Import artykułów

Aplikacja Import artykułów jest aplikacją działającą w tle. Umożliwia import artykułów utworzonych w kanale sprzedaży dla systemu Comarch ERP Enterprise.

Uwaga
Aplikacja działa z adapterami Cloud oraz OXID eSales.

Artykuły importowane są z użyciem szablonu artykułu, utworzonego w aplikacji Szablony artykułów, a następnie dodanego w aplikacji Kanały sprzedaży, na zakładce Wspólne. Na szablonie można określić informacje, które zostaną dodane na kartę zaimportowanego artykułu.

Aplikacja Import artykułów ma formę okna dialogowego, standardową dla aplikacji w tle. Składa się z zakładek: Aplikacja oraz Ustawienia, podzielonych na sekcje i kolejne zakładki.

Zakładka Aplikacja

W nagłówku zakładki znajdują się pola zawierające informacje o aplikacji:

  • Aplikacja w tle – wyświetla nazwę otwartej aplikacji
  • Obiekt deweloperski – wyświetla nazwę obiektu deweloperskiego (dotyczącego) aplikacji

    Aplikacja Import artykułów: zakładka Aplikacja

Zakładka Akcja

Na zakładce dostępne są pola/parametry:

  • Kanał sprzedaży – pozwala na określenie kanału sprzedaży, z którego mają zostać zaimportowane artykuły
  • Nie uwzględniaj usuniętych elementów – usunięte artykuły nie są uwzględniane podczas importu
Sekcja Wybór artykułu

W sekcji dostępne są ustawienia pozwalające na określenie artykułów, które mają zostać importowane:

  • Zmieniono od – pozwala zdecydować, które artykuły mają zostać zaimportowane. Odbywa się to poprzez wybranie okresu, w którym importowane artykuły zostały dodane lub ostatnio zmodyfikowane. Dostępne opcje:
    • W dowolnym momencie – importuje wszystkie artykuły, niezależnie od tego, czy i kiedy były już importowane
    • Od ostatniego transferu – importuje te artykuły, które nie zostały zaimportowane przy okazji wcześniejszych operacji importu lub które zostały od tego czasu zmodyfikowane
    • Ręcznie – aktywuje pole Sygnatura czasowa
  • Sygnatura czasowa – pole umożliwia ręczne wskazanie daty i godziny, od której dodane/zmodyfikowane artykuły w kanale sprzedaży mają zostać zaimportowane. Domyślnie wyświetlana jest aktualna data i godzina.

Dla adaptera OXID eSales dostępna jest dodatkowa zakładka, zawierająca pola/parametry:

  • Według numeru – parametr pozwala na import artykułów według ich numeru w kanale sprzedaży. Zaznaczenie parametru dezaktywuje pola Zmieniono od i Sygnatura czasowa.
  • Nr art. – pole aktywuje się, gdy oznaczono parametr Według numeru. Umożliwia wpisanie po przecinku numerów artykułów, które mają zostać zaimportowane

Zakładka Ustawienia

Na zakładce dostępne są ustawienia dotyczące sposobu transferu danych:

