Aplikacja Import artykułów jest aplikacją działającą w tle. Umożliwia import artykułów utworzonych w kanale sprzedaży dla systemu Comarch ERP Enterprise.
Artykuły importowane są z użyciem szablonu artykułu, utworzonego w aplikacji Szablony artykułów, a następnie dodanego w aplikacji Kanały sprzedaży, na zakładce Wspólne. Na szablonie można określić informacje, które zostaną dodane na kartę zaimportowanego artykułu.
Aplikacja Import artykułów ma formę okna dialogowego, standardową dla aplikacji w tle. Składa się z zakładek: Aplikacja oraz Ustawienia, podzielonych na sekcje i kolejne zakładki.
Zakładka Aplikacja
W nagłówku zakładki znajdują się pola zawierające informacje o aplikacji:
- Aplikacja w tle – wyświetla nazwę otwartej aplikacji
- Obiekt deweloperski – wyświetla nazwę obiektu deweloperskiego (dotyczącego) aplikacji
Zakładka Akcja
Na zakładce dostępne są pola/parametry:
- Kanał sprzedaży – pozwala na określenie kanału sprzedaży, z którego mają zostać zaimportowane artykuły
- Nie uwzględniaj usuniętych elementów – usunięte artykuły nie są uwzględniane podczas importu
Sekcja Wybór artykułu
W sekcji dostępne są ustawienia pozwalające na określenie artykułów, które mają zostać importowane:
- Zmieniono od – pozwala zdecydować, które artykuły mają zostać zaimportowane. Odbywa się to poprzez wybranie okresu, w którym importowane artykuły zostały dodane lub ostatnio zmodyfikowane. Dostępne opcje:
- W dowolnym momencie – importuje wszystkie artykuły, niezależnie od tego, czy i kiedy były już importowane
- Od ostatniego transferu – importuje te artykuły, które nie zostały zaimportowane przy okazji wcześniejszych operacji importu lub które zostały od tego czasu zmodyfikowane
- Ręcznie – aktywuje pole Sygnatura czasowa
- Sygnatura czasowa – pole umożliwia ręczne wskazanie daty i godziny, od której dodane/zmodyfikowane artykuły w kanale sprzedaży mają zostać zaimportowane. Domyślnie wyświetlana jest aktualna data i godzina.
Dla adaptera OXID eSales dostępna jest dodatkowa zakładka, zawierająca pola/parametry:
- Według numeru – parametr pozwala na import artykułów według ich numeru w kanale sprzedaży. Zaznaczenie parametru dezaktywuje pola Zmieniono od i Sygnatura czasowa.
- Nr art. – pole aktywuje się, gdy oznaczono parametr Według numeru. Umożliwia wpisanie po przecinku numerów artykułów, które mają zostać zaimportowane
Zakładka Ustawienia
Na zakładce dostępne są ustawienia dotyczące sposobu transferu danych:
- Zlecenie przetwarzania – nazwa zlecenia przetwarzania. Pole można uzupełnić ręcznie. W aplikacji Zlecenia przetwarzania możliwe będzie odszukanie konkretnego zlecenia po tej nazwie.
- Użytkownik – identyfikator użytkownika, który zleca działanie w tle. Pole wypełnione automatycznie danymi zalogowanego użytkownika. Dane można zmienić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] po prawej stronie wiersza.
- Baza danych OLTP – baza danych OLTP, do której użytkownik jest zalogowany. Pole wypełnione automatycznie, podlega edycji.
- Język zawartości – pobierany z poziomu ustawień język zawartości bazy danych OLTP, na której wykonywane są procesy w tle. Pole ma automatycznie ustawioną wartość i podlega edycji.
- Kolejka przetwarzania (pole obowiązkowe) – kolejka, według której zaplanowane w systemie zadania zostaną przetworzone. Przetwarzanie nowego pliku zacznie się, gdy poprzedni zakolejkowany plik zostanie przetworzony. Wartość w tym polu należy wprowadzić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
- Serwer aplikacji – serwer aplikacji, na którym ma zostać wykonane działanie w tle. Pole można uzupełnić za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
- Start – z rozwijanej listy należy wybrać wartość określającą czas rozpoczęcia importu. Dostępne są wartości:
- Przenieś do kolejki – (wartość domyślna) zlecenie importu zostaje dodane do kolejki wykonywanych działań
- Podczas ponownego uruchamiania serwera aplikacji – import zostaje wykonany po ponownym uruchomieniu serwera
- Aktywacja czasowa: zewnętrznie – umożliwia sterowanie czasem działania aplikacji w tle z poziomu systemu operacyjnego
- Aktywacja czasowa: jednorazowo – umożliwia jednorazowe zdefiniowanie czasu importu za pomocą pól: Początek oraz Maksymalny czas trwania
- Aktywacja czasowa: seryjnie – wybranie tej opcji aktywuje dodatkowe pola:
- Błąd serii – odpowiada za wyświetlanie komunikatów w przypadku, kiedy zlecenie działania zakończy się niepowodzeniem lub napotka problem
- Początek – czas rozpoczęcia działania w tle (data i godzina)
- Maksymalny czas działania – pozwala określić maksymalny czas na wykonanie czynności
- Powiadomienie po przekroczeniu czasu – aktywuje prezentowanie komunikatu w sytuacji przekroczenia czasu wykonywania określonego działania w tle
- Wzór seryjny – pozwala zdefiniować szablon dla działań w tle
- Koniec – pozwala określić zakończenie czasu działania w tle
- Powiadomienie – parametr pozwalający wybrać z rozwijanej listy, czy, w jaki sposób i w jakiej sytuacji mają zostać wyświetlane powiadomienia o stanie importu. Dostępne opcje:
- Nie
- Przez dialog
- Przez dialog, tylko w wypadku błędów
- Przez obieg pracy
- Przez obieg pracy, tylko w wypadku błędów
- Udostępnij natychmiast (parametr dostępny i domyślnie zaznaczony w przypadku zaznaczenia opcji Podczas ponownego uruchamiania serwera aplikacji lub Przenieś do kolejki w polu Start) –powoduje natychmiastowe rozpoczęcie importu Jeśli parametr nie jest zaznaczony, należy zwolnić zlecenie przetwarzania za pomocą aplikacji Zlecenie przetwarzania, inaczej proces nie będzie kontynuowany.
Aby uruchomić import artykułów z kanału sprzedaży, należy, po zdefiniowaniu ustawień przetwarzania, wybrać przycisk [W tle].
Działanie aplikacji we współpracy z adapterami
Działanie aplikacji Import artykułów jest zależne od wybranego adaptera. W tym rozdziale opisane jest działanie aplikacji z adapterami dostępnymi w ramach systemu Comarch ERP Enterprise.
Magento
Aplikacja Import artykułów nie działa z adapterem Magento.
Shopware
Aplikacja Import artykułów nie działa z adapterem Shopware.
Comarch e-Sklep
Aplikacja Import artykułów nie działa z adapterem Comarch e-Sklep.
OXID
Podczas importu artykułu do systemu Comarch ERP Enterprise zostają zaimportowane:
- identyfikator, oznaczenie artykułu oraz pełna nazwa artykułu
- przyporządkowanie artykułu do listy asortymentowej
- wymiary artykułu (np. waga)
IBUS
Aplikacja Import artykułów nie działa z adapterem IBUS.
Cloud
Działanie aplikacji Import artykułów we współpracy z adapterem Cloud zależne jest od ustawień systemu zewnętrznego z którym został połączony system Comarch ERP Enterprise.