Import perspektyw sprzedaży

Niniejsza dokumentacja opisuje instrukcje korzystania z aplikacji Import danych w odniesieniu do perspektyw sprzedaży. Instrukcje te zawierają ogólne procedury i funkcje specjalne, które należy wziąć pod uwagę. Użytkownik znajdzie również informacje o możliwych warunkach wstępnych i skutkach działania aplikacji.

Opis aplikacji Import danych, który zawiera również opisy pól i przycisków, można znaleźć w dokumentacji Import danych.

Informacje ogólne

Import perspektywy sprzedaży jest zasadniczo oparty na bieżącym modelu danych, który jest przechowywany w bazie danych repozytorium. W przypadku eksportu danych dostępnych jest więcej atrybutów niż w przypadku importu danych. Dlatego sensowne jest zdefiniowanie oddzielnych filtrów dla eksportu i importu.

Relacje 1:1 są zazwyczaj oparte na technicznym atrybucie GUID w modelu danych. W zależności od przypadku użycia, albo techniczny atrybut GUID, albo atrybut GUID lub klucz biznesowy z obiektu docelowego (zazwyczaj kod lub numer). W przypadku niektórych jednostek biznesowych wymagana jest organizacja do konwersji klucza funkcjonalnego na klucz techniczny. Odpowiednia organizacja nie jest zwykle bezpośrednio w źródle importu, ale jest określana za pośrednictwem kontekstu dokumentu. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w rozdziale Przegląd: Atrybuty.

Niektóre dane dotyczące perspektyw sprzedaży, takie jak pola statusu i wewnętrzne atrybuty pomocnicze, nie mogą być importowane.

Jeśli użytkownik nie ma pewności, który format jest odpowiedni dla pliku importu, należy wykonać następujące czynności: użyć aplikacji Perspektywy sprzedaży, aby utworzyć przykładową perspektywę sprzedaży i wyeksportować ją przy użyciu filtra dla importu w żądanym formacie z żądanymi atrybutami. Wynikowy plik przykładowy może zostać użyty jako szablon dla tworzonych plików importu.

Podczas importowania obowiązują te same zasady, co podczas edycji za pośrednictwem aplikacji. Wartości atrybutów są ignorowane, jeśli nie mogą zostać przyjęte w bieżącym kontekście. Ta sama logika jest stosowana przy określaniu wartości domyślnych, dzięki czemu import i aplikacja zachowują się identycznie. To samo dotyczy kontroli.

Uwaga
Istniejące perspektywy sprzedaży można rozszerzyć, importując dodatkowe dane. Istniejące dane są zastępowane danymi importu, jeśli to możliwe.

Procedura: Importowanie perspektyw sprzedaży

W celu zaimportowania perspektyw sprzedaży należy:

  1. Otworzyć aplikację Import danych.
  2. Wyświetlić filtr dla tej jednostki biznesowej: cisag.app.crm.obj.Opportunity. Zostanie otwarty filtr do importu perspektyw sprzedaży.
  3. W razie potrzeby powielić lub utworzyć nowy filtr dla tego obiektu biznesowego.
  4. W razie potrzeby zmienić już wybrane atrybuty filtra.
  5. Wybrać przycisk [Importuj dane] na standardowym pasku narzędzi. Otwarte zostanie okno dialogowe importu danych.
  6. W oknie dialogowym wprowadzić ustawienia dla importowanego pliku. Opis pól można znaleźć w dokumentacji Import danych.
  7. Wybrać przycisk [W tle]. W wyniku tego działania import zostanie wykonany.

Przegląd: Atrybuty

Atrybuty poszczególnych obiektów biznesowych są wymienione poniżej. Odpowiednia nazwa relacji jest również uwzględniona dla atrybutów klucza obcego. Pola identyfikacyjne i obowiązkowe mogą ulec zmianie i mogą zostać rozszerzone poprzez dostosowanie.

Atrybuty identyfikacyjne (atrybuty klucza) są oznaczone literą (K).

Dane podstawowe: Perspektywa sprzedaży (Opportunity)

Identyfikacja szybko wprowadzonego dokumentu sprzedaży składa się z rodzaju szybko wprowadzonego dokumentu sprzedaży i numeru na podstawie schematu numeracji przechowywanych dla danego rodzaju.

