikacja i będą akceptowane w odpowiednich przypadkach w bazie danych OLAP.

Niniejszy dokument opisuje strukturę wyświetlania etapów sprzedaży w systemie oraz strukturę aplikacji o tej samej nazwie. Opisano również rolę, jaką etapy sprzedaży odgrywają dla perspektyw i kampanii sprzedażowych.

Instrukcje dotyczące pracy z etapami sprzedaży, takie jak sposób wprowadzania lub przetwarzania etapów sprzedaży, można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Etapy sprzedaży.

Definicje terminów

Etapy sprzedaży

Ogólnie rzecz biorąc, projekty sprzedaży składają się z kilku etapów sprzedaży. Etapy sprzedaży są używane w zarządzaniu relacjami do klasyfikowania perspektyw i kampanii sprzedaży oraz do planowania sekwencji procesów w czasie. Każda perspektywa i każda kampania sprzedaży jest przypisana do dokładnie jednego etapu sprzedaży w danym momencie.

Działania i aplikacje w zarządzaniu relacjami

Następujące aplikacje są dostępne w ramach zarządzania relacjami z wyjątkiem aplikacji, które są istotne dla transferu i oceny danych Online Analytical Processing (OLAP). Dane OLAP są zapisywane w bazie danych OLAP.

Dane OLAP są zazwyczaj przesyłane z danych transakcyjnych firmy, które są zapisywane w danych przetwarzania transakcji online (OLTP) do bazy danych OLAP, przesyłane za pomocą specjalnych aplikacji do eksportu hurtowni danych do bazy danych OLAP. Dane te są tam dostępne do analiz statystycznych za pomocą odpowiednich zewnętrznych programów i narzędzi. Ma to zastosowanie do danych możliwości w zarządzaniu relacjami.

Przegląd aplikacji w ramach Zarządzania relacjami

Aplikacje Perspektywy sprzedaży i Kampanie służą do tworzenia i edycji projektów sprzedaży. W aplikacji Kampanie, perspektywa jest generowana z kampanii sprzedaży dla wszystkich lub indywidualnie wybranych adresatów.

Inne aplikacje w ramach Zarządzania relacjami służą do kontrolowania edycji projektów sprzedaży i tworzenia określonych danych podstawowych, czyli informacji podstawowych dla projektów sprzedaży, dla Zarządzania relacjami.

Istniejące etapy sprzedaży są warunkiem wstępnym tworzenia perspektyw i kampanii sprzedaży. Etapy sprzedaży są aktualizowane ręcznie w aplikacjach Kampanie i Perspektywy sprzedaży w celu udokumentowania postępu procesu.

Przegląd wzajemnych powiązań w Zarządzaniu relacjami

Jeśli perspektywy są generowane z kampanii sprzedaży, wówczas etap sprzedaży zostanie zaakceptowany z kampanii. Zmiany etapu sprzedaży w perspektywach sprzedaży są rejestrowane w danych historycznych szansy i mogą być przenoszone do bazy danych OLAP i analizowane hurtowni danych i statystyk.

Opis aplikacji

Aplikacja służy do tworzenia i zarządzania wszystkimi etapami sprzedaży, które mają być używane w perspektywach i kampaniach sprzedaży. Widok składa się z nagłówka i obszaru roboczego. Można ograniczyć etapy sprzedaży, które mają być wyświetlane w obszarze roboczym, ustawiając kryteria wyszukiwania w nagłówku aplikacji.

Nagłówek

W nagłówku aplikacji wyświetlane są następujące pola wyszukiwania.

Działanie pól wyszukiwania zostało opisane w instrukcji obsługi.

Nagłówek składa się z następujących pól:

  • Etap sprzedaży – w tym polu należy wprowadzić identyfikatory jednego lub więcej istniejących etapów sprzedaży, które mają zostać wyświetlone w obszarze roboczym.
  • Oznaczenie – w tym polu należy wprowadzić jeden lub więcej opisów jako kryteria wyszukiwania etapów sprzedaży, które mają być wyświetlane w obszarze roboczym.
  • Znacznik usuwania – w tym polu należy zdefiniować, czy wyświetlone mają zostać etapy sprzedaży oznaczone lub nie oznaczone znacznikiem usuwania. Dostępne są następujące opcje:
    • (wszystkie)
    • Ze znacznikiem usuwania
    • Bez znacznika usuwania

Następnie należy aktywować wyszukiwanie w systemie według odpowiednich etapów sprzedaży za pomocą przycisku [Aktualizuj].

Obszar roboczy

Po aktualizacji w panelu roboczym wyświetlane są wszystkie etapy sprzedaży, które odpowiadają kryteriom wyszukiwania utworzonym w nagłówku aplikacji. Dla każdego etapu sprzedaży wyświetlany jest wiersz. W razie potrzeby można edytować dane etapu sprzedaży lub tworzyć nowe etapy sprzedaży.

Następujące dane etapów sprzedaży są wyświetlane, nowo utworzone lub edytowane w tabeli pod wprowadzonymi nagłówkami kolumn.

  • Etap sprzedaży – w tym polu wyświetlana jest unikalna identyfikacja etapu sprzedaży. Identyfikacja pomaga w identyfikacji właściwego etapu sprzedaży, który ma być używany w innych aplikacjach i zapytaniach. W przypadku istniejących etapów sprzedaży nie można wprowadzić identyfikatora. W tym polu należy wprowadzić identyfikator dla nowych etapów sprzedaży. Identyfikacja może składać się z maksymalnie pięciu cyfr, liter lub kombinacji cyfr i liter. Użytkownik może wybrać dowolny identyfikator.
  • Oznaczenie – oznaczenie służy jako dodatkowa cecha wyróżniająca. Jego tekst może zostać wybrany przez użytkownika. W tym polu należy wprowadzić opisowy i, w miarę możliwości, unikalny opis, aby ułatwić wyszukiwanie.

Konfiguracja

Zarządzanie relacjami można włączyć lub wyłączyć jako całość w aplikacji Konfiguracja w funkcji Zarządzanie relacjami. Inne ustawienia w aplikacji Konfiguracja nie mają wpływu na aplikację Etapy sprzedaży.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Etapy sprzedaży, wykorzystywanej przykładowo do:

  • Przypisywania uprawnień
  • Konfigurowania definicji działań
  • Importowania i eksportowania danych

Etap sprzedaży:

com.cisag.app.crm.obj.OpportunityStage

Jednostka biznesowa jest częścią następującej grupy jednostek biznesowych:

MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisywać za pomocą ról uprawnień, a także poprzez przypisanie organizacji. Koncepcja uprawnień została opisana w dokumentacji technicznej Autoryzacje.

Specjalne możliwości

Aplikacja Etapy sprzedaży nie ma żadnych specjalnych możliwości.

Przypisania organizacyjne

Przypisanie organizacji nie jest możliwe dla aplikacji Etapy sprzedaży.

Funkcje specjalne

Aplikacja Etapy sprzedaży nie posiada funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Etapy sprzedaży nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?