W artykule opisano instrukcje związane z aplikacją Import danych w kontekście umów premiowych sprzedaży. Instrukcje zawierają ogólne kroki, a także informacje o możliwych warunkach wstępnych i skutkach.
Opis aplikacji Import danych, zawierający między innymi opisy pól i przycisków, znajduje się w dokumentacji Import danych.
Definicje pojęć
Rodzaje premii
Premia lojalnościowa, która zazwyczaj jest przyznawana klientowi po fakcie, w formie dokumentu kredytowego. Może być przyznana jako podziękowanie za długoletnią współpracę (rodzaj premii: kwota stała) lub za osiągnięcie określonej wartości sprzedaży (rodzaj premii: premia obrotowa, premia za wzrost).
Premia obrotowa
Premia jest wypłacana po osiągnięciu określonych, uzgodnionych poziomów obrotów. Poziomy obrotów, od których przyznawana jest premia, mogą być definiowane stopniowo. Premia obrotowa zależy od osiągniętych poziomów premii. Po osiągnięciu określonego poziomu, wypłacana jest procentowa premia od obrotu.
Premia za wzrost
Premia jest wypłacana po osiągnięciu określonych, uzgodnionych poziomów obrotów. Poziomy obrotów, od których przyznawana jest premia, mogą być definiowane stopniowo. Premia za wzrost zależy od procentowego przekroczenia osiągniętego obrotu. Wysokość premii zależy od osiągniętego obrotu i uzgodnionych procentów.
Poziomy premiowe
Poziomy premiowe służą do ustalania określonych, wcześniej uzgodnionych celów sprzedażowych w zdefiniowanym okresie czasu. Po przekroczeniu poziomów premiowych wypłacana jest procentowa premia od osiągniętego obrotu.
Informacje ogólne
Poniżej znajdują się ogólne informacje dotyczące umów premiowych sprzedaży oraz struktury importowanych obiektów danych.
Umowy premiowe sprzedaży mogą składać się z następujących elementów:
- Dane podstawowe
- Poziomy premiowe
- Włączenia i wyłączenia klasyfikacji premii artykułu
- Organizacje sprzedaży podlegające rozliczeniom premii
Trzy ostatnie komponenty są częścią umowy premiowej sprzedaży i nie mogą być importowane oddzielnie, lecz jedynie w ramach przypisania do jednoznacznie zidentyfikowanej umowy premiowej sprzedaży.
Import płatności premiowych oraz tekstów nie jest obsługiwany.
Instrukcje
Poniżej opisano procedury dotyczące importu umów premiowych sprzedaży:
- Import danych
- Wymagane atrybuty dla importu
- Import nowej umowy premiowej sprzedaży
- Import poziomów premiowych do istniejącej umowy premiowej sprzedaży
Import danych
Aby zaimportować umowy premiowe sprzedaży, należy:
- Otworzyć aplikację Import danych.
- Wyświetlić filtr dla obiektu biznesowego com.cisag.app.sales.obj.BonusAgreement.
→Wyświetlony zostanie filtr dla importu danych. - Wybrane atrybuty filtra są już zaznaczone. W razie potrzeby można dostosować atrybuty.
- Nacisnąć przycisk [Import danych] na standardowym pasku przycisków.
→Otworzy się okno dialogowe Import danych. - W oknie dialogowym można skonfigurować ustawienia dla pliku importu. Szczegółowy opis pól znajduje się w dokumentacji Import danych w odpowiednim rozdziale.
- Nacisnąć przycisk [W tle], aby rozpocząć import.
Wymagane atrybuty dla importu
Należy podać co najmniej następujące atrybuty dla każdego obiektu biznesowego:
- Atrybuty identyfikacyjne (Business Key)
- Pola obowiązkowe
Bez atrybutów identyfikacyjnych obiekt biznesowy nie może zostać przypisany. Jeśli brakuje pola obowiązkowego, proces importu zostanie przerwany i uruchomiona zostanie procedura uzupełniania brakujących danych.
Pola obowiązkowe i atrybuty identyfikacyjne dla poszczególnych obiektów biznesowych są zestawione w rozdziale Przegląd: Atrybuty identyfikacyjne i obowiązkowe.
Dodatkowo istnieją powiązania z innymi obiektami biznesowymi, które nie należą bezpośrednio do obiektu biznesowego Umowa premiowa sprzedaży (powiązania poprzez klucz obcy, oznaczone kursywą w filtrze). Aby te powiązania mogły zostać rozwiązane, należy zaznaczyć atrybuty identyfikacyjne tych obiektów biznesowych w filtrze.
Import nowej umowy premiowej sprzedaży
W pliku importu muszą zostać podane wszystkie atrybuty identyfikacyjne i obowiązkowe danych podstawowych. W formacie CSV pozostałe dane mogą być importowane tylko w kilku plikach, ponieważ należy uwzględnić kilka relacji 1:n (poziomy premiowe, organizacje sprzedaży do uwzględnienia).
