Funkcja: Serwis

Niniejsza dokumentacja opisuje funkcje w obszarze Serwis. Funkcje w tym obszarze obejmują funkcję główną Serwis, w której można np. określić schemat numeracji dla obiektów serwisowych. Ogólne informacje na temat funkcji ERP w aplikacji Konfiguracja oraz listę tych dodatkowych funkcji można znaleźć w dokumentacji Konfiguracja: Funkcje biznesowe.

Funkcja Serwis

  • Opis: Serwis
  • Nazwa techniczna: com.sem.ext.app.service.Service 
  • Wymagana licencja: com.sem.ext.app.service.Service 
  • Od wydania: Semiramis 5
  • Możliwość dezaktywacji: Tak
  • Pomoc kontekstowa: Za pomocą funkcji Serwis można aktywować lub dezaktywować obszar Serwis i wprowadzić ogólne ustawienia.
Zakładka Ustawienia

Szczegółowy opis pól:

  • Schemat numeracji licznika — jeśli użytkownik chciałby włączyć automatyczne przydzielanie numeracji dla liczników, wówczas w tym polu powinien on wprowadzić schemat numeracji Licznik. Schemat numeracji wprowadzony w tym polu jest następnie używany przez system do automatycznego określania i przydzielania numeracji licznika wszystkim nowym licznikom. Numeracja licznika służy do jednoznacznej identyfikacji licznika.
  • Schemat numeracji obiektów serwisowych — jeśli użytkownik chciałby włączyć automatyczne przydzielanie numeracji dla obiektów serwisowych, wówczas w tym polu powinien on wprowadzić schemat numeracji Obiekt serwisowy. Schemat numeracji wprowadzony w tym polu jest następnie używany przez system do automatycznego określania i przydzielania numeracji obiektów serwisowych wszystkim nowym obiektom serwisowym. Numeracja obiektów serwisowych służy do jednoznacznej identyfikacji obiektu serwisowego.
  • Schemat numeracji zadań serwisowych — jeśli użytkownik chciałby włączyć automatyczne przydzielanie numeracji dla zadań serwisowych, wówczas w tym polu powinien on wprowadzić schemat numeracji Zadanie serwisowe. Schemat numeracji wprowadzony w tym polu jest następnie używany przez system do automatycznego określania i przydzielania numeracji zadań serwisowych wszystkim nowym zadaniom serwisowym. Numeracja zadań serwisowych służy do jednoznacznej identyfikacji zadania serwisowego.
  • Jednostki zgłoszeń serwisowych — w tym polu użytkownik wprowadza jednostkę, w której będą zarządzane obiekty serwisowe, które nie mają żadnego odniesienia do pozycji
  • Otwórz ilość/czas jako wartość proponowana (pole wyboru) — za pomocą tej funkcji użytkownik określa, czy w przypadku raportowania zlecenia serwisowego otwarte ilości i czasy mają być wstępnie wypełnione.
  • Klucz księgowania dla złomowania — użytkownik wprowadza istniejący klucz księgowania dla księgowania transferu obiektów serwisowych lub artykułów, które mają zostać złomowane.

Funkcja Dokumenty

  • Opis: Dokumenty
  • Nazwa techniczna: com.sem.ext.app.service.servicing.DocumentDefaults
  • Od wydania: Semiramis 5
  • Wymagana licencja: Brak
  • Możliwość dezaktywacji: Tak
  • Pomoc kontekstowa: Za pomocą tej funkcji użytkownik może wprowadzać różne ustawienia dla dokumentów i dokumentów księgowych w ramach obszaru Serwis oraz dla danych wyjściowych dokumentów księgowych. Można tutaj np. przechowywać szablony dokumentów księgowych dla dokumentów księgowych.
Zakładka Ustawienia

Za pomocą funkcji Dokumenty użytkownik może wprowadzać różne ustawienia dla dokumentów i dokumentów księgowych w ramach obszaru Serwis oraz dla danych wyjściowych dokumentów księgowych w Serwisie. Przykładowo, w tej grupie wybierany jest szablon dokumentu księgowego, który reguluje strukturę dokumentu Zgłoszenie serwisowe.

Więcej szczegółów na temat ustawień wydruku można znaleźć w sekcji Wydruk dokumentów Księgowych w instrukcji obsługi. Opisano tam również, które inne aplikacje oraz ustawienia systemowe i użytkownika są istotne dla wyprowadzania dokumentów księgowych i kiedy te ustawienia są stosowane.