Aplikacja Import artykułów: zakładka Ustawienia
  • Zlecenie przetwarzania – nazwa zlecenia przetwarzania. Pole można uzupełnić ręcznie. W aplikacji Zlecenia przetwarzania możliwe będzie odszukanie konkretnego zlecenia po tej nazwie.
  • Użytkownik – identyfikator użytkownika, który zleca działanie w tle. Pole wypełnione automatycznie danymi zalogowanego użytkownika. Dane można zmienić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] po prawej stronie wiersza.
  • Baza danych OLTP – baza danych OLTP, do której użytkownik jest zalogowany. Pole wypełnione automatycznie, podlega edycji.
  • Język zawartości – pobierany z poziomu ustawień język zawartości bazy danych OLTP, na której wykonywane są procesy w tle. Pole ma automatycznie ustawioną wartość i podlega edycji.
  • Kolejka przetwarzania (pole obowiązkowe) – kolejka, według której zaplanowane w systemie zadania zostaną przetworzone. Przetwarzanie nowego pliku zacznie się, gdy poprzedni zakolejkowany plik zostanie przetworzony. Wartość w tym polu należy wprowadzić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
Wskazówka
Kolejki przetwarzania definiuje się w aplikacji Panel System. Aby utworzyć nową kolejkę, należy wybrać wartość Kolejka przetwarzania w polu Typ.
  • Serwer aplikacji – serwer aplikacji, na którym ma zostać wykonane działanie w tle. Pole można uzupełnić za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Start – z rozwijanej listy należy wybrać wartość określającą czas rozpoczęcia importu. Dostępne są wartości:
    • Przenieś do kolejki – (wartość domyślna) zlecenie importu zostaje dodane do kolejki wykonywanych działań
    • Podczas ponownego uruchamiania serwera aplikacji – import zostaje wykonany po ponownym uruchomieniu serwera
    • Aktywacja czasowa: zewnętrznieumożliwia sterowanie czasem działania aplikacji w tle z poziomu systemu operacyjnego
    • Aktywacja czasowa: jednorazowo – umożliwia jednorazowe zdefiniowanie czasu importu za pomocą pól: Początek oraz Maksymalny czas trwania
    • Aktywacja czasowa: seryjnie – wybranie tej opcji aktywuje dodatkowe pola:
      • Błąd serii – odpowiada za wyświetlanie komunikatów w przypadku, kiedy zlecenie działania zakończy się niepowodzeniem lub napotka problem
      • Początek – czas rozpoczęcia działania w tle (data i godzina)
      • Maksymalny czas działania – pozwala określić maksymalny czas na wykonanie czynności
      • Powiadomienie po przekroczeniu czasu – aktywuje prezentowanie komunikatu w sytuacji przekroczenia czasu wykonywania określonego działania w tle
      • Wzór seryjny – pozwala zdefiniować szablon dla działań w tle

        Wzór seryjny
      • Koniec – pozwala określić zakończenie czasu działania w tle
  • Powiadomienie – parametr pozwalający wybrać z rozwijanej listy, czy, w jaki sposób i w jakiej sytuacji mają zostać wyświetlane powiadomienia o stanie importu. Dostępne opcje:
    • Nie
    • Przez dialog
    • Przez dialog, tylko w wypadku błędów
    • Przez obieg pracy
    • Przez obieg pracy, tylko w wypadku błędów
  • Udostępnij natychmiast (parametr dostępny i domyślnie zaznaczony w przypadku zaznaczenia opcji Podczas ponownego uruchamiania serwera aplikacji lub Przenieś do kolejki w polu Start) –powoduje natychmiastowe rozpoczęcie importu Jeśli parametr nie jest zaznaczony, należy zwolnić zlecenie przetwarzania za pomocą aplikacji Zlecenie przetwarzania, inaczej proces nie będzie kontynuowany.

Aby uruchomić import artykułów z kanału sprzedaży, należy, po zdefiniowaniu ustawień przetwarzania, wybrać przycisk [W tle].

Działanie aplikacji we współpracy z adapterami

Działanie aplikacji Import artykułów jest zależne od wybranego adaptera. W tym rozdziale opisane jest działanie aplikacji z adapterami dostępnymi w ramach systemu Comarch ERP Enterprise.

Magento

Aplikacja Import artykułów nie działa z adapterem Magento.

Shopware

Aplikacja Import artykułów nie działa z adapterem Shopware.

Comarch e-Sklep

Aplikacja Import artykułów nie działa z adapterem Comarch e-Sklep.

OXID

Podczas importu artykułu do systemu Comarch ERP Enterprise zostają zaimportowane:

  • identyfikator, oznaczenie artykułu oraz pełna nazwa artykułu
  • przyporządkowanie artykułu do listy asortymentowej
  • wymiary artykułu (np. waga)

IBUS

Aplikacja Import artykułów nie działa z adapterem IBUS.

Cloud

Działanie aplikacji Import artykułów we współpracy z adapterem Cloud zależne jest od ustawień systemu zewnętrznego z którym został połączony system Comarch ERP Enterprise.

Czy ten artykuł był pomocny?