Instalacja dodatków

W systemie Comarch ERP Enterprise, poza modułami standardowymi:

  • Controlling
  • Kalkulacje
  • Logistyka magazynowa
  • Planowanie
  • Podstawowe
  • Produkcja
  • Rachunkowość
  • Rozwój oprogramowania
  • Sprzedaż
  • Workflow Management
  • Zakup
  • Zarządzanie dokumentami
  • Zarządzanie miejscami składowania
  • Zarządzanie relacjami
  • Zarządzanie systemem
  • Zarządzanie zgodnością

 dostępne są dodatkowe moduły oraz aplikacje, między innymi:

  • Adapter IoT
  • Business Inteligence
  • Comarch Loyalty Cloud
  • Intrastat
  • Księgowość finansowa
  • Projekty
  • Przygotowanie danych
  • Rejestracja czasu
  • Rozwój oprogramowania
  • Serwis
  • Sprzedaż wielokanałowa

Pełna lista dostępnych dodatków znajduje się pod linkiem.

Umożliwiają one poszerzenie możliwości systemu o dodatkowe funkcje, np. sprzedaż przez sklepy internetowe (Sprzedaż wielokanałowa), czy składanie deklaracji Intrastat (Intrastat).

Ponieważ moduły te nie należą do modułów standardowych, należy zakupić na nie licencję. W tym celu można  skontaktować się z opiekunem handlowym lub założyć zgłoszenie na portalu cee-support.

Wskazówka
Licencje można weryfikować w aplikacji System, po wybraniu wartości Licencja w polu Typ.

Aplikacja System: zakładka Klucz licencyjny

Po otrzymaniu licencji można ją zapisać w systemowym repozytorium wiedzy i zaimportować do systemu Comarch ERP Enterprise poprzez aplikację System. W tym celu należy:

  1. Otworzyć aplikację System.
  2. Wybrać wartość Licencja w polu Typ.
  3. Za pomocą przycisku [Wybierz akcję] wybrać opcję Importuj licencję.
  4. W oknie dialogowym należy wskazać plik licencji i wprowadzić hasło do licencji.

Okno dialogowe: Import licencji

W momencie, gdy licencja na została zaimportowana można rozpocząć pobieranie modułu/aplikacji. W tym celu należy:

  1. Otworzyć system Cee support.
  2. W aplikacji Support deliveries query wyszukać odpowiednie pliki:
    1. W polu Descriprion wprowadzić nazwę modułu/aplikacji/adaptera, który ma zostać wyszukany
    2. W polu Release wprowadzić wersję systemu Comarch ERP Enterprise, dla której dodatek ma zostać zainstalowany

System Cee support: aplikacja Support deliveries query

Należy zainstalować co najmniej najnowszą wersję, ewentualnie Fix., jeśli został wydany do obecnej pełnej wersji.

3. Należy pobrać plik PDF załączony w kolumnie Information text. W dokumencie znajdują się informacje o paczce, warunki oraz instrukcje instalacji dodatku.

Kolumna Information text

Należy zapoznać się z dokumentem załączonym do paczki i z warunkami instalacji, między innymi z ograniczeniami importu opisanymi w rozdziale Extend import restrictions. W aplikacji System, po wybraniu dolnej zakładki Ograniczenia importu należy wprowadzić wartości wymagane w dokumencie.

Przykład

Ograniczenia importu w dokumencie:

Ograniczenia importu

Ograniczenia wprowadzone w aplikacji System:

Ograniczenia w aplikacji System

  1. Paczkę należy pobrać przyciskiem w kolumnie Software update.

Paczki zostaną pobrane lokalnie.

  1. Pobrane do lokalnego folderu paczki należy skopiować na serwer systemu Comarch ERP Enterprise do katalogu środowiska deweloperskiego SEMIRAMIS/REFRESHES/IMPORT
  2. Po skopiowaniu paczek do odpowiedniego folderu należy uruchomić wiersz polecenia środowiska deweloperskiego na serwerze poprzez opcję Wiersz polecenia (Administrator).
  3. Po uruchomieniu wierszu polecenia należy wpisać komendę:

insrfr -codeClass:app 

Rozpocznie się instalacja paczek.

Po poprawnym zakończeniu instalacji pojawi się wiersz:

Status: refreashes succesfully installed

  1. W kolejnym kroku należy zalogować się do środowiska deweloperskiego i otworzyć aplikację Panel Aktualizacje oprogramowania i wybrać widok Utworzone aktualizacje oprogramowania.
    W obszarze roboczym pojawią się zainstalowane paczki. Paczki, które nie zostały wyeksportowane oraz nowo zainstalowane paczki mają status Otwarty.
  2. Paczki, które mają zostać zaimportowane (ze statusem Otwarty) należy zaznaczyć w kolumnie Wybór, a następnie, za pomocą przycisku [Wybierz akcję] zwolnić paczki (akcja Zwolnij). Pojawi się okno dialogowe aplikacji w tle Zwolnić aktualizację software. W oknie należy wybrać kolejkę przetwarzania (jeśli nie jest wskazana domyślnie) i nacisnąć przycisk [W tle].
Wskazówka
Jeśli zwolnienie paczek nie powiedzie się, należy zweryfikować, czy w aplikacji Zadania deweloperskie nie zostały utworzone nowe zadania ze statusem Zwolnione. Paczki z takim statusem nie będą mogły zostać zwolnione.

W takiej sytuacji, w wierszu polecenia należy wprowadzić komendę :

actjob –auto –conflict –ord:DEV-123456

DEV-123456 to numer konfliktu wyświetlony w logu instalacji.

Podczas instalacji system Comarch ERP Enterprise zrestartuje się automatycznie.

Dodatek może wymagać dodatkowej konfiguracji w aplikacji Konfiguracja. Należy między innymi aktywować nowe funkcje, by pojawiły się w systemie nowe aplikacje związane z dodatkiem.

Przykład
Dla modułu Sprzedaż wielokanałowa należy aktywować funkcję Sprzedaż wielokanałowa w aplikacji Konfiguracja i odpowiednio ją skonfigurować, by móc korzystać ze sprzedaży wielokanałowej.

Po poprawnym zwolnieniu paczek zmieni się ich status na aktywny.

  1. Kolejnym krokiem jest eksport paczek. Paczki przeznaczone do eksportu należy zaznaczyć w kolumnie Wybór obszaru roboczego, a następnie nacisnąć przycisk [Wybierz akcje] w nagłówku aplikacji Panel Aktualizacje oprogramowania i wybrać opcję Eksportuj.
Wskazówka
W każdym momencie możliwy jest eksport każdej paczki, także w sytuacji, gdy zostały już wcześniej wyeksportowane.

Wyeksportowane paczki pojawią się w folderze SEMIRAMIS/REFRESHES/EXPORT systemu deweloperskiego.

  1. Paczki, z folderu środowiska deweloperskiego SEMIRAMIS/REFRESHES/EXPORT należy przenieść do folderu SEMIRAMIS/REFRESHES/IMPORT środowiska, do którego mają zostać zaimportowane.
  2. Dla kolejnego środowiska należy zainstalować paczki jak w punkcie 7.

Czy ten artykuł był pomocny?