Tabela szablonów dokumentów księgowych w obszarze Serwis

W tabeli dla różnych kategorii dokumentu księgowych w obszarze Serwis użytkownik może wprowadzić określone ustawienia dotyczące wydruku dokumentów księgowych. Dla każdej kategorii dokumentów księgowych wyświetlany jest jeden lub więcej wierszy z następującymi kolumnami.

  • Typ dokumentu — w tym wierszu wyświetlany jest typ dokumentu księgowego, dla którego definiowane są ustawienia wydruku. Dokument księgowy Komunikat jest dostępny w obszarze Serwis.
  • Medium — medium wydruku, na który zostanie wysłany dokument księgowy w tym wierszu zgodnie z szablonem dokumentu księgowego. Możliwe są następujące media wyjściowe:
    • Drukarka (możliwy jest wydruk w formie pliku)
    • E-mail
    • Fax
  • Szablon dokumentu — w tym polu użytkownik wprowadza szablon dokumentu dla dokumentu w tym wierszu, który reguluje strukturę odpowiedniego dokumentu. Każdy szablon dokumentu księgowego ma zastosowanie do dokładnie jednego z ogólnie dozwolonych mediów wyjściowych, drukarki, wiadomości e-mail lub faksu. Szablon dokumentu księgowego zawiera ustawienia medium wyjściowego oraz struktury i formatu dokumentu. Przykładowo, szablon dokumentu dla medium drukarki zawiera informacje na temat drukowania jednostronnego lub dwustronnego lub liczby drukowanych kopii.
Uwaga
W razie potrzeby skonfiguruj kilka szablonów dokumentów księgowych dla różnych mediów wyjściowych, aby później mieć różne opcje wyboru medium wyjściowego podczas drukowania dokumentów.
  • Adres odbiorcy — w tym polu użytkownik może ustawić metodę komunikacji dla szablonów dokumentów bonów z nośnikami wyjściowymi Fax i E-mail. Określa to, który z adresów faksu lub e-mail odbiorcy jest używany podczas drukowania tego dokumentu księgowego. Metody komunikacji odnoszą się do różnych sposobów komunikowania się z partnerem za pośrednictwem określonego medium, takiego jak faks lub poczta e-mail. Oddzielne metody komunikacji e-mail można zdefiniować dla E-mail (służbowy) i E-mail (domowy). Określony adres e-mail jest wskazywany jako połączenie komunikacyjne. Na podstawie metody komunikacji zdefiniowanej w tym polu system określa konkretne połączenie komunikacyjne z odpowiednich danych partnera podczas wysyłania dokumentów, czyli konkretny numer faksu lub adres e-mail. Ten numer faksu lub adres e-mail jest następnie używany podczas wysyłania dokumentu jako adres odbiorcy.
  • Preferowane (pole wyboru) — jeśli ustawienia wyjściowe są zdefiniowane dla typu dokumentów księgowych w kilku wierszach, jeden z nich musi być oznaczony jako Preferowane. Ta flaga jest przenoszona do danych podstawowych partnera jako domyślna i oznacza, że te preferowane ustawienia będą używane podczas drukowania dokumentu księgowego, chyba że jedno z innych zdefiniowanych ustawień zostanie wybrane ręcznie.
Uwaga
Jeśli użytkownik zmienia adres odbiorcy lub ustawia opcję Preferowane dla typu dokumentu w szablonie, dla którego wymagane jest adresowanie odbiorcy, wówczas powinien upewnić się, że odpowiednie dane komunikacyjne są również przechowywane u odpowiednich partnerów.
Tabela nadawców wiadomości e-mail w obszarze Serwis

W tabeli użytkownik może określić standardowego nadawcę wiadomości e-mail dla różnych dokumentów księgowych w ramach obszaru Serwis. Tabela zawiera wiersz z następującymi kolumnami dla każdego typu dokumentu:

