Harmonogram dostępności systemu KSeF

Celem aplikacji Harmonogram dostępności systemu KSeF jest umożliwienie użytkownikowi automatycznego lub ręcznego zdefiniowania okresu czasowej niedostępności KSeF. Określenie niedostępności ma na celu poinformowanie użytkowników o przerwach technicznych i awariach, co umożliwia zapewnienie zgodności z przepisami i ciągłości obiegu dokumentów. Automatyczne określenie następuje poprzez pobranie informacji ze strony wskazanej w polu Domyślna lokalizacja w funkcji KSeF, w aplikacji Konfiguracja. Zdefiniowanie ręczne polega na wprowadzeniu niezbędnych danych bezpośrednio w aplikacji Harmonogram dostępności systemu KSeF.

Aplikacja składa się z nagłówka i tabeli pozycji.

Przykładowy harmonogram dostępności systemu KSeF

Nagłówek

Nagłówek aplikacji pozwala na wyszukiwanie terminów dostępności lub niedostępności KSeF i składa się z następujących pól:

  • Tryb KSeF – pole umożliwia wyszukiwanie terminów na podstawie przypisanego trybu KSeF
    • (wszystkie) – w tabeli pozycji wyświetlone zostaną terminy zarówno dla trybu BFK, jak i OFF
    • BFK – oznaczenie faktur papierowych i elektronicznych, wystawionych bez udziału KSeF. Ustawienie to stosowane jest w przypadku braku konieczności wystawiania faktur przy użyciu KSeF.
    • OFF – oznaczenie faktur wystawionych w okresie niedostępności KSeF. Ten tryb może zostać zdefiniowany ręcznie lub pochodzić ze strony internetowej wskazanej w polu Domyślna lokalizacja w funkcji KSeF, w aplikacji Konfiguracja.
  • Czas odniesienia – pole podzielone jest na dwa obszary, w których możliwe jest wprowadzenie daty i godziny dla okresu niedostępności KSeF
  • Aktywny – pole pozwala na wyszukanie aktualnie aktywnego okresu niedostępności KSeF. Do wyboru możliwe są następujące wartości:
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj)

Tabela pozycji

Tabela pozycji wskazuje okresy niedostępności systemu KSeF oraz umożliwia ręczne wprowadzenie nowego okresu lub edycję już istniejącego.

Tabela składa się z następujących kolumn:

  • Czas początkowy – wskazuje datę i godzinę rozpoczęcia okresu niedostępności KSeF
  • Czas końcowy – wskazuje datę i godzinę zakończenia okresu niedostępności KSeF
  • Aktywny – zaznaczony parametr wskazuje bieżący okres niedostępności KSeF
  • Tryb KSeF – wskazuje jeden z trybów KSeF obowiązujący w danym okresie niedostępności

Dodanie nowego okresu niedostępności

Okres niedostępności systemu KSeF może zostać automatycznie pobrany do tabeli w aplikacji Harmonogram dostępności systemu KSeF lub wprowadzony ręcznie przez użytkownika.

Uwaga
Dodanie nowego okresu niedostępności możliwe jest jedynie dla trybu KSeF OFF. Tryb BFK definiowany jest automatycznie poprzez ustawienia funkcji KSeF w aplikacji Konfiguracja.

Aby dodać okres niedostępności systemu należy:

  1. Otworzyć aplikację Harmonogram dostępności systemu KSeF.
  2. Wybrać przycisk [Nowy] na standardowym pasku narzędzi. W wyniku tego działania do tabeli pozycji zostanie dodany nowy wiersz z automatycznie zdefiniowaną datą i godziną czasu początkowego oraz trybem KSeF.
  3. Wprowadzić niezbędne informacje w wierszu tabeli – konieczne jest wprowadzenie wartości w kolumnie Czas końcowy oraz zaznaczenie pola wyboru w kolumnie Aktywny, w celu aktywowania okresu niedostępności. Wartości w kolumnach Czas początkowy i Tryb KSeF nie podlegają edycji.
  4. Zapisać zmiany przyciskiem [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Okres niedostępności zostanie zapisany w tabeli pozycji.

Czy ten artykuł był pomocny?