Celem aplikacji Harmonogram dostępności systemu KSeF jest umożliwienie użytkownikowi automatycznego lub ręcznego zdefiniowania okresu czasowej niedostępności KSeF. Określenie niedostępności ma na celu poinformowanie użytkowników o przerwach technicznych i awariach, co umożliwia zapewnienie zgodności z przepisami i ciągłości obiegu dokumentów. Automatyczne określenie następuje poprzez pobranie informacji ze strony wskazanej w polu Domyślna lokalizacja w funkcji KSeF, w aplikacji Konfiguracja. Zdefiniowanie ręczne polega na wprowadzeniu niezbędnych danych bezpośrednio w aplikacji Harmonogram dostępności systemu KSeF.
Aplikacja składa się z nagłówka i tabeli pozycji.
Przykładowy harmonogram dostępności systemu KSeF
Nagłówek
Nagłówek aplikacji pozwala na wyszukiwanie terminów dostępności lub niedostępności KSeF i składa się z następujących pól:
- Tryb KSeF – pole umożliwia wyszukiwanie terminów na podstawie przypisanego trybu KSeF
- (wszystkie) – w tabeli pozycji wyświetlone zostaną terminy zarówno dla trybu BFK, jak i OFF
- BFK – oznaczenie faktur papierowych i elektronicznych, wystawionych bez udziału KSeF. Ustawienie to stosowane jest w przypadku braku konieczności wystawiania faktur przy użyciu KSeF.
- OFF – oznaczenie faktur wystawionych w okresie niedostępności KSeF. Ten tryb może zostać zdefiniowany ręcznie lub pochodzić ze strony internetowej wskazanej w polu Domyślna lokalizacja w funkcji KSeF, w aplikacji Konfiguracja.
- Czas odniesienia – pole podzielone jest na dwa obszary, w których możliwe jest wprowadzenie daty i godziny dla okresu niedostępności KSeF
- Aktywny – pole pozwala na wyszukanie aktualnie aktywnego okresu niedostępności KSeF. Do wyboru możliwe są następujące wartości:
- Tak
- Nie
- (ignoruj)
Tabela pozycji
Tabela pozycji wskazuje okresy niedostępności systemu KSeF oraz umożliwia ręczne wprowadzenie nowego okresu lub edycję już istniejącego.
Tabela składa się z następujących kolumn:
- Czas początkowy – wskazuje datę i godzinę rozpoczęcia okresu niedostępności KSeF
- Czas końcowy – wskazuje datę i godzinę zakończenia okresu niedostępności KSeF
- Aktywny – zaznaczony parametr wskazuje bieżący okres niedostępności KSeF
- Tryb KSeF – wskazuje jeden z trybów KSeF obowiązujący w danym okresie niedostępności
Dodanie nowego okresu niedostępności
Okres niedostępności systemu KSeF może zostać automatycznie pobrany do tabeli w aplikacji Harmonogram dostępności systemu KSeF lub wprowadzony ręcznie przez użytkownika.
Aby dodać okres niedostępności systemu należy:
- Otworzyć aplikację Harmonogram dostępności systemu KSeF.
- Wybrać przycisk [Nowy] na standardowym pasku narzędzi. W wyniku tego działania do tabeli pozycji zostanie dodany nowy wiersz z automatycznie zdefiniowaną datą i godziną czasu początkowego oraz trybem KSeF.
- Wprowadzić niezbędne informacje w wierszu tabeli – konieczne jest wprowadzenie wartości w kolumnie Czas końcowy oraz zaznaczenie pola wyboru w kolumnie Aktywny, w celu aktywowania okresu niedostępności. Wartości w kolumnach Czas początkowy i Tryb KSeF nie podlegają edycji.
- Zapisać zmiany przyciskiem [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Okres niedostępności zostanie zapisany w tabeli pozycji.