Za pomocą funkcji Ogólne użytkownik może skonfigurować dodatkowe ustawienia dotyczące specyfikacji, m.in. określić, który schemat numeracji ma być wykorzystywany lub jaka data przydatności powinna zostać zachowana. W odpowiednich aplikacjach zapisane wartości są stosowane jako wartości domyślne.
Informacje techniczne
- Nazwa: Ogólne
- Nazwa techniczna: com.cisag.app.inventory.identifiers.Base
- Wymagana licencja: brak
- Możliwość dezaktywacji: nie
Zakładka Ustawienia
Przy aktywnych specyfikacjach dostępne są następujące pola do dalszej konfiguracji:
- Schemat numeracji — w tym polu należy określić wartość domyślną dla schematu numeracji, który ma być stosowany do automatycznego nadawania identyfikatorów specyfikacji. Schemat numeracji podany w tym polu jest proponowany jako wartość domyślna przy rejestrowaniu nowych artykułów posiadających specyfikację w danych podstawowych i może tam zostać zmieniony. Przyporządkowany schemat numeracji generuje identyfikator specyfikacji, który jednoznacznie identyfikuje specyfikację w ramach danego artykułu.
- Użyj specyfikację artykułu dostawcy (pole wyboru) — za pomocą tej funkcji należy określić, czy mają być wykorzystywane specyfikację artykułów od dostawcy. Jeśli funkcja jest aktywna, wówczas system w aplikacji Przyjęcia towaru stosuje specyfikację dostawcy również jako wewnętrzną identyfikację specyfikacji. Specyfikacja artykułu od dostawcy musi być w takim przypadku zawsze wprowadzana ręcznie – niezależnie od ustawień w polu Metoda generowania w danych podstawowych artykułu.
Jeśli funkcja jest nieaktywna, wykorzystywane są wyłącznie wewnętrzne identyfikatory specyfikacji. Wprowadzone specyfikacje artykułów od dostawcy służą wówczas jedynie jako informacja przy przyjęciach z zakupu i z dystrybucji. - Status kontroli jakości — w tym polu należy określić wartość domyślną dla statusu kontroli jakości, który powinien obowiązywać dla nowych specyfikacji.
Status kontroli jakości jest prowadzony na poziomie magazynu, strefy magazynowej, a równolegle również na poziomie specyfikacji. Stany magazynowe mogą być analizowane i wykorzystywane w zależności od przypisanego statusu kontroli jakości. Status ten ma znaczenie dla wszystkich specyfikacji. Wartość wprowadzona w tym polu będzie proponowana przy tworzeniu nowych artykułów posiadających specyfikacje w danych podstawowych. - Data przydatności — minimalna data przydatności dotyczy partii z datą przydatności i określa datę ich ważności. W tym polu wprowadzana jest wartość domyślna dla daty przydatności, która powinna obowiązywać dla nowych specyfikacji. Należy podać liczbę całkowitą reprezentującą wymagany okres i wybrać jedną z dostępnych jednostek czasu (np. dzień, miesiąc, rok). Wartość ta będzie proponowana przy tworzeniu nowych artykułów posiadających specyfikację w danych podstawowych.
- Pozostały okres ważności — pozostały okres ważności jest istotny dla partii z datą przydatności. W tym polu należy określić wartość domyślną dla pozostałego okresu ważności, który ma obowiązywać dla nowych partii z datą przydatności. Użytkownik podaje liczbę całkowitą i wybiera jednostkę czasu (dzień, miesiąc, rok). Pozostały okres ważności to minimalny wymagany okres ważności partii w momencie jej wydania. Wartość z tego pola jest proponowana przy tworzeniu nowych partii z datą przydatności w danych podstawowych artykułu.