  • Typ dokumentu — wyświetlony zostanie typ dokumentu księgowego, dla którego w tym wierszu określono standardowego nadawcę wiadomości e-mail. Obecnie dostępny jest dokument księgowy Komunikat.
  • Nadawca — w tym polu definiowane są główne dane partnera, których system używa do określenia adresu e-mail nadawcy używanego dla wszystkich dokumentów księgowych. Użytkownik wybiera jedną z następujących opcji:
    • Odpowiedzialny pracownik — adres e-mail odpowiedzialnego pracownika zapisanego na dokumencie jest używany jako adres nadawcy
    • Aktualny pracownik — adres e-mail użytkownika aktualnie korzystającego z bazy danych OLTP jest używany jako adres nadawcy. Jest on zapisany w danych pracownika przypisanego do użytkownika.
    • Konkretny adres — jeśli wybrana zostanie opcja Konkretny adres, wówczas domyślny adres nadawcy wiadomości e-mail może zostać ustawiony dla wszystkich dokumentów księgowych tego typu

W razie potrzeby adres nadawcy można zmienić podczas drukowania dokumentów księgowych, jeśli istnieją odpowiednie uprawnienia i pozwala na to szablon dokumentu.

  • Adres e-mail — jeśli wybrana została opcja Konkretny adres w sekcji Nadawca, wówczas można zdefiniować domyślny adres nadawcy wiadomości e-mail dla wszystkich dokumentów księgowych tego typu w tej kolumnie. W razie potrzeby adres nadawcy można zmienić podczas drukowania dokumentów księgowych, jeśli istnieją odpowiednie uprawnienia i pozwala na to szablon dokumentu.

Funkcja Organizacja i rozliczanie

  • Opis: Organizacja i rozliczenie
  • Nazwa techniczna: com.sem.ext.app.service.ServiceInvoicing
  • Od wydania: Semiramis 5
  • Wymagana licencja: Brak
  • Możliwość dezaktywacji: Tak
  • Pomoc kontekstowa: Określa ustawienia, które mają zastosowanie do ustalania i obliczania cen serwisu za pomocą funkcji Organizacja i rozliczanie.
Zakładka Ustawienia

Użytkownik określa ustawienia, które mają zastosowanie do ustalania i obliczania cen serwisu za pomocą funkcji Organizacja i rozliczanie.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:

  • Lokalizacja serwisu — użytkownik wprowadza lokalizację, która wykonuje serwis zewnętrzny
  • B2B domyślna lista cenników — użytkownik wprowadza istniejący cennik sprzedaży, który zostanie użyty do określenia ceny świadczenia serwisu
  • Zewnętrzny serwis (pole wyboru) — za pomocą tej funkcji użytkownik określa, czy jego firma oferuje konserwację i naprawę przedmiotów, maszyn lub systemów klientów zewnętrznych.
  • Rzeczywisty typ rozliczenia — ta funkcja służy do domyślnego ustawiania wartości Rzeczywisty typ rozliczenia wprowadzonej w następujących pozycjach zgłoszenia serwisowego:
    • Nie przyporządkowano — gdy ta wartość zostanie ustawiona w aplikacji Konfiguracja, wówczas podczas tworzenia zgłoszenia serwisowego i/lub dodawania nowego zadania serwisowego wartość Rzeczywisty typ rozliczenia zostanie ustawiona jako Nie przyporządkowano
    • Na spodziewany typ rozliczenia zadania serwisowego zgłoszenia serwisowego — gdy ta wartość zostanie ustawiona w aplikacji Konfiguracja, wówczas Rzeczywisty typ rozliczenia będzie miał przypisaną taką samą wartość, jak zastosowany/domyślny dla Docelowy typ rozliczenia

Wystąpi jeden przypadek, w którym ustawienie konfiguracji nie będzie używane: gdy nowa pozycja zostanie dodana do już utworzonego zlecenia serwisowego, parametr Rzeczywisty typ rozliczenia będzie zawsze ustawiony jako Nie przyporządkowano.

Funkcja Logistyka serwisu

  • Opis: Logistyka serwisu
  • Nazwa techniczna: com.sem.ext.app.service.ServiceLocation
  • Od wydania: Semiramis 5
  • Wymagana licencja: Brak
  • Możliwość dezaktywacji: Tak
  • Pomoc kontekstowa: Za pomocą funkcji Logistyka serwisu można określić ustawienia witryny serwisu wewnętrznego.
Zakładka Ustawienia

Za pomocą funkcji Logistyka serwisu można określić ustawienia witryny serwisu wewnętrznego. Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:

  • Lokalizacja serwisu — użytkownik wprowadza lokalizację, która wykonuje serwis wewnętrzny
  • Magazyn złomowania — użytkownik wprowadza magazyn, w którym należy umieścić obiekty serwisowe przeznaczone do złomowania

 

Czy ten artykuł był pomocny?