Atrybut Relacja Objaśnienie
acceptProbability Prawdopodobieństwo akceptacji
Activity Działanie, więcej informacji znajduje się w rozdziale Dane podstawowe: Działanie.
classification1 Classification1 Klasyfikacja 1
classification2 Classification2 Klasyfikacja 2
classification3 Classification3 Klasyfikacja 3
classification4 Classification4 Klasyfikacja 4
classification5 Classification5 Klasyfikacja 5
closeDate Data zamknięcia
committed Obowiązujący
date Data rozpoczęcia
description Opis
Document Dokumenty, więcej informacji znajduje się w rozdziale Dane podstawowe: Dokument.
grossMargin

  • grossMargin.amount
  • grossMargin.currency
Currency Marża pokrycia:

  • Wartość
  • Waluta
guid (K) Identyfikator techniczny do modyfikacji/usunięcia już przechowywanych danych – jeśli jest znany.
netSales

  • netSales.amount
  • netSales.currency
Currency Przychód:

  • Wartość
  • Waluta
number (K) Numer (identyfikacja funkcjonalna), opcjonalny dla nowego utworzenia – w przeciwnym razie określany automatycznie.Obowiązkowe, jeśli guid nie został określony podczas zmiany/usuwania.
OrderPartnerReference Partner zamówienia, więcej informacji znajduje się w rozdziale Dane podstawowe: Powiązania między partnerami.
partner Partner Partner
probability Prawdopodobieństwo
responsible ResponsiblePartner Pracownik odpowiedzialny
salesOrganization SalesOrganization Organizacja
stage OpportunityStage Etap sprzedaży
status Status
type (K) Type Typ perspektywy sprzedaży (identyfikator funkcjonalny):Obowiązkowy, jeśli guid nie został określony podczas zmiany/usunięcia.
weightedGrossMargin

  • weightedGrossMargin.amount weightedGrossMargin.currency
Currency Przychód ważony:

  • Wartość ważona
  • Waluta
weightedNetSales

  • weightedNetSales.amount
  • weightedNetSales currency
Currency Przychód ważony:

  • Wartość ważona
  • Waluta

Dane podstawowe: Działania (Activity)

Wraz z perspektywami sprzedaży można zaimportować jedno lub więcej przypisanych działań.

Atrybut Relacja Objaśnienie
code Numer
description Opis
endTime Czas zakończenia
guid (K) Identyfikator techniczny zmiany/usunięcia już zapisanych danych – jeśli jest znany
startTime Czas rozpoczęcia
type Rodzaj działania

Dane podstawowe: Dokument (Document)

Wraz z perspektywami sprzedaży można zaimportować jeden lub więcej przypisanych dokumentów.

Atrybut Relacja Objaśnienie
description Opis
document Dokument
guid (K) Identyfikator techniczny do modyfikacji/usunięcia już zapisanych danych – jeśli jest znany
maintainingOrganization MaintainingOrganization Organizacja
number Numer
template Template Szablon dokumentu
type Type Rodzaj dokumentu

Można również korzystać z różnych opcji formatowania dokumentów. Jeśli użytkownik potrzebuje przykładów określonego formatowania, najlepiej jest utworzyć przykładowy dokument z żądanym formatowaniem tekstu i wyeksportować go.

Uwaga
Teksty są zwykle importowane z pliku importu, a wszelkie wartości domyślne z danych podstawowych partnera itp. są ignorowane. Jeśli właściwość serwera com.cisag.app.general.order.bi.applyAllwaysTextDefaults ma wartość true, wartości domyślne są zawsze określane i łączone z wszelkimi istniejącymi tekstami w pliku importu. Należy pamiętać, że numery linii tekstu muszą być odpowiednio wybrane, a wynikiem jest tylko jedna linia tekstu z jednym tekstem artykułu.

Dane podstawowe: Powiązania między partnerami (OrderPartnerReference)

Wraz z perspektywami sprzedaży można zaimportować jedno lub więcej przypisanych powiązań między partnerami.

Relacja Atrybut Objaśnienie
description Opis
guid (K) Identyfikator techniczny do zmiany/usuwania danych, które zostały już zapisane – jeśli jest znany.
partner Partner Partner
type Type Rodzaj powiązania

Czy ten artykuł był pomocny?