Za pomocą funkcji Comarch OCR Integration użytkownik może aktywować lub dezaktywować funkcje OCR (Optical Character Recognition) w systemie Comarch Enterprise.
Comarch OCR to zaawansowana usługa, która służy do automatycznego rozpoznawania i przetwarzania danych z dokumentów. Bazuje ona na technologii optycznego rozpoznawania znaków, OCR, która rozpoznaje znaki i całe teksty w plikach graficznych. Dzięki niej możliwe jest szybkie i efektywne digitalizowanie dokumentów oraz automatyzowanie procesów związanych z ich obsługą. Głównym zadaniem usługi jest odczyt danych z faktur zakupu oraz wydań zewnętrznych i wprowadzanie ich do systemu, bez konieczności ręcznego wprowadzania wszystkich informacji. Proces przetworzenia dokumentu zajmuje kilka sekund, co w porównaniu do wprowadzania ręcznego, które jest bardziej pracochłonne, przekłada się na znaczną oszczędność czasu i minimalizuje ryzyko błędów.
Usługa przyjmuje dokumenty w formatach PDF, JPG, JPEG oraz TIFF. Dokumenty należy zeskanować i umieścić w przypisanym folderze w jednym z wymienionych formatów.
Informacje techniczne
- Nazwa: Integracja Comarch OCR
- Nazwa techniczna: com.sem.ext.app.ocr.customizing.OCR
- Wymagana licencja: com.sem.ext.app.ocr.OCR
- Możliwość dezaktywacji: tak
Nagłówek
W nagłówku aplikacji znajdują się następujące pola/parametry:
- Funkcja — pole prezentuje nazwę aktualnie otwartej funkcji
- Istotny dla — pole zawiera informacje na temat obszarów, do których odnoszą się dane funkcji
- Zastosuj dane firmy głównej (parametr) — parametr umożliwia firmom podrzędnym dziedziczenie ustawień firmy nadrzędnej
- Aktywne (parametr) — pozwala na aktywowanie modułu oraz zdefiniowanie wartości w obszarze roboczym dla wybranej organizacji typu Firma



