Wprowadzenie
W artykule opisano importowanie zleceń deweloperskich za pomocą aplikacji Import danych. Instrukcja zawiera informacje m.in o kolejności kroków podczas importu. Zawierają również informacje o możliwych wymaganiach wstępnych oraz skutkach działań.
Opis samej aplikacji Import danych, obejmujący m.in. opisy pól i przycisków, znajduje się w artykule Import danych.
Informacje ogólne
Poniżej znajdują się informacje dotyczące zleceń deweloperskich, zapytań o zgłoszenia supportowe i paczek instalacyjnych.
Zlecenia rozwojowe, wnioski o wsparcie i dostawy wsparcia są zapisywane w tej samej jednostce biznesowej. Obiekty danych, które mają zostać zaimportowane ze zleceń rozwojowych, zgłoszeń wsparcia i dostaw wsparcia, są zatem identyczne. W dalszej części będziemy zatem odnosić się do zleceń rozwojowych w sposób uproszczony. Odchylenia są wymienione osobno.
Zlecenie deweloperskie składa się z następujących komponentów podczas eksportu:
- Entity com.cisag.app.internal.obj.SupportRequest – zawiera wszystkie dane zlecenia deweloperskiego
- AssignedJobs – dane z zakładki Składniki logistyki oprogramownia są zapisywane w obiekcie biznesowym com.cisag.app.internal.obj.SupportRequestAssignedJobs. Ten obiekt biznesowy jest używany tylko dla zadań deweloperskich.
- SupportRequestExt – dane z zakładki Planowanie są zapisywane w obiekcie biznesowym com.cisag.app.internal.obj.SupportRequestExt. Ten obiekt biznesowy jest używany tylko dla zlecenia deweloperskie.
- SupportRequestHistory – dane z zakładki Historia są zapisywane w obiekcie biznesowym com.cisag.app.internal.obj.SupportRequestHistory.
- Tekst – dane z zakładki Teksty są przechowywane w obiekcie biznesowym com.cisag.app.internal.obj.SupportRequestText.
- Relacje – dane a zakładki Relacje są zapisywane w obiekcie biznesowym com.cisag.app.internal.obj.SupportRequestReference.
Instrukcje
Poniżej znajduje się instrukcja importowania zleceń deweloperskich.
Importowanie danych
- Otworzyć aplikację Import danych.
- Wybierać filtr dla obiektu biznesowego com.cisag.app.internal.obj.SupportRequest lub utworzyć nowy filtr. Wyświetlony zostanie filtr do importowania zleceń deweloperskich.
- Wybrane atrybuty filtra są już zaznaczone. Nie należy wprowadzać zmian
- Wybierać przycisk [Importuj dane] na standardowym pasku narzędzi.
- Otwarte zostanie okno dialogowe Import danych.
- W oknie dialogowym można wprowadzić ustawienia pliku importu. Szczegółowy opis pól można znaleźć w artykule importu danych.
- Wybrać przycisk [W tle] lub [Natychmiast], aby rozpocząć import.
W zależności od dokonanego wyboru dane są importowane w tle lub natychmiast. Jeśli podczas importu wystąpią błędy, zostaną one zapisane w pliku błędów lub w dzienniku komunikatów.
Uwagi dotyczące importu
Pełny import
Import wybranych atrybutów nie jest obsługiwany. W związku z tym, nie należy zmieniać wyboru atrybutów przeznaczonych do importu. Należy pamiętać, że wszystkie klucze obce (np. Partnera i rodzajów zleceń deweloperskich) mogą być rozpoznawane.
Nie zaleca się modyfikowania plików eksportu, ponieważ import działa poprawnie tylko z wszystkimi atrybutami, włączając GUID, a zmiany w plikach eksportu bardzo łatwo mogą prowadzić do zaimportowania niespójnych danych.
Relacje podczas importu
Podczas importowania zleceń deweloperskich, zgłoszeń supportowych i paczek instalacyjnych należy pamiętać, że relacje są ignorowane, jeśli cel relacji nie został jeszcze zaimportowany. Dlatego wszystkie pliki należy zaimportować dwukrotnie. Zlecenia są tworzone za pierwszym razem, a relacje między zamówieniami są przenoszone za drugim razem.
Pliki dla paczek instalacyjnych
Paczki instalacyjne mogą mieć przypisane pliki z informacjami i/lub aktualizacją oprogramowania. Pliki te nie są importowane przez import i muszą zostać zaimportowane ręcznie.
Przetwarzanie błędów
Jeśli podczas importu wystąpią błędy, należy przetworzyć plik błędu zgodnie z zawartymi w nim komunikatami o błędach.
Aplikacje Zlecenia deweloperskie, Zgłoszenia supportowe i Paczki instalacyjne nie obsługują przetwarzania błędów.