Aby dowiedzieć się, jak powiązać oddzielne pliki importu, należy zapoznać się z dokumentacją aplikacji Import danych.
Przykład importu nowych umów premiowych sprzedaży za pomocą kilku plików importu:
Dane podstawowe:
number | BonusAgreementType.code | description | Currency | ResponsiblePartner |
---|---|---|---|---|
100 | UMS | Premia od sprzedaży | EUR | MUELLER |
200 | STG | Premia wzrostowa | EUR | MUELLER |
Poziomy premiowe:
number | BonusAgreementType.code | BonusAgreementDetails.level | BonusAgreementDetails.bonusPercent |
---|---|---|---|
100 | UMS | 1 | 0,25 |
100 | UMS | 2 | 0,75 |
100 | UMS | 3 | 1,25 |
200 | STG | 1 | 0,5 |
[Indicator]Atrybuty związane z kluczami obcymi muszą być już obecne w systemie przed importem. Jeśli w pliku importu zostaną podane inne atrybuty niż atrybuty identyfikacyjne, zostaną one zignorowane.
Jeśli klucz główny obiektu biznesowego składa się całkowicie lub częściowo z kluczy obcych, obiekt biznesowy, do którego odnosi się ten klucz obcy, musi zostać określony poprzez swoje atrybuty identyfikacyjne.[/indicator]
Import poziomów premiowych do istniejącej umowy premiowej sprzedaży
[Indicator]Aby skorzystać z tej instrukcji importu poziomów premiowych do istniejącej umowy premiowej sprzedaży, dane podstawowe muszą zostać wcześniej poprawnie zaimportowane.
W pliku importu należy podać jedynie atrybuty identyfikacyjne (number, BonusAgreementType.code) danych podstawowych. Jeśli zostaną podane inne atrybuty danych podstawowych, istniejące dane zostaną nadpisane.
[Indicator]Jeśli poziom premiowy, który ma zostać zaimportowany, już istnieje (zgodnie z kombinacją atrybutów number, BonusAgreementType, BonusAgreementDetails.level), dane zostaną nadpisane.[/indicator]
Przykład pliku importu dla aktualizacji poziomów premiowych:
number | BonusAgreementType.code | BonusAgreementDetails.level | BonusAgreementDetails.bonusPercent |
---|---|---|---|
100 | UMS | 1 | 0,25 |
100 | UMS | 2 | 0,75 |
100 | UMS | 3 | 1,25 |
200 | STG | 1 | 0,5 |
200 | STG | 2 | 1 |
Organizacje sprzedaży do uwzględnienia:
number | BonusAgreementType.code | BonusAgreementOrganizationAssignments.InvoicingPartyPartner |
---|---|---|
100 | UMS | IT01 |
200 | STG | SA01 |
200 | STG | SA02 |
200 | STG | SA03 |
Przegląd: Atrybuty identyfikacyjne i obowiązkowe
W tym rozdziale zebrano atrybuty identyfikacyjne i obowiązkowe dla importu umów premiowych sprzedaży.
Podczas importu w formacie CSV dla wszystkich atrybutów kwotowych (ForeignAmount) należy podać co najmniej atrybut amount. W razie potrzeby można użyć cyfry 0.
Dane podstawowe
Atrybut | Opis | Relacja klucza obcego |
---|---|---|
number (K) | Identyfikacja | – |
type (K) | Rodzaj | BonusAgreementType |
description | Opis | – |
responsible | Odpowiedzialny pracownik | ResponsiblePartner |
customer | Klient, alternatywnie do klasyfikacji klienta | CustomerPartner |
customerType | Zastosowanie partnera | – |
customerClassification | Klasyfikacja premiowa klienta, alternatywnie do klienta | CustomerBonusClassification |
currency | Waluta | Currency |
payee | Partner rozliczeniowy | PayeePartner |
maintainingOrganization | Organizacja sprzedaży | MaintainingOrganization |
agreementBeginn | Okres rozliczeniowy (od) | – |
agreementEnd | Okres rozliczeniowy (do) | – |
paymentDueDate | Termin płatności | – |
Poziomy premiowe
Atrybut | Opis | Relacja klucza obcego |
---|---|---|
BonusAgreementDetails.level (K) | Poziom | – |
BonusAgreementDetails.salesTarget | Obrót | – |
BonusAgreementDetails.salesIncreasePercent | Wzrost | – |
BonusAgreementDetails.bonusPercent | Procent premii | – |
Włączenia i wyłączenia klasyfikacji premiowej artykułów
Atrybut | Opis | Relacja klucza obcego |
---|---|---|
BonusAgreementExclusions.itemHierarchy (K) | Włączona lub wyłączona klasyfikacja premiowa artykułów | ItemBonusHierarchy |
Uwzględniane organizacje sprzedaży
Atrybut | Opis | Relacja klucza obcego |
---|---|---|
BonusAgreementOrganizationAssignments.invoicingParty (K) | Uwzględniana organizacja sprzedaży |