- Czas zatrzymania — czas zatrzymania jest istotny dla partii z datą przydatności. W tym polu należy podać wartość domyślną dla czasu zatrzymania, który powinien obowiązywać dla nowych specyfikacji. Użytkownik wprowadza liczbę całkowitą i wybiera jednostkę czasu (dzień, miesiąc, rok). Czas zatrzymania oznacza czas, w którym zapas danej specyfikacji nie może być przemieszczany ani wydany. Taka specyfikacja nie będzie uwzględniana w automatycznym przypisywaniu partii z datą przydatności do kompletacji. Wartość ta jest proponowana podczas rejestrowania nowych artykułów posiadających partię z datą przydatności.
- Okres ostrzegawczy 1 — termin ostrzegawczy dotyczy partii z datą przydatności. Dla każdej partii z datą przydatności można zdefiniować dwa okresy ostrzegawcze o różnym czasie wyprzedzenia. Na ich podstawie system oblicza daty ostrzeżeń, umożliwiając terminową kontrolę dat ważności partii z datą przydatności. W tym polu należy określić wartość domyślną dla pierwszego okresu ostrzegawczego. Użytkownik podaje liczbę całkowitą i wybiera jednostkę czasu (dzień, miesiąc, rok). Okres ten będzie proponowany przy rejestrowaniu nowych artykułów posiadających partie z datą przydatności w danych podstawowych.
- Okres ostrzegawczy 2 — termin ostrzegawczy dotyczy partii z datą przydatności. Dla każdej partii z datą przydatności można zdefiniować dwa okresy ostrzegawcze o różnym czasie wyprzedzenia. Na ich podstawie system oblicza daty ostrzeżeń, umożliwiając terminową kontrolę dat ważności partii z datą przydatności. W tym polu określasz wartość domyślną dla drugiego okresu ostrzegawczego. Użytkownik podaje liczbę całkowitą i wybiera jednostkę czasu (dzień, miesiąc, rok). Okres ten również będzie proponowany przy rejestrowaniu nowych artykułów posiadających partie z datą przydatności w danych podstawowych.
- Początek gwarancji — w tym polu należy określić, od jakiej daty liczony jest okres gwarancji. Informacje gwarancyjne mają zastosowanie wyłącznie do specyfikacji Numer serii. Wartość z tego pola w połączeniu z długością gwarancji służy do obliczenia okresu gwarancyjnego dla artykułów z numerem serii. W okresie gwarancyjnym producent lub dystrybutor zapewnia prawidłowe działanie artykułu i bezpłatne usunięcie ewentualnych usterek (gwarancja). Można wybrać jedną z następujących dat początkowych:
- Data uruchomienia
- Data dostawy
Okres gwarancji może być ręcznie wprowadzony lub zmieniony w danych specyfikacji (numer serii). Jeśli nie zostanie określony, a długość gwarancji jest większa niż zero, wówczas system automatycznie wyznaczy go następująco:
- Dla początku = data dostawy
W trakcie transakcji magazynowych w ramach operacji księgowej Rozchód dla dokumentu dostawy lub fakturę, określany jest okres gwarancji (jeśli nie został podany):
Gwarancja od = data transakcji magazynowej
Gwarancja do = Gwarancja od + długość gwarancji z danych artykułu - Dla początku = data uruchomienia
Datę uruchomienia można wprowadzić ręcznie w danych podstawowych serii dla numerów serii. Następnie ustalany jest okres gwarancji (jeśli nie został podany):Gwarancja od = data uruchomienia
Gwarancja do = Gwarancja od + długość gwarancji z danych artykułu - Czas trwania gwarancji — w tym polu należy określić wartość domyślną dla czasu trwania okresu gwarancyjnego. Informacje gwarancyjne są istotne wyłącznie dla specyfikacji Numer serii. Użytkownik podaje liczbę całkowitą i wybiera jednostkę czasu (dzień, miesiąc, rok). Długość okresu gwarancji wraz z datą początkową (określoną w polu Początek gwarancji) służy do obliczania okresu gwarancji. W tym czasie producent lub dostawca zobowiązuje się do zapewnienia sprawnego funkcjonowania artykułu i bezpłatnego usuwania ewentualnych usterek (gwarancja). Wartość wprowadzona w tym polu będzie proponowana przy tworzeniu nowych artykułów z numerami serii w danych podstawowych.