Za pomocą funkcji Zarządzanie miejscami składowania można aktywować lub dezaktywować zarządzanie miejscami składowania oraz wprowadzać ustawienia dotyczące zarządzania miejscami składowania
Użytkownik może skonfigurować zarządzanie miejscami składowania, wybierając m. in. schematy numeracji lub podając informacje dotyczące przyjęcia i wydania towarów. W odpowiednich aplikacjach zapisane wartości są wykorzystywane m. in. jako wartości domyślne.
Informacje techniczne
-
Nazwa: Zarządzanie miejscami składowania
-
Nazwa techniczna: com.cisag.app.inventory.StorageLocations
-
Wymagana licencja: com.cisag.app.inventory.StorageLocations
-
Dezaktywacja: tak
Skutki aktywowanego zarządzania miejscami składowania
Za pomocą funkcji Zarządzanie miejscami składowania można aktywować lub dezaktywować zarządzanie miejscami składowania oraz odpowiednie aplikacje. Funkcja ta obejmuje m. in.
-
Wyświetlanie aplikacji w ramach zarządzania miejscami składowania
-
Podział miejsc magazynowych na strefy magazynowe i lokalizacje magazynowe
-
Wykorzystanie strategii magazynowych i ograniczeń magazynowych
-
Przyjmowanie, wydawanie i przemieszczanie artykułów magazynowych za pomocą zleceń magazynowych
Zarządzanie miejscami składowania to funkcja wykorzystywana nie tylko w logistyce magazynowej, ale także w innych obszarach, które wpływają na stany magazynowe.
Zakładka Ustawienia
Po aktywowaniu funkcji Zarządzanie miejscami składowania dostępne są następujące pola do dalszej konfiguracji:
-
Klucz przesunięcie magazynowego — w tym polu można ustawić klucz przesunięcia magazynowego do automatycznych przesunięć magazynowych podczas korzystania z miejsc składowania. Służy on do wykonywania automatycznych księgowań wtórnych, np. przy zwrocie do magazynu. Klucz ten jest używany przez system do generowania transakcji magazynowych typu Przesunięcie w przypadku transakcji między miejscami składowania a strefami przyjęcia/wydania.
UwagaKlucz przesunięcia magazynowego w tym polu nie jest wartością domyślną dla rodzajów dokumentów. Należy go osobno zdefiniować w rodzajach dokumentów. -
Rodzaj zlecenia dla uzupełnienia zapasów — w tym polu można ustawić rodzaj zlecenia magazynowego do automatycznego uzupełniania zapasów. Zlecenia uzupełniające służą do uzupełniania miejsc kompletacji. Jeśli dla miejsca kompletacji określono uzupełnienie dla artykułu, to przy każdym zaksięgowaniu materiału w miejscu kompletacji, które stanowi wydanie, nowy stan magazynowy, powiększony o ewentualne otwarte zamówienia magazynowe dla miejsca kompletacji, jest porównywany ze stanem minimalnym. Jeśli nowy stan magazynowy jest mniejszy niż stan minimalny miejsca kompletacji, wówczas automatycznie generowane jest zlecenie uzupełniające w celu uzupełnienia miejsca kompletacji. Dostępne rodzaje zleceń magazynowych należy wcześniej zarejestrować w aplikacji o tej samej nazwie.
-
Usuwanie pustych jednostek ładunkowych — w tym polu określa się sposób usuwania pustych jednostek ładunkowych z danych miejsc składowania: automatycznie przez serwer logistyki magazynowej lub ręcznie za pomocą list środków ładunkowych.
-
Schemat numeracji dla środków załadunku — w tym polu można ustawić schemat numeracji dla list środków załadunku, jeśli usuwanie pustych środków załadunku jest ustawione na ręczne
-
Alejki magazynowe (pole wyboru) — ta funkcja umożliwia aktywację alejek magazynowych, które grupują rzędy w strefie magazynowej obsługiwane przez ten sam fizyczny obszar. Alejki magazynowe służą do sortowania miejsc składowania podczas przyjęcia i wydania.